{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I stedet for sut ?
  • #1   15. dec 2010 bamse.. nusse klud???

    Er det sådan du tænker?


  • #2   15. dec 2010 Altså til at dæmpe eller direkte få barnet til at holde op med at græde smiley

  • #3   15. dec 2010 en lillefinger, klud, tage barnet op og nusse det, går lidt rundt, nusse maven, kinden eller fødderne, babymassage, lægge baby på mors mave så den kan høre hjertelyden, putte i et tæppe eller dyne, giver tryghed smiley

  • #4   15. dec 2010 Karin J : Dét var ihvertfald noget der kunne bruges smiley

  • #5   15. dec 2010 lægge baby i et svøb... er en gammel metode til at give børn tryghed...

  • #6   15. dec 2010 omsorg og kærlighed????

    hvorfor skal vi altid finde en "dims" som vi tror kan erstatte dette?!


  • #7   15. dec 2010 brystet, nærhed (fx at blive båret i en slynge)

  • #9   15. dec 2010 hud mod hud kontakt

  • #10   15. dec 2010 Vovse-vuf : Nu har jeg jo heller ikke skrevet at det er en ''dims'' jeg søger. Jeg skal til eksamen i det, derfor jeg skriver som jeg gør.

  • #11   15. dec 2010 nicole brugte tommelfinger og det gjorde jeg også,,,det er en god tryghed hvis de er kede hun tog den selv i munden og så var hun rolig,,god eksammen,,pøj pøj

  • #12   15. dec 2010 Mange tak for alle de gode svar smiley
    Pia H : Mange tak smiley


  • #13   15. dec 2010 Katrine , det var ikkke et angreb, men jeg kan kun sige at om det er min hund, min dreng, min nabo eller en god kamerat, så er nærvær og "kærlighed" (på det rette niveau til modtageren) altid det bedste.
    desværre lever vi i en tid, hvor vi mener at alting kan erstattes, man kan købe sig til, eller at vi ikke har tid til...

    En baby er det mest uskyldige der findes og er endnu ikke "ødelagt" af moderne babysitter udstyr (TV, Sut, vugger, etc) og søger tryghed og omsorg, kærlighed og nærvær fra sine naturlige "beskyttere".

    Derfor hvis du skal sikre dig et flot 10 eller 12 tal, så skriv om DET (kærlighed) i alle de former det kan gives til en baby.
    ALT ANDET er elendige substitutter.

    heheh... håber du kan følge mig smiley

    Kim (stolt Far!)


  • #14   15. dec 2010 Kim : Uanset hvad, så kommer kærlighed til barnet i første række, og det er også det jeg vil holde fast i når jeg står og snakker med sensor og min lærer. For der er alt for meget materielt, er dog ikke selv mor, men har arbejdet i vuggestue, og det har da også lidt og sige smiley

    - Bare jeg består så er jeg glad smiley


  • #15   15. dec 2010 Hmm, tror alle løsninger er blevet nævnt, ss.

    Men en sidste ting er behovet. Min søn var RIGTIG glad for sin sut, og brugte den til han var 3½ år, sammen med hans elskede puttebamse. Der skulle meget overtalelse og forklaring til at få ham vænnet helt af med sutten. Han var så langt mere sammen med mig og tættere på mig end hans lillesøster var, i og med at der jo kun var ham at koncentrere sig om.
    Min datter begyndte først at bruge sut da hun startede i vuggestue, flot, ikk!! Til trods for at hun som spæd havde kolik, og jeg ud over hende, også havde hendes storebror, plus min x's 2 børn at tage mig af. Hendes behov var nok bare ikke så stort. Dog, til forskel fra hendes storebror, brugte jeg rigtig meget at have hende på maven, i slynge og sele, fordi det jo netop var praktisk med de andre børn i hjemmet og i forhold til hendes kolik. Måske det har været en afgørende factor. Hun bruger aldrig sut herhjemme, eller hos hendes far. Men i vuggestuen kan de ikke vriste sutten fra hende når hun skal sove til middag.

    Nå ja, og en anden kæmpe forskel på mine 2 børn er: Min søn var ekstremt svær at tilfredsstille i forhold til hans appetit. Han var ikke meget over 3 måneder da han måtte mades med grød, for at holde hans sult væk. Han krævede konstant mad, og mere og mere. Og han var kun tilfreds i kort tid efter han havde spist.
    Min datter skulle omvendt nærmest tvangsfodres. Og hun havde bestemt ikke travlt med at komme fra flasken over til fastere føde.
    Om det har haft betydning for deres suttebehov ved jeg ikke, men det er da muligt.


  • #16   15. dec 2010 ann og egon
    jeg mangler en synes godt om knap smiley
    har selv 3 børn der har samsovet, blevet slynget og er langtidsammede smiley


  • #17   15. dec 2010 Ann og egon: Super godt link;) Især den med High need baby som beskriver min søn på en prik.
    En lille bifortælling. Jeg vidste allerede inden jeg var 4 mdr henne at jeg ventede en dreng. Jeg var slet ikke i tvivl. Senere i graviditeten var jeg til en messe med spritisme og healing. Her blev jeg spået. Min mave kunne endnu ikke ses, men spåkonen "læste" det med det samme. Og fortalte at jeg ventede en pige. Nej, sagde jeg, det bliver en dreng, uden tvivl. Hvortil hun svarede, ja så må han blive en meget følsom og sensitiv person. Og det er han:) Han er dreng med stort D, elsker at klatre i træer, lege ridder, bygge lego og alt med elektronik og biler gør ham helt vild. Men han opfanger også alt omkring sig, stemninger og hvordan folk er. Alt påvirker ham, både positivt og negativt. Så den artikel var altså ret god at læse:)


Kommentér på:
I stedet for sut ?

Annonce