{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

hundeopdrætters omtale af hinanden ? {{forumTopicSubject}}

nu er det ikke meningen at dette skal være et brok indlæg eller et hammerslag i hovedet af nogle hundeopdrætter.

Og så til indlægges indhold.
Min kæreste og jeg har jo valgt at vi skal have hund igen når vi flytter på landet, i forbindelse med dette har vi jo så valgt at kigge rundt på forskellige opdrættere for lige som at se hvad vi egentligt søger og hvad der kan tilbydes, vi har hverken vi har kontaktet en opdrætter lagt stor vagt på at vi ikke søger en hund nu og her, men gerne vil komme og tale med dem og se de dyr de avler med, så vi evt kune blive enige om en ny makker til vores familie og finde den rigtige hund, mange opdrætter har inviteret os ud og se på deres hunde og møde os, der har dog også været nogle der har afslået at bruge tid på os, det skal de jo selvfølgelig have lov til, når vi jo ikke vil købe en hund lige med det samme.
Men nu er det bare sådan at vi har lagt mærke til at der er en meget bestemt og tiltider grovtone mellem hundeopdrætter og især deres omtale af de andre, ja som min kæreste og jeg har snakket om kan det faktisk, være ubehageligt nogle gange at stå og hører på hvilke svineturer opdrætterne kan give om andre og endda andre racer end dem de har valgt at arbejde, der skal jo selvfølgelig være forskellighed og folk der avler vælger jo vel også de dyr og racer ud fra hvad de gerne selv vil arbejde med og har hjerte for, men lige frem at kalde andre avlere hovedløse møgs*kke og dyremishandlere.
Jeg ved ikke hvorfor men jeg føler lidt at situationen nogle gange kan virke helt dårlig hvis man kommer til at nævne overfor nogle avler hvem man ellers har besøgt og kigget hos. Også så kom jeg jo til at gøre det fatale og komme til at nævne for en opdrætter at vi også havde kigget på en blandings hvalp, dette kom der godt nok en lang smører om skamavl og dyremishandling om.

Men nu må jeg lige hører, er det normalt at man som potentiel køber og tvangsindlagt til at hører avlerens dårlige meninger om alle andre ? for synes faktisk det flere gange har givet sådan en dårlig fornemmelse når man står og hører så dårlig omtale af andre, når ens mission egentligt bare er at finde et sted man kan lide og stoler på til købe sin kommende hund fra ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundeopdrætters omtale af hinanden ?
  • #1   21. dec 2010 jeg tror desværre det ofte handler om at ved at svine andre, så tror folk at de hævder sigselv .... men rigtig trist...

  • #2   21. dec 2010 Vi har ikke været udsat for det de tre gange, vi har købt hvalp.

    Men jeg må sige, at jeg har fået mig noget af et chok efter jeg kom ind i hunderverden - her hersker der simpelthen en junglelov, hvor det at svine hinanden til er en almen kommunikationsform.
    Det er simpelthen en børnehave af den anden verden.

    Jeg synes dog det er fuldstændig grotesk at blande hvalpekøbere ind i den slags - og var det mig, ville jeg nok konkludere, at det i grunden siger meget mere om dem, der sviner, en dem, der bliver svinet.

    Dog ville det ikke være en dealbreaker for mig - om kennelejerne er sympatiske er ikke så vigtigt for mig, når jeg køber hund. Den slags kommer jeg udenom med en god kontrakt.
    Det er hunden, der er vigtigst, dens linjer og disses egenskaber.


  • #3   21. dec 2010 Jeg har det ligesom CH..
    Har oplevet begge type opdrættere, dog ikke ved første besøg.


  • #4   21. dec 2010 jeg vil nu også tilføje at min kæreste og jeg endnu ikke har valgt nogle avler eller ligne endnu, for det har givet os en meget dårlig fornemmelse med alt den bagtaleri,

  • #6   21. dec 2010 Jeanette, hvis den race, du er på udkig efter, så ville det da være rigtig relevant at skrive et læserbrev til deres blad, hvis der findes sådan et.

    Synes det ville være et fantastisk indspark fra en, der ingen aktier har i det overhovedet. Det kunne vi bestemt godt trænge til i vores specialklub, så mon ikke også det gælder for andre?


  • #7   21. dec 2010 CH: det lyder da som en god ide, det havde jeg slet ikke tænkt på.. nu er jeg desværre ikke så meget inde i hunde opdræt og klubberne for det, men vi har både kigget på lhasa apso, labrador, puddel og golden retriever her de sådan et blad man måske kan skrive til ?

  • #8   21. dec 2010 labrador og golden hører til retrieverklubben

    puddel må vel være dansk puddel klub

    lhasa apso vil jeg tro hører under canis minor aka klubben for små selskabshunde


  • #9   21. dec 2010 Sarah: tusind tak... så må jeg lige at finde ud af at kunne skrive til dem når jeg lige får lidt tid til det

  • #10   21. dec 2010 I den her hunde verden er der desværre rigtig mange "små" mennesker.

    Folk der forherliger sig selv og deres hunde. Og de gør tit alt for at hævde sig selv ved at nedgøre andre.

    Det er sørgeligt men sandt.

    Mit bedste råd er tag ud og kig på hundene og lad jer ikke forblinde af salgs taler. Og dem der har mest travlt med at hakke på andre er tit dem der er værst selv.

    Tror nogen forsøger at retfærdiggøre det l...t de selv laver ved at påpege ting hos andre.

    Men hvis du kommer her på forum jævnligt så har du nok allerede stødt på masser der har sindsygt travlt med at pege fingre af andre;-)


  • #11   21. dec 2010 Jeg omtaler kun andre opdrættere positivt overfor hvalpekøbere. Hvis der er en jeg ikke kan lide holder jeg min mund. Og hvis jeg bliver spurgt direkte, svarer jeg så diplomatisk som jeg kan. Man kan jo ikke være enig med alle om opdræt.


Kommentér på:
hundeopdrætters omtale af hinanden ?

Annonce