{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Arr tandlæge i morgen!! :S {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til tandlæge i morgen og ha' lavet huller, og jeg er mega ræd for at gå til tandlæge så jeg glæder mig bare ikke :S

Jeg er 19 år, skal ha' beroligende inden jeg skal derover (noget jeg har fået fra tandlægen) og så skal jeg lokalbedøves, og så skal moar med! :b

Nogen der har nogle gode råd til i morgen? :b

Og så tager jeg musik med, så jeg ikke kan høre når de borre (;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arr tandlæge i morgen!! :S
  • #1   2. jan 2011 Ved slet ikke hvad folk er så bange for ved tandlæger smiley Jeg elsker det , dog ikke den efterfølgende regning der kommer når man er rundet de 18 år

  • #2   2. jan 2011 At finde en tandlæge der laver huller på en anden måde..

  • #3   2. jan 2011 Har en tandlæge gjort dig ondt før?? jeg er selv mega rad og er snart 23 og ind til for to år siden havde jeg min far med hver gang, men musikken hjælp mig meget, det eneste jeg kunne gøre var at trække vejret roligt og lytte til muskikken... og slappe så meget af i din krop, prøv at høre din tandlæge om du kan få en bideklods så skal du ikke tænke på at holde munden åben, den gav mig også ro...

    håber jeg kunne hjælpe lidt??


  • #4   2. jan 2011 Netha & Gulvmoppen Jensen !: Jeg sys bare det er rigtig ubehageligt og at det gør ondt :S


    Steffen & Stine C: Hvis nu jeg er tilfreds med dem, så skal jeg da ikke? Og det var råd til i morgen jeg søgte (;


    Ansofie K: Nej, jeg har bare været bangesiden jeg kunne huske det, jeg sys det er virkelig ubehageligt. Bare det at jeg skal undersøges er nok til at min mor skal med og at nogen gange hyler :S. Vi har snakket om at jeg skal have sådan en bideklods (:


  • #5   2. jan 2011 Kan ikke råde dig, jeg er selv hunderæd:P

  • #6   2. jan 2011 Det var jo også bare et råd, måske viste du ikke man kunne få smertefri tandlægebehandling.

  • #7   2. jan 2011 Jeg kan godt følge dig, lider selv af tandlægeskræk..
    og da jeg så skulle igennem rodbehandling over flere gange gik det helt galt, jeg stoppede med at trække vejret og min tandlæges ene tandklinik assistent kom så og brugte en slags hypnose på mig hvor hun holdt mine hænder på min mave og lavede vejrtræknings øvelser med mig og så sagde hun en masse ting som at jeg skulle forestille mig at jeg stod nede på stranden og hørte bølgerne osv..

    Det er første gang jeg har kunne slappe helt af ved tandlægen. det hjalp virkelig.. så det kan jeg kun varmt anbefale dig- at bruge en tandlæge som gør det..
    Jeg høre også musik mens jeg er til tandlægen og får dem til at fortælle mig ALT de gør så jeg ikke bliver forskrækket over noget uventet.

    Men det betyder også meget hvordan ens tandlæge er. for nu har jeg fået en ny da den anden stoppede og han var bare helt anderledes og jeg var slet ikke nervøs eller noget da jeg var inde ved ham. meget underligt at opleve ikke at være bange..



  • #8   2. jan 2011 Jeg er 21 og har aldrig fået lavet et hul, alligevel hader jeg det - så jeg kan ikke råde dig smiley

  • #9   2. jan 2011 Steffen & Stine C: Jeg har tjekket rundt omkring, og det er bare rigtig dytr :S


  • #10   2. jan 2011 Jeg var tidligere rigtig bange for tandlægen.. Har altid haft elendige tænder, så som barn var jeg rigtig ofte hos tandlægen, og det var aldrig sjovt..

    Sidste sommer var jeg så hos tandlægen for første gang i 5 år.. Og jeg havde selvfølgelig tonsvis af huller, så det blev til en masse tider...

    Og ved du hvad? Det gik rigtig fint..
    Jeg fokuserede på at slappe af, lukke øjnene, og så IKKE spænde i kroppen..
    Hver gang du kan mærke du spænder, tager du en dyb indånding, og slapper helt af. Det samme når du begynder at trække vejret forkert, så fokuser på at få luften helt ned i maven..

    Jeg har lige haft et rigtig grimt og uheldigt forløb hos tandlægen, og jeg har da ikke særlig lyst til at komme tilbage her den 18. til min næste tid, men det skal nok gå..

    Fokuser på at slap af, og husk at når du er bedøvet, så kan det slet ikke gøre ondt på dig, højst give lidt ubehag bagefter...

    Det skal nok gå alt sammen!


  • #11   2. jan 2011 ja, det er nok lidt dyrere, men du spare også bedøvelsen og en masse tanker inden smiley (link fjernet)
    Her har de det også, men ingen priser på siden.


Kommentér på:
Arr tandlæge i morgen!! :S

Annonce