{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.566 visninger | Oprettet:

Speciele hundenavne? :) {{forumTopicSubject}}

Har I nogle gode nogen?
Står ikke lige og skal ha flere hunde lige nu og her, så dette er egentlig bare en hyggetråd :O)

Navnet Sammy var jeg vild med i nogle år, før jeg fik min golden, og syns det passede godt til ham.
Vores grand danois fik navnet Goofy samme dag vi hentede ham, fordi vi syns han ligner en lille fedtmule smiley

Har jeres hunde nogle navne man ikke hører så tit?
Og er der nogen speciele hundenavne I er helt vilde med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speciele hundenavne? :)
  • #2   8. apr 2011 Jeg har jo Kaoz, det hed han da jeg fik ham =)

    Så har vi haft en Tenna, det er der heller ikke mange der hedder..

    Kender en hund der hedder Turbo, det passer bare lige til ham *GG*


  • #4   8. apr 2011 Tia er ikke så almindeligt synes jeg.
    Det døbte opdrætteren hende og jeg valgte at beholde det :o)


  • #5   8. apr 2011 Jeg har en der hedder Tseepo hvilket man må sige er ret specielt.. Hun er en tibetansk mastiff og hendes navn er tibetansk og betyder smuk.. Jeg har haft en hund der hed sigurd og en der hed tjika.. Jeg elsker specielle navne og gider ikke have en hund der hedder det samme som alle andre

  • #6   8. apr 2011 Mine tre hunde, Meck, Cassius og Coffey har alle tre navne, der ikke er så hulens almindelige.

  • #7   8. apr 2011 Hemingway var ikke et navn man hørte særligt tit i forbindelse med hunde. Han var også den eneste der hed det, da han blev oprettet herinde i sin tid (ved dog ikke om han stadig er den eneste, eller om der er stødt flere til)

    Lulu er alt for almindeligt. Ville have fundet et andet navn til hende, men hun var allerede over 3 måneder da vi fik hende, og jeg havde ekstremt svært at finde på noget nyt og originalt, så som tiden gik, og jeg ikke fandt på noget, måtte jeg jo acceptere, at hun var en Lulu ;O)


  • #8   8. apr 2011 Bjarke hed quark da vi købte ham, men fordi opdrætteren havde glemt at ejerskifte tæven.....hun var ejet af hans afdøde kone, rettede han navnet til det navn vi havde valgt.
    Stella hedder ystel på stambogen
    Edda bliver kaldt det der står på stambogen
    Liv bliver også kaldt ved hendes stambogsnavn.
    Fossi hedder forseti på stambogen.
    Tavi hedder oktavius på stambogen.


  • #9   8. apr 2011 Tjaa.. Vores hedder Leopold! smiley Jeg har aldrig mødt en hund der hed Leopold før.. Eller et andet dyr for den sags skyld! *G*

    Han hedder det fordi vi (mig og kæresten) begge to er vilde med "Sommer i Tyrol" og Dirch Passer - og han hedder Leopold i den film! Og så synes vi egentlig navnet passede ganske glimrende til ham...

    (link fjernet) <-- Citat fra filmen: "Leopold, Leopold.. Jaja nu koooommer jeg.. Du seeer jeg iiiiiiiler..." smiley


  • #10   8. apr 2011 Min pige hedder Castell (:

  • #11   8. apr 2011 Vores hunde har helt alm navne.
    Balder og Rasmus.
    har haft en Draco, Gimle, Angie og Peanut...

    tror kun jeg har set en anden hund der hed Gimle


  • #12   8. apr 2011 Enya hed Exellence på stambogen, men da vi syntes det var en lige lovlig stor mundfuld at sige i det daglige, fik vi tilføjet navnet Enya på stambogen, så nu hedder hun officielt Aabechs Enya Exellence og i det daglige Enya smiley Navnet Enya valgte vi, fordi vi syntes det skulle være et E-navn, når nu resten af kuldet begyndte med det bogstav og fordi vi begge er ret glade for Den irske sangerinde Enya. Desuden er navnet Enya også navnet på en irsk helgeninde.

  • #13   8. apr 2011 Min første hund hed Vipz, det var min kærestes ide smiley han synes hun var en lille vipz. Først kunne jeg ikke lide det, men han holdt stærkt fast i at det skulle hun altså hede, og der gik egentlig heller ikke længe før jeg også syntes det var perfekt smiley

  • #14   8. apr 2011 Nuj en masse svar der er kommet smiley og ja der er godt nok mange speciele navne!
    Det kan vores fantasi da vist alligevel ikke helt slå. ;D
    Har altid været vild med amerikanske navne og disney navne smiley
    Og så er det faktisk helt tilfældigt at begge vores hunde's navne ender på Y. smiley


  • #15   8. apr 2011 Min ene aussie hedder Shkhan - udtales Sch-han, det er Navaho-indiansk og betyder Livskraft. Ranchero var stambogsnavnet
    Oden er nok almindeligt her i Sverige, betyder Odin. hans stambogsnavn.
    Så har jeg Holger- Captain Hook er stambogsnavnet
    Vilya- Colors of the Wind, stambogsnavn, daglig tale, Vudde og
    Edvard - Öjjo 1 er stambogsnavn.


  • #16   8. apr 2011
    Annette R, syns det er så fedt når navnene har en betydning smiley


  • #17   8. apr 2011 Tja, mine er da blevet lidt specielle efterhånden

    Min første schanuzer hed Oskar (omplaceringshund og navnet fuldte med)
    Min første dværg hed Tikki (ekskærestens ide)

    Fra Tikkis første kuld beholdt jeg Thea (som kom til at hedde
    Thea fordi en anden hvalp i kuldet hed Athea og når ejg kaldte på hende så kom Thea - der heddder Ayla på stambogen)

    Nu var der jo lagt lidt stil - med T-kaldenavne

    Så min nye mellemschnauzer kom til at hedde Tempo - fordi han havde krudt i røven!

    Nr 2 hjemmeboende Dværg endte ud med at hedde Tarzan (han hed det første ½ år Fnug - fordi han var lille og det hedder han på stamtavlen -Dog på italiensk - Bioccolo)

    Nr 3 dværg Hedder Tazhia (elenna på stamtavlen) synes det er et godt navn men ville ikke ha den gængse stavemåde - og så er det lavet ud af forældrenes kaldenavne (Thea og Tarzan)

    Nr 4 dværg hedder Thriffyn (Galaxy på stamtavlen) Nu blev det jo avanceret at finde alm navne med T - så det er taget fra rolle spil og betyder sort diamant på dværgesprog smiley

    Den lille ny jeg planlægger skal hedder Tzefira - synes det er et nice navn.

    Nå jo og så har jeg jo welsherne Julie (fordi det var et j-kuld og vi selv ku bestemme stambogsnavn) og William (Fafner) som hedder william fordi han er lidt kongelig smiley


  • #18   8. apr 2011 Rikke B:

    Vi er helt vilde med navnet Gimle som jo er navnet på det sted, hvor solen altid skinner i følge den Nordiske mytologi - altså et slags Paradis for dem, som overlevede Ragnarrok. Vi har brugt Navnet på vores Sommerhus, og syntes derfor ikke lige, at vores hund også skulle hedde det. Men hvem ved, hvis vi havde fået hund før sommerhus, så kunne det da godt være, vi havde haft en lille Gimle :-)))


  • #19   8. apr 2011 Jeg har ingen hund lige nu.. men jeg har Haixiang i hovedet smiley

  • #20   8. apr 2011 Der er ikke mange hunde der hedder Thomsen.

  • #21   8. apr 2011 Tego er ikke helt almindelligt.
    Han er faktisk opkalde efter en Mercedes lasbil Atego... Ja manden arbejder ved Mercedes, han er vel lidt miljø skadet smiley

    Vi jokede med, at når vi skulle have en hund mere, skulle den hedde Actros... Også en lastbil... Men den nye hund hed Ollie (ikke så specielt) men han lystrede sit navn, så så ingen grund til at ændre på det.


  • #22   8. apr 2011 Min hund hedder Keesha (udtales keisja), som jeg fandt på, da hun er halvt keeshond.
    Min forrige hund hed Ceder (udtalt siider) som er det engelske ord for cedertræ, som er elegant, stærkt og har en gylden farve, hvilket passede perfekt til min hund

    Har også haft en Laiko (inspireret af rumhunden Laika, men det var en han)


  • #23   8. apr 2011 Vi er lidt arbejdsskadede her i huset, så Barley (byg, der bruges til at lave whisky med) skulle jo hedde noget der havde med whisky at gøre - overvejer nu om den næste skal hedde Peat, Grain eller måske Washback *GG*

  • #24   8. apr 2011 Hihi, der er mange navne jeg aldrig har hørt før smiley
    Leger lidt med tanken om at finde endnu et specielt navn der slutter på Y, til når vi engang ska ha en hund mere.
    Kan se nogle af jer andre oss har nogle bestemte bogstaver der går igen, i jeres hundenavne. :O)


  • #25   8. apr 2011 Om vores er specielle ved jeg ikke smiley

    Men ja vi har 9 hunde. Arven, Sovs, Ziltø, Lunse, Noi Noi, Tobii, Rohan, Bella og Gaio smiley


  • #26   8. apr 2011 Mine har heller ikke de mest almindlige navne.

    Min første hund hed Skriko. det hed han da jeg fik ham. vist nok opkaldt efter en ishoki spiller.

    Dusty var min blandings tæve. Det fik hun da jeg syntes hun det passede til hende. (da det var støvet / snusket ) jeg tænkte på. og så var der Dysty Springfield

    Så fik jeg Jingo på stambogen Admiral. ( da opdrætter ikke havde kennel navn på det tidspunkt kunne han ikke få begge navne på.

    Så har jeg haft Kiri. Hun valgte sådan set selv sit navn. på stambogen Britt.

    Så kommer Jace hun bliver tit kaldt (Jacie ). på stambogen Henna.

    Og så kommer jo så Michael som på stambogen heder MichaelKors.
    Hele det kuld har designer navne


  • #27   8. apr 2011 Pia: Hvilken race skal din næste hund være, og bliver det han eller tæve??

    Ofte synes jeg ikke man kan finde det rigtige navn, før man ser hunden. Jeg har flere gange haft forskellige navne i tankerne, og når jeg så ser hunden, synes jeg slet ikke de passer til den.


  • #28   8. apr 2011 Der er også en Gimle på mit klikkerhold, synes det er et super fint navn smiley også er der også en Cristobel, det synes jeg tilgengæld er meget specielt og langt at udtale når man skal kalde på hunden smiley
    Jeg foretrækker selv relativt korte navne, der er nemme at udtale, jeg får snart en Anton hjem, det hedder han på stamtavlen og jeg tror ikke jeg ændre det, nu er jeg allerede ved at vænne mig til at det er det han hedder smiley

    Ellers nogle sjovt/fine navne i kommer med :o)


  • #29   8. apr 2011 Miemiv, Det har du ret i :O) der har jeg været heldig med Sammy's navn, at jeg var vild med det navn lææænge før han blev født, og det tilmed passede til ham :O)
    Ku godt tænke mig en grand danois mere om et år eller 2, og har altid haft hanhunde, så mon ikke det blir en hanhund næste gang oss :O)

    Nathalie med snorkfrøkenen : ), Hihi har det lisom dig.. Ska helst ikke være navne med for mange stavelser i :O)


  • #30   8. apr 2011 Generelt er jeg til to-stavelses navne og gerne med "i" eller "y", da de klinger godt og er tydelige for hunden at genkende ved indkald m.v.

  • #31   8. apr 2011 Mie, lige præcis :O) er ikke engang bevidst jeg har valgt navne med i eller y, men nu er jeg begyndt at tænke over det, eftersom jeg flere gange har været til de navne ;D og hundene lærer dem jo sindsygt hurtigt.

  • #32   8. apr 2011 Der er vi vidst også enige med Mie smiley
    Jeg vil normalt også foretrække navn med i-lyd i, men det bliver det vidst ikke til denne her gang, og mon ikke han lærer det alligevel, det har hans far i hvertfald gjort :o)

    Ellers hed vores gamle hund Albert, mine forældres nye beagle hedder selvfølgelig Alberte, jeg ikke hvor almindelig det er til hunde, men det passer bare til hende smiley


  • #33   8. apr 2011 Jeg har forrresten altid syntes det kunne være sjovt (men nok lidt for skørt) at kalde sin kæmpehund (GD, Irsk Ulvehund, Newfer el.lign) for Pony eller Horsie *GG* Eller evt. Sire til en hanhund (sire er jo betegnelsen for avlshannen på engelsk) *GG*

  • #34   8. apr 2011 Mie, Haha ja helt enig. ;D Der er faktisk så mange muligheder, at det er svært. Scooby ku jo oss være ret sjovt ;O)

  • #35   8. apr 2011 Jeg kender en som har en blanding af Rottweiler og GD - en rigtig sød kæmpe - der hedder ScoobyDoo, kaldet Scooby ;o)

  • #36   8. apr 2011 Griner, ja det passer jo perfekt må man sige.
    Men hvis man ska finde et super sjældent navn, så ska man i gang med at være kreativ tror jeg.. Og selv bakse nogle bogstaver sammen til et specielt navn ;D


  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #37   8. apr 2011 vi har en boxer han hjemme hos os som hedder ferrari. det er hans kennel navn og det bruger vi så os i det daglige.. lidt sjovt og stå i haven og kalde ferrrrariiii. naboerne må tror vi er vilde med ferrari bilen men ikke kan sige som en motor eller at vi bare er skøre i bolden

    så har vi en boxer tæve som hedder ronja og en bjæfer ahn som hedder brutus og en boxer han som hedder lennox loui


  • #38   8. apr 2011 Mine hedder Kátur (i daglig tale Kaut) det er islandsk og betyder glad smiley

    Satu, det hed han da vi købte ham, og det betyder nr 1 på indonesisk


  • #39   12. apr 2011 Vores hund hedder Carsten. smiley

  • #40   12. apr 2011 Vi har lige fået en Tommy...;0)

  • #41   13. jun 2013 Min lille tibetanske terrier hedder Cospa

  • #44   24. mar 2015 Tjah, jeg har ikke umiddelbart mødt andre hunde der hedder Rotteberg. Men det kan jo ske.

  • #46   24. mar 2015 Mine whipper hedder (lambor)Ghini + (to)Yota og Cala (en lamborghini model, Ghini er hendes mor)

    Gravhunden hedder Xingu, en biflod til Amazone floden + navnet på en indianerstamme.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #47   24. mar 2015 Min Gustav er opkaldt efter min tidligere genbo, som var sådan en glad og rar mand smiley

    Ingle hedder Finch - opkaldt efter bjergbestigeren George Ingle Finch - på stambogen, men det kunne jeg ikke forlige mig med, så det kaldenavnet blev til Ingle istedet.


  • #48   24. mar 2015 De dyr jeg har/haft siden jeg flyttede hjemmefra har jeg brugt tid på at finde specielle navne til og de fleste har også flere betydninger som passer til dyrets personlighed :o)

    Djaxa var meget unik og hun fortjente et unikt navn. Hun blev for det meste kaldt Taxa og Tax af venner etc. da det var nemmere for dem. Jeg kaldte hende mest Djax.
    Jeg tror der er en fransk kvinde der også hedder Djaxa.
    Men ellers har jeg aldrig hørt om andre og jeg vidste ikke det med kvinden da jeg "opfandt" navnet :o)

    Kia = Kiara har flere betydninger som alle omhandler lys og mørke på flere plan :o) Kia er mit lys når mit liv er allermørkest. Hendes pels består af lyse og mørke nuancer etc.

    Sifra Stray. Sifra er en sammensætning af Guden Sif fra den nordiske mytologi og Ra som var solguden i den gamle Egypten. Stray var fordi hun er hittemis :o) Hun bliver til dgl. kaldt Siffer.

    Sadie betyder Prinsesse og min Sadie er unægtelig en prinsesse :o)

    Cody Mawkin betyder hjælpsom kat. Og sådan en er Cody :o)



  • #49   24. mar 2015 Einstein er opkaldt efter hunden i en Dean Koontz bog. Umiddelbart har jeg ikke mødt andre hunde med navnet, men alle kender jo navnet smiley

    Jesse er opkaldt efter junkien i Breaking Bad. Og heller ikke ligefrem et ualmindeligt navn.

    Vi er nok lidt kedelige her smiley

    Det mest speciale hundenavn jeg er stødt på er Elskov. smiley


Kommentér på:
Speciele hundenavne? :)

Annonce