{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.264 visninger | Oprettet:

HASTER!! Skal jeg anmelde eller blande mig udenom? {{forumTopicSubject}}

Min underbo (et par) skændes virkelig så meget at jeg kan hører det oppe i min lejlighed, de smækker med dørene så mine ting falder ned af væggen og har lige hørt manden sige til damen at han vil klaske hende en igen hvis hun gør et eller andet igen..

Min underbo sælger stoffer og manden er dagligt på det..
Heldigvis er damens søn ikke hjemme, men han er hos sin far..
Det er så slemt at jeg seriøst ikke tør bevæge mig ud af min lejlighed og ned i gården..
Og ja Kato farer rundt i lejligheden og prøver at gemme sig fordi de råber så højt..

Skal jeg ringe til politiet og anmelde husspetakler eller skal jeg blande mig uden om??

Er virkelig helt ude af den og aner ikke hvad jeg skal gøre.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HASTER!! Skal jeg anmelde eller blande mig udenom?
  • #1   9. jul 2011 Jeg ville ringe

  • #2   9. jul 2011 Jeg ville ikke tøve ét sekund med at ringe.

  • #3   9. jul 2011 Jeg ville også ringe...

  • #4   9. jul 2011 Har i ikke en udlejer du kan kontakte? Hvis ikke, ville jeg ringe til politiet. Vi bor i rækkehus og kunne engang høre genboerne skrige og skråle, ting der blev smadret osv. Jeg ved at vores nabo ringede til politiet, og så blev der stille smiley

  • #5   9. jul 2011 Det tror jeg ikke, jeg ville gøre, der er jo ikke foregået noget ulovligt, så vidt jeg kan læse (altså udover det med stofferne, men jeg forstår ikke, det er det, du vil melde). Til gengæld ville jeg nok lige nævne overfor kommunen, hvis der bor en dreng og forældrene sælger og tager stoffer

  • #6   9. jul 2011 Helt sikkert ringe til politiet... en a de grunde til a vi har dem:)

  • #7   9. jul 2011 Jeg ville ringe.. Og så kan du sige at udover larmen tror du de sælger stoffer. Ellers stopper det aldrig

  • #8   9. jul 2011 Ring - og inden det eskalere!

  • #9   9. jul 2011 ringe smiley !!



  • #10   9. jul 2011 Ring =)

  • #11   9. jul 2011 Marianne K - Huspetakler.. Og ja så har han jo truet hende med at slå hende igen.. skal lige siges at her er ret lydt så kan hører alt hvad der bliver sagt når de skændes.. Desværre ved politiet godt at de sælger stoffer men hver gang de kommer for at ransage så er alt væk..
    Og ved at de sælger stoffer da en af mine bekendte er blevet tilbudt at købe stoffer af ham..

    Til alle jer andre
    Jeg har lige ringet til politiet, men der er et eller andet fuldstændig galt med deres tlf'er så man kan absolut intet hører af hvad de siger osv.. smiley


  • #12   9. jul 2011 Og ja min udlejer, hende kan man ikke få fat i.. Så står totalt på herrens mark lige nu.. smiley

  • #13   9. jul 2011 Nu er her heldigvis stille igen..
    Tror at manden er kørt eller gået..


  • #14   9. jul 2011 Ej en medløber
    Jeg synes bare politiet kunne have andet at tage sig til, der var vigtigere. Måske ville jeg overveje det, hvis det stod på i timevis, men folk bliver jo som regel også selv trætte på et tidspunkt.

    Carina
    At han truer med at slå, kan de jo ikke gøre noget ved. Jeg gætter på, hun ikke selv vil have lyst til at anmelde ham for noget som helst = spild af politiets tid, hvis det er for hendes skyld, man ville ringe. Hvis jeg kunne høre, at den ene fik decideret tæv, ville jeg ringe, men tror nu alligevel ikke, det ville nytte noget


  • sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #15   9. jul 2011 jeg ville mælde det til både politiet og udlejer
    der står vist også i leje loven at man kan risekere at blive smidt ud efter gentagende klager over larm eller hærværk og da dinbe ting ryger ned er det på en måde hærværk samt larm, send det skriftlig til udlejer og gem anmældeser, så bliver der ikke taget hensyn så hjælper lejenes leje organition dig


  • #16   9. jul 2011 Marianne - Lige nu er jeg igang med at ringe og lave en forspørgsel til hvordan jeg skal forholde mig da mine billeder osv ryger ned fra væggene, Kato render og er monster bange og nervøs lige nu, jeg ikke tør gå ud på gårdspladsen før jeg kan være sikker på at han ikke sidder dernede.
    Og ja nu ved jeg at manden var ret hæftigt på stoffer igår aftes/ i nat, og har hørt og set hvordan han har teet sig overfor damen og andre i sin speed-koger..
    Det er bestemt ikke noget behageligt syn..
    Så derfor tør jeg ikke gå ud når han er sådan..


  • #17   9. jul 2011 Så fik jeg fat i politiet..
    Og de sender en vogn ud samt narko hunde.. Heldigvis..
    Så nu kan jeg begynde at falde til ro..
    Men går stadig ikke ud af min lejlighed før polisen er her..


  • #18   9. jul 2011 Godt du ringede.

    Havde han fx. slået hende ihjel fordi han er for høj til at fatte hvad han har gang i ville du aldrig have tilgivet dig selv.


  • #19   9. jul 2011 Sanne M - det har du helt ret i.. Ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv for.. Især ikke når jeg kunne hører alt hvad der blev råbt, både da de var i haven og indenfor..

    Takker.. smiley


  • #20   9. jul 2011 de sagde i tv at politiets system eller et eller andet var i stykker så man skulle enten vente til i næste uge - hvis det var noget der kunne vente - eller anmelde via deres hjemmeside.

  • #21   9. jul 2011 Carina: Kan godt forstå du ringede! Har selv stået i samme problem og det var rigtig ubehageligt.. Både for mig men os for Diva.. Held og lykke med det hele:o)

  • #22   9. jul 2011 Ej en medløber
    I store træk synes jeg nok mere, det er politiets opgave at tage sig af ulovligheder end "ve og vel".

    Men fint, at de kommer og tjekker for narko (og jeg ville så stadig tale med kommunen omkring det barn der. Det lyder ikke som et smart sted at vokse op)


  • #24   9. jul 2011 Ja der var problemer man anden gang jeg ringede gik den fint igennem..
    Og var ikke den eneste der ringede til politiet omkring dem..
    Jeg lavede forespørgsel og de andre har lavet en anmeldelse..


  • #25   9. jul 2011 håbe på du få ro nu når de har været der..

  • #26   9. jul 2011 Det får jeg desværre ikke.. Det hele er eskaleret nu, og lige efter politiet var kørt stormer en ven til min underbo ind i min lejlighed og truet mig med tæsk (for ca. 10min siden) og en anden har lige stået og sparket på min dør (for ca. 5min. siden)..

    Er virkelig så bange så jeg tuder og ikke ved hvad jeg skal gøre.. smiley
    Har ringet 112 men de ville ikke gøre noget nu fordi de ikke var der da jeg ringede..

    Tør virkelig ikke være hjemme nu..


  • #27   9. jul 2011 Politiets opgave er da netop at sikre ro og orden. - Så super at du ringede, og håber det kan lægge en dæmper på Speedy inde ved siden af.....
    Tøv aldrig med at ringe, - om ikke andet kan man både få råd og vejledning....


  • #28   9. jul 2011 Er de stadig i nærheden, altså omkring din dør? Så ringer du 112 igen, - de skal komme, hvis de er der.

  • #29   9. jul 2011 De vil ikke gøre noget medmindre de kommer igen...
    Og har fået min mor og stedfar til at hente mig


  • #30   9. jul 2011 kan sagtens følge dig i at du er bange - een af grundene til jeg ikke kontakter politiet når min nabo går amok som din underbo, da hun er psykisk syg ! i sådanne sager gør det nogle gange tingene værre når politiet bliver indblandet, desværre .............. håber dog, at politiet kommer ud til dig for alt andet er næsten uholdbart .......

  • #32   9. jul 2011 Jeg ville ringe til politiet igen istedet for 112. De kender ham jo i forvejen og det gør de ikke dem der sidder på arlamcentralen

  • #33   9. jul 2011 112 stiller jo videre til politiets vagtcentral, - og 112 er til akutte ting, såsom idioter som truer her og nu, og banker døre ind.... Når det er sagt så mener jeg bestemt oså at du skal melde truslerne i forbindelse med du har haft ringet tidligere....

  • #34   9. jul 2011 har du ikke nogen gode venner eller fammilie der kan komme,

  • #35   9. jul 2011 Ville sq nok også ringe, eller få min far til det.
    Og nok lige nævne, at han har truet med at slå hende..


  • #36   9. jul 2011 Kato og jeg er nede hos mine forældre de næste par dage..
    Og så må jeg tage den derfra. Min mormor har været sød og har ringet til min udlejer og sagt at ryger min underbo ikke ud efter de har fået venner til at brase ind i min lejlighed og fået dem til at prøve og sparke min dør ind, jamen så flytter jeg..

    Det er faktisk sådan så jeg sidder og kigger efter en lidt større hund der ville kunne beskytte mit hjem, Kato og den selv..
    For jeg tør overhovedet ikke at være derhjemme alene..


  • #37   9. jul 2011 Og ja, kigger også efter ny lejlighed.. Vil simpelthen ikke bo der mere.. Det tør jeg ikke..

  • #38   9. jul 2011 Ej en medløber

    Der var jo ikke tale om, at han truede med at slå hende ihjel, så vidt jeg kunne forstå. Det med stofferne ville jeg selv melde, men det var heller ikke det, jeg forstod carina ville. Larm så længe det er indendørs er efter hvad jeg ved ikke politiets problem (har jeg fået at vide af politiet), det hører under husordenen og hvornår man føler sig truet eller utryg er vel en "smagssag". Vi har alle forskellige grænser og hvis politiet skal komme hver gang én af os føler sig utryg, har jeg svært ved at se, hvordan de kan få tid til at tage sig af forbrydelser.

    Jeg vil så sige, at jeg finder det ganske forkasteligt, at de ikke vil komme efter disse mennesker har været inde i Carinas lejlighed og true hende. Det er lige præcis sådan noget, jeg mener, politiet er til for fremfor at tage sig af skænderier i parforholdet og smækken med dørene


  • #39   9. jul 2011 Har ikke læst besvarelserne, men jeg ville ringe...... og anmelde salg af nako!

  • #40   9. jul 2011 Ej en medløber
    Jeg kan ikke se, hvem jeg gør mig til dommer over? I starten lød dette som et skænderi mellem to mennesker inde i deres egen lejlighed og ikke noget med trusler mod naboer el.lign. Jeg skriver bare, hvad jeg har fået at vide (måske er der forskel fra by til by - dette var Kbh.), at ordenspolitiet tager sig af den OFENTLIGE ro og orden og så siger jeg, at jeg egentlig synes, det er fair nok.


  • #41   9. jul 2011 Så er jeg kommet sådan nogenlunde ovenpå oppe i hovedet igen.. og er derfor taget hjem til mig..

    De skal satmer ikke få mig til at flygte ud af mit eget hjem..


  • #42   9. jul 2011 Ej en - nemlig ikke.. smiley
    Min mor var dog ikke særlig begejstret da jeg valgte at gå hjem til lejligheden igen, men hun syntes det er sejt at jeg tør. smiley


  • #43   9. jul 2011 Og efter en meget meget meget lang samtale med forældre, bedsteforældre, min bror og min fætter (han er betjent og han syntes at alt det der er sket idag burde have været stoppet med det samme) er vi blevet enige i at jeg på ingen måde skal "flygte" ud af min lejlighed fordi nogle mennesker ikke kan finde ud af at bruge hovedet og opfører sig ordentligt.

    Min fætter (betjenten) har bakket meget op omkring det at få en hund mere ind i min lille familien som består af mig og Kato, og helst en hund med noget vagtinstinkt (hvilket egentligt kun var et foreslag).

    Så sidder den kære fætter betjent og terper alle salgsider igennem med hunde for at finde nogle stykker som han mener vil være helt perfekte hos Kato og jeg, både voksne hunde, hvalpe og unghunde.
    For ja det syntes han da er en genial idé, da han ved at jeg elsker at træne med brugshunde og at vi i familien har haft Schæfere og ja har brugt næsten alle mine weekender hos min faster som opdrætter Rotweilere.

    Så nu bliver det spændende at se hvad han dog finder frem til os. smiley


  • #44   9. jul 2011 Det kan godt være, jeg virkelig er langsom oveni hovedet, men hvad i alverden skal du bruge en "vagthund" til? Du kan vel glimrende selv høre, når der er ballade

  • #45   9. jul 2011 god beslutning at du er hjemme igen - andre skal ikke få dig til at flytte fordi de ikke kan opføre sig ordentligt ........... håber I finder en hund, der passer til jer

  • #46   9. jul 2011 Marianne - Jeg føler mig ærligtalt ikke særlig tryg herhjemme.. Så derfor syntes fætter betjent at det er en god idé.. Og jeg kan egentligt godt se det selv. Indtil videre er det kun kiggeri den står på.. Så bestemt ikke sikkert at det bliver til noget, selvom det faktisk kunne være rart da jeg f.eks ikke vil have en taeser liggende som jeg er blevet tilbudt så sent som idag.

    Pia - Lige præcis, er der bestemt ingen der skal.. og takker.. smiley


  • #47   9. jul 2011 Flot at du er taget hjem igen.
    Hvad forestiller du dig at en hund skulle gøre?


  • #48   9. jul 2011 Carina
    Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg, men jeg forstår stadig ikke, hvad en "vagthund" ville hjælpe. Det kan godt være, jeg bare ikke forstår begrebet "vagt". Jeg ser det som en hund, der advarer, hvis noget ikke er som det bør være, men det kan du jo fint selv høre/se i dether tilfælde


  • #49   9. jul 2011 Charlotte - Igen nu var det bare et forslag.. Men tror egentligt ikke der er noget der kan gøre mig 100% tryk herhjemme.

    Marianne - Den primære grund er skrevet.. Men en anden fordel er at så ville jeg kunne få mit drømmejob som jeg egentligt kun mangler en brugshund til.. Er uddannet vagt og vil gerne være hundeføre..


  • #50   9. jul 2011 Carina
    Jeg kan kun se den begrundelse, at du føler dig utryg, men forstår som sagt ikke, hvad hunden skulle hjælpe på det. Hvis jeg overser noget, du har skrevet, beklager jeg


  • #51   9. jul 2011 Kan nu godt se hvad hunden i første omgang skulle hjælpe med...

    De fleste mennesker tænker sig lige en ekstra gang om, hvis der står en hund og viser tænder...og på den måde kunne den måske give en smule tryghed om det så er falsk tryghed, er jo en anden diskussion.

    Nogen har alarmer, andre hunde og nogen våben....


  • #52   9. jul 2011 René - nemlig, du forstår mig 100% på det punkt kan jeg se..
    Våben er på ingen måder noget jeg vil have ind i min lejlighed..


  • #53   9. jul 2011 Hm, at "bruge hunden" er vel ulovligt, så kunne man næsten lige så godt have et våben, men ja selvfølgelig, hvis den har en afskrækkende effekt. Jeg tror nu ikke selv, jeg kunne få mig til at stille min hund foran mig, hvis vi stod overfor en galning af en narkoman. Tænk hvis han gjorde den noget smiley

  • #54   10. jul 2011 Marianne - Nej det ville jeg heller ikke gøre.. Men de typer og især ham som braste ind i min lejlighed, han er sådan en der bliver ved med at chikanerer folk, brase ind i deres lejligheder.. Og ja generelt så stoler jeg ikke på folk her i huset (der er 4 lejligheder i huset)..
    Godt nok har jeg kæde og lås på min hoveddør, men føler ærligtalt ikke at det er nok.. Og en alarm, tja, kan jeg nu ikke lige se en grund til at have.. smiley
    Våben ja det vil jeg aldrig have ind i mit hjem.. Syntes det er fandens værk..


  • #55   10. jul 2011 Og selvfølgelig vil jeg da altid være nervøs for om folk gør min vaps noget.. og det er uanset om jeg kun har kato eller om jeg har 30hunde..
    For uanset om man har 1 eller 30 så vil de alle have en speciel plads i ens hjerte..


  • #56   10. jul 2011 Gad vide om en "hunde-alarm" ville være nok til at skræmme denne person væk ? eller en form for alarm, der lyder såsnart han er nær din dør ? Alternativt kan du måske have en nabo som back-up ? det virker altid når man ikke står alene i sådanne situationer (taler af erfaringer, da jeg som sagt har en psykist syg nabo, der nogle gange er helt oppe i det røde felt ) - bare nogle forslag ........ hvordan har du det så idag ?

  • #57   10. jul 2011 Ring.. Den kvinder er fanget i vold, kærlighed og magt.. Du kan måske gøre noget ved det.. Så ring smiley

  • #58   10. jul 2011 Puha sikke en oplevelse. smiley

    Omkring at beskytte dig selv. så kan du have en godt pat liggende og eller peberspray (jeg ved godt det er ulovligt, men heller betale 500kr i bøde, end at komme til skade) eller andet våben.

    En hund er også en ide, nogen mennesker ville føle sig skræmte. men jeg syntes bare der er flere og flere som er ligeglade og bare slår hunde ihjel eller banker den. så det er nok 50/50 hvordan det vil virke.



  • #59   10. jul 2011 Pia p- har det sådan nogenlunde idag. Min dør er konsekvent låst med kæde og det hele. Og bryder mig bestemt ikke om at gå ud alene. smiley

    Ej en - puha det lyder bestemt ikke rart det du har været igennem. smiley
    Men ja selvfølgelig skal en hund aldrig kæmpe mod nogen som helst med våben eller sådan. Det ville mit hjerte aldrig kunne bære.
    Dog ved jeg at de typer der kommer hos min underbo er alle hunderæd for større hunde og især Schæfere.

    Nana O - ja det var super ubehageligt. smiley
    Det med våben der har jeg en klar holdning til det, vil på ingen måder have det ind i mit hjem.
    Og tror bestemt at det vil hjælpe med en hund mere (som er meget større end Kato), da de typer der kommer hos min underbo er meget bange for store hunde og især Schæfere.


  • #60   10. jul 2011 Ej en medløber: Det var da en ganske forfærdelig oplevelse. Jeg var simpelthen død af skræk. Syntes det er så sejt at du er stået det hele igennem, det tror jeg sgu ikke at jeg kunne.

  • #61   10. jul 2011 Puha, lyder bestemt ikke rart. smiley

  • #62   10. jul 2011 det var da en forfærdelig hændelse du har været igennem - må indrømme, at min nabo er lidt ala det samme med at ødelægge men jeg står fast, jeg flytte IKKE ud at stedet ............ dette er mit og mine hundes hjem og så kan hun og hendes venner te sig som de vil, hvilket de så af og til også gør, men har ikke lige lyst til at komme nærmere ind på hvad jeg har været udsat for da denne tråd ikke drejer sig om mig ...... vil sige, Carina, du skal ikke vise du er bange - dit kropssprog er meget vigtigt hver gang du går uden for din hoveddør .......... nemmere sagt end gjort og kun et råd -

  • #63   10. jul 2011 Pia - det har du helt ret i. Det er utrolig svært at udstråle noget man ikke er mht kropssprog. Men et råd jeg vil prøve at tage til mig.

  • #64   10. jul 2011 Suzi - Ja,køkkenknive det har vi jo alle sammen.. smiley Men det ville nok ikke være det smarteste at bruge. smiley


  • #65   10. jul 2011 Suzy, våben er en dårlig ide og det kan hurtigt blive vendt mod een selv - det jeg mener virker bedst når situationen opstår er, at råbe højt og bestemt og så stå fast på ens 2 ben i ordets bogstavelige forstand - og at gå med rank ryg og højt hævet hoved (og ikke snuble i en fortovsflise ! smiley virker efter hensigten ....... du skal IKKE vise du er bange ........ du kan så ryste og græde når du er alene og kramme din hund .......

  • #66   10. jul 2011 Pia - Det var lige præcis det jeg gjorde da manden braste ind i mit hjem..
    Sad godt nok i min sofa med Kato, men viste ikke at jeg var hunderæd.. Bad ham tilgengæld en milliard gange om at skride ud af mit hjem..
    Han var så højtråbende og havde så truende en adfærd så selv Kato blev bange for ham.. Og han plejer ellers at passe på mig (så godt som man nu kan når man vejer 8kg), men efter det, ja han er slet ikke så modig som han har været, han gemmer sig omme bag mig hvis der f.eks bliver banket på døren eller når han f.eks hører stemmer nede fra underboen.. smiley


  • #67   11. jul 2011 Carina, mine hunde er heller ikke særlig glade når naboen får et af sine anfald, men så er jeg nødt til at spille den "stærke" og når der kommer lidt efterveer så griner jeg højt og kigger på hundene så de mener at det er morsomt, hvilket det jo ikke er, det er dybt tragisk - men jeg nægter at lade sådanne personer få mig til at flytte - HUN kan flytte .... vi har alle ret til at være her og man skal ikke chikaneres hvilket du nok også har fået at vide - når der er høje stemmer igen, så tænd for tv så du/I ikke hører larmen .......... jeg har lige været ude med mine hunde og mødte naboen, der har 2 hunde og jeg værdigedehende ikke et blik, - og hundene ignorerede hende også .......... det er svært, men det hjælper - har du det lidt bedre i dag ?

  • #68   11. jul 2011 Pia - Gør også mit bedste for han ikke være utilpas når det er.. Skruer lyden lidt højere op for tv'et osv..
    Mmmmh, ved ikke helt hvordan jeg har det.. Tror det er sådan lidt både og.. smiley


  • #69   11. jul 2011 Ellers er en spraydeo et effektivt og lovligt "forsvarsmiddel" smiley Jeg har gået til selvforsvar da jeg bor i midtbyen og ofte ender med at gå alene hjem fra byen, og vores træner opfordrede os til altid at have en pocket-size spraydeo i vores taske, da det ikke er ulovligt at have en deo i tasken, og evt. forsvare sig med den hvis man bliver overfaldet. Men selvfølgelig kun HVIS man bliver overfaldet smiley

  • #70   11. jul 2011 Lykkeline - Se det var da en genial idé... smiley

  • #71   11. jul 2011 Ja som Lykkeline siger en deo.

    Man kan også købe små spraydåser med maling i som er meget svært at få af huden. De er lovlige at have på sig og i hjemmet. Og med dem kan politiet også nemt finde forbryderen. det er rigtig smart. og det er bestemt ikke behageligt at få det i hovedet. smiley


Kommentér på:
HASTER!! Skal jeg anmelde eller blande mig udenom?

Annonce