{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

når mennesker har diarre? {{forumTopicSubject}}

ja nu er det nu ikke sådan generelt, men merese sådan specifikt - MIG

har aldrig helt haft det som nu, fik diarre lørdag sidste uge, og havde ondt den ene dag og var lidt sløj, men søndag - nu har jeg ikke været sløj, kun haft en smule mavekneb, men det er næsten også væk nu, men ikke diarre'en

så nu er jeg henne hvor jeg tænker, hvad giver vi en hund, kogt ris og hvidt kød hmmm, a38 havre suppe?

er der andre gode husråd sådan lidt mere specifikt til mennesker?? - for min læge er selvfølgelig på sommerferie, kunne ellers være hun lige havde det gyldne trik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når mennesker har diarre?
  • #1   15. jul 2011 Fiber, A38, Paraghurt eller andet i den dur, revet æble, væske - go' bedring

  • #3   15. jul 2011 revet æble ja, det havde jeg glemt, kunne kun huske rosiner når maven er hård, men har altid fået revet æble med sukker da jeg var barn - og elsket det smiley

    må fortsætte med a38, prøve med mere fiber, og vædske har jeg været omhyggelig med. men nu vil jeg lige gå ud og rive æbler smiley

    håber det hjælper snart ellers må jeg på apotek


  • #4   15. jul 2011 Du kan også prøve HUSK, det stabiliserer maven og hjælper både ved hård mave og diarre, nogle tager det jo fast.
    Du skal huske af få nok salt når du har diarre, man mister meget salt, så man må godt spise lidt chips smiley
    Og man mister også meget kalium, det kan du få ved at drikek æblejuice.

    Ellers kan du købe imodium på apoteket.

    Du skal gå til læge, hvis det er noget der fortsætter.





  • #5   15. jul 2011 ; )

  • #6   15. jul 2011 krumme, haha, det har jeg aldrig hørt om prop-i-den :)))))

  • #7   15. jul 2011 hehe må indrømme jeg heller ikke lige læste den sådan - mon det er det produktet gør? smiley

    Kennelmor, ja netop, har læst mig frem til at over 14 dage så er det kronisk, men tænker lidt det kan være infektiøst da jeg jo netop var sløj hele lørdag, og har ret meget at se til for tiden, så måske mit immusystem bare er lidt længe om at bekæmpe det.


  • #8   15. jul 2011 Man skal overveje hvad man gør, når man tager stoppende medicin ;o)

    Det er ikke alle former for diarre, at det er en god ide at bruge. Har man en maveforgiftning, så kan det gøre ondt værre.

    Har man spist lige rigeligt andesteg juleaften, så er det fint at bruge dagen efter.

    Du kan gå en tur på apoteket og købe noget HUSK. Det er samler væsken i tarmen så maven går lidt i ro.

    Propiden, imodium og præparater som dem, er egentlig morfinpræparater uden "det sjove".
    De stopper peristaltikken - og dermed sænker afføringens tid igennem systemet. Dermed skulle tyktarmen kunne nå at samle mere væske op.

    Jeg selv bruger den slags præparater for at stoppe maven helt grundet kronisk diarre og manglende evne til at holde på afføringen - så skal jeg noget, hvor der ikke er adgang til toilet, så stopper jeg maven helt og aldeles.

    Husk at drikke væske, husk at kigge efter spor af blod.


  • #9   16. jul 2011 Altså i en snæver vending kan man også bruge zoolac, men det kan altså ikke anbefales at spise det alene.... (bræksmiley)

  • #10   16. jul 2011 Har selv været turen igennem, og min læge sagde til mig : Revet æble og Digestive kiks. Og eller skulle man ha sådan en pakke fra Apoteket: Imodium Plus. Men revet æble og de der kiks har virket på mig.... Held og lykke smiley

  • #11   16. jul 2011 tror kombinationene af a38 og 4 gange revet æble har gjort noget ved det smiley

    så tak for hjælpen smiley


  • #12   16. jul 2011 har du haft det siden sidste uge? puha så må du da mangle væske., for man midster meget væske med sådan en omgang. jeg synes du skal kontakte lægen for det er ikke normalt at have diarre i en uge..

  • #13   16. jul 2011 jeg har også lige haft en tur, jeg fik afvide jeg skulle spise bananer, chips med salt og så fik jeg Imolope. god bedting smiley




  • #14   16. jul 2011 bedring smiley

  • #15   17. jul 2011 Lene w ja, men har aldrig haft diarre på helt samme måde, ved godt man taber vædske og har drukket ekstra, men jeg har ikke haft mere afføring end normalt, det har bare været som vand, og jeg har ikke skulle rende hele tiden, kun morgen og aften, så det har været noget atypisk og jeg har kun været skidt den første dag.

    men det er på retur nu smiley tror selv det ehar været en lille infektion, der har taget lidt overhånd da vi har noget travlt for tiden og heller ikke altid har fået spist så meget.


  • #16   17. jul 2011 det er godt du er ved at komme dig, ok jeg troede at du havde fast rutefart hele tide.
    rigtigt god bedring


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #17   17. jul 2011 Ja, du kan sådan set have haft forstoppelse...

    Det viser sig nemlig ofte med mavesmerter kort og så tynd mave. Det er tyndt, fordi det skal forbi den hårde, så at sige.

    Væske væske væske - mere end to liter pr. dag. Og endnu mere længe efter, for at stabilisere tarmen igen.

    Hold dig evt. fra alle mælkeprodukter en måneds tid, for at maven kan vende sig til alm flora.


  • #18   17. jul 2011 jo tak smiley

    tja, men tvivler jeg på smiley da jeg op til havde ligeså normal " gang i det" som sædvanlig, altså dagligt en tur på toilettet smiley



Kommentér på:
når mennesker har diarre?

Annonce