1.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Is i ismaskine Is i ismaskine

Jeg har fået en ismaskine (Krups) for ikke så længe siden, men er total is-nybegynder :o)
Jeg gjorde to portioner klar igår og stilte i køleskabet så de kunne komme i maskinen idag, den første blev fin, men den anden ville ikke rigtig fryse, jeg tror at skålen er blevet for varm. Kan jeg fryse skålen igen og så prøve igen med den samme portion igen i morgen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Is i ismaskine
  • #1   16. aug 2011 Det er mælk, æggeblommer (ikke rå da blandingen har været varmet op) sukker, en lille smule maizena, vaniliesukker og chokolade. Og blandingen har været iskold, med ikke frosset :o)

• #2   16. aug 2011 Vores ismaskine er med udtagelige fryseelementer, som skal i fryseren, og så tages ud og ned i ismaskinen. Vi købte to med, for vi laver som regel to liter is af gangen. Maskinen kan kun fryse én liter pr fryseelement.

Vores yndlings is er hindbæris.
    Til den bruger vi:

300 gr hindbær
    200 gr sukker
    1-2 past æggeblommer
    3½ dl sødmælk
    1½ dl fløde

Alle indredienserne blendes sammen og hældes i maskinen og fryses i ca 45 minutter. Bærene kan udskiftes med andre bær og så skal man bare ændre sukkermængden efter, hvor sure/søde bærene er.
    Vi har selv hindbær, så de er garanteret økologiske og ikke sprøjtet med noget som helst. Vi bruger også tit bananer eller jorrdbær og har også lavet is af appelsinsaft

• #3   16. aug 2011 du kan sagtens hælde det over i en beholder og opbevare det i køleskabet til i morgen, det er jo samme ting som er i en creme smiley - det er en af grundene til at jeg ikke bruger vores maskine, kan kun lave ca ½ l i af gangen, og det rækker jo som en skrædder i helvede smiley

• #4   16. aug 2011 Hanne

Min samvittighed byder mig at eksperimentere med opskrifter uden fløde ;o) men den lyder ellers lækker din hindbæris... og det er jo ikke ret meget fløde der er i...

• #5   16. aug 2011 Karin

Den her kan lave en liter :o)

• #6   16. aug 2011 Nej, jeg synes heller ikke der er ret meget fløde i, når det er til en hel liter smiley

• #7   16. aug 2011 Hanne

Lokker du? ;o)

• #8   16. aug 2011 Jeg vil da lige smide viunderopskriften som jeg bruger... uden maskine vel og mærke

1 L fløde
    11 æggeblommer
    11 spsk sukker
    4 spsk sprut - jeg bruger whisky men rom er også godt. Giver så godt som ingen smag, men gør at man kan skære isen direkte fra fryser og det krystaliserer ikke
    vanilla

piske fløde
    piske æg og sukker

blande blande blande med favorit fyld og så i fryseren... skal ikke røres rundt, og den har endnu ikke krystaliseret for mig.

• #9   16. aug 2011 Stine - jeps jeg er islokker smiley

nam Tina, det lyder lækkert....men sikke meget fløde

Skal vi ikke have nogle flere opskrifter herind, når nu vi er i gang ?

• #10   16. aug 2011 jamen det skal rigtig is være...

Jeg blander gerne marcipan og store stykker chokolade i... super lækkert og så må man jo tage det mindre portioner og evt med frugt til...

• #11   16. aug 2011 Tina!

Det er jo den rene heksekeddel det der!! Masser af fløde, sukker og SPRUT! Jeg troede Hanne var slem, men du er da vist meget værre!!

• #12   16. aug 2011 Ha ha ha

De få gange om året jeg laver rigtig is, så skal det være fed lækker cremet flødeis... Sådan er det bare smiley

Jeg er vild med alt muligt lækkert fedt fattigt sorbet osv, men duer ikke til at lave det selv, så der snyder jeg... men rigtig flødeis med friske frugter til... MUMS

og man bestemmer jo selv hvor store portioner man spiser

• #13   16. aug 2011 Tina

Sådan har jeg det med Ben & Jerry's :o)

• #14   16. aug 2011 Ja se det forstår jeg så ikke... jeg har prøvet nogle forskellige og jeg syntes virkelig ikke det er noget særligt. Cookie doe (stav) syntes jeg er direkte ulækker... har prøvet noget med cheese cake som var ok, men ville hellere have haft en kung fu eller noget smiley

• #15   16. aug 2011 Tina!

Kan du så gå ud og vaske din mund med sæbe!! Grimme ord om B&J! Jeg har en bøtte Baked Alaska i min fryser, og bare det at den er der forhøjer min livskvalitet!

(Var lige i Netto, kom til at købe ind til Hannes hindbæris... )

• #16   16. aug 2011 Ha ha beklager... men bare rolig, skal nok se om ikke jeg kan finde en variant jeg kan lide

• #17   16. aug 2011 Baked Alaska - vanilieis med hvid chokolade :o) prøv den.

• #18   20. aug 2011 Hanne

Har lavet din hindbæris, den er SÅ lækker!! :o)

• #19   20. aug 2011 Den er nemlig sindsygt lækker smiley

• #20   20. aug 2011 Jeg lavede også en med hvis chokolade, de smagte vildt godt sammen :o)

Hvor længe kan is holde sig i fryseren?

• #21   20. aug 2011 Jeg ved ikke hvor lang tid det kan holde sig. Det kommer nok an på hvad det er pakket ind i. Jeg bruger fryse/mikrobokse. Vi spiser det ret hurtigt, men det er ikke fordi vi er bange for holdbarheden, men fordi vi tit spiser is. Mon ikke det kan holde sig et par måneder eller mere.

• #22   20. aug 2011 Tina - orks...den der whisky-is er vist liiige noget vi skal teste her hjemme........

• #23   20. aug 2011 Jeg bliver nødt til at have mig en ismaskine!!

Jeg er ikke ubetinget glad for parfait, og det er altså det eneste, der rigtig kan lykkes uden maskineri...

SMURRF med eksperimenter, der skulle laves....*SUK*

Men jeg synes dælme de er dyre, de maskiner!

Kommentér på:
Is i ismaskine

Annonce