{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.082 visninger | Oprettet:

Psykisk syg nabo - kan man gøre noget???? {{forumTopicSubject}}

Har jeg set papirer på at han er psykisk syg, nej....men udfra hans væremåde og levevis er jeg ikke i tvivl herom.

Min familie og jeg bor i en lille landsby lidt udenfor en lidt større by. Det er måske ikke relevant, men nu ved i det.
Vores hus ligger som det første på en lille blind vej, her er 4 huse i alt. Jeg ved faktisk ikke om vejen er privat eller offentlig. Vi får ikke ryddet sne, men her er sat gadelys op (relevans, ved ikke *S*)

Nå men ved siden af os bor så denne psykisk syge nabo. Historien lyder at han for cirka 30 år siden blev kørt ned på knallert og efterfølgende har været sær. Ved ikke om han også var det inden ulykken.

Fra andre har vi hørt at han ofte har snakket om at livet ikke er værd at leve og at hans egen mor er bange for ham, derfor at de købt det hus -han bor i nu- til ham....lige ved siden af vores.
Lad os kalde ham X.

For en del år siden (måske 25 år) fik X et godt øje til hans anden nabos datter på 15 og X inviterede hende vist også ud. Dette syntes faderen ikke om og afviste X og siden har X dagligt (flere gange om dagen) råbt div. usammenhængende ting efter/til sin nabo.
X's nabo har efterhånden opgivet at give igen, da det tydeligt var meningsløst og X hørte ingenting.

Siden er det også begyndt at gå ud over dem der bor sidst på vejen og deres store børn har i mange år måtte gå en omvej gennem en garage og have, for at komme til bussen, da de er bange for X. Nu er de små også bange, da han jo råber og er en lidt stor mand.

X har også for vane at kører en tur hver formiddag omkring klokken ni og når han når et bestemt sted hen på vej ud af vores lille by, så gasser han voldsomt op, da dem der bor i huset udtil vejen vist også har været efter ham.

X har engang for mange år siden ville have kælder og hvad gør man så, jo man hiver gulvet op i stuen og begynder at grave, først da grundvandet kom op, måtte han stoppe og efter sigende så er hullet stadig i stuen.

Ligeledes har han høns....eller faktisk er det haner, for han nænner ikke at slå hanerne ihjel, alligevel kan han ikke forstå at de få høner der så er, de dør.....
Alligevel bliver han ved med at anskaffe sig nye kyllinger, sikkert fordi de andre høns er voldtaget til døde.

Der lugter af hønselort derinde fra og hanerne er ved at drive en til vanvid dagligt.

Endnu en historie er at han har hoppe rundt foran naboens bil og råbt og skreget....mens han havde et kamera i hånden...har ikke selv set det.

Ja vi vidste at der boede en lidt excentrisk person ved siden af da vi købte huset, men jeg havde da aldrig troet at det var en der dagligt skulle stå og råbe og skrige, så alle i byen kan hører det. Jeg er ærligt talt træt af det og nu er vores den store (2 år) begyndt at blive utryg ved manden der står og larmer.

Må man bare tie og lade stå til eller kan man kontakte de sociale myndigheder??????
Der er flere historier/episoder, men jeg sidder med en opkast-syg datter på skødet..

Føler mig bare så provokeret af hans råberi, når nu jeg kan se og mærke at det gøre vores børn utrygge.

Faktisk er der også et dejligt grønt område overfor hvor han bor, men ingen tør bruge det.......suk.

Her troede man at man havde drømmehuset og skulle bo her i mange år....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykisk syg nabo - kan man gøre noget????
  • #1   16. sep 2011 har i prøvet at gå sammen på vejen og melde ham for gade uorde for hvis det bliver ved når han er meldt nok gange så bliver han måske indlagt på psyk for at give ham den rette hjælp


  • #2   16. sep 2011 Man kan kontakte kommunen (hvis han er kendt i deres system) og fortælle at man er bekymret for denne borger og hans ve og vel.
    Så sender de en opsøgende social medarbejder ud.
    I teorien i hvert fald...


  • #3   16. sep 2011 Puha stakkels jer. Ville nok foreslå samme tur som Marianne kommer med.

  • #5   16. sep 2011 Jeg er sikker på at naboen til den anden side har haft fat i politiet, men ved det ikke præcist....måske det er mange år siden sidst, da det jo har stået på en små 25 år.

    Jeg vil forsøge mig med at tale med politiet....først naboerne og så politiet og måske også kommunen...for er ved at være godt træt *S*

    Tak for jeres svar.....nu kan jeg måske se en løsning forude.


  • #6   16. sep 2011 Nårh ja...han har også en labrador, som der efter sigende skal have mundkurv på efter politiets anvisning...det har den ikke og den render ofte løs rundt på det grønne område overfor.

    Dens mor fik for en del år tilbage hvalpe...en hel del hvalpe....dem kunne han heller ikke nænne at skille sig af med, så han beholdte alle.....da måtte der komme nogen ud og fjerne hvalpene og de lod ham så beholde moderen og én hvalp...det er den der nu går uden mundkurv, efter at ha snappet ud efter nogen.


  • #7   16. sep 2011 Vi har haft en rigtig ubehagelig og sølle nabo på et tidspunkt - men vi kunne ikke gøre så meget, eftersom hun selv havde frabedt sig al hjælp, tapet postkassen til samt barrikaderet hendes døre med hængelås..

  • #8   16. sep 2011 Jeg vil foreslå dig at kontakte de sociale myndigheder - han lyder helt klart meget psykisk syg (jeg gætter på skizofreni). Du kan også prøve at kontakte politiet. Hvis han er til fare for sig selv eller for andre, så kan han tvangsindlægges, så han kan få den rette behandling. Hvis det står meget grelt til, kan man også rejse sag, så han kan få en behandlingsdom, men det kræver, at han er farlig.

    Manden trænger til hjælp, så jeg synes bestemt ikke, at du bare skal lade stå til. Spørgsmålet er så bare, om han vil have hjælp...


  • #9   16. sep 2011 Måske man skulle kontakte det nærmeste dyreværn, som kunne komme ud og se hvordan det står til med de stakkels høns/haner? smiley

  • #10   16. sep 2011 Det er rigtig svært at gøre noget, man skal være til fare for sig selv før man kan tvinge folk til noget som helst.
    Retten til at opfører sig som man vil og gøre andre menneskers tilværelse ulidelig er ukrænkelig.


  • #12   16. sep 2011 har i prøvet med forståelse, eller bliver han bare dømt af alle naboer, fordi han har lavet en fejl?
    her en lille en til eftertanke:
    manden er psykisk syg, ingen vil tale med ham eller forstå ham, han prøver at invitere en nabodatter ud, tænker ikke over at hun ikke er så gammel, far vil ikke have det, fortæller alt og alle det, så ingen vil tale med den psykisk syge, manden vil da gerne tale med sine naboer og vil måske gerne have et godt naboskab, men bliver mødt af en mur, hvordan reagerer vi andre hvis vi konstant blever mindet om at vi ikke er normale, og hele tiden skal forsvare os? kan vi det i mange år, eller siger vi til os selv, at så kan det sgu være lige meget med god opførsel, og så bliver negativ opmærksomhed lige så god som positiv, lige bortset fra at det er meget nemmere at få den negative.


Kommentér på:
Psykisk syg nabo - kan man gøre noget????

Annonce