{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Combi tank problem. {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver til vores VVS imorgen, men nu er HG generelt så altvidende at det kunne være der var nogen som hjælpe. smiley

Vi har en combi varmtvandsbeholder, der varmer med el om sommeren og stoker om vinteren, men siden i går har vi kun haft lunkent vand. Stokeren kører som den skal og der er fuld tryk på radiatorerne, jeg kan dog se at vores vandtryk er højere end det plejer at være.

Nogle forslag til hvad der kan være galt? Kan det skyldes at vandtryks beholderen ovre i stalden måske er frosset? Men burde der ikke under alle omstændigheder være varmt vand i tanken, når der er varmt vand i radiatorerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Combi tank problem.
  • #1   8. feb 2012 Højest sandsynligt cirkulationspumpen der ikke kører som den skal..
    Går udfra i har en c pumpe til det varme vand når det står ovre i stalden..
    Så får vandet svært ved at komme afsted.
    Så der går længe før vandet i hanen er varmt.

    Er sikker på VVS'eren får styr på det imorgen.


  • #2   8. feb 2012 Tak for svar. Jeg mener hele systemet kører på de samme de pumper (stokeren står også i stalden lige under tanken), men vil da lige gå over og tjekke dem. Det kan jo være jeg bliver klogere. smiley

  • #3   8. feb 2012 Jeg har lige oplevet noget lignende...
    Her var problemet at jeg avde sat ydelsen på stokeren til at køre på max. 50%... med den kulde der har været de seneste dage var det ikke nok og problemet blev løst ved at jeg satte stokerens max på 100 - vilket den også burde have stået på men jeg havde bare glemt at ændre for det :O))


  • #4   8. feb 2012 Lise: Havde du også varme i radiatorerne?

    Jeg ved at vi ikke har den nede at køre på 50%, men jeg skal ikke kunne sige om den er oppe på 100%, det må jeg lige spørge manden om. Jeg VED nemlig at han ændrede på indstillingerne i søndags, så det kan være der problemet ligger.


  • #5   8. feb 2012 Der var varme i radiatorerne men ikke så meget som normalt.
    grundet den lave ydelse kunne fyret ikke få vandtemperaturen over ca. 39-42grader - og det var ikke nok i det kolde vejr.. Kedeltemperturen (og dermed også det varme vand i kombivandvarmeren) står til at skulle være ca. 60 grader... Systemet brugte simpelthen mere varmt vand end stokeren kunne nå at lave :O)


  • #6   8. feb 2012 Ahhh, det var ikke så smart. smiley

    Jeg har været ovre at tjekke vores stoker og den skulle køre fint. Radiatorerne er varme og rørene er når jeg stikker en finger ind under isoleringen er meget varme. Jeg tror det er noget med tanken. Alt er varmt indtil det når tanken, men så er det ellers slut. Må få ringet til VVS og "brokke" mig lidt imorgen. Det er trods alt dem som har installeret den. smiley


Kommentér på:
Combi tank problem.

Annonce