{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

hvordan kan man ignorerer et såret dyr..? langt. {{forumTopicSubject}}

Ja, det handler ikke om en hund, men en kat.. men håber det er sagen uvedkommende.
Sagen startede med at mig og min kæreste var på vej hjem fra et besøg hos mine forældre. På motorvejen drejer vi ind ad en tankstation og får lidt med på hjemturen. Ud af min øjenkrog, ser jeg en sort kat, der ligger over på en græs-plet hvor flere biler holder og der går masser af mennesker rundt. Jeg (som den store dyre-elsker jeg er) lister over til den her lille mis for at glo lidt på den. Mens jeg nærmer mig den, ser jeg rimelig hurtigt at den ikke har det for godt. Dens ben er krøllet sammen på en mærkelig måde, insekter og fluer flokkes om dens bagdel og den ser døsig og udmagret ud. Jeg kæler den lidt på hovedet, men den reagere godt og vel ikke. Den kigger bare op med små halvlukkede øjne og da jeg prøver at give den lidt af min magnum-is, slikker den kun et par få gange. Jeg smutter så over efter min kæreste og vi tjekker den lidt. Puffer til den, for at se om den reagere... Det gør den ikke.
Derefter ringer vi til dyrenes beskyttelse for at høre hvad vi skal gøre. Hun spørger først om det er muligt for os at tage den med på et dyrehospital fordi det ville være hurtigst, men jeg tør ikke røre den af frygt for at gøre noget værre. Så siger hun at hun sender Falck ud, men at der vil gå noget tid. Mig og kæresten venter så. Pludselig rejser katten sig op... Den halter afsted på forpotterne og kan knap nok gå og dens mave er helt indsunket (det var svært at se da den lå ned). Den forsøger at rende ind i et buskads, men kæresten er hurtigt og holder den i nakken. Kort tid efter kommer der 3 drenge over til os der åbenbart har lidt kendskab til dyret.
Tilsyneladende, har katten lagt der i flere uger, hvoraf den ældste af drengene har ringet efter Falck 3 gange i løbet af den tid, uden hjælp. Han kommentere også at det er utroligt at folk bare er ligeglade og ikke engang prøver at hjælpe... De kommer så med nogen kasser. Jeg ligger et tæppe ned i den ene, hvorefter katten bliver lagt ned i den og den anden kasse kommer ovenpå, så den ikke kunne løbe væk. her venter vi så noget tid... ingen Falck. En af drengene snakker hele tiden om at vi bare skal aflive den, hvoraf en af hans metoder ville være at tage den i bagbenene og kyle dens hoved ned i jorden, hvilket jeg ikke brød mig meget om.
Det ender med at vi ikke gider vente mere og beslutter os for selv at køre den til lægen. Den ældste Dreng lader os tage kasserne med og vi køre så afsted på motorvejen. På vejen siger min kæreste så, at hvis den får det godt, så tager vi den sgu til os og giver den et hjem... Jeg er enig.
Da vi endelig når hen til en dyrlæge, kan han straks se at den er helt gal... den havde også tisset i kassen og han sagde at det var tydeligt den ikke havde fået hjælp i meget lang tid... Kæresten spørger så om det er muligt at han kunne give os et kald, hvis den på nogen måde skulle få det godt igen? Han gør det dog klart og tydeligt at der ikke er meget håb for den... hans ord var "den her kat bliver aldrig en kat igen...".
jeg gav den et lille kæl på hovedet og vi gik. Senere ringede lægen og sagde at den skulle aflives. den fejlede alt.. men det var godt at vi kom med den, for hvem ved hvor længe den ville ha lidt? og jeg tudede...

I det mindste fik den fred... men det har jeg ikke... for jeg kan ikke fatte hvordan der kunne gå så mange mennesker forbi den, kigge på den, i så lang tid, uden at hjælpe den? hvorfor??

Undskyld hvis det blev en lang tråd, men jeg har det bare så skidt med hele denne episode...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan kan man ignorerer et såret dyr..? langt.
  • #1   1. jul 2012 Det er ikke til at forstå.... Sov sødt lille mis smiley

  • #2   1. jul 2012 Ja mennesker er onde. Man kan ikke redde alle dyr i verden men man kan gøre en verden til forskel for dem man redder. Det gjorde I! Thumbs up til jer for det.

    RIP lille misser. Håber du er et bedre sted nu. Ved det er svært men prøv at glæde jer over den ikke lider mere.


  • #3   1. jul 2012 sarah - tak smiley ... og du har ret, den er heldigvis et bedre sted nu... men stadigvæk...har det virkelig skidt..

  • #4   1. jul 2012 Ved det. har selv stået der mere end en gang med dyr folk ikke tager ansvar for. Men igen, du må hænge i den tanke at i gjorde en forskel.

  • #5   1. jul 2012 Sarah - Netop!! Har som mange andre herinde altid ønsket at ku' redde alle verdens dyr. Det fik jeg altid fortalt koldt og kynisk at det kunne jeg godt glemme. Siden jeg var helt lille har jeg blot rejst mig og dertil svaret at jeg måske ikke kunne redde hele verden, men jeg kunne gøre en verden til forskel der hvor jeg havde mulighed for det.

  • #6   1. jul 2012 Den manglende reaktion fra Falck er under al kritik, især når de havde været kontaktet flere gange før, og det bør påtales.

    Så jeg ville ikke lade det blive ved det, men sende en skriftlig klage (mail) til Dyrenes Beskyttelse.

    Og nej, jeg forstår ikke denne væren-sig-selv-nok mentalitet og fatter ikke, at folk i den grad er følelseskolde og kan ignorere et tilskadekomment/sygt dyr, der så tydeligt har brug for hjælp smiley

    Jeg forstår godt, du har det trist med denne episode, men det var alligevel heldigt for den stakkels kat, at netop I kom forbi og hjalp den til en barmhjertig og human død.


  • #7   1. jul 2012 rotterne - synes også tit jeg har hørt tilfælde hvor Falck er under al kritik. sjovt nok, var der endda også var en Falck bil længere henne, som var ved at reparere en bil. ham snakkede vi lige med om det var muligt at han kunne gøre noget, evt ta den med? nej, det var han ikke trænet i.. fair nok. Ku han så ringe og høre om der var nogen på vej? nej, han ventede desværre et vigtigt opkald og han kommenterede også at dyr i nød-situationer, desværre ikke var så vigtige for dem.. altså sagt på den måde at de reagere meget langsomt nogengange. :s

    ville ønske vi havde noget dyre-politi, hvor de ville være top-prioritet... ville ihvertfald støtte dem.


  • #8   1. jul 2012 Folk ER onde til tider og der skammer jeg mig over at være menneske.

  • #9   1. jul 2012 Prøvede selv at køre bag en bil der ramte et kat på en befærdet vej, altså ikke motorvej, men med fartgrænse på 70 i timen.
    Katten flyver ind mod cykelstien hvor den begynder at rende rundt i cirkler, vil gætte på brækket ryg/bagpart, for den gik nærmest kun på forbenene mens bagkroppen hang.. Katten er faretruende tæt på at blive ramt igen da den render i cirkler.. Jeg vender bilen og køre tilbage og ind til siden. INGEN biler er stoppet... Folk kører bare videre..

    I det jeg stiger ud af bilen, på afstand får katten bakset sig ind i et tæt buskads 5 meter fra vejen. Jeg ringer både til Falck og til 1812. Jeg fik ingen hjælp. Falck spurgte om katten var død og om den lå i vejen.. Jeg sagde katten ikke var død. De bad mig ringe til 1812. 1812 sagde at de ikke rigtig kunne gøre noget... For en evt. hund ville ikke kunne opspore en kat, kun klovdyr sagde de.

    Og når ikke jeg havde fast i katten så kunne de ikke hjælpe. WHAT?!

    Jeg var seriøst tudefærdig! Jeg ledte efter katten men kunne ikke se ind i det tætte buskads og jeg stod der helt alene. Det var fredag eftermiddag kl. 16-17 stykker. H
    Hvis jeg nogensinde oplever noget lignede ringer jeg ikke til dem, vil sku ikke være til grin.

    Sker der noget lignede fanger jeg dyret hvis jeg kan og køre til dyrlægen.


  • #10   1. jul 2012 Rotterne:
    jeg kan ikke finde hittekillings historie i dit fotoalbum,kun din voliere.


  • #11   1. jul 2012 Db er lige til at lukke op og skide i. Højst sandsynligt har de ikke ringet til falck.
    Godt I tog affære og fik kørt den stakkels kat afsted.


  • #12   1. jul 2012 Hvor er det bare synd for den lille mis smiley godt den fik fred, og stort skulderklap til jer, der gjorde noget for den!! Kan godt forstå du har det skidt, men i har gjort alt hvad i kunne.

    Bliver sur (lige som dig) når man gang på gang ser hvor ligeglade folk er. Føj siger jeg bare. Tænk at man ikke kan se ud over sin egen næsetip og hjælpe et dyr i nød smiley


  • #13   1. jul 2012 Kan godt forstå du er ked af det, det blir jeg også når jeg ser hvordan folk bare har nok i sig selv og ikke kan hjælpe et skadet uskyldigt dyr, ØV.
    Med hensyn til Falck og DB så burde man hver gang der var en sådan historie som din, sende den til dem og klage og samtidigt sende den til Ekstrabladet, de elsker en god historie. Det kan ikke være rigtigt at de luller sig i søvn og fremstår som om det hele er lyserødt i deres markedsføring, tv m.m .Mange almindelige mennesker tror jo at Falck og DB hjælper syge dyr i nød men det gør de jo ikke altid. Måske skulle vi som en foreslog lave vores eget dyrerednings firma. Danskerne giver jo gladeligt 10 mill til afrika så vil de nok give bare 10% til dyrene, det hjælper jo på deres dårlige samvittighed.


  • #14   1. jul 2012 Dyrenes Beskyttelse, er da lige til at lukke op og skide i smiley Stakkels, stakkels lille mis smiley Håber den nyder tilværelsen som himmelmis, det er ihvertfald nok langt rarere for den, end det liv den fik på denne jord - især den sidste tid... ØV altså smiley


    Jeg ringede engang til dyrenes beskyttelse, ang. mishandling af en hest.

    Den stod bundet med jernkæder som havde skåret sig dens hovede ( oppe bag ørene og foran lige oppe over mulen).. Den stod bundet til en jernstang så den ikke kunne rejse hovedet op, men holdt tvunget ned i stilling. Dertil var der en jernstang i siden som forhindrede den i at ligge sig ned.

    Den stod alene i et skur i totalt mørke. Den havde intet vand, intet mad.

    Ejerens undskyldning var at hun var bange for den????? GRRRRR......

    Jeg ringede til dyrenes beskyttelse. De sagde de ville kører ud næste dag. Jeg hørte intet. Ringede til dem..

    Jamen de havde prøvet at finde det ( havde givet dem, den eksakte adresse) og de kunne ikke finde det???

    Jeg kimede dem ned indtil de vidst blev så trætte af mig.. Så vidt jeg ved så endte det med at de tog derud, hesten blev aflivet og ejeren skete der intet med smiley



  • #15   1. jul 2012 Det der frustrerer mig ved DB er at de bruger undskyldninger, jamen der skal så meget til for at man kan fjerne et mishandlet dyr, pga vores lovgivning og det er sikkert rigtigt men nogle gange kunne jeg ønske at de blæste lidt på loven og agerede så kan de tage den juridiske del bagefter hvis det overhovet bliver nødvendigt, jeg tror nemlig mange af disse dyremishandlere ikke turde gå til retten, og hvis de gjorde så kunne DB have foto dokumentation og pressen med sig.
    Greenpeace gør ofte ting som ikke er lovlige og de får presse omkring det men det kræver at DB har nogle der virkelig brænder for det de laver og ikke "bare" har et job.


  • #16   1. jul 2012 arg, det gør mig virkelig så ked af at høre hvor langt fra den eneste jeg er, der har oplevet sådan en forfærdelig lorte behandling af dyr! smiley hvad sker der lige for folks samvittighed!?
    og som "mamma di cane piu del mondo" hentydede lidt til med greenpeace, så hvis man virkelig kan se at et dyr er i nød, så tænker jeg sgu virkelig at lovgivningen kan rende en... hvis de kan reddes på nogen måde, så skal man da gøre noget...! folk kan jo tage stilling til det bagefter..


  • #17   1. jul 2012 Hvor er det langt ude, at folk kan være så ligeglade.. Jeg bliver selv lige forarget hver gang sådan noget sker. Hold da op et samfund vi lever i! Jeg synes bare det er pinligt. Mange mennesker mangler virkelig omtanke...

Kommentér på:
hvordan kan man ignorerer et såret dyr..? langt.

Annonce