{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gensidig forsørgelsespligt selvom man ikke er gift:/
  • #1   1. nov 2012 De risikerer i høj grad at antallet af sociale bedragerier stiger, samt at folk vælger at leve alene smiley virkelig smart fra regeringens side *HOST*

  • #2   1. nov 2012 Det der er en katastrofe på så mange planer at man slet ikke fatter, de kommer i tanker om det.

    Det er slemt nok med den gensidige forsørgepligt for gifte. Jeg fatter ikke, at folk ikke protesterer over det her.
    Der er HELT stille omkring det.


  • #3   1. nov 2012 Jeg er også i chok, forstår det slet slet ikke, aner ikke hvad vi skal gøre så:(

  • #6   1. nov 2012 Jeg er seriøst grædefærdig, allerede som det er nu sidder vi hårdt i det, men er taknemlig for det lige og lige kan køre rundt, men hvis det bliver realitet kan man sq ligeså godt tage sit eget liv efterhånden, den eneste livskvalitet jeg har er mine dyr, og dem vil jeg ikke have råd til:(

  • #7   1. nov 2012 Lille My, kender følelsen alt for godt.

    Pt. klarer vi os, men der skal intet til at vælte det hele, og nogle mdr. har man bare mest lyst til at give op smiley


  • #8   1. nov 2012 Minion, hvordan har du udregnet det?

    Jeg har levet med den gensidige forsørgelsespligt i 4 år og 2 måneder. Helt ærligt - det er simpelthen uværdigt på så mange måder.

    Jeg fatter ikke, at de overhovedet kan komme i tanker om at udvide så asocial en lovgivning som den er.

    Familier bliver opløst, mennesker skal hutle sig igennem tilværelsen, med ringe økonomi er der også ringe ressourcer til at komme ud af situationen. Det her er ikke bare at der er lavvandet i kassen en gang i mellem, det er virkelig virkelig alvorligt.

    Perspektivet er jo forfærdeligt, det er et opgør med det familiemønster vi kender, hvor familierne bor sammen med deres børn.

    ALLE er kun 52 uger fra en kontanthjælp. Det er jeg ikke sikker på, at man husker, når man trækker på skuldrene af, at man forringer vilkårene yderligere for kontanthjælpsmodtagere.


  • #9   1. nov 2012 Man lærer så til gengæld at sætte pris på nogle ualmindeligt basale ting!



  • #10   1. nov 2012 Ok, Minion. smiley

    Der er så som regel nogle penge at hente i et almindeligt budget. Det første vi gjorde var at skære budgettet ind til benet - eller næsten, ihvertfald. Siden er der røget lidt mere af.
    Og der var faktisk lidt at hente der.

    Men vi er endt med at det knap nok balancerer. Skærer vi HELT ind - altså også fjerner internet, hundens forsikring og et fjernsynsabonnement, så ender vi nok med at have 0 kr. om måneden til mad.

    Det er sundt nok at få kigget budgettet igennem - men at leve sådan i så mange år, det er strengt og det koster virkelig på gældssiden. For det er jo den eneste måde, man kan skaffe penge på. Indtil banken siger stop.
    Så er der kun skilsmisse tilbage.


  • #11   1. nov 2012 åh nej..... smiley ;'( smiley

    hvor er det umenneskeligt ....
    hvor er det unfair
    hvor er det forfærdeligt
    hvor er det ...... ikke "velfærds-agtigt" ... .


  • #12   1. nov 2012 Enig, F!

    Dagens nyheder.

    Regeringen vil ikke ændre på dagpengestop eller på optjeningsreglerne.
    Ledigheden er på en måned steget med 1700
    Arbejdsgiverne har ikke præsteret ET eneste akutjob på jobnet.dk
    Man foreslår gensidig forsørgelsespligt overfor samlevende.

    Det er ikke svært at se hvad det er, der sker for rigtig mange tusinder af mennesker....


  • #13   1. nov 2012 Minion, præcis. Sådan er det uden tvivl for langt de fleste relativt lavtlønnede danskere.


  • #14   1. nov 2012 Det noget værre lort..
    Vi kan heldigvis leve på en løn og en dagpenge..

    Men off topic - hvad er optjeningsperioden på... Er det 1924 timer eller 962 timer..


  • #15   1. nov 2012 De burde i stedet kæmpe for en måde at afskaffe det skidt på.

  • #16   1. nov 2012 Betina - det kunne vi også. Faktisk havde vi indrettet vores liv sådan og det føltes også uproblematisk at blive gift.

    Indtil jeg blev fuldtidssyg, røg for varighedsbegrænsningen og den gensidige forsørgerpligt - så var der kun den ene løn tilbage.
    Jeg skulle hilse at sige, at det er en ENORM forskel!

    Og man kan aldrig vide, hvem det rammer eller hvornår.


  • #17   1. nov 2012 Nej har nok fulgt din historie lidt og det lyder som et rent helved...
    Har ondt af dig og din husbond at i skal bøvle med det, oveni at du også er syg..
    Nu er jeg og manden ikk gift, vi er heller ik sikre på om vi nogensinde blir det, men nu kan det være ligemeget hvis det ændre det.. Jeg er lige kommet på dagpenge igen, mener jeg har lidt under 1 år tilbage på dagpenge og mangler kun ca 250 timer endnu så er jeg oppe på de 1924 timer, men øv øv blev fyret lige inden....


  • #18   1. nov 2012 Ja så husker jeg ikk helt forkert minion..
    Min mor syntes bare hun havde hørt det var blevet halveret...


  • #19   1. nov 2012 Hvor er det trist at man nu skal gå med ondt i maven for det:( ville gøre ALT alt i hele verden for at jeg kunne få det bedre så jeg kunne klare et fuldtidsarbejde! ALT, det ved min Sagsbehandler også men vi ved også det ikke er en realitet, i forvejen lever jeg i et "fængsel" hvor alt skal nøje tilrettelægges, jeg lever i et rengøringshelvede og kan ikke fokusere på nuet, kun på hvad det skal ordnes fremad! Jeg kan ikke slappe af foran tv'et fordi mit hovede køre med 180 konstant! Men man bliver presset derud hvor et arbejde er eneste chance og ved bare jeg vil gå helt ned:/ familiefødselsdage osv bliver der allerede sagt nej til fordi jeg ikke magter det! ØV:(

  • #20   1. nov 2012 Puuha smiley

  • #23   1. nov 2012 Majj.Britt..For een gang skyld er vi helt enige...Der er stort set inge som længere går på barikaderne og holder sammen.
    Baroness. Det er flere år siden at socialdemokraterne var det som forståes ved et rødt parti...Og med det gespens som nu er den øverste, ja der høre alt ting op.


  • #24   1. nov 2012 Socialdemokraterne har vel i realiteten ikke været rigtig røde siden Anker.

    Men det er dælme tankevækkende i en regering hvori SF sidder og som har EL som parlamentarisk grundlag, at dette kan lade sig gøre..

    Men ja - det ER jo i bund og grund fordi vi lader dem... Fordi alle har nok i sig selv og først protesterer, når de selv er er i fedtefadet..


  • #26   1. nov 2012 Desværre gælder det allerede for bla. førtidspensionister .. Der er rigtig mange underskriftsindsamlinger på nettet hvor man kan støtte op omkring de der er ramt. Bla. på nationen kan man også smide sin stemme go få mere info

    http://ekstrabladet.dk/minsag/article1691139.ece


  • #27   1. nov 2012 Basse - helt ærligt - hvorfor skal det være ens for alle, når det, der gøres ens er en væsentlig forringelse?

    Jeg vinder da ikke noget ved, at endnu flere tusinder ender i samme lortede situation som jeg er i?
    DEN form for retfærdighedssans forstår jeg ikke - at når nogen har det svært, så skal alle sgu.

    Line - det er ikke helt det samme for førtidspensionister som for modtagere af kontanthjælp. Man mister aldrig hele sin forsørgelse på FP. Der er et max på omkring 3000 kr. Det er en væsentlig forskel.

    Ikke desto mindre bør den også væk der - ingen bør være økonomisk afhængigt af et andet menneske


  • #28   1. nov 2012 Ch. Enig...

  • #30   1. nov 2012 Jeg ser ikke ret mange demonstrere mod det.
    Til gengæld har der længe været kamp mod GF, faktisk foranlediget af syge, der er faldet for varighedsbegrænsningen og røget i denne fælde her.

    Forskellen ligger i traditioner. Om et pars retstilling som gift eller samlevende. Der er stor forskel på dette.


  • #34   1. nov 2012 Basse, hvis dette skal implementeres, så er der rigtig mange ting, der skal forandres.

    Eksempelvis kan man som gift overføre sit fradrag til sin ægtefælle - hvilket jeg personligt har gjort.
    Det kan man ikke som samlevende. Det vil sige, at hvis man ikke forandrer på det, så vil de samlevende være væsentligt dårligere stillet end gifte.


  • #36   1. nov 2012 Basse, jeg ser det sådan at som gift har man reelt muligheden for at blive skilt og stadig bo sammen som man altid har gjort, grotesk ? JA for fanden, men muligheden er der, nu kan man ikke engang leve sammen længere:(

  • #39   1. nov 2012 Basse, man kan godt blive skilt uden at flytte fra hinanden. Det kræver at man bliver skilt på grund af utroskab.



  • #40   1. nov 2012 Jeg forsørger allerede kæresten, i det han er studerende, men løbet tør for SU... Så kan man ikke få anden støtte...
    Jeg er også studerende og det er sgu hårdt at leve to på en SU...

    Og selvom man skal tjene en del mere for at få den forsøgerpligt, så er det sgu ikke noget jeg ønsker for nogen.
    Synes det er slemt nok, at man skal overveje om man har råd til en forsøgerpligt, før man kan gifte sig...


  • #42   1. nov 2012 Puha har de gennemtrumfet det eller er det et forslag ??? Så kan det godt være det hidser mig op de ikke har sendt mine papire af sted den 13 september som lovet....

  • #43   1. nov 2012 Jeg har ikke læst alle kommentarerne, blot til info..

    Men hvad i hede hule hel.... sker der?
    Det ender med tusindvis af tvangsauktioner, familier der går helt fallit og mange andre grimme ting, jeg end ikke tør tænke på..
    Lysten til at flytte fra DK bliver større og større - jo mere vi alm. borgere skal straffes.
    Jeg tør end heller ikke tænke på, hvordan dagens Danmark ser ud om bare 5 år..
    Nej, nej nej.....


  • #44   1. nov 2012 Så må en jo knalde udenom, hvis man ikke vil begå socialt bedrageri, men gerne vil bo sammen..
    Som det er nu..



  • #45   1. nov 2012 Tulle, det er et af regeringens forslag i finanslovsforhandlingerne...

  • #47   1. nov 2012 Basse, desværre er det præcis sådan nogle tanker man gør sig, når man sidder i situationen.


  • #48   1. nov 2012 CH det er IKKE regeringens forslag. Det er Venstres forslag.

  • #50   1. nov 2012 Puha håber godt nok snart de tænker lidt på hvor længe kommunen holder folk i systemet ... Der kunne spares mange penge hvis de sørgede for og få folk afklaret i stedet for og trække det hele i langdrag

  • #52   1. nov 2012 Natasja, ja for så vil Daniel og jeg da bare være bofæller:) kunne være fedt hvis de ikke lige havde tænkt på den tvist

  • #53   1. nov 2012 Som ikke-forsørger på parret til sammen tjene 20.600 før skat.
    Jeg mener beløbet for forsørgere er på knap 28.000


  • #54   1. nov 2012 Housebuster. Det er regeringen, der har lagt det frem i finanslovsforhandlingerne med netop venstre.
    Der er med andre ord enighed.


  • #55   1. nov 2012 Heidi, kommunerne tolker reglerne lidt forskelligt, men som udgangspunkt skal man ikke sælge en bolig, hvis den passer til ens behov. Ej heller skal man sælge en bil, medmindre den udgør en væsentlig værdi.



  • #56   1. nov 2012 Dvs at det næsten er indført ?

  • #57   1. nov 2012 Ups CH du har ret.
    Men jeg syntes egentlig det er rimeligt at der ikke gøres forskel på gifte og ugifte par


  • #58   1. nov 2012 Hvem er det man skal være retfærdig overfor?

  • #59   1. nov 2012 CH jeg kunne forestille mig mange forskellige modeller for forsørgerpligt. På nogle områder burde den udvides og andre lempes.

  • #60   1. nov 2012 ja det skal da nok hæve antallet af folk der lever under fattigdomsgrænsen.

  • #62   1. nov 2012 Men er det alle partier der er enige i det? Eller kan man have et lille håb at det ikke bliver gennemført?

  • #63   1. nov 2012 Alle partier er ikke enige om det, men det er jo heller ikke nødvendigt. Der skal blot være et flertal.

    Det kommer i bund og grund an på hvem regeringen laver finansloven sammen med og det peger i retning af de borgerlige....

    Men lad os nu se, hvad der sker, man må da håbe de kommer til fornuft.


  • #66   1. nov 2012 Basse : Vi er fuldstændig enige i det skrevne.. Det gælder idag for gifte, manglede bare at folk kan spekulere i at blive skilt eller lign.. Dette har intet med at alle skal ned i sølet, men den skal gælde for alle ...

  • #67   1. nov 2012 Hvorfor skal den gælde for alle?

    Der er rigtig mange ting, der ikke gælder for alle... Udeboende takster, hjemmeboende takster er et eksempel... Der kan også spekuleres.

    Hvilken rigtig god grund - ud over den store besparelse - er der for at gøre det lige elendigt for alle?


  • #68   1. nov 2012 Heidi L : Jeg har da forsørgerpligt på en FP overfor min mand, hvis han kom på KH..



    Noget andet er at vi simpelthen ikke har råd til den velfærd vi alle så gerne vil have og hvem skal betale for den, er vel egentlig det vi diskutere, når vi taler om farver smiley


  • #69   1. nov 2012 Råd er et vidt begreb. Det her handler bestemt ikke om råd, men om værdier og prioritering. Intet andet.

  • #70   1. nov 2012 mmm...

    Så mig og kæresten er egentlig snart bedre tjent med at have hver vores lejlighed...
    Det skal baby nok blive glad for...... smiley


  • #71   1. nov 2012 CH: Sådan ser jeg det altså ikke., som en elendighed for alle. Bare at reglerne skal være ens for alle.

  • #72   1. nov 2012 F&Z : Samme vilkår som gifte forældre.. Så må en af jer jo igang med at have et arbejde..

  • #73   1. nov 2012 ja hvis det dog "bare" var så enkelt....

  • #74   1. nov 2012 Det er fuldstændig ulogisk at reglerne bliver ens for alle. Sådan er vores samfund ikke skruet sammen.
    Vilkår er ikke ens for alle, så bør reglerne heller ikke være det...

    Og skulle man snakke om ens for alle her, så er det fuldstændig håbløst at gøre andet end at fjerne GF fra gifte fremfor at indføre den for samlevende. Jeg tror ikke den tanke er tænkt særlig langt....

    Det er hul i hovedet. GF som den er nu er værdimæssigt vanvid, det andet er slet og ret dumt.


  • #75   1. nov 2012 At fjerne GF er en helt andet snak , men halvdelen af den danske befolkning er på en eller andetn overførelinkonst... Det har vi da overhoved ikke råd til...
    Hvad er forskellen på et gift par og ugift par , når du snakker om at vilkårene ikke er ens ?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #76   1. nov 2012 Synes skam det er en god ide , hvorfor skal man være "fredet" på KH ?

  • #77   1. nov 2012 Halvdelen af den danske befolkning er ikke på kontanthjælp. Men det hjælper selvfølgelig på det sådan som man lige nu sparker folk ud af dagpengesystemet - og sygedagpengesystemet.
    I øvrigt så er tallet for mennesker i DK på overførselsindkomst konstant og har været det i mere end 50 år....

    Som sagt - det handler ikke om at have råd, det handler om at prioritere. Det er et politisk valg, ikke et, der træffes på grund af stor nød. I så fald ville der ikke krydres med skattelettelser for andre grupper.

    Der er masser af forskellige forhold for gifte i forhold til ugifte. Skat er en af dem... Der er en masse rettigheder og pligter, der forandrer sig, når to mennesker bliver gift.



  • #78   1. nov 2012 hvorfor skal man være "jagtet vildt" på overførsel ?

    der burde være en gylden mellemvej - og nej jeg mener ikke nogen skal være fredet - men man skal behandle folk som mennsker og ikke som dyr ( for det føler man sig ski som nogen gange... ) !


  • #79   1. nov 2012 Charlotte - det skal man heller ikke hvis man ønsker et samfund med voldsomt marginaliserede grupper.

    Så skal man da bare køre på smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #80   1. nov 2012 Hvad blev der egenlig af " Vi skal løfte i flok" den var mange røde ellers helt enige i inden valget ?

  • #81   1. nov 2012 Jeg voldsomt imod forsørger pligt.. Men når nu det er her, kan jeg ikke se den store forskel på om man er gift eller samboende!!

  • #82   1. nov 2012 "vil du have en kæreste eller vil du have dine penge " - mmmm ...

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #83   1. nov 2012 Nogle har valgt en rød regering som ikke kan slå en streg på et stykke papir uden at ligge på knæ for andre partier , det røde parti vil have ALT finanseret INDEN der bruges 50 øre, værsko her er den røde regering som vil at ALLE skal løfte i flok !!!


    Min mand arbejde, jeg gider ikek arbejde, han forsørger mig, og det er okay, men jeg ville nu heller ikke kunne hæve 1 krone på statens regning , og dette er fordi vi er gift , samme regler skal vel gælde for ikke gifte ??


  • #84   1. nov 2012 det er jeres valg og det er da fedt hvis det løber rundt for jer.!

  • #85   1. nov 2012 Melder mig ud - sorry, for mig er det her for vigtigt til at reducere det til en diskussion om rød og blå og dårlige valgfloskler..

  • #86   1. nov 2012 Det er rigtig fedt for børn i endnu flere familier og blive " skilsmisse" børn som om der ikke er nok børn der lider under mor og far ikke kan finde ud af så kommendes en masse børn som også skal lide på grund af nye regler fedt

  • #87   1. nov 2012 melder mig også ud, min ressurcer er ikke til at blive ked over det her idag.. og snakken har vi haft før uden noget godt udfald !

    Situationen er ikke ønsket
    ikke tilvalgt
    ikke eftertragtet
    og ikke nem

    De færrste ønsker at være "her", og når vi så er det, ønsker vi ikke at føle den umenneskelighed der ofte kommer fra omverden fordi de ikke forstår..

    Hav en god dag smiley og god debat smiley


  • #89   1. nov 2012 så faktisk ER jeg bedre tjent ( hvis det skulle gå igennem ) med at smide Kenneth ud og være alene mor ? .... uhyggeligt !




    ( not going to happen ! )


  • #91   1. nov 2012 F&Z: Intet med jagtet vildt , det er vi flere der har prøvet .. Skal man nu til at regne på om man kan få flere penge ved at være enlig .. Puha , sørgeligt ..Hvis flere sidder og regner sådan på det, ja så kan jeg godt forstå at samfundet skal spare !

    Om der kommer flere skilsmissebørn ? Er det nu statens ansvar at folk har sat sig for hårdt i det økonomisk så man ikke kan lave på 2 x KH ?


  • #92   1. nov 2012 marianne. hvis man skal satse på og blive syg og ikke få børn osv videre så er der vist ikke meget liv over det mere..... nejk det er ikke statens ansvar men det kan da heller ikke være vores skyld vi er syge???
    og det er sku noget tragisk det skal gå ud over vores børn!!!


  • #93   1. nov 2012 Jeg har det seriøst af lort til over det her, aner ikke hvordan vi overhovedet skal klare os, har ikke gjort andet end at tude hele dagen! Synes det er frygteligt!

  • #94   1. nov 2012 Lille my kender det godt har haft totalt ondt i maven hele dagen.... Og hvis jeg læste rigtig for vi ikke vished før den 11 ....

  • #95   1. nov 2012 Tulle. hvis man er syg er man jo ikke på KH men på sygedagpenge , og hvis man så ryger på KH, ja så gælder samme regler som hvis man er gift


  • #96   1. nov 2012 I kan godt forberede jer på at den bliver vedtaget !

  • #97   1. nov 2012 Fantastisk, eneste håb vi har er da DF der ikke er enige i det efter hvad jeg har forstået:(

    Ville ønske man kunne tænke på noget andet, men det er lidt svært:/


  • #98   1. nov 2012 Marianne !!! Gider du ikke godt stoppe nu? Du sparker til folk der ligger ned!!!!

  • #99   1. nov 2012 Er i chok.... Først og fremmest over det tråden egentlig handler om; en mulig indførsel af gensidig forsørgerpligt for samlevende... Har intet hørt om dette...

    Det er jo galimatias!!! Hvordan kan noget menneske overhovedet få den tanke?? Næ, forsøgerpligten burde selvfølgelig helt afskaffes.... Det er og må være et levn fra fortiden - en tid hvor husholdningen var baseret på en indkomst...

    Dernæst er chokkerende endnu engang at læse om den manglende medmenneskelighed der hersker i vores samfund...

    Charlotte skriver så fint at hun ikke gider at arbejde, og at hendes mand derfor forsørger hende...
    Jeg kan slet ik sætte mig ind i den tankegang - ikke at GIDE arbejde... Ikke at GIDE bidrage til det samfund man er en del af... Jeg ville give min højre arm for at KUNNE arbejde!


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #100   1. nov 2012 KH har aldrig været en varig forsørgelse ! Samlevende skal også syptte i kassen, også selv om man er på KH !


    Synd at det kun må være en "debat" om hvor skrækkeligt folk nu får det , men ikke om grunden til de nu får det sådan .


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #101   1. nov 2012 Michelle; jeg bidrager skam fint til samfundet .

  • #103   1. nov 2012 Lille My.. Jeg har været der!!

    Det lægger et kæmpe pres på familien, og stiller mange i en uholdbar situation..

    Marianne.. Nej man burde ikke kunne være på KH når man er syg. Men ikke desto mindre er der rigtig mange der er det. Man kan ikke blive på sygedagpenge, og er ens sag ikke udredt endnu når tiden udløber... ja så ender man på KH!!!


  • #104   1. nov 2012 Charlotte - hvad ser du som grunden til at folk får det skrækkeligt??

    Ingen snakker om at KH skal være en varig forsørgelse... Til at starte med burde syge mennesker slet ikke være på KH, men derimod sygedagpenge! VI snakker om en situation hvor mange syge mennesker vil stå uden forsøgelsesgrundlag - mennesker som er i en situation de ikke selv har en kinamands chance for at ændre på!


  • #105   1. nov 2012 Mærkeligt at sort arbejde er stigende..... or not!!!!

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #107   1. nov 2012 Michelle; det er hele tråden baseret på, om at nu må man snyde, og vælge mellem kæreste eller KH . Så længe man får penge et eller andet sted fra, så gælder det vel at man har fælles forsørgeplligt, kan slet ikke se det kun skulle ramme ægtefolk .

    Om man skal have GF det er en anden sag, men det skal være for alle, ikke kun for nogle .


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #109   1. nov 2012 Det ærger mig simpelhen, at mange af de samme bruger før valget sad og skrev at det var godt at man skulle løfte i flok, nu viser det sig så at vi alle skal under samme slogan , men nu er det ikke i orden ?
    Hvad havde man før tænkt sig, at det arbejdene folk skulle løfte flere økonomiske byrder, at alle på DP, FTP, KH bare ville få mere, mens skattetrykket blev hævet for dem som arbejder ? Der er alt få der arbejder, vi er i krise, vi skal alle bidrage til samfundet .


  • #110   1. nov 2012 ikke mere - bare ikke flere forringelser - tak !

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #111   1. nov 2012 Maj-britt jeg aner det ikke, men idag er der jo allerede børn unde 18 som ikke blir forsørget af deres forældre . Hvis et barn på 20 bor hjemme, så er det vel en naturlig ting at barnet bidrager til husholdningen , hvis den 20 årige så får KH så er det vel egenlig endnu mere i orden .

  • #112   1. nov 2012 syntes ikke godt om smiley

  • #113   1. nov 2012 Maj-Britt - det er fint at Charlotte har VALGT at være hjemmegående... MEN at sammenligne det med den situation rigtig mange står i ifrivilligt og uden mulighed for at ændre, er fuldstændig ude i hampen... Og derudover så synes jeg ik man ka tillade sig, at komme med udtalelser som "samlevende skal også spytte i kassen" når man selv har valgt ikke at bidrage til samfundet iform af indkomstskat... Igen, vi andre har intet valg - big difference!

    Charlotte, CH har forklaret det ganske glimrende... At endnu flere rammes af denne tåbelige regel, gør det ikke bedre for de der allerede er ramt...


  • #114   1. nov 2012 Må altså give Charlotte ret, kan ikke se hvorfor der skal være forskel på gift og samboende. Mange samboende har børn, og lever livet som var de gift..

    Et eller andet sted kan man vel også sige at vælger man en kærste der i forvejen har børn, så er det ikke kun kæresten man vælger men også børnene..

    Igen jeg er meget imod gensidig forsørgerpligt..


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #115   1. nov 2012 Michelle; Så jeg ikke har ret til en mening fordi jeg ikke bidrager til fællesskabet, hvilket jeg faktisk gør, jeg betaler skam skat trods jeg ingen indkomst har .

  • #116   1. nov 2012 Selvfølgelig bliver det vedtaget og det manglede også bare ! Jeg sparker ikke til en eneste der ligger ned.. Vi har været ramt af gensidig forsørgerpligt lige siden jeg kørte galt for snart 11 år siden og jeg kunne og kommer aldrig til at at have et arbejde mere.. En kh er ikke til en livslang forsørgelse... I har mulighed for at finde et arbejde på et tidspunkt !

  • #117   1. nov 2012 Okay og du fandt et arbejde? Jeg er SYG, OGSÅ på grund af et trafikuheld går jeg hjemme!!!!!

  • #118   1. nov 2012 ". I har mulighed for at finde et arbejde på et tidspunkt !" hvorfor har vi det når du ikke har ?
    ved du hvad vi fejler ? hvad vi har været ude for ? kender du vores situation ?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #119   1. nov 2012 Jeg gætter på at Marianne er på FTP, ikke KH .

  • #120   1. nov 2012 Det burde alle andre der ikke kan varetage et arbejde komme, men sådan er virkeligheden bare ikke. Synes det er tragisk at der er så mange syge der er på KH, selvom det er bevist gang på gang, at det er umuligt for dem at fastholde et arbejde eller passe en skole pga. sygdom!!

  • #121   1. nov 2012 F&Z der er altså mange par der kan leve nogenlunde på kontanthjælp, så mon ikke dem der bliver ramt overlever

  • #122   1. nov 2012 Det er da dejligt at Marianne har fået den FTP hun har brug for - der er bare desværre mange der er syge, uarbejdsdygtige og stadig er på KH og sidder fast der.

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #123   1. nov 2012 Er der nogen der gider smide et regnskab ind hvor man kan se at ægtefolk har mindre udgifter end samlevende og derfor ikke rammes lige så hårdt som samlevende .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #124   1. nov 2012 Freja; det er vi enige i, men selvom man er på FTP så har man jo stadig ens udgifter, uanset om man er gift eller samlevende .

  • #125   1. nov 2012 Er man gift og på FP er man allerede ramt af gensidig forsørgerpligt... Og mon ikke også at samboende i samme situation også bliver ramt nu??

  • #126   1. nov 2012 jo folk skal da nok overleve i danmark.... men at leve værdigt er en helt anden sag....

  • #127   1. nov 2012 "men halvdelen af den danske befolkning er på en eller andetn overførelinkonst... Det har vi da overhoved ikke råd til..."

    Sikkert ikke. Men vi har fint råd til at betale milliongager til inkompetente bankdirektører og kommunale pinger.

    Sidste nyt. Frank Jensen ændrer en stillingsbetegnelse for en af sine direktører. Nu skal han hedde konsulent i stedet. Som tak for den ændrede stillingsbetegnelse får han et gyldent håndtryk på over 900.000 kr. og fortsætter derefter med sin sædvanlige gage på omkring 3 millioner kroner om året. flot.

    Ikke mærkeligt at bundskrabet skal spænde livremmen ind...


  • #128   1. nov 2012 Marianne - hvorfor kan vi finde et arbejde når du ikke kan? du kender da intet til os. Gid det '' bare '' var så let......

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #130   1. nov 2012 Alfisten; der findes sikkert andre end lige mig som er gift og ikke på KH ude i samfundet, og de er underlagt samme regler som alle andre ægtefolk !

    Folkepensioniser har fælles forsørgerpligt , og har ingen mulighed for at komme til at forbedre deres økonomi, det har andre altså


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #131   1. nov 2012 Maj-Brit, har de råd til 6 lejligheder så fint for mig, kan bare ikke forstå at det har noget med fælles forsørgepligt at gøre .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #134   1. nov 2012 Jamen, hvis det er sådan man vil gøre, så gør de bare det, jeg kan bare ikek se grunden til at man hver især betaler husleje, alene pga man hvis , når, måske den dag kommer hvor en blir ledig eller syg. Der findes mange måde at omgås at bidrage til fællesskabet .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #136   1. nov 2012 Måske behøver de slet ikke 6 lejligheder, det ser ud til at regeringen vil lave finnanslov med DF smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #137   1. nov 2012 Alfisten, der findes nu mange som kan klare sig selv også selvom de er gift.

    Et link om hvad de forskellige mister, godt nok fra 2011 , et ægtepar(folkepensionister) mister knap 6000 kr om md .

    http://www.ft.dk/samling/20111/almdel/sou/bilag/35/1036245.pdf


  • #138   1. nov 2012 Charlotte, hvor ser du det?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #139   1. nov 2012 I linket smiley

  • #140   1. nov 2012 Lad os endelig give de svage borgere endnu dårligere vilkår. Super fed ide!


    NOT ! Fy for f*nden!



  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #141   1. nov 2012 Bla

    Per måned (2011) Enlig Gift/Samlevende Mister
    Starthjælpsmodtager 6.472 kr. 5.367 kr. 1.105 kr.
    Førtidspension (Ny) 16.594 kr. 14.105 kr. 2.489 kr.
    Førtidspension(Gammel - lav) 14.018 kr. 11.039 kr. 2.979 kr.
    Førtidspension(Gammel – høj) 17.744 kr. 14.765 kr. 2.979 kr.
    Folkepension 11.318 kr. 8.339 kr. 2.979 kr.


  • #142   1. nov 2012 Skal man så som par også kunne bruge hinandens fradrag - eller nogle af de andre fordele man får ved at være gift ?

  • #143   1. nov 2012 De vil også fjerne personfradraget:/

    Charlotte nej det med at det måske ikke bliver til noget fordi de vil gøre det med DF?:)


  • #144   1. nov 2012 Freja, har fulgt tråden, men ikke lige haft tid til at skrive, det var også en tanke jeg havde, det ville jeg så mene man skulle havde lov til!

  • #145   1. nov 2012 Jeg tror ikke, I skal regne med, at der bliver nogen aftale med DF:

    http://www.information.dk/telegram/315711


  • #146   1. nov 2012 Marianne hvis man finder sig et job på et tidspunkt hvorfor gjorde du ikke det så er det værre for dig og være syg..... Og så siger jeg bare vågn op hvis du tror at syge er på syge dagpenge .... Kommunerne sylter sagerne så længe at det er noget nær umuligt

  • #147   1. nov 2012 Det gælder vist ført hvis man har en indtægt nær de 30.000 og det rammer hverken jeg eller kæresten... heldigt nok kan man så sige... Jeg sys virkelig det er ringe, og nu er det blevet for meget... hvad skal det lige gøre godt for?!?!

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #148   1. nov 2012 Bente; de sagde i nyhederne at de skulle mødes med DF i aften .

  • #149   1. nov 2012 Er man et par, hvis man ikke er villig til at forsørge sin ægtefælde/samlever, hvis denne bliver syg?
    Noget helt andet er problematikken om hvordan man skal definere "par" i loven.


  • #150   1. nov 2012 Lobar, hvor ser du det?

  • #151   1. nov 2012 Det med de 30.000 hørte jeg i radioen..

  • #152   1. nov 2012 Lille-My: i linket :
    "Den gensidige forsørgerpligt betyder, at et ægtepar med børn ikke kan få kontanthjælp, hvis den ene tjener knap 30.000 kroner om måneden."


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #153   1. nov 2012 HouseBuster; man er et par hvis man bor fætter/kusine sammen, eller et par som kunne giftes sig, sådan nogenlunde står der i det link jeg har sat ind .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #154   1. nov 2012 *Ved
    samlevende forstås, alt efter forgodtbefindende, når man deler bolig med en person
    som man teoretisk set kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med, det vil i
    realiteten sige at det er ganske få personer man kan dele bolig med uden at blive
    betragtet som samlevende;- En forælder, et voksent barn, en bedsteforælder, eller
    bror/søster. At fætter/kusine ikke er med, skyldes at det i Danmark stadig er muligt at
    gifte sig med en fætter/kusine.**


  • #155   1. nov 2012 Ja men hvad så med os uden børn?

    Spørger om det samme som Christina, hvad hvis en person tjener ca 20.000 før skat?


  • #156   1. nov 2012 Charlotte hvis man vælger samme model til kontanthjælpen, vil det nok give nogle sjove problemer.

  • #157   1. nov 2012 hmm nu har jeg barn, så ved ik lige hvis man ikke har... tjener man 20.000 så burde man jo godt kunne få kh

  • #158   1. nov 2012 Nat, forstår det ikke? Hvor meget må Daniel tjene?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #159   1. nov 2012 Alfisten; mange tjener faktisk deres løn ved at arbejde, også uden at de tjener kasse , og de overlever skam, også med børn, det gør faktisk at vores land kan overleve !!!!!

  • #160   1. nov 2012 Hvis han nu tjener 20.000 før skat, hvor meget vil jeg så miste? Og tusind tak søde:)

  • #161   1. nov 2012 Hov 22.000:)

  • #162   1. nov 2012 Tusind tak nat, forstår det nemlig slet ikke:)

  • #165   1. nov 2012 orh hvor er det uholdbart med de huslejer, madpriser og transport priser vi har i dagens danmark smiley

  • #166   1. nov 2012 Det er simpelthen det mest åndssvage jeg længe har hørt...

  • #167   1. nov 2012 Så jeg vil miste alt?:(

  • #168   1. nov 2012 tror jeg så faktisk også jeg ville, eller i hvert fald det meste...
    nu bliver vi godt nok forsøgere men det er stadig ikke meget...

    mmm... godt jeg har lært at leve på ingenting og vand !


  • #169   1. nov 2012 Jeg forstår ikke det her... smiley

  • #170   1. nov 2012 Fantastisk, jeg kan sq lige så godt tage mit eget liv!!! Har seriøst så ondt i maven over det her at jeg ikke kan spise eller noget:(

  • #171   1. nov 2012 Jeg syntes det er fint at gifte og ugifte par ligestilles, Men det er ikke rimeligt at sidestille to der deler en bolig med et par.
    Den problematik tror jeg de kommer til at se på.


  • #172   1. nov 2012 FORKLAR MIG LIGE HVAD DET ER DER SKER!! smiley

  • #174   1. nov 2012 Men de vil jo også fjerne personlig fradrag eller hvad det hedder! Håber dæleme snart der kommer en afgørelse så man ikke skal gå og tænke hvis og hvis.

  • #175   1. nov 2012 Mia, hvis din kæreste tjener over 20.000 får du ikke din kh mere hvis reformen bliver indført

  • #176   1. nov 2012 Jamen.. Det gør han?

  • #177   1. nov 2012 Så vil i miste din indtægt og skulle leve af din kærestes penge

  • #178   1. nov 2012 Jeg er på en FP i dag , for jeg kan ikke arbejde, men har skam oplevet kravet om gensidig forsørgerpligt også med 4 børn dog kun i en kort periode, som senere blev omstødt af dansk sygeplejeråd´s advokat.

  • #180   1. nov 2012 Hvorfor er det så forfærdeligt for jer, når dette har været sådan for gifte i xx år ?? Den fatter jeg altså ikke !

  • #181   1. nov 2012 Jamen.. hvordan skal vi så kunne beholde alt det vi har?? smiley

  • #182   1. nov 2012 Så må jeg simpelthen også have fat i min advokat og høre om der er noget man kan gøre, har stadig sag verserende ang trafikuheld!

    Jamen Marianne så er du jo så dejlig sikret ikke, du er åbenbart den eneste i landet der må være syg! Synes virkelig du er tarvelig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #183   1. nov 2012 Marianne - hvor er du bare ikke særlig flink smiley

  • #184   1. nov 2012 Selvfølgelig er det lige så frygteligt for de gifte, hvorfor bliver du ved med det ?

  • #185   1. nov 2012 Lille My- Hvor ser du at jeg er sikret ?? Jeg siger bare at den er okay at den gensidige forsørgerpligt .. Du ved overhoved ikke hvad jeg har været igennem !

  • #186   1. nov 2012 Det skriver hun da heller ingen steder!

  • #190   1. nov 2012 Nu er det et forslag fra Venstre som en del af den kontanthjælpsreform de vil have med ind i finanslovsforhandlingerne.
    Artiklen er lidt misvisende


  • #191   1. nov 2012 Aftenens forhandlinger med DF er nu slut - og det er endnu ikke afklaret. Omvendt så er forhandlingerne IKKE strandede, forhandlingerne vil fortsætte.

  • #192   1. nov 2012 Minion: Nej, for de kommer til at spare ganske mange penge på, at vi ryger ud af dagpenge og over på KH.

  • #195   1. nov 2012 Minion: Nej, man får væsentlig mere i dagpenge end i KH. Så den mavepine, der tales om her i tråden har været min følgesvend i en del måneder nu smiley

  • #198   1. nov 2012 Ingen - INGEN - kan vide sig sikre, som tingene er i dag.

  • #200   2. nov 2012 Hvis det bliver vedtaget, hvornår vil det så tidligst træde i kræft?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #201   2. nov 2012 Alfisten; når du er færdig med at lægge ord i munden på mig, så vil du kunne læse, at jeg ikke er for forsørgerpligt, men skal den være der, så skal den være ens for alle . Jeg forstår ikke man kan synes det er okay at et ægtepar med 2-3 børn ikke har samme rettigheder som et tilsvarende samleverpar .



  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #202   2. nov 2012 Kom da gerne med forslag til kampen, og ikke mindst hvad du selv gør .

  • #203   2. nov 2012 Natasja: Jeg ønsker bestemt ikke at flere får det dårligt, men nu er der overhoved ingen sandsynlighed for at man fjerner den gensidige forsørger pligt, hvorfor skal den så ikke gælde alle ? Hvorfor skal folk tvinges til at lade sig skille for at kunne få penge... I teorien er en kh en midlertidig forsørgelse , og ikke en ydelse til folk som er sygemeldt o.lign.. Ergo må man sige at folk i teorien burde kunne få en indtægt i fremtiden. Ved ikke om det er vedtaget, men man vil jo fjerne muligheden for en fp for folk under 40 år

  • #204   2. nov 2012 så bliver de ikke bare tvunget til at blive skilt men tvunget til at flytte hver for sig ...

  • #205   2. nov 2012 hvordan vil de egentlig sætte reglerne for hvornår man er samlevende når man ikke er gift? inden mig og kæresten flyttede sammen sov vi sammen hver nat, men boede ikke sammen.. vil det så sige at hvis bare man sover sammen, så gælder det som samlever? for så skal man da godt nok tænke sig om, når man står i et nyt forhold

  • #206   2. nov 2012 Vi har ikke råd til at flytte hver for sig smiley Så skal jeg flytte hjem.. Og min kæreste skal flytte hjem.. Hvad så med hundene? smiley

  • #207   2. nov 2012 I teorien har vi det fantastisk og sidder ikke med røven i vandskorpen helbredsmæssigt, socialt, mentalt og økonomisk...

    Jamen så er det sgu da helt cool at sprede konceptet ud til endnu flere mennesker, for teorietisk set kører det jo som smurt i olie... Herligt...

    Og ja, det ER sgu ironisk, for sorry, det synes jeg er et argument, som i den grad nedvurderer de problemer der er i PRAKSIS og som hensætter teori som noget fuldstændig irrelevant og hamrende ligegyldigt...

    ØV at jeg gik herind igen altså...


  • #208   2. nov 2012 Grunden til at det ikke skal gælde alle er, at det hensætter folk i en tilstand, hvor de slider og slæber for at bevare skindet på næsen.
    Hvor de knokler hver eneste dag for at føre et værdigt liv, hvor de bliver socialt isoleret, hvor de bliver gældsat og hvor de bliver udstødt fra arbejdsmarkedet på grund af social marginalisering og manglende ressourcer.
    Samtidig skaber man et afsæt for en negativ social arv, som vores samfund har undgået i en lang årrække fordi man har taget sig af sine svage borgere.

    Man ødelægger mennesker, man ødelægger generationer....

    DERFOR skal man ikke udbrede det her asociale lort til flere end dem, der allerede ligger i lortet. Ingen grund til at vi bliver flere her, her er ikke skideskægt at være..

    Jeg bliver sgu sur nu.


  • #209   2. nov 2012 CH: Jeg kan fuldstændig godt forstå din frustration, men forhulen tingene har ikke ændret sig de sidste 15 år og gør det nok heller ikke de næste . Nu ryger dagpengegrænsen for en masse her den 1 jan, der kommer man med et forslag som ikke er en disse værd. Man bliver simpelthen selv nødt til at ændre tingene, for samfundet er ikke til for at hjælpe.. Sorry

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #210   2. nov 2012 Den gensidigforsørger pligt gælder også for folk som tjener mange penge, og det er vel ikke okay at den ene bare kan hente penge i det offenlige , men samlever tjener kassen ?

  • #211   2. nov 2012 Charlotte det er ikke og tjene kassen og have 22500 før skat... Og da slet ikke hvis man betaler det halve i skat

  • #212   2. nov 2012 det fungere bare ikke hvis sådan en regel også rammer dem der IKKE tjener mange penge... så fungere det bare ikke !

  • #213   2. nov 2012 Charlotte: Det er jeg faktisk enig med dig i - hvis jeg fx flyttede sammen med min kæreste, der tjener mere end to pæne lønninger til sammen - så synes jeg faktisk ikke, husstanden ville mangle noget. (Det kommer så ikke til at ske - men det er ikke af økonomiske årsager).

    Noget, JEG synes, der skulle kigges på, var grænsen for indkomsten, før KH helt bortfalder, for der er sørme ikke meget at gøre med ved ca. 20.000 før skat.

    HVIS så bare KH var en midlertidig forsørgelse, så synes jeg egentlig også, at det her tiltag er ok, men sådan er det jo bare ikke i praksis, idet syge mennesker bliver parkeret på KH, og uanset hvor meget de ønsker at ændre på deres situation, så KAN de ikke, hvis de har en kronisk sygdom, der forhindrer dem. Og det synes jeg virkelig burde ændres, for det er dælme ikke ok!


  • #214   2. nov 2012 F&z præcis.....
    Og en ting er selv at vælge og leve sådan en anden ting er og være tvunget til det....


  • #215   2. nov 2012 Hvis detonator til mig skulle folk på kontant hjælp deles op i to kategorier folk der kan arbejde kan få kontanthjælp også kunne syge få noget man evt kaldte sygepenge ..... Det er sku ikke sjovt og være i samme pulje som dem der ikke gider !!!

  • #216   2. nov 2012 Ups hvis det stod til mig

  • #217   2. nov 2012 Marianne, jeg kan ikke overhovedet se det meningsfulde i argumentet at det ikke har fungeret i 15 år, så gør vi det hele endnu værre end det i forvejen er for en stor gruppe mennesker..

    Der er lige nu omtrent 6000 mennesker der står ufrivilligt uden forsørgelse i DK. Det er PINLIGT af at samfund som vores.

    At sende mange flere tusinder ud i det samme lort fordi man ikke kan finde ud af at få sine værdier på plads og sørge for dem, der ikke kan selv, det er så menneskefjendsk at jeg slet slet ikke fatter at man kan tænke tanken.


  • #218   2. nov 2012 tulle ; - der satte du jo lige folk der er på kontanthjælp og i stand til at arbejde i en rimelig dum bås "dem der ikke gider".. så dem der lige er færdige med uddannelse og ikke er dagpenge berettigede, de gider simpelthen ikke arbejde? og dem der bare ikke har været medlem af en a-kasse, de gider simpelthen heller ikke?

  • #219   2. nov 2012 Arbejdsløse finder altså heller ikke arbejde af at miste sin forsørgelse...

    Det kræver først og fremmest at der ER arbejde og at man er kvalificeret.



  • #220   2. nov 2012 Prinsesse zoe.... Det er jo sådan de fleste her i dk ser folk på kontant hjælp .... Jeg ved godt det ikke er alle men de fleste kunne få et eller andet ligegyldig job mens man ventede på det man gerne ville , men det er der mange af de ny uddannede jeg har mødt i min tid der ikke har gidet .... For det er jo ikke det de har taget deres uddannelse til

  • #221   2. nov 2012 CH der er bare mange der heller ikke vil lave hva som helst .... Det giver jo ikke mening det er altid nemmere og få arbejde hvis man har

  • #222   2. nov 2012 så har du mødt de forkerte mennesker, og du viser at selv folk der er på kontanthjælp dømmer andre der er på kontanthjælp.. det er en sørgelig indstilling at have.. fordi at du har mødt 10 mennesker der har haft en forkert indstilling til tingene, så skal det simpelthen ramme alle andre også, bare ikke dig selv, for du skal jo i en bestemt kasse.. du er jo syg, og ikke bare en nasser som alle de andre på kontanthjælp.. tager jeg meget fejl af, at det er sådan du ser tingene? smiley

  • #223   2. nov 2012 Jeg opgiver, man læser det man vil

  • #224   2. nov 2012 CH er taksten for kontanthjælp alt for lav?
    Det må du vel mene når du kalder det menneskefjensk at 2 personer skal leve for 2X det beløb.
    Er det asocialt at en familie skal førsørge sig selv, når den har mulighed for det?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #225   2. nov 2012 Hov Alfisten jeg stillede dig et spørgsmål , du må have overset det .


    2 timer siden


    Kom da gerne med forslag til kampen, og ikke mindst hvad du selv gør .




  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #226   2. nov 2012 Alfisten; Du har sørme travlt med min mand , ved du hvad han er ikke født med penge i måsen;) Han har taget sig en uddannelse, en som ikke kunne bruges, han blev forsørget af mig i næsten et år,hvor katoffelkuren gjorde at vi næsten røg på røven, med et lille barn så uddannede han sig igen, og fik et job, det job har han haft i 26 år .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #227   2. nov 2012 Alfisten; du smed da en kommentar med en :

    *Og jeg forstår ikke, hvorfor folk kan ønske at flere får det dårligt i stedet for at kæmpe for at få lavet tingene om...

    Det lyder en smule som de velkendte MH-ejere med deres, når min skal, så skal din også.


    Istedet for at kæmpe , hvem skal kæmpe ?


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #228   2. nov 2012 Næh ovehovedet ikke, jeg spørger stille og roligt hvad du gør, for du skriver jo at du ikek forstår at folk ønsker andre får det dårligt, istedet for at kæmpe, så spørger jeg, hvordan skal jeg , eller du gøre ??

  • #229   2. nov 2012 prinsesse zoe ja du tager fejl.. for det første har jeg mødt noget mere en ti og for det andet har de muligheden for og tage selv det mest simple job som og feje gaden eller hva det kan være.... vi andre har ikke muligheden og hvis du tror vi er fredet så tro om igen... den eneste grund til jeg skrev dem der ikke er gad er fordi jeg er ved og køre sur i de giver os andre et dårligt ry...alt respekt for dem der søger osv men jeg tror ikke jeg har mødt nogen af dem i mit meget lange forløb....

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #230   2. nov 2012 Alfisten,det var nemt, og det gør at det forsvinder ??


    Så vil jeg sige at du måske selv skulle praktisere din egen ord, altså pakke fordomme væk, og undlade at sætte label på folk .


  • #231   2. nov 2012 tulle ; - tror du ikke også at dem der gerne vil have et arbejde er træt af at få et dårligt ry, pga dem der ikke gider? for at man kan få arbejde, kræver det altså at der er et arbejde at få!!

  • #232   2. nov 2012 Jeg gad gerne have et arbejde, men det er svært, når man ikk kan!

  • #233   2. nov 2012 Prinsesse zoe jo det tror de er men der er bare mange der ikke vil tage hva som helst af arbejde....

  • #234   2. nov 2012 Alfisten det glæder jeg mig til du gør.... Gad godt og være en del af den virkelige verden

  • #235   2. nov 2012 En på k10 skriver at hun har fået mails om at det kommer til at gælde de der skal søge KH og ikke de der er på den nu, men det kan selvfølgelig nå at blive lavet om 1000 gange

  • #236   2. nov 2012 Lille-my - det kan ingen vide noget om. Det er i allerhøjeste grad på tegnebordet, forhandlingerne er knap gået i gang endnu.



  • #237   2. nov 2012 http://www.k10.dk/showthread.php?t=24722

    CH det tænker jeg også, men er nød til at tro på et eller andet for ikke at jeg skal falde fra hinanden


  • #238   4. nov 2012 Pyyyh Alfisten det var en rigtig skidt sag du linker til. Stakkels mand og kæft jeg håber de skammer sig så grueligt, de der sendte ham hjem. Føj føj føj.. ! De skulle virkelig tvinges til at undskulde og på "sådan behandler du andre mennesker" kursus.. AD !!

  • #239   8. nov 2012 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59835645:v-er-ude-af-forhandlinger-om-finanslov.html

    Det sendte nat lige til mig, det er vel en god ting?


  • #240   14. nov 2012 Gensidig forsørgerpligt burde helt afskaffes! Når det så er sagt, kan jeg ikke forstå der er forskel på om man er gift eller samboende?? Det er da helt hul i hovedet!

  • #241   14. nov 2012 Hvorfor skulle det være andeledes bare fodi man er gift, hvis der endelig skal være forsørgerpligt ja så burde det være lige meget om man er gift eller "bare" bor sammen. Man er jo i de fleste tilfælde nok fælles om tingene når man bor sammen så hvis den ene tjener nok til husholdningen hvorfor skal staten så betale for forsørgelse når ens samlevende kan?
    Beklager men synes det er fair at hvis den ene tjener over 30.000 at man så ikke lige kan få kontanthjælp også.

    "Den gensidige forsørgerpligt betyder, at et ægtepar med børn ikke kan få kontanthjælp, hvis den ene tjener knap 30.000 kroner om måneden."


  • #242   15. nov 2012 Jeg kan sagtens forstå at i tilfælde hvor den ene part tjerne godt, derer det ikke rimmeligt at at den anden part får kontant hjælp.
    Der hvor filmen knækker for er, at det allerede er ved 30.000 grænsen er. Der er jo ikke meget mere end 15-16.000 tilbage at leve for. Er det en familie med 2 børn, så bliver det VIRKELIG svært at få tingene til at hænge sammen. Specielt hvis den arbejdene part er nødt til at have en bil for at kunne komme på arbejde.

    Jeg er så mere end enig i at der ikke burde være forskel på om man er gift eller "bare" samlevende, for det er jo nærmest det samme idag smiley


Kommentér på:
Gensidig forsørgelsespligt selvom man ikke er gift:/

Annonce