{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.315 visninger | Oprettet:

Navlebrok? {{forumTopicSubject}}

godaften folkens:)

Nu har jeg haft min lille cavalier pige Merle i snart 3 uger, inden jeg fik hende, fik jeg af vide at hun havde 'ubetydig navlebrok', og at deres dyrelæge sagde det ikke var noget alvorligt og det ville gå i sig selv igen med alderen.

men nu er det så det, (det er min første 'egen' hund, og bliver så nervøs for der skulle være noget galt med hende).. i de 2½ uge jeg har haft hende, har min kæreste og jeg lagt mærke til at bulen er blevet lidt størrer? den er stadig blød. men det ser ud til den er vokset.??

Er det alvorligt? eller hvad skal jeg gøre?

Skal til dyrelægen med hende d. 12-12, til vacc. kan det vente med at blive set på til der, eller ?

Håber i kan hjælpe mig. det kan sikkert være det er en dumt spørgsmål, men ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre ,:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navlebrok?
  • #1   4. dec 2012 Ovenfra

    profilbillede
  • #3   4. dec 2012 Fra siden

    profilbillede
  • #6   4. dec 2012 Kan i se billederne ?

  • #9   14. dec 2012 Charly (min cavalier) har det også. Din hunds er lidt større, men ikke meget større. Charly er et år nu og den er kun blevet en smule mindre. Jeg er nervøs for at han skal opereres for det, men dyrlægen siger at det kan nå at gå væk. Og man operere dem ikke for det før de er 2 år. Så ikke vær så nervøs. Det er ikke livstruende, med mindre den er så stor som en golfbold (regner jeg med) vi fik at vide at det ikke er farligt, og din hunds er kun en smule større en Charlys! smiley

  • #11   22. dec 2012 Min Vanilje havde også navlebrok. Da jeg fik hende var den så lille, at hverken dyrlæge, sælger eller jeg havde opdaget den. Så den voksede også lige pludselig og kunne mærkes tydeligt, da hun var 10-11 uger.
    Jeg blev også ret nervøs over det.
    Min egen dyrlæge kiggede på hende som 12 uger og hun var ikke bekymret. Jeg skulle bare huske, at putte den ind mindst en gang om dagen. Så hver gang vi kælede blev den puttet ind på plads.
    Da hun var et halvt år var den næsten forsvundet. Nu er hun 8 måneder og den er væk.
    Så jeg vil tage det roligt, så længe den popper tilbage. :o)


  • #12   22. dec 2012 Alfa har en navlebrok på størrelse med en stor hasselnød/lille valnød, ca. 2x2,5 cm, som buler godt en centimeter ud.
    Den er fuldstændig lukket (bugvæggen er sammenvokset) og kunne kun stoppes tilbage indtil hun var omkring 10 uger gammel.

    Den kommer med største sandsynlighed aldrig til at volde problemer, som min dyrlæge sagde, da jeg spurgte om hun syntes at den skulle fjernes, at hun vurderede risikoen for at dø under narkosen som værende større end at brokken ville give problemer.

    Spørg din dyrlæge, når hun skal vaccineres og hold ellers øje med den som Pia beskriver.


Kommentér på:
Navlebrok?

Annonce