{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

At opdrage manden {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg gået og ønsket mig en stor pudel i mange år-siden 2008. Men jeg savner bare SÅ meget en større hund, som er mere træningsvillig mit behov bliver desværre ikke dækket de få gange jeg låner tacha på et måned smiley min gamle mester opdrætter pudel og jeg har en kollega som også har opdrættet pudel i 20 år. Så har masser af hjælp til at finde netop en rigtig god storpudel jeg også kan udstille. MEN min kæreste er ikke til at overtale! Jeg er egentlig ret sikker på at det ikke er racen som sådan han har noget imod, for han kender den ikke ordentligt, men han ser det nok mere som et angreb på hans maskulinitet og det er blevet lidt af en mærkessag! Men for filan da manden har jo hans bette nøgenhund han elsker så højt og gerne går en tur ned igennem gågaden med, selv når dens overtøj er lyserødt. Så er en pudel er da ingen ting hehe..

Hvordan kan jeg overtale ham? Overvejer meget at få ham hjem og besøge min gamle mester, men der er bare langt, men er sikker på han vil elske hendes lækre hanhund :).

Lige et billede af ham og hans øjesten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At opdrage manden
  • #1   6. jan 2013 Han skal da bare møde dem, tag ham på en tur uden han ved hvor I skal hen, mon så ikke han er til at overtale når han først har mødt racen? ;o) held og lykke med det.

  • #2   6. jan 2013 Og kan besøget planlægges hvor der er hvalpe, så er det nok endnu nemmere ;oP

  • #3   6. jan 2013 Jeg siger det samme som Aino, han bliver da smaskforelsket når han ser den smiley

    Mine forældre skulle hvert fald heller aldrig have hund, men nu kan jeg nærmest ikke få lov til at få min med hjem, når vi har været på besøg smiley så det kan nok godt lade sig gøre.


  • #4   6. jan 2013 Haha ja jeg er også sikker på at hvis der er hvalpe går vi ikke hjem uden, men regner med at være på venteliste lidt tid og opdrætteren det ender op med er nok desværre ikke lige i nabolaget.. det er ærgerligt at min kollega ikke har pudel længere!

  • #5   6. jan 2013 http://m.youtube.com/watch?v=euINCrDbbD4

    Lidt inspiration... smiley


  • #6   6. jan 2013 Trine hvilket genialt klip den har jeg ikke engang set før..... Hvilke muligheder det åbner... smiley

  • #7   6. jan 2013 Jeg ville nok også prøve at vende den
    Ville du selv have en race der ike sagde dig noget?


  • #8   6. jan 2013 Ditte, jeg synes jeg læser den bette nøgne hund er mandens, og den har han ingen skrubler med at gå med selvom den har lyserødt tøj på hehe

    Katja, Altså et ret så sjovt billede du har sat ind ;o)


  • #9   6. jan 2013 Aino
    Men bare fordi man til hårløse behøver man vel ikke være til pudler?


  • #10   6. jan 2013 Nej det er rigtig nok, og omvendt ;o)

  • #11   6. jan 2013 Vi valgte kineser sammen men ingen tvivl om at hun er fars hund, de har et helt specielt bånd....
    Og jeg tror virkelig ikke det er sådan at han ikke vil synes om en pudel, hvis han fik lov at opleve racen ordentligt. Han havde ikke rigtig nogen kendskab til hunde før han mødte mig, det er min interesse.

    Ditte Jeg har prøvet at se på andre racer og snakke med opdrættere, men jeg bliver ved med at falde tilbage til dem. Det er virkelig drømme hunden, men ønsker det skal være et fælles valg, ellers havde jeg da allerede en smiley


  • #12   6. jan 2013 Katja
    jeg kan sagtens se det fra din side også, jeg ville også være ked af at opgive en race, som jeg virkelig var forelsket i.

    men tænker bare at hvis jeg boede sammen med en der fx ville have en dobermann som bare slet ikke er en race for mig, så ville jeg godt nok heller ikke overtales


  • #13   6. jan 2013 Nej men tror også det gør en forskel når man selv brænder for hunde. Selvom han elsker vores tager del i opdragelse og hverdag, er det ikke helt det samme som at brænde for en "hobby" ja for mig er det nærmest livsstil... I bund og grund er der sagt alt andet end bare lige pudel. Han er ret ligeglad med hvad der kommer ind i huset. Men nej jeg vil ikke presse det hen over ham, jeg håber han selv kommer til den indsigt at det er ok

  • #14   6. jan 2013 kan ikke se problemet hvis i har hårløse at han så ikke kan ha puddel og at det sku ødelægge hans maskulanitet (staves) den er da ødelagt ved den hårløse. ss

  • #15   6. jan 2013 Eng med maria k smiley

    Kan han ikke forstå, at kineseren ikke kan opfylde dit behov mht. trræning?



  • #16   6. jan 2013 Min kæreste havde det ligesådan. Det var KUN schæfer og rottweiler der var et hit (han er brugshundemand med stort smiley men så mødte han min veninde Liv (hun hedder Liv E herinde og har storpuddlen Kiwi) og hendes fantastiske puddel og nu er han gået så langt som at nu snakker han om "når vi engang skal have puddel..." jo jo så man kan flytte bjerge ved at møde den rigtige puddel:)

  • #17   6. jan 2013 Helle n.. men jeg kan vel træne med en dobermann som er hans favorit? smiley
    Men jeg tror bare jeg skal have lidt tålmodighed, når det engang går op for ham at det virkelig er racen, så tror jeg også han vil at vi skal have en smiley


  • #18   6. jan 2013 Måske det kan hjælpe på mandens potensproblemer at en puddel bestemt ikke er nogen tøsehund.

    Den er en af, hvis ikke den mest intelligente hunderace så der er såå mange muligheder med sådan en vov :o)

    Gå den vej med hvor sej denne race er i forhold til reelle potensforlængerracen og at det eneste den har imod sig er at den er grim og det kan den jo slet slet ikke gøre for :o)



  • #19   6. jan 2013 hehe Sanne, så grimme synes jeg da ikke den store puddel er ;o) efter min mening er det den pæneste puddel.

  • #20   7. jan 2013 Katja

    Så må du forklare ham, at en Dobermanns sind ikke er lige som en puddels og det jo er dig, der skal træne med den smiley

    Havde også engang sådan en mand. Han ville så slet ikke have hund igen, efter den vi havde blev aflivet, men fik ham overbevist efter ½ år.


  • #21   19. jan 2013 Positiv UPDATE!!!

    Manden er overtalet!!! Han kom idag og spurgte om ikke vi skulle tage ud til audi og kigge lidt på biler. Da vi ikke har råd lige nu så er var det ikke sådan at vi står og skal købe bil pt, men han ville gerne se hvilken bil han gerne ville spare sammen til at købe...

    Han var som et barn i en slikbutik og da jeg spurgte "ved du hvad jeg synes?" havde jeg hans fulde opmærksomhed! "Jeg synes vi skal vælge den med størst bagage plads her... Ville det ikke se godt ud med en storpudel her bagi?"

    Så efter det blev vi enige om at vi skulle spare penge sammen til hans Audi, så han skulle kunne få den inden for de næste 4 år og jeg har grønt lys til at lede efter opdrættere smiley Ja ikke nok med det vil han gerne med ud og besøge opdrættere og vil have jeg skal vise ham billeder af de forskellige farver så vi kan finde en hund som passer os begge smiley

    Vi er enige om at når hund og bil er i hus, skal vi have et billede af hunden sammen med bilen som skal i glas og ramme smiley


  • #22   19. jan 2013 Sådan!!! FEDT ;oD meeeeen det bliver sgu da en dyr hund lol

  • #23   19. jan 2013 Jeg (ikke gemalen) ville gerne havde skiftet en dum lille kummefryser ud med et fryseskab, da vi så alligevel er oppe og handle smutter vi ind i el-giganten og kigger på fryseskab for et par uger siden, gemalen bliver overtalt (kunne godt se der er bedre overblik i sådan en osv.) så det bliver til et Gram der var sat nogle tusind ned, gemalen benytter hurtigt chancen og viser mig en blueray der var sat ned, men jeg slap da med 400,- for at få mit fryseskab ;oP for Ny bil må han kigge i bagspejlet efter lige pt. for jeg havde snakket med Linda inden omkring nogle forskellige modeller - størrelser, og hun tilbød at vi smider det ind i hendes stationcar når det skal hentes ;o)

  • #24   19. jan 2013 Hehe ja man må jo forhandle hvis man virkelig ønsker sig noget.... Men vil give dig ret det er nok ikke den billigste i sidste ende. Trods det så er jeg helt oppe at køre over min Händel og føler at det er utroligt vellykket! smiley

  • #25   19. jan 2013 Min kæreste var heller ikke meget for pudel da vi snakkede om at få hund. Men da han mødte faren til Kiwi var han solgt. Så mit råd er at din kæreste skal bare møde en stor pudel og så er han også solgt smiley

    Men fedt med jeres handel, håber I finder lige præcis det I søger smiley


  • #26   19. jan 2013 Hende Kiwi har omvendt mangt et mandfolk..;-)


  • #28   19. jan 2013 Gør som jeg når jeg skal ha et nyt dyr, lad ham tro at det var ham der bestemmer. Spørg ham : hvis han skulle vælge? hvad vil du så helst ha en kat eller en hund ? det bliver somregel en hund, fint han er blevet spurgt :):)

  • #30   19. jan 2013 Isabelle godt gået, det virker bare så bekendt smiley sidder bare og griner nu. hold kæft hvor er de nemme, kunsten er jo at få sin vilje, at han tror han bestemmer og aldrig opdager kvindetjekke

  • #32   19. jan 2013 God ide smiley eller "Mandens vilje i kvindens lomme"

  • #33   19. jan 2013 Den bog vil jeg gerne købe et eksemplar af :o)

  • #34   19. jan 2013 Jeg kunne vist også godt have brugt den lidt tidligere smiley

  • #35   19. jan 2013 Katja vi er her for dig og andre der lige skal ha nogle fif smiley

  • #36   19. jan 2013 Hehe jeg har fået det ud af det jeg ville, men næste gang kommer det ikke til at gå så langt inden jeg råber på hjælp herinde ;);)

  • #37   20. jan 2013 Manipulation og forhandling er vejen frem, krydret med en smule tålmodighed smiley

  • #39   20. jan 2013 Hvis der er noget jeg bare vil ha lavet, behøver jeg kun at sige : du er jo stærkere, større, jeg er jo bare en kvinde hvad ved jeg om det, det er jo dig som ved alt om håndværk :):):) den virker hver gang smiley så bager man lige en kage og kommer med en velfortjent kop kaffe. Og wupti alle er glade smiley

Kommentér på:
At opdrage manden

Annonce