{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Ak ja. Endnu en filtret hund {{forumTopicSubject}}

http://www.youtube.com/watch?v=9xde1r_vGEk

Fandt dette klip tilfældigt på youtube og kan kun nikke genkendende til det. Nu ved jeg godt at alle de mennesker der nu er på HG er Hundemennesker med stort H! Så det ville ALDRIG ske for jer, forhåbentligt, men det sker faktisk i Danmark.

Vi ser dette på salonerne. smiley Ejerne er frustreret over hvad det er for et arbejde der følger med de langhårede racer af pelspleje. Mange fortæller at de ikke have købt sådan en race hvis de vidste hvad der fulgte med. Ingen af vores kunder har lært pelspleje soignering af opdrætteren og nogle ejere får afvide af opdrættere at der ikke er megen pleje og det kun er børstning hver 14's dag.

Mit hjerte banker for hundene og jeg synes det er lige skrækkeligt hver gang jeg skal klippe en hund HELT ned.

Nu har det været booom af langhårsracer for de er jo solgt som "allergivenlige" hunde.
Vi har i vores forening "landsforeningen for hundesoignering" lavet et samarbejde med "Brancheforeningen for hundesoignering" og DKK, så nu vil der fremover være et gratis hvalpetjek gavekort for hvalpe under 16 uger, som bliver sendt ud sammen med stamtavlen mm. Jeg vil kun opfordrer alle med alle de forskellige racer om at komme på salon. Vi vil gerne hjælpe til med at lære ejerne teknik til børstning, den daglige soignering, og hvad man kan holde øje med. Det gælder alle racer, kort, lang og ruhårde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ak ja. Endnu en filtret hund
  • #1   8. feb 2013 Øv øv smiley :( stakkels hund !!!

  • #2   8. feb 2013 Lækkert initiativ smiley

  • #3   9. feb 2013 Stakkels hund, hvad forestiller folk sig når de køber en langhårsrace?

  • #4   9. feb 2013 Folk har ikke noget begreb om, hvad det indebærer. De er uvidende, og de får ikke noget fortalt, og det synes jeg er forkert.

  • #5   9. feb 2013 Ronja: Nej, det gør det ikke.

    Folk er slet ikke klar over det og derfor vi laver sådan et intiativ med gratis hvalpetjek.



  • #6   9. feb 2013 Rotterne: Ja, der kommer altid mange katte i januar, februar og marts månede. Og de bliver mere eller mindre klippet helt ned.

  • #8   9. feb 2013 Stakkels hund smiley
    Jeg arbejder i en dyrehandel hvor der også er rigtig mange kunder som har bomuldshunde hvor de skal have noget mod filteret i pelsen. Og hvis de har deres hund med ind i butikken kan man bare mærke store knuder helt nede ved huden.
    Det er så synd og den eneste grund til at de køber sådan en er fordi den ikk fælder, kræver ikk vildt meget motion, den er allergivenlig og tilpasser sig nemt. Så glemmer de bare lige at læse den del om pelspleje.
    Synes det er et rigtig godt initiativ i har lavet


  • #9   9. feb 2013 Enig, der er alt for mange langhårede hunde (og katte), der ikke får den nødvendige pelspleje:-(

    Jeg har selv maltesere, og når jeg sælger mine hvalpe, bliver hvalpekøberne informeret om, at der er meget pelspleje, og at hunden skal børstes hver dag, og at en malteserpels særlig filtrer meget indtil hunden har skiftet til voksenpels.

    Jeg ved godt, at der er forskel på pelsen, og at det ikke er alle maltesere, der skal børstes hver dag, mine de voksne kan godt klare sig med 1-2 gange om ugen, men hellere gøre det lidt værre end det er:-)
    Desuden er hunden meget nemmere at børste, hvis den bliver vænnet til at det sker hver dag, og filterknuderne bliver heller ikke så voldsomme.

    Men hvis man kigger på diverse opdrætteres hjemmesider, så står der tit og ofte, at malteseren bare skal børstes én gang om ugen:-(

    Den største fejl, som mange begår, er, at de børster det øverste lag pels, men glemmer at komme helt i dybden. Jeg plejer at fremvise en hund med en enkelt filterknude, så kan man nemlig lade hvalpekøberen høre, hvordan det lyder, når børsten/karten kommer hen over en filterknude.
    Hvis der er "lyd" på, når børsten glider gennem pelsen, så er der en filteknude:-)


  • #10   9. feb 2013 Der er en lille ting, som man nok glemmer i denne forbindelse, og det er, at de fleste hvalpekøbere lider af selektiv hørelse, når de skal have deres hvalp med hjem:-)

    Jeg har oplevet flere, der er kommet på besøg, efter de har fået hvalpen med hjem, og de indrømmer selv, at jeg vist nok har fortalt dem det ene og det andet, men de glemte at høre efter:-)

    Det er også en af grundene til at jeg har lavet min helt egen "malteser opskrift", som man får med herfra. Så har man lidt på skrift, så man kan genopfriske hukommelsen:-)


  • #11   9. feb 2013 vi har lige købt en collie,hun er snart 1 år, og jeg må sige at pelsen er et kæmpe arbejde,hun har en kæmpe stor og rigtig smuk pels,den er redt helt igennem, og jeg har endelig fundet en god måde at gøre det på,så det ikke er så svært som det var i starten,vi købte hende d.1 dec, og den er min datters,men hun kan slet ikke passe den pels,selvom det var meningen.
    nu har vi aftalt at jeg klarer pelsen og hun gør noget for mig, vasker op eller lig.
    men pelsen er mere end jeg troede.men fik hjælp herinde til ikke at starte med en kam,som jeg gjorde,men med karte først,og det gør jeg nu,bruger den næsten hver dag og 1-2 gange pr uge,helt igennem med kammen,efter brug af karten,så nu går det......til opdrættere med pels hunde,husk at fortælle det,og giv et mini kursus før man tager hunden med hjem ;).godt at vi har perserkatte,så er vant til store pelsdyr smiley


  • #12   9. feb 2013 Stakkels hund!

    Orker man ikke at børste hunden nogle gange om ugen så den er fri for filt, så kan man i det mindste købe en klippemaskine så det ikke ender sådan der! noget svineri :o(


  • #13   9. feb 2013 Mht. Shih Tzu finder jeg opdrættere meget informerende f.eks. på deres hjemmesider, og tvivler på de ikke også snakker med hvalpe køberne om det, jeg tror ikke på det er seriøse opdrættere der ikke fortæller noget om pelspleje, men derimod er det nok mere en del af dem der bare "sk*der" hvalpe ud som hygge kuld eller penge maskiner som ikke oplyser nok....
    Men et eller andet sted har en køber der lader en hund komme til at se sådan ud sgu ikke meget at rutte med oven i hovedet, lige gyldig om hunden er købt ved en seriøs opdrætter eller en hvalpe fabrik!


  • #14   9. feb 2013 Stakkels hund. Det er derfor jeg ikke vil have hunde der kræver meget pelspleje - Jeg ved med mig selv, at jeg haaader pelspleje. Lidt børstning i fældesæsonen er rigeligt til mig :b

  • #16   9. feb 2013 Årh det gør lidt ondt i mit hundehjerte når jeg ser sådanne klip med hunde. Dog kan man ikke andet end at smile, når den så er fin og klippet ned smiley

    Bella kræver jo også en del pelspleje, men der hvor det er "værst" er faktisk længderne på ørerne. De filtre utrolig nemt i fugtigt vejr, så der skal jeg huske at børste dem godt igennem når de er blevet tørrer, efter en gåtur. Jeg syntes det er hyggeligt at sidde og børste og trimme Bella og hun klager vist heller ikke, for vores ritual er at når hun er færdig, så får en en af de gode godbidder smiley (tørret andekød)


  • #17   9. feb 2013 Jeg mener det må være en opdrætteres opgave at vejlede i hvalpens pleje inden den forlader kennelen. De opdrættere, der ikke gør dette, kalder jeg for hvalpefabrikker, der bare er ude på at hive penge hjem. De har ingen omsorg for deres hvalpes velbefindende.
    Hos mig får køberne både en skriftlig og mundtlig vejledning, og klipningen er naturligvis gratis senere hen. Det er direkte mishandling at en hund kommer så langt ud, som den her på videoen, og igen menneskeres dumhed.


  • #18   9. feb 2013 Det bør jo ikke være når de sidder med en hvalp eller i sidste øjeblik sådan information bør fortælles og forsøgt sikret det er forstået, for der er det ikke til at trænge igennem....
    Det kan være ved f.eks. en telefonisk henvendelsen til en ang. et hvalpe besøg, eller kommunikation via mail, det kan igen være når de ankommer Inden man præsentere dem for hvalpene.... faktisk kan jeg bedst lide den ide at folk ikke ser hvalpe før man har fået en god snak og de har haft tid sammen med de voksne hunde, for det er jo de voksne de skal kunne lide, det er sådan en hvalp går hen og bliver, den forbliver ikke som 8 uger resten af sine dage....


  • #20   9. feb 2013 hehe Isabelle ;o) selvfølgelig må man også stole på de har forstået, en anden vigtig ting er de ved at de ved de altid kan henvende sig med spørgsmål, så man kan råde dem :o) f.eks. til at gå til hundefrisøren hvis en klippemaskine i deres egen hånd er udelukket fnis

  • #21   9. feb 2013 Man kan gøre pels"arbejdet" til en hyggestund, så er det ikke spor besværligt! Vi har haft to newfonudlændere, og min mand hyggede sig enormt, når de skulle børstes, og vores nuværende hund, har en "dårlig vane", med at falde i søvn på trimmebordet!

  • #23   9. feb 2013 Jeg forstår ikke opdrætterne vil være det bekendt.

    Og som nummer to forstår jeg ikke ejerne ikke længe inden det når der til opsøger en frisør eller opdrætter. Det der er jo ikke 14 dage.


  • #24   9. feb 2013 Isabelle, jeg har haft skullet ordne hunde udenfor hjemmet som var filtret, nogen filt blev klippet med hårene, for at jeg kunne få dem ud med karten..... jeg Hader filt, det er synd for hunden og det gør p*sse naller i fingrene når man som jeg holder igen med 2 fingre på pelsen ved huden, bliver så kvæstet i fingrene :o/

  • #25   9. feb 2013 Jeg skal ikke bedømme om de ejere der kommer på vores salon har selektiv hørelse eller ej, når de køber en langhåret race. Men de bliver solgt som nemme at passe og minimal pelspleje. Om de er med stamtavle eller ej, det er sagen unødvendig. Det skal siges at det jo ikke ALLE som kommer ind på salonen og siger dette, måske er der 2 ud af 15 der ved at den skal børstes flere gange om ugen.

    Men det er godt at høre at nogle fortæller med mundtlig og skriftlig vejledning. Jeg synes det kunne være en god ide for hvalpekøbere at prøve at børste en af opdrætterens hunde. Det skulle jeg da jeg købte sheltie, og det vil jeg da også pådutte mine hvalpekøbere når jeg kommer så langt.


  • #26   9. feb 2013 Jeg ville også ønske at ejerne kommer med deres hunde før det er for sent. Folk kommer altid når det er umuligt og plageri og synd for hunden at skulle redde pelsen, og så står vi gerne som de "onde" fordi vi har klippet hunden fri for filtre smiley Men ejerne tænker ikke på at vi er de gode som befrier hunden for smerter, og det er ejerne som er de onde.

    Derfor vi har lavet det med gratis hvalpetjek.


  • #28   9. feb 2013 Isabelle *Klik* fed ide Christina!! :o)

Kommentér på:
Ak ja. Endnu en filtret hund

Annonce