{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thor - en lille update
  • #1   23. feb 2013 Ja det er så dejligt , Og hatten af for Lars.



  • #2   23. feb 2013 Er jeg den eneste, der sidder med den følelse, at "hvad skulle det så gøre godt for?" Jeg ville personligt være meget ked af, at min hund skulle kastes rundt mellem forskellige mennesker og evt. flytte ud af landet, og jeg aldrig selv ville få min hund igen. Jeg troede, formålet var at få ændret Thors sag? (Jeg er klar over, at man også ønskede at gøre opmærksom på loven).

  • #3   23. feb 2013 Ja hunden har været igennem tre overrækninger inden den kom til den og den skal nok videre til udlandet??
    Jeg er heller ikke sikker på om jeg havde valgt aflivning i det tilfælde...


  • #4   23. feb 2013 Bente, nej det er du ikke, og Thor har været gennem 3 overleveringer inden han mødte Lars....

    Hvis Thor aldrig kommer tilbage, så er det da en trist "slutning" for alle parter på den sag


  • #6   23. feb 2013 stine: Lige netop.

    minion: Det glæder mig, så er jeg ikke blevet helt tosset - endnu smiley


  • #7   23. feb 2013 helt enig, det er synd den skal kastes rundt på den måde...

    for hvis skyld "redede" man den??


  • #8   23. feb 2013 René: Ja, det er i mine øjne i hvert fald ikke i hundens interesse (eller ejers). Og det ville virkelig være en trist afslutning på den sag smiley

    Krumme: Det er også tåbeligt i min verden - Thor er virkelig blevet kastebold smiley Stakkels hund. Og var jeg ejer, ville jeg have det helt forfærdeligt.


  • #9   23. feb 2013 Stakkels Thor smiley

  • #11   23. feb 2013 Thor blev "reddet" for at skabe stor opmærksomhed om loven, eller det var hvad Lars sagde i et interview og det må man sige han fik gjort !

    Var det min hund, så havde jeg foretrukket den var fragtet ud af landet med det samme til en som ville beholde ham, skulle han være "kastebold", så ved jeg godt hvilken løsning jeg hellere have foretrukket


  • #12   23. feb 2013 Det havde jeg også, Isabelle, det dér ville jeg på ingen måde kunne leve med, hvis det var min hund.

  • #14   23. feb 2013 smiley

  • #15   23. feb 2013 Det må man sige, René smiley Og jeg er helt enig.

    Krumme: Den stakkels hund får aldrig ro smiley


  • #17   23. feb 2013 Havde håbet på, at han ville komme tilbage til sin ejer. Et liv som kastebold er ikke specielt værdigt for en hund. Håber det bedste for Thor. Dumme hundelov!

  • #18   23. feb 2013 Isabelle, nu kan man jo have et stort netværk , også udenfor danmark og på den måde få en hund i sikkerhed.....

  • #19   23. feb 2013 Jeg havde også foretrækket aflivning hvis det var mine hunde. Det er sgu ikke for hundens skyld, at man leger kastebold :o(

  • #21   23. feb 2013 Jeg undrer mig også over, for hvis skyld skal man møde hunden igen? Og under pressedækning?

  • #23   23. feb 2013 Isabelle: Det ville jeg også skulle - det er faktisk ret hypotetisk for mig. Ikke mange ville slippe gennem nåleøjet her smiley

  • #24   23. feb 2013 Krumme, det kommer vel an på om man i første omgang, har troet på at politiet ville omstøde kendelsen ?

    Aner det ikke, vi kan jo kun sidde her og gisne om det hele


  • #26   23. feb 2013 Var der ikke en større appel omkring hunden pga ejer havde mistet sin mand?
    Hvad med ejer så?


  • #27   23. feb 2013 Jeg ville selv have det helt forfærdeligt med, at andre skulle have Molly. Ikke fordi jeg ikke tror, at hun sikkert ville blive behandlet godt af andre også, men "ser de hende nu rigtigt" , "forstår de hvad hun prøver at fortælle dem, når hun kommunikerer med dem" osv..og så fordi jeg elsker hende! Og ville være ulykkelig uden hende..

    Men nu er der jo ingen af os, der med sikkerhed VED, at Thor er ulykkelig..der er heller ingen af os, der ved hvilken type hundeejer, Thors oprindelige ejer var..
    Om hun måske er typen, der kan glæde sig på sin hunds vegne over, at den lever og at det betyder mere for hende, end at hun må undvære ham?
    Alt det er jo spørgsmål vi ikke kan få svar på.

    Men som udgangspunkt nuppede han Thor for at gøre opmærksom på hvor forskruet hundeloven er og det fik han jo succes med. En succes vi andre jo kun kan håbe, vil komme vores egne hunde til gode i så fald det ville komme ud for en lign. situation.

    Jeg gætter på, at politimanden vælger at møde Thor under pressedækning for at fortsætte opmærksomheden på sagen/hundeloven.
    Det giver jo god mening...for nyheder bliver hurtigt glemt og erstattet af nye nyheder.

    Og hvis man lægger mærke til billedet, så er Thor løs.
    Mit bud er, at hvis Thor var dybt ulykkelig for hans situation pt., så ville han muligvis stikke af, når han havde muligheden...??

    Og måske har han skiftet hænder 3 gange for at sørge for, at han ikke bliver fundet og fordi man arbejder på at finde et permanent sted til ham..?
    Det er måske ikke optimalt at skifte hænder så mange gange, men når man ikke selv IRL kan se hunden og hvorvidt den trives, er det jo ikke til at vide, om han kan "klare" de vilkår der skal til for at forblive "levende".

    Jeg ville være rigtig ked af det, hvis Molly skulle ud for det samme, men hun er også en meget følsom hund, der ikke bare sådan lige har 100% tillid til folk..


  • #29   23. feb 2013 At indlevere hunden nu og lade den få fred vil stadig give den ønskede effekt med fokus på loven.

    At den ikke kan komme tilbage til ejer er vel forventet inden den blev taget.

    Og hvis loven bliver lavet om ville ulovligheder før det så blive lovlige ?
    For mig at se så er effekten opnået ved det Lars gør og hatten af for det, men det gør ikke det han gør lovligt at det er i en god sags tjeneste så selvfølgelig skal han tage sin straf og glæde sig over at der er skabt den opmærksomhed, og få da så den hund indleveret.

    For at hunden kommer til udlandet gør jo ikke Jette har det sidste fra hendes mand.


  • #31   23. feb 2013 Isabelle
    Hvis du læser mit indlæg igen, skriver jeg faktisk ingen steder, at jeg ikke mener, at folk må tale ud fra, hvad de selv ville gøre..
    Jeg ikke så meget som kommenterer det.

    Jeg skriver bare det, jeg tænker om situationen...og hvordan man kan se det sagen fra flere sider..det må jeg vel godt, går jeg ud fra? smiley

    Og nu skrev jeg netop ikke noget om, hvorvidt Thor var glad for, at han levede..men derimod om hvorvidt ejeren måske var det.
    Man kan jo godt ønske et godt liv for sin hund, selvom hunde ikke har den samme bedvidsthed om livet, som vi mennesker har..og måske foretrækker Thors ejer, at han har et godt liv hos andre, hvis det betyder han ikke behøver at blive aflivet...?
    Jeg kender hende ikke, men det er bare et bud..


  • #32   23. feb 2013 "Ifølge de folk, der passer på Thor i øjeblikket, har hunden været igennem tre overrækninger, før ekstrabaldet.dk møder den i en skov i Nordsjælland fredag formiddag. Thors beskyttere tager ingen chancer."

    Dette læser jeg IKKE, som at Thor har været passet og haft ophold flere forskellige steder. "Overrækninger" læser jeg, som han været stafet et par gange på én tur, hvis mål var Thors gensyn med Lars Bo + Ekstrabladet.
    Altså lige som vi kan skifte bus/tog et par gange for at komme fra Jylland til Nordsjælland.

    Var den kørt direkte fra sit opholdssted til mødet med Lars Bo, havde det været nemmere at spore den.

    Bortset fra det, er det dejligt at se, hvor flot Thor er blevet og at han virker til at være glad smiley

    PS: MÅSKE med mere indhold i sit liv nu end med Jette, efter hendes mands død.





  • #33   23. feb 2013 Natravnen
    Du har jo HELT ret! Sådan kan det også forståes..
    Hvor dejligt at du så det i teksten, som vi andre ikke gjorde smiley


  • #34   25. feb 2013 Præcis Natravn, Thor er ikke kastebold men lever hos en anden familie efter han blev bortført fra internatet. De 3 "overrækninger" var jo netop pga. han ikke skulle spores. Så Thor er da ikke dårligere stillet end tusindvis af andre hunde som først har været hos én ejer, derefter internat og derefter ny ejer.
    Det er en god ide at læse hvad der står i artiklen smiley


  • #35   25. feb 2013 Du har helt ret Natravnen.

  • #36   25. feb 2013 Gid folk rent faktisk gad læse det der står.

Kommentér på:
Thor - en lille update

Annonce