{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal vi lade stå til? {{forumTopicSubject}}

Tit og ofte - lad mig sige ALT for tit og ofte, står vi fuldstændig hjælpeløse herinde fordi vi har information om hundehandlere, formidlere eller lignende. Disse "virksomheder" har så efterfølgende truet HG i og med at de ikke vil "svines til" på et offentligt forum.

Yderligere må vi ikke hænge folk ud herinde, hvilket vil sige at vi ikke må råbe op når nogen sælger den ene hund efter den anden, skifter hund nr. 1 ud med en der er "bedre", større, sejere, stærkere osv.

Se, dét irriterer mig... Det irriterer mig, at jeg skal se den ene hund efter den anden blive byttet ud, blive kaseret og bare "smidt ud"...

Jeg ved godt emnet har været oppe flere gange - men er det ikke næsten det mest skræmmende? At det sker så tit at det bliver nævnt så tit???

Derfor spørger jeg, af ren og skær nysgerrighed, hvor meget skal vi lade stå til? Hvornår bliver det for meget? Hvornår bør vi advare mulige avlere eller interesserede om at sælge hund til visse mennesker?

Ja, jeg ved snart ikke..... Måtte nok bare liiiige af med frustrationerne efter en ret foruroligende nyhed (for mig) om endnu en hund som er blevet solgt videre - bare sådan lige...

Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget skal vi lade stå til?
  • #1   7. aug 2006 vil jeg mene at vi skal når en person skaffer sig af med en hund for senere at få en ny.. altså der er sikkert nogle som har en god grund (men mener kun at en god grund er hvis man har allergi, og så anskaffer man sig jo ikk en ny)

    kan ikke forstå at disse folk ikk har dårlig samvittighed over at få den ene hund efter den anden uden at tænke på konsekvensen


  • #2   7. aug 2006 Altså hvis jeg vidste med sikkerhed, at en person ikke egner sig til at have hund ku jeg sagtens finde på at fraråde avlere om at sælge til pågældende..
    Me du har ret, der er desværre mange herinde der går af med deres hund! Jeg fik skaffet et hjem til en skøn blandingshvalp her i april, fordi den unge pige gad ham ikke mere - han var besværlig i forhold til deres lille terrier..Men han har det godt idag..men desværre er det ikke alle hunde der får et godt hjem..
    Men rent praktisk kan det da være svært at "nå" dem, de kan jo bare slette sig herinde eller lade være med at skrive noget..


  • #3   7. aug 2006 Godt spørgsmål!!

  • #4   7. aug 2006 gå til en højere magt der KAN gøre noget fremfor at at pive på nettet...

    www.politi.dk

    www.dyrevaernet.dk

    Lad dem afgøre hvad der skal ske - min mening =)


  • #5   7. aug 2006 Anna: Nej og det er der jo sjældent, altså en god grund.. Børnene har allergi, skilsmisse med børn indblandet osv - fint nok... Men som du siger skifter man jo så ikke hunden ud med en der "bedre"...

  • #6   7. aug 2006 Hejsa Anne.
    Forstår udmærket dit budskab!
    Sommetider har man lyst til, at hjælpe alle de hunde som ikke har et trygt og kærligt hjem!!


  • #7   7. aug 2006 Nina: Jeg piver ikke på nettet - jeg spørger om andres meninger. De gange jeg har kontaktet politiet, fx. omkring pitts, er der KEINE sket...
    Derfor har jeg ikke ret meget tillid til politiet når det kommer til dyrevelfærd...
    Men som sagt jeg piver ikke - jeg spørger andre hvad de synes vi skal ligge ører og øjne til...


  • #8   7. aug 2006 bebe - og det hjælper en masse at skrive her?

    Jeg harmes på det groveste over mange af de lamme undskyldninger der lyder i marked.. Tag ikke fejl og tro jeg er ligeglad, men der sker jo INTET ved det..
    - vores hænder bliver bundet her på HG, vi må ikk kommentere markedsannoncerne, vi må ikk nævne navne og kan derfor ikk advare..

    Skriv en mail til dyreværnet - måske de er interesseret i at starte en kampagne eller noget????


  • #9   7. aug 2006 Ja, problemet er jo at hundene skal "misrøgtes" før de kan gøre noget... Jeg kan ikke huske hvilken org. det var der på et tidspunkt havde en kampagne der hed noget med fra familiehund til affaldshund eller sådan noget.. Som handlede om bare at kaserer hundene...

  • #10   7. aug 2006 Et af de største problemer i DK lige for hunde og andre dyr, det er vel, at regeringen ikke tager dyrevelfærd seriøst!Selv i Kamerika har de dyrepoliti, der har kompetence til at inddrage dyrerne og indgive anmeldelse.

  • #11   7. aug 2006 Åhhhh Lille Blub....Det her er et meget følsomt emne for mig... Jeg har flere gange været helt på dupperne herinde over sådan noget.. men lige meget har det hjulpet.. såå nu har jeg faktisk næsten givet op.. jeg sidder stille og roligt på sidelinjen og ser på... og man kan ikke andet end at føle sig magtesløs.....

  • #12   7. aug 2006 Bebe... jeg ved det godt og jeg har også råbt meget op herinde... men det har ikke hjulpet en skid ikke andet end at den person ( jeg dengang råbte op overfor) gang på gang har fået sympatie herinde... tror godt du ved hvam jeg hentyder til.....

  • #13   7. aug 2006 lille blub - da altid noget der har været en kampagne.. desværre er det sikkert som fede mennesker og reklamer for slankekure - de lukker øjnene og bladrer videre i ugebladet =(

    Bebe -> frosne kylling.. du har sikkert både prisen som den mest beskidte mund (ligefremme???) OG flest frysninger/sletninger...

    *klap klap klap*


  • #14   7. aug 2006 Altså får man en hund skal man vide at man har hunden fra dag et og de næste 10-15 år.. Det må man så indordne sig efter.. Man anskaffer sig i hvert fald ikke en hund, fordi man keder sig.. Nu købte jeg Maj da jeg var 18 og, selvom min kæreste og går går fra hinanden (hvilket vi forhåbeligt ikk gør 7,9,13) så ville jeg aldrig skille mig af med hende og hvis jeg ikke kunne finde et sted jeg måtte have hund må man jo bare lede videre, til man finder noget..

  • #15   8. aug 2006 Mandau: Jeg ved godt du er en af de få som har råbt op herinde, og det er et følsomt emne... Netop fordi det gør så ondt HVER gang... De stakkels hunde som bliver udsat for det... Og på DK´s største mødested for hundeejere, må vi ikke råbe op... Hvad sker der så??

  • #16   8. aug 2006 Anna: Min holdning er den samme - Baloo er egentlig "officielt" peters hund på papirerne, så han beholder ham, hvis vi skulle gå fra hinanden, men med det krav om, at hvis han ikke kan magte det, så vil jeg overtage ham... Han skal ikke videresendes bare fordi hans mennesker er nogle fjolser...
    Og hvis folk vidste hvilke problemer jeg har haft med Baloo ville de også vide hvor meget jeg mener det når jeg siger at bare fordi det er en "problemhund" som nogle vil kalde det ,så giver jeg ham sgu ikke bare videre... Så hellere arbejde med mig selv... *ss*


  • #17   8. aug 2006 Bebe - er igang med at hækle et lille fixt tæppe til næste gang du skal derned/ind GGG - nogle gange må man altså bare ud med det om det så koster em tur i fryseren, er det føromtalte person fra en anden tråd der tales om??Potedask og en lille savler fra sovende Battie.

  • #18   8. aug 2006 Lille Blub.. (Sødt navn forresten)... Jeg ved ikke hvad der sker.. hvis vi ikke må råbe op herinde, hvor må vi så...??? Burde det ikke netop være herinde man skulle advare folk mod sådan nogle dårlige hundeejere og hundehandlere..????

  • #19   8. aug 2006 lille blub: ja nemlig.. sådan har jeg det også.. Maj er så min hund og går det fuldstændig gal hvor jeg overhovedet ikke har noget at gøre ved jeg at mine forældre er villige til at passe hende indtil jeg fåpr styr på sagerne igen *ss*

    mandau: jo det vil jeg også mene!


  • #20   8. aug 2006 synes tit man hører den der grund jeg skal flytte i noget andet, hvor jeg ikke kan have hunden med.. så må man jo finde noget andet og så give det ekstra i transport eller hvad problemet nu er..

  • #21   8. aug 2006 Mandau: Tak tak... Ja - heldigvis ved du ikke hvad der ligger bag navnet... *gg* Men skidt... smiley Men du har ret - hvor dælen skal vi ellers gøre folk opmærksomme på problemet????

    Bebe: Ja, det må man sige, altså at du ved det om nogen... Og hvis du så idag, hvad jeg kan få ham til i forhold til Peter... *gg* Ganske underholdene faktisk...


  • #22   8. aug 2006 Jeg synes nu også bedre om, hvis man ku få lov at diskutere frit herinde også med navns nævnelse på, så ku den pågældende komme med sit synspunkt og andre med deres - måske ku man så få en mere konstruktiv diskussion og få klarlagt nogle ting..Men der må være en mening med reglerne, er først kommet hertil HG i øhh, februar tror jeg ?? så ved ikke hvad der har været sket de forgående år, ved faktsik ikke engang hvorlang tid HG har existeret GG
    Bebe - jeg ville altså gerne høre nærmere, frodi det kan da være jeg har fået et forkert indtryk af den føromtalte du ved..


  • #23   8. aug 2006 bebe - nej det er vi nogen som har bemærket..

    nåååå.. slut for idag, jeg har et liv imorgen *LOL*


  • #24   8. aug 2006 Hæhæ - har ferie i 3 uger nu!!!

  • #25   8. aug 2006 Bebe - har lige ansøgt dig SS

  • #26   8. aug 2006 kan I alle sove godt, får svigermekanikken på besøg til hjælp til hovedrengøring imorgen, og så skal der lige flyttes 3 tons jord inden Suk, tak for iaften...

  • #27   8. aug 2006 *MGP* - dit indlæg er til at græde over, allermest fordi det virker så håbløst som lovgivningen og holdningen er hos de der sidder på magten - om det så er politikerne eller ejerne af et site som dette.

    Hvad søren kan een, som jeg stille mere op?


  • #28   8. aug 2006 Jammen så er der vel i virkeligheden ikke "andet" at stille op, end bare at blive ved og ved og ved med det man - jeg - vi nu kan, bør og gør.

  • #29   8. aug 2006 Jeg vil sige jeg måtte af med min nye hund som jeg havde reddet fra et dårligt hjem, desværre havde vi meget jaloux overboer som klagede op til flere gange over hun hylede, vi fik valget lejligheden eller hunden, og det ska lige siges vi har en baby så der var intet at gøre, for vi havde/har problemer i forvejen med kommunen, meeen hun kom til et okay hjem hos en mand med 2andre hunde, i et stort hus med kæmpe have.

    Jeg ved godt jeg har fået 2 nye hunde, den ene fra hvalp den anden lige hentet, men jeg arbejder og kæmper for det ska gå, gør det ik det smider jeg bare klager i hovedet tilbage på dem, plus denne gang har jeg ejendoms kontoret med mig i ryggen 100%.

    Jeg har også fortalt min gamle hunds ejer, at hvis han ska af med hende bliver det til mig og ingen andre efter det liv hun havde, meeen så er vi tilgengæld flyttet i hus inden da, for vi flytter om få måneder ss.

    Håber ik jeg er en af de ejere som der hentydes til her, jeg ka bare ik leve uden mine dyr never.


Kommentér på:
Hvor meget skal vi lade stå til?

Annonce