{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

De der trætte og stressede mænd... {{forumTopicSubject}}

Ja øv, ud med dem smiley

Min kæreste er udsat for rimelig meget pres både fra hans arbejde + hans eget lille firma med et par kunder.

Han sidder alt alt alt for mange timer foran computeren og programmere og fusionerer det ene program efter det andet. Sidste weekend skulle arbejdet have nyt økonomiprogram = 30 timers overarbejde til ham, fordelt over fredag aften og lør/søn.

Og jeg kan slet ikke snuppe ham når han bliver træt og stresset. Han er sku ikke træt og stresset mener han selv - stress er opfundet af hysteriske mennesker der ikke har n*sser nok til at passe et arbejde mener han... Og de arbejder meget mere i andre lande og vi er forkælede med kun 37 timer og bla bla bla...

Sjovt nok er han for tiden grumpy over de mest simple ting - uden at han selv kan se det. Nul putte - ingen snak i sengen! Der skal man sove! Så vrisse vrisse af mig, fordi jeg snakker lidt - og vi plejer altid og ligge og hyggesnakke og putte lidt inden vi lægger os til at sove. Nixnul - han drikker 5 kopper kaffe hver morgen, så det skal vi IKKE! - her lå jeg så bekymret og tænkte FEM kopper kaffe??!! Hallo - stress??!!

Nå okay.... så går han i seng for små 20 minutter siden og jeg siger at jeg lige sidder oppe lidt endnu. Har deadline på min BA om en uge og er ved at rette ind efter en gennemlæsning. Øv - så skal jeg i hvert fald ikke vække ham når han kommer ind! Jeg er et stort spørgsmålstegn... jeg lister altid ind hvis han går i seng før mig. Tænder ikke lys, men tænder mobilen og ikke mere end at jeg lige kan ane sengen. Vækkeuret er sat til allerede inden jeg går ind i rummet. Tager tøjet af meget laaaaangsomt for ikke at pusle og vække ham... Men nej - jeg skal ikke vække ham som jeg plejer....?? Han er vågnet én gang - længe nok til at spørge om han skulle op nu, hvortil jeg sagde at han bare skulle sove videre og så var han væk. Det kunne han ikke engang huske dagen efter. Men nej - jeg vækker ham jo altid smiley

I går sad jeg og bladrede lidt i de nye reklamer og bemærker prisen på brænde. Vi har ikke købt sådan noget før, og de tidligere ejere af huset har efterladt en rest brænde, som måske holder 1-2 måneder når vi begynder at fyre op. Snakker lidt med mig selv og mumler at det ser sku lidt dyrt ud og bang! Det gider han sku ikke at spekulere på nu, nå!

I samme reklame er der et vældig flot maghoni stakit, som jeg viser ham (før hændelsen med brændet) og spørger hvad han synes om det. Vi skal først lave have næste år, men vi har før sat og kigget lidt hegn. Det gider han sku heller ikke at bruge tid på - det blev i hvert fald tidligst næste år hvis ikke om 2år! Nå okay... haps, hovedet røg igen.

Han bider lidt over at jeg har meldt mig til to (ja hele TO) hold med hunden, som kommer til at lappe lidt over hinanden, men herregud - sæsonen for agility kører jo ikke hele vinteren...

Og øv - skal jeg nu også bruge mere tid på den BA lige nu?? Dertil må jeg sige... øh, ja skat. Der er deadline om en uge!! Men nej, vi skulle se en film! Nå okay... jamen så lad os se den film hvis jeg måtte sidde og bladre lidt i en bog og tage noter samtidig. Så kommer der en lang sevada om at han simpelthen ikke kan udstå folk der ser film og laver en anden ting samtidig...

For derefter at han vender helt om og hysser over at jeg bruger 5 min på hg, fb, eb osv., for lige at klare hjernen og lade batterierne op. Øv, det er spild af tid og tager jeg min overhovedet min opgave seriøst? - dertil skal siges at han selv går meget op i lige at holde 2 minutters pause nu og da og strække benene lidt.

Hvad er der blevet af min søde, tålmodige og kærlige kæreste?? Så øv, hvor jeg godt kunne bruge at han fik de 30 timer brugt som et par fridage i stedet for at få dem udbetalt. Synes helt ærligt han trænger til at sidde og lave nul nada og niksen. Det kan godt være han mener at stress ikke findes, men han er nu et pragteksemplar på en stressramt person, men prøv lige at overbevise manden om det... -_-'

Og pyyh - det hjalp smiley nu vil jeg liste ind i seng og se om jeg monstro for en gangs skyld kan lade være med at vække ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De der trætte og stressede mænd...
  • #1   26. aug 2013 Kææææft den blev lang smiley smiley

  • #2   26. aug 2013 uuuh han lyder presset ja
    ved han godt at stress er en anderkendt sygdom der kan have flere meget farlige bivirkninger ? Det skal man ikke spøge med, det er farligt !

    han lyder lidt som manden her når der er mange bolde i luften, dog er han bare sim en stille hulemand der intet siger , suk.

    jeg ville sige "jeg forstår godt du har travlt, men jeg er her også og jeg respektere og behandler dig pænt, så nu gør du det samme !"


  • #3   26. aug 2013 Kan kun sige at en så tvær mand havde jeg ikke gemt på længe smiley fair nok at han vil give sig 110 procent via job, men dæleme ikke hvis det skulle være på bekostning af alm. Høflighed over for mig.

  • #4   26. aug 2013 Giver dig helt ret Kenzo - jeg er både sur, træt og ked af det. Også fordi jeg selv stresser meget med min BA, men derfor bider jeg ikke af ham... smiley sagde også til ham mens han var på vej ind i soveværelset at han fanme (ja undskyld mit franske) skulle tage og holde et par dage fri, så han kan holde op med at være så grumpy... Så må jagte ham lidt de næste par dage smiley

    Men nej - stress er da ikke en sygdom... det er opfundet af svage i samfundet smiley uhh jeg har sådan lyst til at sparke ham når han begynder på det. Han er absolut typen der går selv med det. Hellere knække (eller - det kan jo ikke lade sig gøre...) end at indrømme at han ikke er helt så mandig som han selv mener at han er...

    Og det hjælper jo fedt at sige at mandigheden altså ikke dør af at sige fra. Vi er ude i det samme med håndværkere - de skal ikke ind i hans hjem. Kan selv, vil selv, kan finde en video på youtube... og manden har altså 10 tommelfingre når han får en hammer i hånden... smiley

    Men uhh hvor er jeg træt af at han vender på den måde. I formiddags havde vi det så hyggeligt. Gik både tur med hunni, hyggede lidt sammen og brugte bare lidt tid på at slappe af sammen inden vi skulle i gang med at arbejde. Et par timer senere (hvor han knap er kommet i gang med at arbejde) er han så grumpy at det halve ku være nok. Det hele startede 13.30 da jeg tændte for tv'et for at lytte lidt med til EM finalen i dressur imens jeg læste det sidste i en bog og begyndte at rette tekst ind.


  • #5   26. aug 2013 Sikke en spasser du har dig som kæreste....
    Irritation er typisk symptom på stress. Og så synes jeg du skulle hilse din kæreste og sige at han skal flette næbet angående at det er de svage i samfundet der bliver ramt af stress!!!!
    Han risikerer selv at få sit eget skide stempel i nakken, hvis han ikke tager sig sammen og får sat tempoet ned.

    Og jo man kan sgu knække... men han vil nok ikke tro det før han selv ligger der lige så lang han er.
    Var det mig der havde sådan en idiot som kæreste, så havde jeg taget forholdet op til revision.


  • #6   26. aug 2013 Det er det samme her! Min kæreste arbejder dog på Sjælland, og han er kun hjemme i weekenderne. Han arbejder med nedbrydning, og nu har de fået en ny deadline for projektet, som ellers førhen har været lidt af et evighedsprojekt. Han har før ligget ude i kortere perioder. Nu har han været fast udelægger i over halvandet år. Nogle uger arbejder de nat, nogle uger arbejder de weekenden med - altså uden at komme hjem. Det bliver værre og værre med hans stress. De sidste par uger har vi stort set ikke talt sammen i ugens løb - han kommer hjem til campingvognen om aftenen og falder i søvn med det samme. Førhen havde vi da vores daglige sludder og en godnatbesked eller to, et par søde smser i løbet af ugen. Nu er der ik noget af det længere, og når han er hjemme er han irriteret og kan ikke overskue ret meget. Han er meget træt og sover hele tiden, og han plejer at stå tidligt op og være i gang hele dagen. Han snakker ikke ret pænt længere, og han er utålmodig og alt skal gå efter hans hovede og på hans måde, ellers bliver han hys.
    Jeg har taget nogle tests med ham online for at se, om han havde stress. For han tog det ikke seriøst, når jeg fortalte ham, at jeg troede, han var stresset. Så spurgte han:"nå, er du nu blevet psykolog?"- totalt nedladende, når man prøver at imødekomme dem og ville hjælpe. Jeg har bedt en af hans venner fortælle ham vennegruppens opfattelse af ham, for både de og hans familie har lagt mærke til,hvordan han har ændret sig. Jeg har over længere tid skrevet hans udtalelser ned, når jeg har spurgt meget ind til, hvordan han havde det i situationer "jeg føler mig ikke rigtig glad, selvom jeg er sammen med mine venner","jeg kan kun ha det sjovt, når jeg er fuld", "alle mennesker irriterer mig bare". Efter snakken med hans ven, fortalte jeg ham, hvad jeg havde observeret og hørt ham sige. Påpegede specifikke situationer. Havde gået og samlet sammen til at tale med ham om det.
    Han kunne heldigvis godt se lidt fornuft i, hvad jeg sagde og tog de onlinetests med mig. Jeg tror, han havde brug for noget håndgribeligt og at kunne se sig selv udefra lidt. Vi havde en lang god snakke-weekend, men det var hele tiden på hans præmisser.
    Jeg tror, mænd er meget nærtagende og afvisende overfor at skulle "fejle noget" - min kæreste er i hvert fald. Han føler det som et nederlag at skulle erkende, at han ikke kan magte noget eller ikke er så stærk, som han troede. Jeg har prøvet at støtte ham og fortælle, det er stærkt og motiverende at kende sin begrænsning og lytte til sin krops signaler for at få det bedste og meste ud af den energi, man har. Jeg har prøvet ikke at være for anklagende og brokke-agtig i min tilgang til det, for jeg kan mærke, det er et meget ømtåleligt punkt for ham.

    Jeg ved ikke, om du kan bruge mit svar til noget. Har bare lige sendt en mand afsted, der blev banket op af sin chef, fordi vækkeuret ikke havde ringet. Jeg ved, han får en rigtig træls dag i dag og måske også en træls uge. Han er god til hurtigt at bebrejde sig selv.

    Det har hjulpet, at jeg har sat tingene op for ham meget firkantet. At han er dygtig til sit arbejde og gerne vil være den bedste, betyder at han måske påtager sig så meget. Han at er dygtig til at have mange bolde i luften ad gangen kan betyde, at han tager mere ind, end han kan overskue. For eksempel i hans job, kan det betyde, at han laver fejl, og nogen gange er det fejl, der kan Tara fatale og for eksempel kan noget vælte ned over nogle andre. Derfor er det på hans job en styrke atkunne vide, hvor meget han kan rumme og hvor mange projekter han kan holde hovedet koldt på ad gangen, det er en svaghed at tage for meget ind. Jeg har prøvet at stille det sådan op for ham - meget pædagog
    isk og det har været noget, jeg selv har brugt lang tid på at komme frem til.


  • #7   26. aug 2013 Så kunne jeg ikke skrive mere fra telefonen! Og hold da op for en smøre! Hehe!

    Forinden den store snak herhjemme, havde jeg gjort op med mig selv, hvad jeg ville og hvor jeg ville hen. Jeg vil blive gammel med ham, jeg er sammen med nu, så jeg føler, det er min pligt at gøre ham opmærksom, hjælpe og støtte. En person med stress - og især mænd - kan ikke nødvendigvis altid selv se problemet og forstå, det rent faktisk er både en sygdom og noget alvorligt. Mænd har svært ved at se sig selv som svage, og derfor har det været vigtigt for min kæreste, at jeg har leveret det på en skånsom måde samt håndterer det på en måde, så han ikke føler, jeg anklager ham. Selvom man tit og ofte har lyst til at stå og råbe og skrige eller tude., fordi han opfører sig som en kæmpe idiot.
    Hvis du vil hjælpe og I skal have fundet en løsning, er det også vigtigt, du ikke glemmer dig selv. Jeg har fundet de ting, der fylder mig med kærlighed og bedt Lars prioritere det, for at jeg kan prioritere og rumme hans stress. For eksempel er det vigtigt for mig, at vi giver os tid til at slappe af sammen - gå en tur med hundene eller se en film. Det lyder meget banalt, men vi gør det på den måde, at vi lægger eller slukker vores telefoner, bevist. Det kan være, at vi inden filmen tager et langt bad sammen, giver hinanden massage. Det er vores små afbræk, hvor vi begge bevist koncentrerer os om at slappe af og nyde hinandens selskab. Jeg kan ikke beskrive det ordentligt, men prøver. smiley
    Udover det har vi talt om, hvad der kan stresse os hver især. Jeg kan for eksempel ikke så godt slappe af, hvis jeg ved, der er noget husligt, der skal ordnes. Lars er blevet mindre stresset af at pakke sin taske som det første, når han kommer hjem. Når man fokuserer på at slappe af, skal der ikke være noget, der hænger én over hovedet.

    Jeg har fået en meget mere opmærksom mand, der er blevet bedre til at snakke om tingene og fortælle, hvordan i!han har det.
    Og husk, at det skal være noget for noget. Du kan ikke være frøken evigt glad, der hele tiden har overskud til ham og hans væremåde. Vær imødekommende, ufattelig pædagogisk og firkantet, men samtidig husk dig selv og dine behov. Mænd er tit utrolig firkantede, og ham herhjemme er et pragteksemplar.

    Dejligt lige at få luftet mine egne tanker lidt. Håber der var lidt brugbart et sted smiley Og sov godt, jeg er desværre for vågen nu til at kunne sove igen.


  • #8   26. aug 2013 Det lyder som min kæreste smiley bare han ikke bliver så sur på mig...
    Men vi har lige været ved at renovere. Puha.... Han arbejdede fra 7-15 på sit almindelige arbejde. Arbejdede så fra 16-23 herhjemme... Og han er sådan en der glemmer at høre efter når han laver noget andet... Vi skulle så i sommerhus med min familie i 4 dage - men han havde så travlt i huset at han ikke kunne nå det..
    Der begyndte jeg godt nok at blive i lidt dårligt humør og til sidst sagde jeg bare ud af det blå, at jeg ikke kunne holde til at det skulle være på den måde..
    Hvad jeg havde brug for, og at han var nødt til at sige nej til arbejde i weekenderne...
    Vi har også fået en hund SAMMEN! Så er det ikke fair at det er mig der aldrig kan tage i byen, tage en tur på shopping med pigerne eller noget i min sommerferie fordi han arbejder hele døgnet. Og det er slet ikke rimeligt at hunden skal bøde for det..
    Allerede efter den snak blev det meget bedre. Og han blev faktisk ked af, at jeg havde det sådan... Han taler aldrig om følelser, men lige der fik jeg ham til at føle en masse tror jeg..

    - held og lykke med manden :).. Jeg ville melde klart ud hvor træt af det jeg var.. På en pæn måde selvfølgelig.. Kan godt være han siger at stress ikke findes, men han lyder i hvert tilfælde ikke til at have det godt. Og det er træls for ham, men lige så træls for dig.. Jeg sagde til min kæreste, at jeg virkelig ikke følte at jeg havde en kæreste. Jeg er alene hjemme hele dagen og aftenen tit. Lufter hund alene 2 gange om dagen, og sørger for hendes mad, vand osv.. Træner med hende alene.. Vasker tøj, gør rent, laver mad, smører madpakke (til ham), vasker op osv.. For at give ham fri når han endelig er hjemme...og hvis han så ikk gider bruge tiden med mig når han kommer hjem, så kan jeg jo lige så godt bo alene... Det forstod han..


  • #9   26. aug 2013 Passer fuldstændig på den beskrivelse min datter i går gav over min svigersøn..
    Måske sker der noget i hjernen på de it nørder som skal klare en masse for div firmaer.


  • #10   26. aug 2013 Sådan en mand har jeg også i perioder - og lur mig, om jeg ikke også har været sådan i perioder.
    Det er samliv på godt og på ondt.

    Ingen tvivl om, at han bliver nødt til at geare ned, ellers skal hans krop nok lære ham det på den hårde måde.
    Og indtil den fiser ind hos ham, må du sætte DINE grænser for, hvordan du vil behandles.


  • #11   26. aug 2013 Må sku grine lidt af at i har så travlt med at han skal ud. Han er dum lige nu ja - men når han ikke stresser, så er han jordens dejligste dreng. Har været sammen med ham i 1år og jeg har aldrig set ham sådan før. Så er jeg ikke dummere end at jeg godt kan regne ud at det er arbjedet der presser ham. Han plejer aldrig at være sådan her.

    Han tænker nogen gange ikke længere end til siden egen næsetip og der har jeg rettet ham ind et par gange, hvor han også har sagt at det kunne han godt se og undskyld.

    Men lige her, er det umuligt at trænge ind til en mand som ikke vil erkende at han er presset.

    Ville have snakket med ham i dag når han kom hjem, men han fortalte lige på vej ud af døren at ham og en kammi skal ind og se en film i biografen der kun går i aften. Det er helt i orden - hvis altså ikke at kammi'en kommer herhjem og spiser inden da. Så min BA har lige måtte vige for at handle ind til en ekstra person og støvsuge og ordne badeværelse. Det mente han ikke var nødtvendigt - men jeg lider lidt af rengøringsvanvid og kan slet ikke klare tanken om at lukke ham ind og så der ligger nullermænd überalles...

    Men i det mindste sagde han også undskyld i morges for den der med at jeg "vækker" ham. Det var skam ikke fordi han var sur. Men må konkludere at selvom han undskylder, så mener han vist stadig at jeg vækker ham... smiley

    Så han er tvangsindlagt til at snakke når jeg lige får ham på tomandshånd næste gang, for nej jeg gider sku ikke at liste rundt om ham og behandle ham som et råddent æg. Så må han tage nogle fridage, klare hovedet og blive bedre tilpas igen.


Kommentér på:
De der trætte og stressede mænd...

Annonce