{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

Åh du kære herpes... {{forumTopicSubject}}

- hvor jeg dog hader dig uendeligt meget. Det svier, det prikker og ja - det gør bare pisse ondt. Ligner, ja... Har jeg lyst til at gå ud af døren i morgen? - nej!..........

Undksyld mit klynk, men hvor er jeg dog træt af at kæmpe med det her skide forkølelsessår... Har det ALTID på denne tid af året - denne gang et af de slemmerne tilfælde - har rigtig ondt af mig selv smiley Trøstense ord modtages med kyshånd...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh du kære herpes...
  • #1   7. maj 2014 Stakkels dig! Det ser lidt voldsomt ud smiley

  • #3   7. maj 2014 Har selv prøvet at ha det
    Har du prøvet at smøre det med noget (kan ikke huske hvad det hedder ,men kan købes på apoteket )Det skal smøres på ,lige når du beg. at mærke, at det vil komme
    Så bliver det ikke så stort smiley


  • #4   7. maj 2014 Brug plasterne!!! smiley

    Jeg får mit forkølelsessår hvert år, når jeg siger "jeg har slet ikke, fået mit forkølelsessår i år"
    BUM!! Den kommer!


  • #5   7. maj 2014 Man kan få piller der faktisk gør du ikke får det igen.
    Og så husk læbepomade med uv beskyttelse i da uv strålerne får det til at springe ud.


  • #6   7. maj 2014 Din stakkel, jeg ved nøjagtig hvordan du har det!

    7-9-13, der går meget lang tid imellem jeg har det, men førhen havde jeg det ufatteligt tit. Hele min læbe kunne være et stort sår og så kunne jeg have det på øjenlågene også.

    Zovir har en pillekur der skal ordineres af lægen, den er ret krads med 5 piller dagligt i 5 dage, men det virker og det holder det på afstand i længere tid. Den har jeg fået tre gange over en periode på nogle år, og det var tydeligt at i perioden efter, fik jeg ikke forkølelsessår i samme omfang.

    Jeg kan også anbefale at skifte mellem de cremer man kan få - Zovir, Vectavir og hvad de hedder.

    En sidste ting der også kan virke er Zendium tandpasta. Så snart du mærker den der velkendte prikken og svien, så sæt en lille dut tandpasta på. Pas på du ikke tørrer det af eller smører det ud i starten. Det tørrer simpelthen ud og kan hindre såret i at bryde ud, og det sidder fuldstændig fast, også når du går i bad.

    Alfa omega er også at du bruger læbepomade, som en også skriver, så skal det være med uv beskyttelse.

    Håber det snart går væk, det er SÅ træls!



  • #7   7. maj 2014 Intet virker på mig. Ingen creme, ingen plastre. Må bare bide det i mig smiley

  • #9   7. maj 2014 Er pt på piller, men de har ærligt heller ikke den store effekt. Kunne faktisk ikke mærke at det var på vej. Havde ikke den der prikken som jeg normalt får - til gengæld var jeg faktisk rigtig dårlig dagen inden og døjede med kraftig hovedpine smiley

  • #10   7. maj 2014 Sikke meget nyttig information
    Jeg er også hårdt ramt af forkølelsessår og synes ikke zovir eller de andre cremer jeg har købt på apoteket virker

    Har aldrig vidst at man kan få piller mod det, bruge tandpasta eller at det vigtigt med UV-beskyttende læbepomade.

    Frygter sådan at få det til mit bryllup, da jeg især har det når jeg er stresset men måske man skulle forhører omkring de piller hos lægen.


  • #11   7. maj 2014 Der var heller ikke noget der virkede på mig
    Så fik jeg sådan en aloe vera læbepomade (forever living)
    Nu får jeg det sjældnere og de forsvinder hurtigere


  • #12   7. maj 2014 Hvor er læpepomaden købt? smiley

  • #14   7. maj 2014 Sabina - en lille trøst - det bliver bedre med alderen, uanset, Det er utroligt der ikke er noget der virker på dig. Har du overvejet at få fat i en virkelig dygtig kost/ernæringsekspert, det kunne være der var noget at hente den vej...

    Nanna J - vær forberedt på at lægen måske ikke er så ivrig efter at udskrive recept på den pillekur, det var min læge ihvertfald ikke første gang. Så bare smør lidt ekstra på når du snakker med ham, for jeg kan lige se for mig at du får det til dit bryllup fordi du bliver stresset ved tanken om at få det...


  • #16   7. maj 2014 Puha, jeg føler med dig. Jeg var ret hårdt ramt i mine unge dage. Hver gang jeg skulle i byen, så var den der..................rigtig træls når man er ung.

    En ringe trøst lige nu, men du kan vokse fra det. Siden jeg er blevet ældre har jeg ikke haft et eneste udbrud. Det er over 25 år siden jeg sidst har haft noget.


  • #18   7. maj 2014 Læbepomaden kan vidst købes i en del helsebutikker

  • #19   7. maj 2014 Den er her bl.a http://www.forevershop.dk/m/side.asp?Id=110838

  • #20   7. maj 2014 Bliver det bedre med alderen?

    Havde forkølelsessår 2 gange som barn.
    Da jeg var teenager fik jeg det 1-2 gange om året.
    De sidste 8 år (lige siden jeg mødte min forlovede) har jeg det næsten hele tiden. Der går ofte kun en uges tid fra et forsvinder til et nyt dukker op,
    Men har ikke haft et forkølelsessår i 2 måneder nu, hvilket er rekord.

    Har aldrig tænkt på at det er noget man kan gå til lægen med det skal jeg da helt sikkert. Og så ud at købe noget nyt læbepomade


  • #22   7. maj 2014 Min søn bruger mentholatum det virker osse...

    Der er mange forskellige piller nu, så det er bare om at finde de rigtige...


  • #23   7. maj 2014 Herpavir og zovir er det samme lægemiddel. Blot fra to forskellige firmaer. Og begge virker på virus. Skal smøres 5 gange daglig for at få effekt da varigheden af virkestoffet er kort.
    Er man meget plaget har mange god effekt af forebyggende daglig tablet i en periode. Det kræver recept.

    Solfaktor kan forebygge da solens uv stråler kan tricke virus udbrud. Det heler ikke når såret først er der. Man kan også overveje vitamin tilskud hvis man ser en sammenhæng mellem dårlig kost og udbrud.


  • #24   7. maj 2014 Puh, hvor er jeg glad for at jeg aldrig i mit liv (7-9-13, er det ikke det man siger?), har haft forkølelsessår! smiley

Kommentér på:
Åh du kære herpes...

Annonce