{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

EFTERLYSNING AF TIDL: EJER {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen .

Jeg håber at jeg gennem denne side kan finde den oprindelige opdrætter og hundemor.

Jeg har købt en hvalp, ved en familie i Esbjerg. Han er en blanding mellem cocker spainer og islandsk fårhund. Han er oprindeligt døbt Basse. Han er født d. 23/08-14 . Familien han er hentet ved i Esbjerg er ikke opdrætter, og de solgte ham videre pga. tidsmangel.

De eneste oplysninger jeg kan komme med er at sundhedsbogen er underskrevet af en dyrlæge Anne-Sophie Carlson, i Stoholm. (Fjends dyrlæger). Den anden oplysning er at udfra underskriften på blanket om ejerskift synes jeg der stod Randi D. Larsen.

Det jeg vil opnå med at finde hende er at fortælle, at deres tidl hvalp har det godt, høre om de har billeder fra han var helt lille bitte, og så se billeder af hans rigtige mor og evt far.

Håber du selv læser dette opslag eller at der er en der kender dig , og du derved kontakter mig.

Mange hilsner fra Gry og Shorty .

Vedhæftet fil er billede af Shorty (Basse), taget d. 23/11-14


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFTERLYSNING AF TIDL: EJER
  • #2   15. dec 2014 Det gør de sikkert , men det hele gik så hurtigt oppe ved dem , og synes faktisk her bagefter , at det var en meget mærkelig oplevelse . Desuden har jeg ikke deres nr mere .

  • #4   15. dec 2014 Den har jeg heller ikke mere , i og med samtalen over SMS er slettet . Han står i vores navn nu , og vi fik ikke lavet en "slut-seddel" . Som jeg skrev tidligere gik det hele meget hurtigt og var en mærkelig oplevelse . Vi var der maks 15min så var vi kørt med en hund, hans ting og en sundhedsbog samt blanket til ejerskift , som var tilbage fra hans fødested . Altså han er sund og rask ingenting der , men er nysgerrig efter hvordan hans forældre ser ud , og som sagt at fortælle opdrætter , at han har det godt . Jeg ved jo ikke om hun evt er interesseret i at følge hvalpene ? Det ville jeg selv være hvis det var mig .

  • #6   15. dec 2014 Slå lige koldt vand i blodet . Ej det tror jeg ikke han er . Han er/var både vaccineret , chippet og registreret i dansk hunde register . Der hvor jeg hentede ham var en familie med to børn , men det gik lidt hurtigt osv . Måske for at børnene ikke skulle blive mere kede af det end højst nødvendigt . De manglede tid til ham og var deres grund for at sælge ham videre inden han blev alt for gammel til at blive omplaceret . Men derfor gik det stadig hurtigt og var en mærkelig oplevelse at hente ham .

  • #7   15. dec 2014 Men mit opslag drejede sig egentlig om at finde opdrætter og hans hunde mor .

    Så håber hun dukker op , på den ene eller anden måde smiley


  • #8   15. dec 2014 Ja det som Isabelle skriver om henvendelse til dr,lægen Det har jeg selv gjort engang og fik da både opdretters adresse og tlf nr

  • #10   15. dec 2014 Det var sikkert blanket til ejerskift, som nu er sendt ind.

    Hvorfor ikke have taget en kopi af den ?


  • #11   15. dec 2014 Jo men der stod kun hans hunde nummer og hendes underskrift . Den blanket er jo sendt afsted for at få ham over i vores navn .

  • #12   15. dec 2014 Og dansk hunde register ville ikke oplyse mig navn eller noget .

  • #13   15. dec 2014 Nej men det vil dr,lægen

  • #14   15. dec 2014 Ja, hvorfor ikke ringe til dyrlægen ?

  • #15   15. dec 2014 Altså jeg tvivler på der laves ret mange ulovlige importer af islænder/cocker-mix -det er trods alt temmeligt langt fra moderacer.

    Jeg synes ikke det virker spor suspekt.

    Dyrlægen kan jeg ikke forestille mig må oplyse navn og adresser/tlfnr på deres kunder til tilfældige folk der spørger.

    Har du slået det op på FB? Det er jo en nem måde at få budskabet vidt omkring smiley


  • #16   15. dec 2014 Michelle Jeg havde en hændvendelse fra nogen som gerne ville ha en hund som Linka, og i alt mit flytte rod, havde jeg mistet Linka opderetters adresse og tlf,nr så det eneste jeg kunne gøre, var at ringe til den dr,læge som havde haft med hende at gøre. Og jeg fik da både navn adresse og tlf.nr af ham

  • #18   15. dec 2014 Inger -må indrømme at jeg ville blive noget stram i masken hvis min dyrlæge delte ud af mine oplysninger til fremmede

  • #19   15. dec 2014 okey hvor vildt er det lige at man anskaffer sig en hund for på under en mdr at finde ud af at man ikke har tid til den?? det lyder da komplet sindsygt smiley

  • #20   15. dec 2014 hende der bor også i skive.. det kunne godt passe med at de har været til dyrlæge i stoholm

  • #22   15. dec 2014 Ok Michelle Men jeg var da glad for at få det oplyst ,og det var opdretter da også, da jeg ringede til hende smiley

  • #23   15. dec 2014 Inger -ja, men hvis dyrlægen giver oplysning til en, hvorfor skulle han så ikke give til alle der spørger... og det er da næppe alle jeg ville blive glad for at høre fra smiley

  • #24   15. dec 2014 det er muligt inger.. men det er totalt forbudt..

  • #25   15. dec 2014 Ok Jeg anede ikke det var forbudt Men godt for mig, at jeg fik hjælp smiley

  • #28   15. dec 2014 Mon ikke de der kort-tidshundeejere i virkeligheden bare er blevet overrasket over hvor meget arbejde sådan en hvalp kræver?

    Ikke at jeg mener man skal anskaffe sig hund uden at prøve at undersøge det først, men et eller andet sted kan jeg godt forstå det kan gå sådan -man kan læse sig til meget, men til man faktisk har stået med hvalpen i huset, ved man jo ikke for alvor hvad sådan en størrelse kræver... og hellere erkende at det var sgu for meget og mere end man troede, og så levere den retur, end beholde fordi man jo har fået banket ind i hovedet at man ikke anskaffer dyr blot for at gå af med dem igen.
    -så skal man self ikke gå ud og anskaffe en ny hund næste måned e.l. Men at det kan gå galt en enkelt gang, det har jeg forståelse for


  • #30   15. dec 2014 Hvis det ikke er den rigtige Randi, du kan finde via ovenstående oplysninger, så prøv da at ringe til dyrlægen. Du kan jo bare fortælle din historie, og så høre, om de vil give opdrætteren dit telefonnummer. Det kan der jo ikke være noget forkert i smiley

    Jeg har da selv prøvet, at min dyrlæge ringede til mig, fordi han havde haft en henvendelse fra en malteserejer, der gerne ville have sin tæve parret, og den eneste malteserhanhund dyrlægen kendte, var min smiley


  • #31   15. dec 2014 ja den metode kunne man sagtens bruge.. den er tilmed også lovlig og alting smiley
    god løsning


  • #32   15. dec 2014 Tak for hjælpen .

    Jeg prøver at kontakte hende fra gul og gratis linket , når jeg har pause .

    Jeg vender tilbage senere om hun var den rette smiley


  • #33   16. dec 2014 Katrine S . Tusind tak for dit link . Jeg har fundet hende der er opdrætter .

  • Charlotte C
    Charlotte C Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   15. dec 2015 Du har ikke endnu oplevet et mystisk adfærd hos din hund, bange for høje lyde nervøs og meget stresset ? Vi er en del som har fundet hinanden og udvekslet historier omkring vores hvalpe fra Randi, det er desværre ikke så rosenrødt som du måske synes eller håber på. Men jeg håber alt er godt hos jer. smiley

    Vh. Ejer af Diego også købt hun Randi.


  • #35   15. dec 2015 Har sendt dig en pb Charlotte .

Kommentér på:
EFTERLYSNING AF TIDL: EJER

Annonce