989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998

Nuuuuurh! Nuuuuurh!

Manden mente jeg var hysterisk grundig da Lia og jeg tjekkede marken for harekillinger og rådyrkid, inden jeg lod ham gå i gang med brakpudseren. Faktisk så grundig at han gik indenfor igen, for det gad han altså ikke vente på!

Skal lige love for at piben fik en anden lyd da jeg fandt et kid. Nøj, hvor er sådan en nuttet. smiley

Han gik lige fra "hysterisk" til "jeg slår aldrig græs mere!" - efter at jeg modstræbende og allernådigt havde vist hvor den lå, så han kunne snuppet et lynhurtigt billede.

Han er dog i gang med at slå nu, men langt væk fra kid og kun der hvor vi allerede har tjekket. smiley

Play video
Andre forumemner med "Nuuuuurh!"
Nuuuuurh
(link fjernet) :-)
Skrevet af: C K H . - 23. jun 2009
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nuuuuurh!
  • #1   25. jun 2015 Åhhh godt du var stædig og kiggede efter smiley

• #2   25. jun 2015 Hehe, jeg hedder "stædig" til mellemnavn.

Regner ikke med at jeg hører mere brok fra nu af. smiley

Men min høfeber er godt nok gået helt i selvsving efter sådan en tur på græsmarken, må hellere hoppe ind under bruseren.

• #3   25. jun 2015 hvor godt du tjekkede ... kan vi ikke se billedet

• #4   25. jun 2015 Selvfølgelig Hanne. smiley

profilbillede
  • #5   25. jun 2015 Nøj hvor er den kær....

• #6   25. jun 2015 Ja, man har bare lyst til at nusse og møsse den, men den må man jo ikke. smiley

• #7   25. jun 2015 Nej, det er en nok se ikke røre

• #8   25. jun 2015 Åhh der findes vel næppe noget mere uskyldigt og yndigt smiley
    hurra for din stædighed!

Vi har hvert år et eller to rådyr der føder deres lam i vores baghave, og hvert år går jeg i spænding på "præcentationsrunden" dvs at mor rådyr skridter vores have af, 10 meter fra vinduerne og viser lam/lammene frem, morgen og aften.
    i forgårs fik vi lov at se dem, tvillinger smiley
    Jeg nænner simpelthen ikke at hegne den del af vores grund ind, og græsset bliver ikke slået og det hele får lov at gro for deres skyld.
    synes det er SÅ hyggeligt.

• #9   25. jun 2015 Mor rådyr er tit inde og gumle løs i haven (faktisk lige nu), så havde på fornemmelse at der lå mindst et kid derude. Har tidligere år kunne se hvordan de sprang ind på marken for at die kiddene og så ud igen.

Lia er i øvrigt spektakulært ligeglad med dem. Vi kom lige om hvert sit hjørne i går og var nær gået ind i hinanden, rådyret var så tæt på at jeg næsten kunne røre det og gad hunden reagere? Niks. Det er selvfølgelig helt fint, men jeg synes alligevel det er lidt underligt at hun er så kold overfor dem.

• #10   25. jun 2015 Det er da superdejligt synes jeg!
    ville ønske jeg kunne lade hundene være løse uden at bekymre mig, men det tør jeg ikke.
    Morgan kan godt gå forbi dem uden at blive tændt, men de andre er nogle rovdyr.
    så lige nu og en måneds tid frem, så er den åbne grund lukke land for dem uden snor.

• #11   25. jun 2015 Det er rigtig dejlig og bestemt ikke noget jeg er ked af, det er bare at hun er så fuldstændig ligeglad der kommer bag på mig. Hun reagerer f.eks. på "nye" køer på marken, og harer bliver der stadigvæk kigget langt efter. Hun ved godt at hun ikke må, men var hun alene, så er jeg ret sikker på at det ville være noget hun kunne komme til at "glemme".

Hun gør dem så ikke noget, det er bare løbe op delen som er sjov for hende, men det ved de jo ikke.

• #12   25. jun 2015 Det er en skrøne at man ikke må røre, men havde nu heller ikke gjort det selv smiley

• #13   25. jun 2015 Ja, ved godt at det ikke får moderen til at afvise kiddet (eller harekillingen eller fugleungen for den sags skyld), men jeg mener alligevel at det er bedst at lade være, så man ikke stresser dem unødigt. smiley

• #14   25. jun 2015 http://politiken.dk/indland/ECE114744/lad-kiddene-ligge/

• #15   25. jun 2015 Fandt lige denne artikel, godt nok 10 år gammel men tænker det vel ikke har ændret sig

• #16   25. jun 2015 Det er mest for at man ikke får flyttet kiddet så moderen skal lede efter det. Hvis du skriver i en artikel at du godt må røre dem, hvad tror du så der sker?

• #17   25. jun 2015 Afgjort. Jeg læste med harekillinger, at hvis ungerne kom hjem med en, så var det vigtigste at få den placeret på nogenlunde samme sted som hvor de havde fundet dem.

Man ser jo også kid som er kommet i vanskeligheder og hvor mor står et stykke derfra og venter på at man hjælper dem.

• #18   25. jun 2015 Ja det er selvfølgelig rigtig nok, sådan havde jeg faktisk ikke tænkt:)

• #19   25. jun 2015 Ej hvor er den kær smiley
    Jeg vil også have rådyr i baghaven smiley

Kommentér på:
Nuuuuurh!

Annonce