{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Akita Kennel?? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har forelsket os i racen Akita Inu -den japanske.
Vi har søgt og søgt på nettet,samt snuset rundt herinde og kan se mange af jer har hentet jeres Akita i Tyskland, Polen mm.
Er der ingen opdrætter i DK udover den ene registreret i Dansk Kennel Klub?
Hvordan foregår det hvis man skal have en hjem fra udlandet?
Håber nogle kan svare mig da der ikke ligger mange oplysninger omkring denne hund på nettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akita Kennel??
  • #1   20. okt 2015 Der er da hvalpe til salg herinde. Eller det har der i hvert fald lige været.
    Men racen er ikke specielt udbredt


  • #2   20. okt 2015 Er helt sikre på at i allerede har læst meget om denne skønne race.
    Kender heller ikke til jeres erfaringer med hunde, men tænk jer godt om, det er ikke en hund der passer til alle, og man skal vide hvad man har med at gøre.


  • #3   20. okt 2015 Der er en artikel i Hunden den her måned om en akita kennel, Senseo, ved ikke, om de lige står og skal have hvalpe, men de lød til, udfra artiklen, at de i hvert fald er langt inde i "akita-verdenen", så mon ikke de kan hjælpe jer videre, hvis de ikke selv kan hjælpe jer smiley

  • #4   20. okt 2015 De Akita'er, der annonceres herinde i øjeblikket, er blandinger. Kun faren er Akita, moren er samojede/hysky blanding.

  • #5   20. okt 2015 #4: Argh... Det tror jeg ikke? http://www.hundegalleri.dk/marked/hund/akita-inu-hvalpe/115276

  • #7   20. okt 2015 A-s, så er der flere annoncer for akita'er, for jeg var lige en og se en anden annonce for Akita'er og der fremgår det, når man åbner annoncen, at det er blandinger, men det fremgår ikke af overskriften.

  • #9   20. okt 2015 At kontakte racerep i spidshundeklubben får man nok desværre ikke meget ud af! Det er nemlig vores kære formand der er racerep. og han har kun American Akita! (han er kun race rep. fordi der ikke er nogen der har meldt sig til posten)
    Senseo Kennel er også udelukkende American Akita..

    Og Akita Inu og American Akita er IKKE den samme race! smiley


  • #10   20. okt 2015 Ah sorry! My bad smiley

  • #11   20. okt 2015 Disse er i hvert fald med DKK tavle : http://www.hundegalleri.dk/marked/hund/akita-inu-hvalpe/115276


  • #12   20. okt 2015 Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i facebook gruppen her :

    https://www.facebook.com/groups/134892676587780/?fref=ts

    der er super mange venlige, kloge akita hoveder derinde, som sikkert kan være dig behjælplige.
    vi har desværre ikke rigtig nogen Akita Inu avlere længere i Danmark, andet end at par få privater der har fået/får et enkelt kuld engang imellem. men en decideret avler/kennel har vi ikke længere efter Carl, som var race repræsentant stoppede.

    Det kan dog sagtens være en fordel at kigge i andre lande, personligt ville jeg holde mig fra Polen. og hellere gå efter tyskland eller sverige/norge.
    men det er en smags sag smiley

    men du er meget velkommen til at lave et opslag i gruppen, og jeg er sikker på der er nogen der kan være behjælplige med at svare på jeres spørgsmål smiley


  • #14   20. okt 2015 ofte er der også rigtig mange inde fra gruppen der tilbyder man også kan komme og hilse på deres hunde, så man kan møde en Akita inu /Amercian Akita, hvis man aldrig har mødt en

  • #15   20. okt 2015 Til andre der kunne være interesseret
    Der findes Akita avlere i Danmark
    Jeg købte min første Akita i 2013 efter lang tids søgende efter den ratte smiley vi er idag oppe på 3 Akitaer hvor 2 af dem er godkendt til avl , den sidste er kun en hvalp . Vi forventer hvalpe i 2016 så folk må gerne kontakte os hvis de er interesseret i en hvalp så kan de blive skrevet på en hvalpeliste smiley og jeg vil gerne høre lidt om folk og hvad i kan tilbyde hvalpen da jeg ud fra det vælger de nye hjem til de kommende hvalpe , jeg sælger ikke hvalpene til hvem som helst . Jeg er personligt glad for jeg har valgt den race og syntes det er nogle fantastiske hunde .

    Jeg har taget kursuser ved DKK og mit kennelmærke blev godkendt i år (2015)

    Vores nye hvalp blev bedst i racen og fik meget ros på sin første udstilling så det var en god start for hende smiley

    Vores hunde kan ses her inde eller på FB. Søg på gruppen akita-inu.dk
    Min hjemme side akita-inu.dk er under opdatering men den virker smiley


  • #17   20. okt 2015 Anine.

    det er en meget meget selvstændig hund. (hen alla kat) og kan være yderst svær at træne grundet dens selvstændighed og stædighed.
    i mange tilfælde, kan du heller ikke slippe den løs, da de har et stort jagt instinkt.
    nogen kan, men mange kan ikke.

    derudover er har den stor tendens til egen køns aggressivitet, og kan være bevogtende når der kommer nye folk i huset.

    den er ikke noget for alle og en hver, da man skal være sikker på hvad det er for en hund man anskaffer sig.
    har man tænkt sig en meget let lydig hund, der kan gå løs, kan med alle dyr, hunde og mennesker...
    så er det ikke en akita du skal vælge.




  • #19   20. okt 2015 så lidt smiley

    derud over er det dog ikke en hund der kræver enorme mængder motion eller aktivering.. eller min gør hvertfald ikke.
    han er faktisk lud doven smiley og har altid været meget afslappet smiley
    ud over da han var unghund (lømmel bliver mange jo)

    så på det punkt er det en meget nem hund at have. de er også meget lette at renliggøre som hvalp synes jeg.


Kommentér på:
Akita Kennel??

Annonce