{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Stor beslutning! droppe læreplads eller ej !? {{forumTopicSubject}}

Åhh hvor er jeg dog helt på bar bund!..

Ved ikke hvor langt det her indlæg bliver , men HÅBER der sidder nogen der vil læse det igennem!..

Sagen er den at jeg er i lære som 'Lager/logistik operatør'
En uddannelse jeg gik igang med fordi den udd. jeg oprindeligt skulle have været igang med blev givet til anden side (længere historie)

Jeg har lige fra starten af ikke vidst hvad jeg skulle bruge den her uddannelse til, men tænkte nu var jeg jo gået igang og så kunne jeg lige så godt gøre den færdige for kunne jo godt lide arbejdspladsen (Mine kollegaer)
Desværre er alle de gode kollegaer forsvundet (fyret eller sagt op) og nu står jeg så tilbage med nye kollegaer (og ny chef) som jeg slet ikke fungere med!

Jeg har længe gået med følelsen af ikke at høre til der inde mere og hver dag går jeg på arbejde med ondt i maven.. Nogle af dem er så ubehagelige i deres måde at være over for mig så jeg faktisk føler det som psykisk terror.. ( selv cheften viser TYDELIGT han ikke bryder sig om mig)
Mange dage kommer jeg hjem grædende eller pisse sur.. Jeg lader det gå ud over familien.. Jeg stoler pludselig ikke på folk (heller ikke de nærmeste) Jeg sover heller ikke længere om natten, trods jeg er møg træt og mange dage kommer jeg ikke afsted fordi kroppen slår knuder på sig selv.

Jeg går virkelig meget med overvejelsen om jeg skal droppe ud af den her læreplads og så hoppe tilbage på skolebænken og tage en HG i stedet, da den åbner muligheder for den uddannelse jeg oprindeligt gerne ville tage (reservedels ekspedient)
Eller om jeg bare skal bide tænderne sammen og så overleve til midt 2017 hvor uddannelsen er færdig.

Åh ved slet ikke om alt dette giver mening eller hvad jeg skal gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor beslutning! droppe læreplads eller ej !?
  • #1   8. dec 2015 Hvis din arbejdsplads har en tillidsrepræsentant, kan du jo tage fat i ham/hende forklare situationen, vedkommende kan så hjælpe med en samtale imellem dig og din chef. Du kan også kontakte din fagforening og høre om de kan hjælpe til en anden læreplads. Det ville jo være dumt af dig at droppe den uddannelse, hvis det kan løses på en anden måde.

  • #2   8. dec 2015 Min chef kan tydelig vis ikke lide mig.. Manden er nået så langt så han vil hverken sige godmorgen til mig eller svare på spørgsmål når jeg henvender mig.. Han går simpelthen lige forbi mig..
    Så tvivler efterhånden på at der er noget at gøre der.. smiley


  • #3   8. dec 2015 Hvilken fagforening er du medlem af?

  • #4   8. dec 2015 Mille: Desværre ingen smiley

    Burde være hos 3f


  • #5   8. dec 2015 Så ville jeg da hurtigst muligt få meldt mig ind et sted. Nu har både fagforening og akasse Været gratis for mig under uddannelse. Jeg ved ikke hvordan det er med lærepladser.

    Som situationen lyder ville jeg ikke byde mig selv at stå op til det hver morgen, men jeg har også Været igennem flere depression- og angstperioder.

    Er der mulighed for noget merit fra din nuværende uddannelse?


  • #6   8. dec 2015 Så melder du dig ind med det samme, så du kan få noget hjælp.

  • #7   8. dec 2015 Jeg har desværre også en fortid med Depression og angst - hvilket jeg selv synes jeg var kommet rigtigt godt ud af, men her på det sidste synes jeg godt nok at nogle af tingene begynder at komme op til overfladen igen..
    Også en af grundene til jeg overvejer at hoppe ud af det hele.. Jeg vil ikke tilbage til den gang hvor jeg ikke kunne gå på gaden alene eller kunne holde ud at være i min egen krop..


  • #8   8. dec 2015 Nu spørger jeg sikkert dumt .. Men hvad kan fagforeningen gøre for mig i denne situation ? smiley

  • #9   8. dec 2015 Med din psykiske fortid, vil jeg sige, kom væk derfra,, inden de ødelægger mere end din arbejdsglæde..

  • #10   8. dec 2015 Når du har sådan en fortid ville jeg komme væk.

    Fagforeningen har flere muligheder. De ved om der bliver lavet noget ulovligt i forbindelse med det her, de har måske kontakt til andre lærepladser hvor du vil kunne fortsætte din uddannelse. Ikke mindst vil der Være en der lytter til dig og hvad du har oplevet og får det snakket igennem.


  • #12   8. dec 2015 Hmm Det der med at melde sig ind er vidst lettere sagt end gjort.. Ringe der ind og se vil så sende med post nogle papire jeg skal udfylde og så skal jeg så sende det tilbage til dem før de vil se på om jeg kan blive medlem.. Det virker som om der er lange udsigter før jeg kan hente hjælp der ? .. smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #13   8. dec 2015 Det lyder ikke særlig sundt, og sikke da en barnagtig og ubehagelig chef? o.O

    Var det til midten af '16 vi snakkede, kunne jeg tænke om man skulle bide tænderne sammen - men 1½ år, det er længe at være udsat for sådan en gang psykisk 'terror' dagligt.

    Tænker at en ny skolestart vel ikke er dumt - og ellers er det vel ikke eneste elevmulighed indenfor den branche?! Ville klart søge væk derfra, hurtigt. Alternativt blive sygemeldt i en periode, inden du kører dig selv yderligere ned.


  • #14   8. dec 2015 Tanken med ny læreplads har også strejfet mig , men helt fra start af vidste jeg ikke hvad jeg skulle bruge den her uddannelse til og jo længere ind i den jeg kommer jo mindre kan jeg se jeg skal bruge den ? Jeg ønsker ikke at gå på et lager resten af mit liv og det interessere mig faktisk ikke alt det med optælling og tal der viser hvor store fremskridt man gør..

    Jeg ønskede at komme ind for et fag hvor jeg kunne være 'service mindet', snakke med kunder .... Og til slut en dag ende ud med egen virksomhed (Hvad det skal være har jeg så ikke den fjerneste ide om mere)


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #15   8. dec 2015 Måske du med den udd. du har nu, kan få merit ift. den udd. du egentligt ønsker dig? Tænker at lidt kan du vel bruge lager og optælling m.v. til, til at stå i butik og senere egen virksomhed? smiley

    Er der i forbindelse med skole og udd. ikke en vejleder du kan henvende dig til og få hjælp af?


  • #16   8. dec 2015 Jeg ringede til skolen og de sagde bare at ønskede jeg at stoppe skulle jeg meldes i fagforeningen og være opmærksom på at det ville koste mig en måneds løn..

    Så synes ikke jeg får meget hjælp ... Samtidig med jeg heller ikke præcis hvad jeg ønsker de skal hjælpe med så det er rigtig svært for mig at formulere mig ordenligt når jeg først sidder med dem i telefonen.. smiley


  • #18   8. dec 2015 Har siddet med det en gang og prøvet , men var i tvivl om hvilken kategori jeg gik ind under .

  • #19   8. dec 2015 Puha, jeg har slev siddet i samme situation, dog ikke læreplads. JEg havde det simpelthen SÅ dårligt hver eneste dag, og jeg stoppede med at spise og fik udslæt på kroppen. Jeg blev sygemeldt af lægen med besked på "Du kommer IKKE tilbage dertil". Jeg kontaktede så min fagforening og akasse og de trak mig så ud af arbejdet og over på dagpenge.

    Det har været den bedste beslutning for mig længe! Jeg starter så i job hos Bilka pr. 8/1-16 smiley


  • #20   8. dec 2015 Som jeg ser det, har du faktisk selv svaret på dit spørgsmål. smiley Du har ingen ide om hvad du skal bruge uddannelsen til, og så har du det skidt på din læreplads. Du har et ønske om en anden uddannelse, og mulighederne for dem starter ved HG.

    Ergo, du vil gerne meldes ud her og nu, og igang med den uddannelse du endelig drømmer om. Go for it!

    Du skal være på arbejdsmarkedet i mange år (forhåbentligt) og derfor er det da også vigtigt at du laver noget du kan lide og som gør dig glad. Med din fortid, vil det være meget nemmere for dig at gennemføre en uddannelse du ønsker.

    At have det som du har det med din læreplads, vil intet godt gøre for dig og dine "skeletter i skabet". Du har brug for at kunne stå op med et smil, og være klar til at komme afsted. Der er vel ingen grund til at smide mere vægt på vægtstangen end hvad du kan bære? Det vil blot ødelægge dig istedet for at gøre dig stærkere.

    Så afsted med dig mod HG, det er jo netop det du ønsker smiley


  • #21   8. dec 2015 Julia .. Sjovt du lige nævner udslæt .. Jeg har nu gennem det sidste år være til prøver på hospitalet fordi jeg slår ud på mine hænder og arme og uanset hvad de tror jeg fejer og tester i mod så er det ikke det! .. Min mor nævnte om det kunne være stress over arbejdet , men afviste det , men måske hun har ret ? ..

  • #22   8. dec 2015 Ja, jeg får udslæt på hals, arme og ansigt. Lægen siger at det er noget eksem som kommer og bliver værre når man får stress. Man kan få en recept på en slags hormoncreme, som holder det nede, når det er meget slemt.

    Mine udslæt er først "forsvundet" nu her, hvor jeg ikke arbejder for dem længere.


  • #23   8. dec 2015 Mit har startet med bare at være på mine hænder , men i takt med at jeg har fået det dårligere er det gået længere og længere op af armene !
    Min læge er desværre først til at få fat i , i morgen så må han sygemelde mig!


  • #24   8. dec 2015 Og Louise: 1000 tak for din pep talk ! Faktisk lige hvad jeg havde brug for at høre ! smiley tak tak tak!

  • #25   8. dec 2015 Mit startede der hvor man bukker armen, (modsat af albuen). Det har så udvidet sig til hals og senere til ansigtet, da det blev rigtig slemt.

    Jeg kunne "kun" blive sygemeldt i 1 uge, da jeg ikke sådan rigtigt var "syg". Som fx halsbetændelse eller ligende.
    Det er derfor utrolig svært, hvis man har stress at få en sygemelding.


  • #27   8. dec 2015 Øv hvor er det træls at høre hvordan du har det. Jeg ville nok lavet en sygemelding.

    Blev lige lidt paf over at der bliver nævnt udslæt på arme. Jeg har haft håndeksem i en del år efterhånden uden nogen kan finde en forklaring. 'sart hud' var det eneste som speciallægerne kunne fortælle mig. Det går lidt op og ned i perioder, også efter hvor ofte jeg bruger hormoncreme. Den sidste tid af mit speciale fik jeg dog en helt anden type udslæt på mine arme, netop lige neden for albuerne, men på undersiden af armen. Jeg gik egentlig aldrig til læge med det, for tænkte at det måske havde relation til min håndeksem. Uanset, så er udslettet forsvundet nu Ca. en måned efter mit forsvar, og jeg er kun efterladt med hvide pletter der hvor udslettet var. Det tog noget af min pigment med åbenbart. Det har da helt sikkert også skyldtes stress.


  • #28   8. dec 2015 Mille, det lyder meget som mit udslæt! Jeg har også fået hvide pletter hvor det en gang var smiley

    Man kan tydeligt se det her. Det er mig som sidder på stenen


    profilbillede
  • #29   8. dec 2015 Der findes noget som hedder voksenmobning... og for mig lyder det som noget i den stil du bliver udsat for.

    Så jeg stemmer i med de andre om at du skal se at komme ind i en fagforening, sådan at du kan få noget ordentligt hjælp til hvordan du står, og hvad du har krav på... her tænker jeg osse på hvad man kan kræve af sin chefs opførsel.


  • #30   8. dec 2015 Der var så lidt smiley Syntes virkelig bare du skal springe ud i det.

  • #31   8. dec 2015 Julia: Ja, det ligner meget godt mit. Har lige taget et billede af det. Mit sidder mest i pletter. Jeg ligner næsten en spættet sæl efterhånden. smiley

    Heldigvis er det ved at være væk nu, og jeg har aldrig været så glad og lettet som efter jeg fik afsluttet uddannelsen. smiley


    profilbillede
  • #32   8. dec 2015 Og til TS: Jeg tror du vil have bedst af at komme væk fra den arbejdsplads. Om det så hedder sygemelding eller opsigelse ved du måske bedst selv. smiley

  • #33   8. dec 2015 Kontakt din skole og finde ud af hvor du står, når der skiftet chef. Plus gå til lægen så du har på skrift fra lægen hvad du går med..

Kommentér på:
Stor beslutning! droppe læreplads eller ej !?

Annonce