{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring
  • #1   22. mar 2016 Jeg har ingen hund lige nu, men jeg havde sygeforsikring på ham jeg havde før. Det var jeg meget glad for da han brækkede benet, og det kostede 20.000kr at lave.

    Jeg skal aldrig have hund uden at have sygeforsikring på den igen.

    Jeg har alle mine forsikringer ved Alka, og jeg giver rundt regnet 1700kr om året. Lidt over 100kr om måneden. Min selvrisiko er på 1100kr, og de dækker behandlingsforløb op til 25.000kr.


  • #2   22. mar 2016 Jeg har syge forsikring på mine , har så aldrig haft brug for den
    Jeg giver 1500 kr pr år pr hund, der er så ansvars fors ikring med , min selvrisiko er 10 %
    Der er en sumdækning på 23.000 kr pr år pr hund
    Jeg er forsikret i Nykredit smiley


  • #4   22. mar 2016 Vi har sygeforsikring hos alka.. 1200 i selvrisiko, koster ca. 2100 om året smiley Det er ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikring i et, som også gælder for en del genoptræning og andre ting, nogle forsikringsselskaber ikke dækker smiley

  • #7   22. mar 2016 Når ja, grunden til vores selvrisiko er så høj er, at der ingen variabel selvrisiko er. Dvs. uanset om regningen er på 4000 eller 15000, så betaler vi selv 1200 smiley

    Ud over det, er der dækning på 26.000 pr skade, ikke pr år. smiley


  • #8   22. mar 2016 Har hos Alm Brand for 1600 årligt med en selvrosiko på 300. Dette er dog den gamle ordning, og har hørt om en del, der får lavet deres eksisterende vilkår om, så de skal over på de nye vilkår. Vi har endnu ikke modtaget brev herom, så indtil videre er vi "safe" smiley

  • #9   22. mar 2016 ja, selvfølgelig. De koster ca. 200 per måned per styk inkl. højeste dækning og medicin

  • #10   22. mar 2016 Ja, jeg skal aldrig have en hund uden sygeforsikring - og det er uanset race!

    Vi har hos Agria, og prisen svinger efter alder og race.
    Vi har ansvar, udvidet og sygeforsikring for ca. 225 kr. pr. måned pr. hund, og en selvrisiko på knap ca. 960 kr (plus 10 eller 20 % af regningen)
    Lidt dyrt, men i forhold til servisen og alt det de dækker, så er jeg meget tilfreds!

    Vi har to chihuahuaer som begge går igennem to knæ operationer plus genoptræning. Det betaler Agria det meste af. smiley


  • #11   22. mar 2016 Jeg har hos Agria.
    Har ansvar, sygeforsikring + medicin til godt 1400kr. om året.
    Selvrisiko på omkring de 950kr.


  • #13   22. mar 2016 Du skal ind og nærstudere deres restriktioner på den kommende race. Derudover stopper en del af forsikringerne med at forsikre hunde efter en vis alder, så også her skal du holde øje. Medicin er heller ikke med hos alle, ligesom genoptræning kan være uden forsikring.
    Vi kan derfor komme med alverdens bud, men det kommer an på racen


  • #14   22. mar 2016 Aldrig hund uden sygeforsikring her i huset!!

    Jeg har også den gamle fra Alm. Brand. For mig er det ekstremt vigtigt at forsikringen dækker hele hundens liv.


  • #15   22. mar 2016 Har Dyrekassen DK.
    Sygeforsikring på Zenta, men kun ansvar på Laika.


  • #16   22. mar 2016 Jeg har ikke helbredsforsikring, og vil ikke have det.

    Ved mange af de dyre tilstande, er de umulige at kurere eller giver lidelse undervejs.
    Jeg mistænker at jeg ikke vil udnytte de ydelser forsikringen tilbyder, fordi jeg finder det uetisk at gå for langt.
    Mennesker kan give informeret samtykke til at gå langt, det kan hunden ikke, den kan ikke bide tænderne sammen med udsigt til håb. Den vil kun mærke lidelsen i nutiden. Dvs man kan gå kortere med dyr ift ubehag ved udredning, behandling osv, end med mennesker, der kan lukke øjnene og håbe på bedre tider.

    Er der noget, som har en god prognose for at kunne kureres, eller lindres effektiv så dyret har det godt, så må jeg betale når eller hvis det opstår. Og jeg har en høj arbejdskapacitet, så det går nok at tjene pengene hjem, jeg har jo et job som jeg kan lide.


  • #17   22. mar 2016 Uanset hvor meget jeg knoklede som pædagog og uanset hvor meget min mand knoklede som ufaglært lagermedarbejder, så var vi lykkelige for sygeforsikringen, da Lotus`korsbånd røg og regningen lød på 25.000,-

  • #18   22. mar 2016 Mine er forsikret under vores landbo forsikring. det ikk syge forsikring men tænker det er hva vi har behov for. ved godt sygeforsikring dækker meget men hvis vores bliver så syge eller skaden er stor så tager vi op om vi gør det for vores skyld eller for hundens skyld. og indtil videre har vi sagtens kunne betale til dr. dyr

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #19   22. mar 2016 Har hos agria.

    Giver 770kr. Årligt.
    Og det er med ansvar forsikring.

    Selvrisko er 500kr.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #20   22. mar 2016 Har hos topdanmark giver 1200kr om året og har selvrisiko på 750kr og 10 %.

    Jeg kunne ikke drømme om ikke at have en sygeforsikring. Har dog aldrig haft brug for den. smiley


  • #21   22. mar 2016 Tak for alle svar. Det varierer godt nok meget med priserne.
    Skal man have hunden til dyrlægetjek før de kan optages i forsikringen?


  • #22   22. mar 2016 Kun hvis den er voksen/unghund. Det kommer igen an på selskabets regler

  • #23   22. mar 2016 Det kostede 10.000 at lappe Lulu sammen sidste gang, og det var nu ikke noget, der krævede etiske overvejelser, men bare et uheldig sår opstået i haven.
    Jeg kan såmænd også godt lide mit arbejde, men med min løn ville det være utopi at skrabe 10.000+ sammen på ultrakort tid, som det nu engang kræves, når der er kontant afregning. DERFOR er sygeforsikringen guld værd for alle, der ikke "bare lige" kan smide store beløber, uden det gør ondt i økonomien. Kan ikke se, hvad der har at gøre med det rent etiske i at behandle en hund. Det er nogle helt andre overvejelser, der gør sig gældende der - i hvert fald for mit vedkommende.


  • #24   22. mar 2016 Tror jeg giver lidt over 1100 halvårligt hos dyrekassen det syntes jeg godt nok er dyrt når jeg ser de andre priser i denne her tråd.
    Jeg har aldrig brugt den, men det giver mig tryghed, at vide den er der.


  • #25   22. mar 2016 Jeg kan ikke lave pengene ultra hurtigt.
    Selvom jeg som læge kan tjene 500 kr pr time før skat ved ekstra arbejde i vikarbureau, så er planen at betale først, bekymre sig senere.

    Men jeg har et højt loft for kassekredit. Skulle der ske noget reversibelt, kan jeg svinge dankortet og sukke over 8% i ÅOP en anden dag.

    Men jeg har en anden grænse for hvornår jeg går til dyrlæge, for.. jeg har noget ydmyghed. Det er trods alt lettere at gennemskue hvad der generer, og hvor meget det generer, hos mennesker. Alligevel er der ubehag forbundet med svær akut sygdom eller kronisk sygdom, selv hos medmennesker, som vi kan tale med.

    Mennesker kan tænke abstrakte tanker om håb, fremtiden og forholde sig til sygdom, prognose og derfor give informeret samtykke.
    Dyr har kun nutiden. De kan ikke forholde sig til planlægge at noget ubehag er ok, fordi det er bedre senere.

    Så ja, grænsen for hvor langt jeg vil anbefale at man går hos dyr og mennesker er grundlæggende baseret på meget forskellige forudsætninger.

    Derfor vil jeg fravælge mange behandlinger på forhånd til egne dyr fordi jeg vil skåne dem. Hvis der ikke er meningsfulde behandlinger for de aktuelle differential diagnoser, giver det ikke ingen mening at udrede, hvis jeg ved at jeg ikke kan handle er der jo ingen konsekvens.

    Ergo, sker der noget vil jeg betale ved kasse et.
    Men jeg er mere skarp end andre: Jeg vil ikke udsætte min hund for noget hvor ubehaget ikke står mål med fordel, så hellere aflive.

    Og håbe der er en efterverden, hvor vi mødes igen.


  • #27   23. mar 2016 Tjae.

    Forsikringsselskaber laver sandsynlighedsregning, og sammenligner med hvad ting koster.
    Priser for forsikringen fastsættes efter at de skal være høje nok til at give overskud.

    Dvs som årene går forventer jeg at ville bruge flere penge med end uden forsikring. Især når der er ting, som jeg ikke vil hive mine dyr igennem, men forsikringen dækkerdækker. Underforstået, med forsikring har man betalt til det.



  • #29   23. mar 2016 Øhh?
    Hvor kommer de dårlige undskyldninger ind??!

    Nu bliver jeg snart gal!
    Mine dyr får det som skal til.
    Jeg har bare den holdning, at kommer der regninger tager jeg den derfra! Simpelthen fordi jeg KAN betale selv, er det billigste uden forsikring.

    At jeg så har set grumme forløb, som kan accepteres hos mennesker der kan tænke abstrakt og se frem til at have det bedre om måneder, men ikke hos væsener uden abstrakt tankegang, det fortæller vel bare at jeg er bange for andre ting. Jeg frygter den lidelse man ikke kan sætte ord på og behandle.


  • #30   23. mar 2016 Vi har på alle 4.
    Mynte er i alm. Brand på deres gamle vilkår. Selvrisiko 300kr og dækker 80%. Pris 1500kr ca
    Audi er i top dk. Selvrisiko 900kr og dækker 80%
    Pris 1200kr
    Kiwi og Asger er i agria. Selvrisiko 900kr og dækker 80%
    Pris 1400 og 1200 ca.
    Alle er inkl. Ansvar udvidet dækning.

    Jeg har ikke noget i mod at tabe penge på mine forsikringer.. Jeg tegner dem ikke for at spare penge, jeg tegner dem fordi de giver mig en sikkerhed for at en uheldig regning på et skidt tidspunkt ikke vælter husholdningen.
    Og får jeg ikke brug for den er det jo kun skønt, og så kan jeg glæde mig over mine penge måske går til at hjælpe andres hunde der har brug for dyrlæge hjælp.


  • #31   23. mar 2016 Jeg er MEGET glad for og tilfreds med Agria.

    Vi er på elevløn (7500 kr efter skat), bor ude og har 3 hunde, 1 kat og 2 kaniner som er sygeforsikret.
    To af vores hunde er/skal opereres i begge knæ og går til genoptræning, alt i alt koster dette ca. 25.000 kr inklusiv undersøgelser, kontroller, operationerne og genoptræning - egen betaling er ca. 5000 kr. pr. hund.
    Dvs. med de 225 kr vi betaler pr. måned pr. hund, så går der ca. 10 år før det er betalt tilbage til Agria. smiley
    (Derudover er den ene blevet opereret i øjet, og den anden har været i narkose for at få tjekket luftvejene - Agria betalte det meste!)
    Alt det vores har været igennem er noget de let er kommet over, også knæoperationerne.

    Vores nyeste hund skal til dyrlægen flere gange, fordi vi skal finde ud af hvorfor hun hoster dagligt - der er tjekket for hjerte/lungeorm og hunden er vaccineret mod kennelhoste. Så næste tur er højst sandsynligt røntgen af hjerte og lunger - og et tjek af svælget i narkose.
    Vi kan risikere alt fra at hunden skal opereres i ganen (noget de let kommer over) eller at hunden skal på hjertemedicin resten af livet... Det vides ikke endnu, men uanset hvad, så hjælper forsikringen med undersøgelserne. smiley


  • #33   23. mar 2016 Jeg give 2000 for ansvar og syge på Zenta og 455 for ansvar på Laika.

  • #35   23. mar 2016 Ulla..

    Prøv at læs igen.
    Jeg kan betale, derfor behøver jeg ikke en forsikring, hvor forsikring selskabet tjener på mig.
    Bliver det nødvendigt kan jeg skaffe pengene. Jeg er ikke motiveret af undgå risiko for regninger, da jeg så bare må/kan undvære ferie og arbejde i stedet, og dermed har kapacitet til at betale det af igen.

    Ja, og jeg nok vil stoppe tidligere end andre, da jeg frygter ubehaget ved at være syg, uden at kunne sætte ord på, mere end alternativet.

    Jeg forholder mig ikke til hvad andre har af motiver. Jo, hvis jeg har en fordom er det måske, at dyrlæge forsikringer er til folk der føler tryghed ved at undgå store dyrlæge regninger? Dem er jeg bare ikke bange for, fordi jeg kan betale.


  • #38   23. mar 2016 Jeg kan lægge op til 40.000 i uventede udgifter før min kassekredit er brugt op.

    Plus, jeg kan snyde.
    Får min hund simpel diarré går jeg de 1200 meter til arbejdet. Tager et venflon og 500 ml isoton glukose. Problem solved...

    Weekend eller ej. Der bliver gjort det som er nødvendigt, hverken mere eller mindre.


  • #40   23. mar 2016 Hvis mine hunde for diarre, har jeg Zoolac, Prokolin, ris der kan koges og flere dåser med fiskeboller. Hvis jeg mener at det er så alvorligt at et venflon er nødvendigt, så skal dyrlægen med ind over, for så er det voldsomt.

    Jeg skal ikke bestemme om folk vil have forsikring eller ej. Ligeså lidt som jeg synes at folk skal antyde at jeg måske ville gå over mine etiske grænser bare fordi jeg har sygeforsikring på mine hunde.

    Sjovt nok har jeg også forsikret mit hus, mit indbo og mig selv. jeg håber aldrig at jeg får brug for det, men who knows??


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #41   23. mar 2016 Giver dig helt ret Mette. smiley

  • #42   23. mar 2016 Suk.

    Eksemplet med diarré er hvor det betyder en væsentlig forskel på udgifter om man har forsikring eller ej.
    Underforstået, når det bliver dyrt: det er jo når stoppende ikke er nok, men de skal indlægges et par timer for at blive rehydreret.
    Jeg kan snyde, i stedet for at efterlade hunden på klinikken smiley


  • #44   23. mar 2016 Jeg er blåndine, så jeg er ikke så klog. Men hvis man får sin hund indlagt for er rehydrere den, så er det kun fordi man har sygeforsikring? Det er sort tale for mig.

    Mine hunde bliver behandlet for det de skal behandles for inden for mine og dyrlægens etiske grænser. Uanset om det koster 100,- eller 25.000,-!! Og jeg skal NOK finde pengene. Men ingen af os her i huset et højtlønnet. Tværtimod. DET skal dog ikke afholde os fra at ville give vores hunde den bedste behandling. Og her kommer sygeforsikringen ind i billedet. For hvis den bedste behandling er en operation til 25.000,-, så skal der betales det beløb!! For OS er det rigtig rigtig mange penge (stort set hvad vi har af rådighedsbeløb i 10 måneder), så beløbet fra forsikringsselskabet er meget kærkomment.

    Men at jeg, mere eller mindre, skal have skudt i skoene at jeg kunne finde på at overtræde nogle etiske grænser fordi jeg har sygeforsikring, vil jeg meget gerne have mig frabedt.


  • #46   23. mar 2016 Herhjemme er det lige omvendt.
    Jeg går længere end mange andre på trods af manglende sygeforsikring.
    Zenta der HAR sygeforsikring er mindst ved dyrlægen.
    Laika der IKKE har sygeforsikring, er mest ved dyrlægen.

    Penge, forsikring eller ej, kommer ALDRIG til at afgøre liv eller død for mine hunde.


  • #47   23. mar 2016 Jeg havde det fedt med at have sygeforsikringen på Zenta, den nytårsaften hvor hun rev korsbåndet halvt over og overslaget lød på 15.000-20.000 hvis der sprang helt. MEN Zenta var blevet opereret uanset hvad, forsikring eller ej.

  • #48   23. mar 2016 Jeg har forsikring så jeg er fri for den bekymring. Ligesom jeg har kasko på bilen, indbo og ulykke. Ja selv lønsikring skulle uheldet være ude. Jeg benytter alle mine forsikringer såfremt tingene kan dækkes -that's it!!! Hverken hundene, bilen eller jeg har haft synderligt behov for dem, men de penge jeg kunne have sparet, havde sgu nok ikke opvejet for de bekymringer flere.
    Desuden kan banken godt lide at man er dækket ordentligt ind smiley


  • #49   23. mar 2016 Jeg vil fremadrettet altid vælge Dyrekassen

  • #50   24. mar 2016 Jeg har sygeforsikret begge mine hos agria, har aldrig haft brug for Baltos, men er glad for jeg har den, for en sikkerheds skyld. Til gændgæld har Zigas betalt sig mere end rigeligt hjem, med alt det hun har fejlet.

  • #51   24. mar 2016 Jeg har en hund, som i nat fik diarre. Så de er begge fastende i 24 timer og så får de nogle dage med Hills I/D tør- og vådfoder (som jeg altid har i huset) og Canosanpasta. Hun er totalt upåvirket. Først hvis det fortsætter over flere dage eller der kommer blod i afføringen kontakter jeg dyrlægen. Så er jeg til gengæld også fløjtende ligeglad med om klokken er 2 om natten og det er dobbelt takst. Hvis hun bliver påvirket af diarre`en, er jeg kørt.

  • #53   24. mar 2016 Jeg har aldrig haft sygeforsikring på en hund. Tre grunde (mindst)
    1. Jeg er bekendt med præmissen for et forsikringsselskabs eksistens.
    2. Jeg holder for meget af min hund til, at jeg vil byde den lange udsigtsløse behandlinger.
    3. Jeg kan sagtens rejse likvider, hvis lokummet brænder.

    PS! Jeg dømmer ikke andre. Alle gør forhåbentlig, hvad de finder bedst i situationen. Desuden ved jeg, at ikke alle forstår, hvad jeg egentlig skrev. Surt smiley


  • #56   24. mar 2016 Det kan nemlig ikke kædes sammen.
    Ikke herhjemme.
    Jeg går lige langt for mine hunde, den ene med sygeforsikring, den anden uden.
    Der er ingen forskel.
    Af samme grund er det sjældent mine dyrlæger og jeg snakker pris på ting. De behandler mine hunde så længe der er en god grund til det og så betaler jeg når jeg kan.
    Jeg har så god en aftale med dem, så 9 ud af 10 gange når jeg er der, der går jeg ud af døren bagefter uden at betale på stedet.


  • #57   24. mar 2016 "Jeg holder for meget af min hund til, at jeg vil byde den lange udsigtsløse behandlinger" - jeg forstår ikke at dette kan være en grund til, at man ikke har sygeforsikring? smiley

    Altså helt fair at man ikke har sygeforsikring. Men nu er de beløb, man får dækket af forsikringen jo ikke nødvendigvis lange udsigtsløse behandlinger.
    Så kommer det altså til at lyde som om man synes at al form for operation, helligdagskonsultation, indlæggelse, kejsersnit, tandskader osv osv er udsigtløs og lang behandling, og jeg vil trods alt ikke hoppe til konklusioner så drastisk smiley


  • #58   24. mar 2016 Nej Funke, sådan er folk når de har sygeforsikring på deres hunde. Basta smiley

  • #59   25. mar 2016 Elsempel:

    Lotus var knap 9 år, lettere overvægtig labrador, da hun sprængte korsbåndet. RIGTIG mange hundefolk rådede mig til at aflive hende. Min egen dyrlæge gav mig 4 valgmuligheder: 1: At forsøge at smertedække.......... 2: At lade hende (dyrlægen) operere og lave et nyt korsbånd.......3: At køre til Faxe og få lavet en TTA operation (pris 25.000,-).......... 4. Aflivning....

    1 og 4 blev hurtigt skudt ned....... Min dyrlæge var enig. Så jeg spurgte hende hvad HUN ville gøre, hvis det var hendes hund. Hun var ikke et sekund i tvivl. Hun ville køre til Faxe. Som jeg har skrevet før, så er 25.000,- nogenlunde hvad vi har at leve for i knap 1 år, så det er RIGTIG mange penge. Men succesraten på Faxes TTA operationer er 90%. Så det skulle altså prøves. Og jeg har ikke fortrudt et sekund. Her er hun dagen efter operationen:

    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/39410-efter_operation

    Jeg indrømmer at der var glæde i det lille hus da pengene fra forsikringen tikkede ind. Men havde de IKKE betalt, havde vi klaret det med banken alligevel.
    Så det var ikke fordi hun er forsikret at vi valgte den operation, men fordi det var den bedste løsning.

    Idag er hun knap 11 år og totalt fit for fight. Hun nyder livet i fulde drag.....

    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43058-toeserne_ankommer_til_svoemmeren__



Kommentér på:
Sygeforsikring

Annonce