{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Forslag til at få penge? {{forumTopicSubject}}

Min computer er en meget central del af mine tegnerier... Og nu er den gået i stykker. Skærmen er helt hvid og smadret...
Jeg kan bruge mit tv som skærm, men farverne på det er bare ikke så super...

Og jeg er SÅ ked af det. Jeg afslutter mine eksamener lige om lidt, og jeg havde glædet mig til bare at tegne derud af.

Jeg skal spare op til en stationær... Jeg har hverken penge eller lyst til at bruge flere penge på min nuværende... det er en bærbar, den er langsom, og den er 5 år gammel...

Har I nogle forslag til, hvordan jeg kan skrabe penge sammen nogenlunde hurtigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til at få penge?
  • #1   23. maj 2016 Sælge ud af ens ting smiley Låne i banken eller spørge familien og de ikke giver et sponcorat smiley

  • #2   23. maj 2016 Nej men hvis du finder ud af det, så vil jeg gerne vide det smiley
    Jeg går sku da snart konkurs smiley


  • #3   23. maj 2016 ... Jeg er ikke sikker på, at jeg har noget, der er værd at sælge, hahaha.
    Jeg er imod bank-lån. Medmindre min hund er alvorligt syg eller jeg skal købe et hus, så tager jeg ikke lån.
    Mine forældre har jeg spurgt. De har ingen penge. Min far kæmper med at få betalinger fra enkelte af hans større kunder...


  • #5   23. maj 2016 Jeg vil også gerne vide hvordan, for jeg sidder i l*rt til halsen.

  • #6   23. maj 2016 Hmm.. det kommer for mig meget an på, hvad en adapter koster?
    fordi.. Jeg vil faktisk ikke have bærbare igen. De kan stort set ikke trække det, jeg bruger dem til, og det er bare ikke super smart...
    Jeg kan låne min fars til eksamen, så det vigtigste kan jeg jo godt udføre.

    Men det er virkelig et fantastisk tilbud af dig smiley
    Tak Minion.
    Kan du sende mig model af computeren, så jeg kan se, om jeg kan finde en adapter?


  • #10   23. maj 2016 Det er bare mange penge for mig.
    Er glad for dit tilbud, og jeg ved at en stationær er mange gange dyrere... Men... Bærbare er bare ikke helt nok til det, jeg bruger computere til? og så kan jeg ikke lade være med at tænke, at de penge kunne spares op istedet?
    Jeg ved det ikke...


  • #11   23. maj 2016 Men af hvad?

  • #13   23. maj 2016 Et sæson job? smiley

  • #14   23. maj 2016 Mange tak smiley

  • #16   23. maj 2016 Jeg skal allerede søge job, da min SU jo kun varer juni ud.
    Skal søge i en børnehave, men har lige været syg, og tør altså ikke, før jeg er rask eller ved, hvad det er.


  • #17   23. maj 2016 du kunne tage bestillinger på fx traditionelle tegninger/malerier.
    sælge ud af evt ting man har der hjemme.
    du kunne prøve fx på facebook grupper at slå op omkring rengøring i private hjem - det kunne også give lidt


  • #18   23. maj 2016 Tusind tak!

  • #20   23. maj 2016 Det skal jeg allerede...

  • #21   23. maj 2016 Spil lotto og håb på millionen smiley

  • #24   23. maj 2016 Er godt klar over at pengene ikke kommer af sig selv - Og jeg er i gang med at søge job. Men det kunne jo være, at I, som er knap så blanke og lidt gråd-påvirkede, kunne komme på nogle gode forslag, som jeg måske ikke har tænkt på ^^

    Isabelle: Vil virkelig ikke låne mere af dem.. skylder dem 6850 pga. Bella og hendes dyrlægeregning den der weekend, hvor hendes blærebetændelse var slem..
    De ville sikkert gøre det.
    Men jeg har ikke samvittighed til det... de sidder selv ret hårdt i det pt, fordi min far ikke får de penge, han har tjent. Han har gået to mdr. uden løn...


  • #25   23. maj 2016 Læs; Bellas købspris og så dyrlægen... Selvfølgelig ikke kun dyrlæge, hahaha

  • #26   23. maj 2016 At låne penge er lidt ligesom skruen uden ende. Det virker som en hurtig løsning, men de skal også betales retur, så jeg forstår dig fuldt ud Alexandoria. Og det med at sælge tegninger er en smule svært, når nu pc'en er stået af, som du skulle have tegnet på. En anden hurtig måde at komme til penge på er, hvis man har noget, som er let at sælge. Job er jo nævnt.



    Jeg har spekuleret som en gal på, hvad jeg kan sælge. Men umiddelbart har jeg ikke rigtig noget af værdi. Arbejde dur jo ikke rigtig.


  • #27   23. maj 2016 Jeg kan godt tegne på papir... Men referencerne er altid på min computer.. og som sagt er mit tv ikke lige det fedeste på den front. Det er 11 år gammelt og dengang en halvgammel model. Kan ikke engang tage digitale kanaler.

    Jeg ved sørme ikke, hvad jeg gør.. Måske nogle raceportrætter? De behøver jo ikke at være så nøjagtige?
    Måske noget...... ja, jeg ved det ikke.


  • #28   23. maj 2016 Du kunne evt sidde og tegne cartoon hunde alla den du lavede af knirke. Ved ikke om folk er interesseret i det, men det kræver da ikke de vilde detaljer fra billederne smiley
    Jeg ville super gerne bestille et eller andet fra dig, men jeg har heller ikke lige så mange penge lige pt.


  • #29   23. maj 2016 Nå ja! De er nu søde ^^

    Det er helt okay ^^


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #30   23. maj 2016 Du kunne jo som en start, få en ny computerskærm, der fungerer bedre end dit tv - så du kan få tegnet og tjent penge ind dén vej?

    Mht. at få stationær, så kig f.eks. tysk eller byg en selv, det er da en start og noget billigere ofte.
    - Vil så også sige at skal man ud og bruge penge på en ny computer, så køb noget ordentligt fra start af, indholdsmæssigt, - det er fint med billige stationære på dba mv men indholdet er tit bare... ret outdated smiley Det nytter ikke hvis den skal kunne bære lidt.

    Mht. at optage lån for at købe computer, så jo lån er skruen uden ende - men for lidt over 2 år siden købte vi hver en bærbar, som blev købt på afbetaling over 24mdr - rentefrit. Jo det er lånte penge, men med rentefrit bliver det ikke til et eller andet hvor 2/3 af det man betaler retur i al evighed er renter og gebyrer.
    - Vi fik oveni handlen forsikringer til en ok pris, fordi der var bøvl med den computer jeg skulle have.

    Det var for os en praktisk måde, at få en ordentligt computer hver, som skulle bruges til bl.a. studier, og med tanke om at vi ikke vil skulle skifte ud kort tid efter igen fordi teknik bliver så herligt hurtigt forældet smiley


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #31   23. maj 2016 Hvad slags stik kan du koble en skærm til? Jeg har vidst nok en gammel computer skærm stående i Jydelandet med sådan et af de der motherfucker stick som du gerne må få. Min far købte den til mig med formålet at kunne tegne (havde dengang 12" computer) digitalt, men jeg har ikke brugt den og min computer har slet ikke det stik.
    Som jeg husker det er det sku en fin skærm.


  • #33   23. maj 2016 der er ikke en lille side hobby du kan lave i hånden fx og tjene lidt på ?

    armbånd/halskæder ? - måske Paracord hundesnore og halsbånd?
    syning ?

    et eller andet der ikke kræver brug af en pc smiley


  • #35   23. maj 2016 Dejligt med så gode forslag!

    Isabelle, jeg vil bare ikke låne mere af dem... Min samvittighed tillader det ikke.

    AT-flyttede til Tarm, vest/midtjylland for et par år siden. Har bare ikke lige fået det ændret herinde.


  • #37   23. maj 2016 Åh, hvor er du sød! ^^

  • #39   23. maj 2016 Ved ikke lige, hvor du får alt det der fra.

    Jeg er i gang med at finde et fast deltidsjob.
    Computeren er gået i stykker i dag. Faktisk få timer før jeg lavede indlægget.

    Jeg kan låne min fars bærbar til min eksamen. Det skulle jeg faktisk alligevel, fordi min larmer rigtig meget.
    Og ja, jeg lånte penge af mine forældre til køb af min hund. Jeg havde ikke sparet op til hende, fordi det faktisk slet ikke var meningen, jeg skulle have hende - Der var jo ikke en hvalp til mig i kuldet. Jeg havde sparet 5000 op, da kuldet blev født.


  • #40   23. maj 2016 En bærbar kan snildt være lige så god som en stationær - afhængig af, hvor meget du sætter dig ind i begge dele og hvor meget du vil bruge. Er vi oppe i 8000-10.000 kan det nok bedre betale sig med stationær smiley

    For det første så ville jeg få en med ssd, evt. kombi af ssd og hard disk - for hurtighed. Når vi snakker grafisk arbejde, er det en stor fordel med 16 gb ram, ikke 8 gb.

    Grafikkort skal være godt og det skal være en semi-hrutig processor - men vi er ikke ude i noget ligeså hardcore som når man gamer smiley

    Så er skærm og opløsning selvfølgelig også vigtigt.

    Fordelene ved bærbar er, at du kan have den med rundt, du kan bruge den til andet.

    Fordelene ved en stationær er at du vil have mulighed for løbende at udskifte delene (men det koster)

    En stationær koster mere i strøm og udstyr - skærm, tastatur, evt. mus.. Og en god skærm er ikke vildt billig, vil jeg lige hilse og sige! smiley

    Mht. penge.. Pas! smiley


  • #41   23. maj 2016 jeg har allerede planlagt den stationær, jeg vil have. En ven bygger den.
    Og ja, man kommer nemlig op på de der 9500 kr ret hurtigt med en god stationær.
    Min bærbar er bare ikke god nok, og har intet behov for at kunne bruge den andetssteds. det kan jeg alligevel ikke med min uden at tage 300 ting med.


  • #42   24. maj 2016 Min den ældste dreng har bygget en gamerpc til den yngste, og den har kostet lige omkring 10.000. Det løber hurtig op.

    Jeg håber meget, at du får sparet op til den, du gerne vil have. smiley


  • #44   24. maj 2016 Skærmen er revnet flere steder... Der skal en helt ny skærm til.

  • #45   24. maj 2016 Bærbare bliver oftest hurtigt forældet og langsomme. da du ikke bare kan skifte tingene ud i maskinen så nemt som du kan med en stationær.

    en stationær er dyr. men den kan holde en hel del længere end en bærbar kan. især fordi du har muligheden for at skifte dens indhold ud med noget nyt og bedre.


  • #46   24. maj 2016 Jeg vil nu sige at hvis man kigger på hvor god computeren er, så skal man altså også op i utrolig mange penge, hvis man skal have en bærbar der kommer op på siden af stationær.
    Nu spiller jeg jo selv, og har derfor brug for en stationær som kan yde noget, og den gav jeg 8000 kr for hos sharkgaming.dk, de har af og til nogle rigtig gode tilbud, men selvfølgelig ikke nødvendigvis billigere end byg selv, da det jo netop primært er gamer computere de laver. Jeg kan dog bedre lide det på den måde, jeg vælger hvad der skal i, men får garanti på der hele, så hvis en ting går i stykker kan jeg bare sende hele computeren ind, hvis en ring går i stykker i byg selv, skal man selv finde ud af hvilken del og så sende den ind, så det er også værd at tænke på.

    En computer koster penge hvis den skal kunne yde noget, og der er stationæren uden tvivl billigst i længden. Derudover finder man altså ikke meget gamer bærbar for 8000 kr, og man skal stadig forvente at skulle skifte den ud efter et par år.
    Min computer er 1 1/2 år gammel deromkring, og der gik maks 6 mdr, så var den for længst forældet i forhold til at der kommer nyt og bedre hele tiden. Den køre upåklageligt, så jeg behøver ikke skifte noget ud endnu, men jeg kan altid betale og få skiftet dele, det gør man ikke lige ved en bærbar.
    Det vil sige at man med en stationær kan købe en dårligere computer en planlagt fordi det er billigere, og så altid opgradere den op efterhånden som man får råd til det.
    Tastatur og mus behøver ikke koste en bondegård for at være fint. Jeg fik mit gratis med computeren, men sættet (har dog skiftet mus, men ikke fordi den jeg fik ikke var fin) koster maks 500 kr til sammen og jeg spiller som sagt, så jeg kræver noget af mit udstyr.
    Skærmen skal man nok forvente 1000-2000 kr for noget ordentligt, men man mister så heller ikke en hel computer hvis den går i stykker smiley
    Men det er da mange penge lige her og nu, men man spare en del i længden, så jeg synes nu at det lyder helt fornuftigt.

    Isabelle de computere du linker til tvivler jeg på kan trække det de skal, men jeg er ikke nok inde i det og bruger jo mine noget anderledes end ts. Men til prisen er de sikkert fine nok. Jeg ville dog aldrig købe en brugt computer privat, for man har ingen garanti på det.


  • #47   24. maj 2016 Du skal blot have en seperat skærm at sætte til din bærbar.
    Det gjorde vi her da grzegorz havde købt en bærbar på dba som ikke virkede i skærmen.
    altså var der ikke lige rimeligt langt til det jyske, så måtte du få den medion fladskærm på 18-19 tommer jeg har her, den står på loftet og bliver ikke brugt til en fis, og den virker fint .


  • #48   24. maj 2016 Den passer i øvrigt til den stationær pc jeg har stående sammen med den, men den har knægten endnu ikke fået til at virke smiley

  • #49   24. maj 2016 jeg kan kun give dig helt ret My only.

    nu gamer jeg også selv, og har derfor også en stor gamer stationær.
    men før den havde jeg en bærbar. en der også skulle være til spil.
    men kostede mere en min stationær dengang, og den holdte 2 år. så kunne den ikke engang køre Wow længere.
    og det var altså en bærbar til 12.000 kr.

    min stationær gav jeg 8.500 for ved MMvision, netop som du, hvor man selv valgte hvad der skulle i, men med garanti for hvis noget gik i stykker så skulle jeg ikke selv rode ved det.

    jeg var jo så selvfølgelig nødsaget til at købe skærm, tastetur osv ved siden af. det jo så en ekstra udgift ved at købe en stationær.

    men min stationær er 3 år nu. og den køre stadig nyere spil på High eller Ultra high.
    om 1-2 år skal den nok have skiftet grafikkort til noget nyt. men så burde den derefter, igen nemt kunne køre 3-4 år igen smiley
    det er det dejlige ved at stationær !



  • #50   24. maj 2016 Jeg skal uden tvivl have en stationær. Er simpelthen bare så færdig med bærbare. Min nuværende kostede 7000 på tilbud dengang, jeg købte den. Kunne have fået en betydeligt meget bedre stationær for de penge.

  • #51   24. maj 2016 Jeg vil personligt anbefale Sharkgaming over MM-vision.. Sharkgamings kabelføring er så meget lækrer, og priserne burde være det samme smiley

    Sharkgaming har også god service, så det er værd at tage et kig der! smiley (og der kan du også selv vælge dele)


  • #52   24. maj 2016 Min ven, som er ekstremt nørdet og bygger computere konstant, bygger den for mig. Så det er der styr på.
    Han er også meget ledning-perfektionist.. har set hans egen, haha. De må ikke engang have for mange forskellige farver.


  • #53   24. maj 2016 nu var det heller ikke fordi jeg anbefalede MMvision mere end Sharkgaming.

    det blot der min PC er fra.
    de er begge 2 gode til at lave pcer i min øjne. og jeg har nu heller aldrig haft dårlig service ved MMvision, tværtimod smiley

    det var mere princippet i at man kan godt købe en "færdiglavet" og stadig være med til at bestemme en masse af de dele der er i, uden man selv behøver begive sig ud i at bygge det smiley


    både min far og bror byggede deres egne for mange år tilbage. det var også 2 gode pcer.
    og hvis man har forstand på det/ eller kender en der har.
    så kan man også få bygget sig en sindsyg fed pc selv smiley


  • #54   24. maj 2016 Alex: Ikke for at være efter dig, men du bliver simpelthen nød til at søge et FAST job i stedet for små jobs så som tegninger, privat rengøring, lave smykker ect. Det giver en alt for usikker økonomi for dig, ikke at vide hvilke "ordrer" du får... Du har både lejlighed og 2 hunde plus du også skal have mad på bordet.

    Du skriver din SU stopper til juni, hvad har du så af indtægt derefter? Skal du studere igen efter ferien? Så er muligheden jo for SU-lån og et studiejob smiley



  • #55   24. maj 2016 Som skrevet lidt længere oppe søger jeg også et fast deltidsjob ^^
    Har fået et tip om at en børnehave/fritidshjem søger pædagogmedhjælper i nabobyen, så den stilling vil jeg søge. Hvis den ikke giver pote, så søger jeg alle de steder, jeg overhovedet kan.


  • #56   24. maj 2016 du kunne evt se efter noget reklame/avis uddeling smiley det kan også give ret godt.



  • #57   24. maj 2016 Reklameuddeling giver nu ikke ret meget. Det er helt til grin. Min søn går med reklamer. Hans rute tager ca. 2 ½ time, og så er der ikke medtaget tid til at gå hjem og fylde op. Og han får betalt for ca. 1 time og 15 minutter. smiley

  • #58   24. maj 2016 Ja, reklameuddeling er slaveri arbejde og groft udnyttelse af vores unge mennesker.... smiley

  • #59   24. maj 2016 Ved ikke, om det er anderledes, når man er over 18?

    Har nemlig ikke lige erfaring med den slags.


  • #60   24. maj 2016 da jeg gik med Home, og nybolig reklamer, fik jeg 1 kr per reklame. (det var et a4 ark som blev foldet på midten)

    det kunne jeg nu nemt tjene 1200 kr på 3-4 timer.

    men jeg boede jo så selvfølgelig også inde i Ishøj. med mange lejligheds komplekser og tæt liggende huse osv.


  • #61   24. maj 2016 Ja, her er der kun 4000 indbyggere, haha. Så det er ret småt ^^

  • #62   24. maj 2016 hahaha ja okay. så det måske ikke løsningen smiley smiley var blot en tanke smiley



Kommentér på:
Forslag til at få penge?

Annonce