{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Når man sidder alene {{forumTopicSubject}}

Jeg kan huske at Nathalie fornylig oprettede et emne om at sidde alene med sin holdning og nu kommer der altså et frustrations-indlæg igen...

For jeg sidder her til aften sammen med noget familie der snakker om nogen bekendte, hvis kat hele tiden er oppe at slås med en af de andres katte, flere gange er den kommet på antibiotika fordi den er blevet tæsket så meget. Det er altså ikke unormalt at den kommer hjem med skader og har været oppe at slås.
Her kan jeg jo så ikke holde min mund og undrer mig over, at man vil udsætte sin kat for det, når man jo tydeligvis ikke vil lade fx. sin hund komme op at slås med store sår og skrammer gang på gang.

Men neej jeg forstår bare ikke at katten er vild. Når jeg prøver at sige at så må man jo tage ansvar for sit valg og enten få lavet en voliere, snakke med den anden ejer, omplacering eller lignende.. så får jeg kommentaren:
"Det viser bare at du ikke forstår katten. Den er vild. Hvad vil du gøre ved at den kommer op at slås? Du kan ikke gøre noget ved det."

Kæft, en omgang ansvarsfralæggelse, at læne sig tilbage og sige "du kan ikke gøre noget ved det" smiley

Uggghh hvor er det frustrerende for jeg kender min familie, og de ville ALDRIG nogensinde udsætte hunden for det, men med katten vil de med god samvittighed læne sig tilbage og lade stå til fordi her kan du åbenbart IKKE gøre noget ved det..

Så kom jeg også lige ud med de frustrationer. Folk har selvfølgelig ret til at mene hvad de vil, men det her er jo direkte ansvarsfralæggelse, og jeg kan simpelthen ikke holde mund fordi det næsten er for uvirkeligt.... man vil aldrig i livet lade hunden få samme skader - men gerne katten, for det kan du ikke gøre noget ved.. den SKAL jo strejfe sådan..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man sidder alene
  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #1   11. jun 2016 Man kan altid trække kortet om at det iflg. loven er ulovligt og katten skal holdes på egen matrikel.

    Men, nogle gange skal man vælge sine kampe med omhu - også selvom det er dybt frustrerende.

    Især med katte, trænger Danmark virkelig til en ændring i holdningen - lidt ironisk når der er så travlt med at hive gadehunde m.v. hjem til landet fordi man synes de forskellige lande har så dårlige holdninger til dyrene - ikke sagt at danske katte har det så slemt som mange af de hunde fra div. lande, men alligevel.

    Jeg synes den "generelle" danske holdning til katte, er virkelig trist - og den her årstid er bare træls med killinger overalt smiley
    - Jeg ved ikke hvad der skal til, for at ændre på folks holdning, men den med at kattene jo skal have lov osv. sidder godt fast i mange.


  • #2   11. jun 2016 Man kan altid trække kortet om at det iflg. loven er ulovligt og katten skal holdes på egen matrikel.

    Det gjorde jeg også, og her mente min morfar (der ellers holder sig ude af debatten) at der var noget om snakken, men de andre er altså fuldkommen ligeglade. Fuldkommen! Katten er vild, bum, man kan ikke gå i snor med den ligesom en hund.
    Reaktionen på katte i snor var ordret: det KAN man jo ikke?!

    Jeg synes også det er virkelig, virkelig trist at de fleste jo ikke kunne DRØMME om at lade hunden gå igennem det samme, men gerne katten. Og de føler slet ikke de har noget ansvar i det, for de kan jo slet ikke gøre ved at den går frit. Det er vitterligt det, som mange giver udtryk for: jeg kan ikke gøre for det, den skal jo gå frit. ØV smiley


  • #4   12. jun 2016 Er det ikke bare standard undskyldningen til alt der har at gøre med katte der ikke holdes på egen matrikel ? " det kattens natur at være fri", " man kan ikke holde katte inde" og svar i den dur.

    Vi har problemer med katte der skider i vores bed ude foran, hvilket er pisse ulækkert, det lugter og det er altså pænt klamt at luge ukrudt og pludselig stå med en lort i hånden!! Men svaret fra de fleste katteejere herude, er netop svar i den dur som overstående. Kun EN katteejer herude går imod strømmen og siger at man nemt kan holde katten hjemme, hans kat er indekat , som han siger tør han slet ikke lade den rende ude, det elsker han den simpelthen for højt til.

    Jeg blev nærmest total buhet ud af et bestyrelsesmøde ( jeg sidder i bestyrelsen). da emnet faldt på katte, og jeg nævnte at ifølge loven skal de holdes på egen matrikel, og at jeg derfor syntes det er underligt at man gerne må lade sin kat rende ude. Boligforeningen går meget op i at overholde hundeloven, hvorfor skal vi så ikke også overholde loven med andre dyr, det fatter jeg simpelthen ikke, og slet ikke når de er til gene for andre mennesker, der er en del der har problemer af den ene eller anden art, pga. løse katte.


  • #5   12. jun 2016 Jeg forstår simplehent ikke folk tør lade deres katte rende rundt, man skulle tro de var helt ligeglade smiley
    Katte skal holdes på egen matrikel, det ka vel være så svært smiley
    Desuden er katten jo ikke et vild dyr, men et tam dyr.
    Det er squ en trist måde mange holder katte på smiley smiley


  • #8   12. jun 2016 Ja sjovt nok, så nævnte jeg for dem at katten da også er tam, men nej jeg forstår det jo ikke, katten er altså vild "på en anden måde" end hunden smiley Det der med at sige, at bare fordi den er selvstændig betyder det ikke, at den er vild, det ryger ind ad det ene øre og ud ad det andet: "den har stadig noget af sin vildhed tilbage, du kan ikke tæmme den på samme måde som med hunden"

    Men mest af alt så bliver jeg bare så vred og såret af den ansvarsfralæggelse, når de bare læner sig tilbage og ikke mener de har nogen kontrol over det.
    Når de så snakker om at det er SÅÅ synd med indekat, så er det jo på dét grundlag at "den bare skal sidde og kukkelure indenfor altid", for netop som du siger Trine, så kunne de ikke drømme om rent faktisk at lave forskellige højder til katten indenfor, gå tur med den, måske lave et voliere, finde naturlige ting den kan klatre i, jamen generel aktivering osv osv...

    Igen, det er så ironisk, for min mor er rasende over strejfende hunde og dem der skider på vores areal - det går fuldkommen forbi hendes næse, at det er præcis det samme med kattene..
    Jamen jeg kan lige så godt lære at jeg skal opgive på forhånd, for det er netop SÅ indgroet at katten skal strejfe ellers er det synd - det er jeg jo selv blevet opdraget med smiley


  • #9   12. jun 2016 Isabelle det er som om de SLET ikke kan rumme sådan nogle spørgsmål. Katten skal strejfe og sådan er det. Ville du lade hunden få de skader gang på gang? NEJ det ville de aldrig!! Men hvorfor er det i orden at katten så får det? Betyder katten mindre for dig? Nej men man kan ikke styre det.. De kan slet ikke reflektere over det, for "katten skal strejfe" og så er alt andet ligemeget..

  • #11   12. jun 2016 selvfølgelig skal den ikke bare gå rundt fertil..... MEN her ville vi aldreig bygge voliere gå i snor o.s.v. her har vi ladekatte en hankat nevtraliserert og x antal hunkatte Tarzan tar`da også nolgle skrammer, senest hans ene øre (se billede) men mit synspunkt er at man ikke kan sammenligne hund og kat, de er af natur meget forskellige....Tarzan bestemmer helt selv hvor og hvornår det er kæletid/jagttid. har også 3 indekatte Misse er opflasker af os og fået omsorg fra to hundemødre er idag 8 år og trives fint.

    profilbillede
  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #12   12. jun 2016 Altså jeg er stadig forarget over den artikel i et katteblad, for nogle år tilbage - samme minister som indførte forbudslisten, ville ikke lave regler om mærkning af katte og derefter lave en runde med indsamling og aflivning af umærkede - for dét var da synd at slå så mange katte ihjel og hun ville ikke være den som bestemte at det skulle ske.
    - Ikke ligefrem ordret citeret, har desværre ikke bladet mere, men det var lidt i den dur. (Er ret sikker på det var samme minister som fik indført forbudslisten, men ikke fuldstændig sikker ;))

    Men det virker fuldstændig tåbeligt, at vi kan indføre en liste over racer som bliver aflivet - men krav om at MÆRKE sin kat kan man ikke indføre???

    Måske det kommer om nogle år, holdningen til hunde er jo med årene også ændret radikalt og bedre forhold er kommet til for dem.

    Men de der gange hvor man lander i sådan en diskussion, man kan enten vælge at tage kampen op - eller simpelthen holde sig udenfor, evt. med en udtalelse om at man ikke kan indgå i den form for debat når ingen er interesserede i faktuelle informationer og beror det hele på outdatede holdninger smiley smiley

    Ikke at jeg skal snakke for højt - mine katte går så faktisk frit. Men kom der nogen og sagde det generede dem, måtte der findes en løsning asap - bedre end det der 180cm hegn de bare forcerer smiley (Indekat er afprøvet - de hoppede ud af soveværelsesvinduet på 2. sal, og tissede overalt...)
    - Men tilgengæld er de 'fikset' og vaccineret og mærket.

    Man bliver bare lidt træt, af den debat, - en vild kat... Suk. Men som en anden sagde, så længe du kan få en kat smidt i nakken til en 50'er (og så har den været dyr), så er der mange som ikke vil ofre meget mere på den.


  • #14   12. jun 2016 Trine : Da vi havde snakken herude sidst, der sagde jeg også " hvis der kommer en kat ind i vores have, så kan jeg ikke garantere at vores hunde ikke skader eller dræber den, og så bliver jeg sikkert lagt for had fordi en andens dyr gik ind på MIN matrikel" . Svaret hertil var " Det er jo hvad der kan ske, det er jo risikoen ved at lade sin kat løbe frit" , det var altså en katteejer der sagde det, hvordan ind i helvede kan man være SÅ ligeglad med sit dyr, jeg forstår det simpelthen ikke.

  • #15   12. jun 2016 Svaret på at vi er generet af katte der skider i vores bed er " så må I jo finde ud af hvilken kat det er, og så snakke med ejeren" . Ja flot, skal jeg så stå 24/7 og glo ud af mit køkken vindue, for så at se hvilken kat det er? Jeg aner da heller ikke hvilke katte der bor hvor, der er SÅ mange katte herude at det halve kunne være nok.

    Vi må ikke engang have besøg af en hund fra forbudslisten ( altså dem der er fra før forbudet), men vi må godt skide på loven med katte. Det giver ingen mening overhovedet!


  • #16   12. jun 2016 Inden debatten kører helt skævt, så man lige erindre, at der findes op i mod en halv million vildkatte i dk. Disse har altså ikke dårlige ejere, men derimod trinnet lavere - nemlig ingen ejere.
    For det er vel ikke meningen at alle katteejere skal tage et kollektivt ansvar for den problematik? Det må være en kommunal opgave at finde en løsning. Måske indfangning og neutralisering - ja, jeg ved det ikke.


  • #17   12. jun 2016 De katte der færdes herude er ikke vildkatte, den snak har vi nemlig også haft. De er alt for pæne. fede og kontaktsøgende, der er ingen tvivl om at de har et hjem. Men stort set alle katteejere her i afdelingen har udekatte, og med 2 dyr tilladt pr. bolig , så løber det dælme hurtigt op.

    En af dem jeg sidder i bestyrelse med, er en af de få med indekat, han tør simpelthen ikke lade hans kat rende løs, som han siger så elsker han sin kat for højt til det. Han er så enig med mig i at det burde laves om med udekattene, men det hjælper jo bare intet når stort set alle andre ikke mener det, flertallet bestemmer jo sådan et sted som her.


Kommentér på:
Når man sidder alene

Annonce