{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Tillykke til Storebritanien {{forumTopicSubject}}

Sandsynligvis, det ser ud til de tager det store spring.....

Ja det bliver helt sikkert nogle hårde år, nogle år med udfordringer og opgaver for at finde tilbage til sig, og med at finde sin vej i forhold til et EU, en vej hvor de forhåbentlig viser at man kan samarbejde og finde veje, uden at være bundet sammen i en Union der tager mere og mere magt ....

Når de bedste "argumenter "for at blive i EU var en skræmmekampagne gående på at man ikke kunne forudsige hvordan det vil være udenfor, så er unionen gået for langt, når man ikke sagligt og på fakta kan argumentere for og imod, så er der jo ikke længerer et overblik, og når UD siden har over 40 års dokumentation for de negative konsekvenser ud fra erfaring ( ikke at det kun er negativt) så er det også imo kun en vej og det er at de stærke lande trækker sig ud et efter et, til der kommer et EU projekt baseret på samhandel og godt samarbejde men hvor politikerne lytter og det er befolkningens stemme i de enkelte lande der lyttes til .... ikke en flok politikere med nogle visioner om EU´s Forenede Stater der primært skal cementere deres egen vigtighed uden tanke for en stor del af demennesker i de lande de oprindeligt arbejder for.

Havde disse ledere lytter og set signalerne var dette UD måske aldrig blevet til ....

Og allerede nu som sidst vi stemte, er signalerne fra Bruxelles der kan ikke forhandles hurtigt nok, noget der jo altid inden afstemningerne skræmmes med at det kan man sørme ikke være sikker på -- Øh jo ingen har interesse i manglende samarbejde, alle har interesse i at et fremtiden EU består af godt samarbejde og gode aftaler hvor alle lande stadig har den endelig bestemmelse for hvordan disse aftaler indgås og tilgås med Give and Take, men plads til tilpasning i hvert land efter de særegenskaber der nu en gang er landene imellem ....

At et fremtidigt EU passer ind i rammerne for de enkelte lande og ikke som nu at landene tvinges ind i rammer for EU ....

Ingen tvivl, briterne kommer til at få en hård tid, og måske til tider en fortrydelse, men jeg tror ikke en meter på de lades i stikken, men derimod på sigt står i en langt stærkere position for forhandling, og dermed ender med at være foregangsland for hvordan tingene kan gøres ...

Efter over 40 år som medlem, sker det selvfølgelig ikke på få år, men mon ikke de bare på den ½ tid kan få genskabt et stærkt og nu mere uafhængigt land. ...

Det tror jeg ...
Håber Danmark følger efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillykke til Storebritanien
  • #1   24. jun 2016 Jeg håber de klarer sig uden EU. Er ikke selv fan.
    Men okay, er også færing, og Færøerne er jo ikke medlem.


  • #3   24. jun 2016 @ Ulla, jamen enig, der er mange og store hurdler forude, men jeg er sikker på der stille og roligt kommer styr på det .... Ingen som i absolut ingen siger jo nu "ok ud med jer, nu vil vi ikke snakke med jer, ikke samarbejde med jer" selvfølgelig vil man samarbejde .... og at blive i en Union bestående af karriere politikere, der er så døve overfor de mennesker de er valgt af, det er simpelthen det dummeste argument for ikke at tage chancen for at se, ok hvor kan en stor beslutning, hvor skræmmende den end er, så føre os hen.....

    Er sikker på der foregår et stort arbejde for at lave formelle aftaler efter vores nej til sidste afstemning, men hvor meget af det kaos vi dengang fik stille i udsigt er mon blevet virkelighed .... nej der forhandles stille og roligt, for det har alle interesse i, og med sandsynlighed for bedre og mere gennemtænkte løsninger, for nu kan tingene ikke bare trækkes ned over hovedet på os på de områder vi sagde nej til, det kan det heller ikke fremover for briterne, så måske de politikere skal måske nu til at arbejde reelt for deres løn, og ikke bare for deres egen ambition ....


  • #4   24. jun 2016 Fuldkommen enig

  • #5   24. jun 2016 Jeg ønsker dem et STORT tillykke smiley Og håber at Danmark følger efter smiley

  • #6   24. jun 2016 Det er fantastisk At briterne stemt nej, nu skal Danmark bare i sammen retning.
    Så kan EU forhåblig gå fallit!


  • #9   24. jun 2016 Isabelle, jeg syns grænsehandle og at vi besøge hinandens lande uden visum er en god ting, men problemet er jo at EU bestemmer over alle medlems lande, Fru Merkel og ham Holland virker jo sådan ligeglade med den menige befolking.. EU er efterhånden jo kun noget uduelige politikere uden virkelighed sans for hvordan det går i EU smiley

  • #10   24. jun 2016 TILLYKKE Storbritannien. Jeg håber rigtig meget, at Danmark snart følger efter. smiley

  • #12   24. jun 2016 Nej jeg ved ikke hvad der foregår i Bruxelles, og det er jeg egentlig også ret ligeglad med smiley
    EU har måske sine lyse punkter, men det nytter jo ikke når de kære politiker ikke aner hvad der sker..
    Der er jo nok en grund til Brexit og Mange dansker også vil ud af EU smiley


  • #14   24. jun 2016 @ Isabelle som jeg skrev i første indlæg, ikke alt er og har været negativt...

    At Putin er glad, viser bare imo han ikke fatter en meter, Europas demokratier bliver næppe uenige omkring Putin og holdninger af den vej, det er i hvert fald ikke hvad jeg ser dette UD som gående på ....

    Alle de positive sider ved EU kunne nu nok have været opnået ved samarbejde, det mener jeg stadig ikke fordrer en Union der af og til agerer som et parlament er overtrumfer de nationale parlamenter ... Faktisk synes jeg det er en anelse nedladende at men at fok skal styres og dikteres, fremfor at motiveres, oplyses og af den vej ende ved de gode beslutninger ... Tja processen vil blive langsommere, men nok også mere holdbar og med større forståelse i de enkelte lande, dermed større støtte til et EU ... det er jo dybest set den opgave de har svigtet, og dermed er EU skepsissen vokset ...

    Klart der er nogle højre nationalister der ser dette som deres sejr .... der er jeg slet ikke , min holdning til EU har ikke ændret sig jeg har altid uanset diverse situationer i Europa og verden været skeptisk, og ment det både gik for stærkt og blev for meget ....

    Jeg ser det på en måde slet ikke som en "sejr", i GO´Morn DK spurgte de en dame der havde stemt nej, om ikke hun var glad ... det kunne hun da ikke svare entydigt på, og de kan jeg godt forstå, det er stort, det r uoverskueligt, der venter mange opgaver, og år med resultater af det her, som gode, dårlige, måske endda forfærdelige, ting der besluttes og som må laves om osv ....

    Det er mere et Ja til hårdt arbejde imo, et Nej til EU i dets nuværende form, ikke et nej til samarbejde ....

    Jeg tænker det mere som en chance for at ændre nogle ting, og med et håb om at EU snart ser og forstår signalerne, mens de har muligheden for at gøre det til noget godt og overvejende positivt ....


  • #16   24. jun 2016 Nu har samhandel osv. eksisteret lande imellem lige siden , man betalte med små hvide sten. .... så mon ikke det vil fortsætte selvom der ikke er noget der hedder den Europæiske Union. ..... Jeg tror det smiley
    Nordmændene er da ikke døde af sult ... eller gået rabundus . ... smiley


  • #18   24. jun 2016 Isabelle ... Landmændene har været der , så længe jorden har eksisteret smiley


  • #20   24. jun 2016 Da man fjernede landbrugsstøtten på new zeeland, gik landbruget ikke rabundus.
    Man fik færre men meget bedre landbrug, og alle de steder der ikke var egnet til opdyrkning, kom tilbage til dets naturlige form, med får og køer.
    Men bedst af alt, var at deres landbrugsministerium, som havde været stort og tungt, blav reduceret til nærmest ingenting. for der var ikke behov for det mere, når der ikke skulle sidde folk og adminstrere udbetaling af landbrugsstøtte.
    Selvfølgelig går det ud over nogen, det kan ikke undgåes, men kan det danske landbrug forsætte i sin nuværende form, når det er så gældsplaget som det er ?


  • #23   24. jun 2016 Arrh ... mon ikke du kan komme på besøg i Ungarn .... Der står nok ikke nogen ved grænsen og skyder dig ... så rolig nu BATDOG .... smiley

  • #27   24. jun 2016 smiley

  • #31   24. jun 2016 Bare man ikke forbyder ..." Far til Fire " .... Det var tider .... ha ha ha


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #39   24. jun 2016 Folket har valgt. Det er mere en man kan sige om DK. Det er fuldstændig uhørt at man ikke vil have en afstemning.

    Hvordan kan man se bort fra hvad folket mener. Man mener det er ens egen overbevisning der skal være gældende for landet. Håber de partier der nægter en afstemning får det at mærke til næste valg.


  • #43   24. jun 2016 Jeg er enig med dig. Men jeg synes det er så ærgerligt, at mange af argumenterne for Brexit bygger på racisme og fremmedhad. smiley

  • #44   24. jun 2016 Hvordan med handel i uk? Jeg køber simons cat bøger på amazone uk.

    Så bliver det ikke toldfrit mere?


  • #46   24. jun 2016 Under 80 kroner er toldfrit.

  • #48   24. jun 2016 Jeg er ikke interesseret i billigt lort fra kina.

    De koster mere end 80 kr..


  • #49   24. jun 2016 Den oprindelige tanke med det europæiske samarbejde var måske, som du beskriver, Batdog. Mange har imidlertid den opfattelse, at EU er et ekskluderende og elitært pampervælde.
    Jeg tror ikke, at vi behøver et centralistisk styret Europa for at sikre samhandel og fred. Vi klarede tidligere den del i nordiske samarbejde - vel at mærke uden, at beslutninger skulle træffes hen over hovederne på de respektive regeringer.
    I øvrigt er det tankevækkende, at alt i mens gamle unioner som Jugoslavien, Tjekkoslovakiet og ikke mindst Sovjet opløses, så forsøges andre etableret.
    Hmm smiley


  • #51   24. jun 2016 "Hvilket nordisk samarbejde? Det, hvor vi besatte Norge og Sverige?"
    Hvis du synes.
    Men ellers det, hvor vi kunne rejse frit og til dels handle frit. Mere samarbejde behøver jeg ikke. Jeg kan godt lide mangfoldighed og forskellighed.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #52   24. jun 2016 Hvorfor ikke respekterer folks valg. Den med at enten er man med, ellers ender man i helvede,tror jeg folk er blevet trætte af. Måske det man selv mener og tror,er forkert. Vi aner det ikke.

    Er enig i Sørens betragtninger. Man får det til at lyde som om at enden er nær. Er sikker på at det nok ender med at England også i fremtiden består.


  • #54   24. jun 2016 Spændt på hvordan deres nej vil påvirke os i dk. Bla svinekød bliver der solgt en del til uk. Og fiskerne er bekymret for om de lukker for fiskeri ved shetlandsøerne mener jeg at det var

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #55   24. jun 2016 Er nu sikker på at det nok skal stabilisere sig igen. Der har været rigtig mange som har ment,at det ikke gør noget godt for dem at være med. Jeg forstår dem godt.

    Hvordan fremtiden kommer til at gå kan vi ikke spå. Men nu har de selv valgt det.


  • #57   24. jun 2016 Vi mangler et Dexit, et Frexit og et Hexit så kan det være de forstår de er gået meget over grænsen...

  • #58   24. jun 2016 Jeg ser det desvære som endnu et tegn på nationalismen der spreder sig Verden over

  • #59   25. jun 2016 @ house .... ja det er er jo nogen der gør .... men det er nu igen lidt søgt, mange mig selv inkl. har været EU skeptiske i mange år og f mange helt andre årsager ...

    Ikke en mand jeg plejer at dele mening med, men :
    http://www.bt.dk/udland/dansk-rigmand-jubler-fra-lystyachten-brexit-er-et-fatalt-doedsstoed-mod-eu-men-folk

    Og så er der bare flere udtalelser fra danske politikkere i kølvandet, der imo udviser så stor arrogance og så lille forståelse for mening mand ....at jeg tænker der simpelthen er nogen der har hovedet så meget oppe i skyerne at den varme luft de svæver på skal pustes væk så de kan lande så hårdt at pæren enten får den løse forbindelse på plads, eller går helt ud ....

    Jeg ved godt at der er mennesker der stemmer ud fra et smal emne udvalg ... igen må jeg sige min tiltro til mennesker generelt er at de fleste er mere intelligente end som så, og stemmer udfra meget bredere overvejelser .....

    Og ja verden har aldrig stået stille, der har været unioner, allierede, splittelse af disse i en uendelighed ... det er derfor vi har Historie .... jeg ser det på mange måder som en naturlig udvikling ....

    Allerede nu er der økonomisk analytikere der siger ro på, processen er så lang, at inden det bliver en realitet, så har markederne vænnet sig til de nye kriterier, og der er indgået de gode aftaler der skal til ...

    @ Anika, helt enig ...... Og så en realistisk leder der kan sætte gang i en proces mod et samarbejdende Europa på de områder hvor det giver mening, ikke et Europa med politiske beslutninger der over-ruler de særegenskaber de enkelte lande har behov for at tilgodese for at fungere.....

    Selvfølgelig skal der indgås kompromisser som i enhver anden forhandling, men aftaler baseret på det og ikke noget man føler er trukket ned over hovedet på de enkelte lande vil klart være bedre, og er der aftaler nogle lande slet ikke kan se sig selv i, så kan de vælge ikke at være med ...


  • #61   25. jun 2016 Man kunne forestille sig at man gjorde de aftaler der kunne være svære at sluge, attraktive at være med i på en eller anden måde ... du ved som med hundene guleroden fremfor pisken .... det er faktisk den ændring jeg efterlyser, udover at det i det hele taget skal slankes ....

  • #62   25. jun 2016 Storbritanniens økonomi er smadret, vejret bliver vist også dårligere - ja selv en flig af nazikortet er trukket.
    Nu starter så "festlighederne", hvor dansken skal skræmmes fra at ønske en afstemning, og i fald en sådan kommer, så i det mindste stemme pro EU af frygt for alternativet.
    Ja, demokrati er en vanskelig håndterbar størrelse smiley


  • #65   25. jun 2016 Nej Lars Seiers holdning overrasker mig heller ikke, og som skrevet er det ikke en mand jeg ofte ser mig enig med, men han opfattelse af lige denne situation deler jeg ..
    Ja enig, der er meget de velbeslåede mod de der skal arbejde hårdt for føden, opgør i det ...... efter en årrække hvor de rige har truffet beslutningerne, og vi andre primært har mærket og betalt prisen ... reaktionen er ikke imo overraskende


  • #68   25. jun 2016 Tænker du her på den hvinende søde Piesporter, så staves det altså nazisTvin smiley

  • #69   25. jun 2016 #66 .... det er jo gætterier baseret på holdningen hos den der skriver .... INGEN ved jo reelt hvad fremtiden byder på .... en med en anden mening kunne antage ud fra han/hendes tro på fremtiden, at de ældre har reddet fremtiden for deres børn .....
    en anden kan sige at de unge ikke skal arbejde mere for at forsøge de ældre netop pga. fx arbejdskraftens frie bevæglighed i EU .... den billige arbejdskraft gør du må arbejde mere for at betale lige så meget i skat som hvis der ikke var pres på lønningerne ...osv ....

    De fleste scenarier der skrives om i disse kan ikke basere sig på fakta, men kun på ens egen overbevisning og analyse af hvad man tror der vil ske ... og de artikler der kommer ud af det, vil helt sikkert vippe den ene eller anden vej alt efter om man er glad for, eller ked af Brexit ....


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #70   25. jun 2016 Mange der har arbejde i England lever under fattigdoms grænsen. Stor arbejdsløshed og folk der er på røven. Vi snakker om mindste lønninger på 55-60kr i timen. At udenlandsk arbejdskraft gør,at man ser lønninger der er lavere en det så bliver det svært at leve af det.

    Kunne det tænkes at den gruppe ikke kan se hvad EU gør for dem. Måske de ikke kan se hvordan det kan blive værre.

    Når toppen af samfundet nu tuder, kan man fristes til at mene de har fortjent det. Er de nu på røven,så velkommen til den verden som mange englændere har oplevet.


  • #71   25. jun 2016 Ja ... havde EU nu arbejdet for social lighed i en retning hvor lønninger og levestandard var øget i de fattigste lande, fremfor at sende disse til de øvrige lande hvor deres arbejdskraft er med til at presse de vilkår vi har arbejdet og kæmpet for i mange år ... se var det lykkes så havde EU haft succes

  • #72   25. jun 2016 EU har samarbejdet har betydet at de mindste lønninger er steget MEGET i de nye EU lande.
    Men det tager tid før der bliver en balance.


  • #73   25. jun 2016 stadig er en del af den kommende balance åbenbart at det er sværere for en del virksomheder der kun bruger ansatte med fx danske fagforeninger i ryggen, at byde ind og få arbejdet indenfor nogle fag ..... ved det er et problem indenfor nogle håndværk, stilladsarbejdere, transportsektoren, rengøringsbranchen osv ....


  • #74   25. jun 2016 Jeg har længe sagt at den 100+ gamle "Dansk Model" ikke er optimal i 2016.
    Men både i mit eget parti, og alle andre partier er man nærmest religiøst enige om at den model ikke må udfordres.


  • #76   25. jun 2016 Vark læser du nogen gange dine indlæg dagen efter, når du ikke er høj?

  • #78   26. jun 2016 Haha, Salla, jeg ville i første omgang have skrevet, at det ALLERførste der faldt mig ind var: shit...... jeg køber en del varer fra UK som jeg ikke kan få andre steder og som er alt alt for dyrt i Danmark, og hvis jeg ville købe uden for EU så havde jeg allerede købt en masse fra USA....
    Men det lød super naivt og egoistisk i den store sammenhæng smiley :D
    Og så er der vist noget med, at de kan lave en eller anden særaftale og være med i EU's indre marked. Jeg har ikke meget styr på det.. men det håber jeg.
    Men uanset hvad så sker det jo ikke i morgen.


  • #79   27. jun 2016 der har lige stået på de der rullenyheder der kører under vejrudsigten på Go´Morn dk at der kan gå op til 10 år inden det har "fuld" effekt ...

    jeg synes simpelthen mange af reaktionerne er hysteriske, der kan ske så meget inden, og processen så langsomt at man nærmest ikke mærker forskellen fordi andre aftaler er nået at komme på plads inden ......
    Og så er det min tro at både briter og samarbejdsparter faktisk ender med at blive tilfredse, de vil i så fald have forhandlet sig frem til tingene fremfor at skulle skrue ting sammen under hensyntagen til EU direktiver ....

    Og med den langetidshorisont kan de såmænd også nå at stemme sig ind igen, eller flere lande ud osv ... Ingen kan se bare få år frem ....


  • #82   27. jun 2016 åh, det er da bare en reaktion på noget der er uoverskueligt lige nu .... det er imo stadig ikke undskyldning for at blive i noget nogen ikke synes fungerer, bare fordi fremtiden bliver svær .... det ville imo være at springe over hvor gærdet er lavest hvis man blev af vane ... det skaber ingen udvikling men stilstand....

    selvfølgelig er der små panik men mon ikke der de lige så stille får fat ... jeg har aldrig været tilhænger af ikke at turde tage svære beslutninger bare fordi man ikke på forhånd havde en færdig plan ....


  • #85   27. jun 2016 Ulla : Hvad skulle forhindre os her i DK, at forsat handle med UK ?

    Hvorfor skulle vi ikke kunne sælge bacon og smør til dem mere ?
    Kommer Fru Merkel og siger : NEIN forbudt ! Det må I ikke ! ??


  • #87   27. jun 2016 Det er muligt at det bliver anderledes, men at påstår at handlen falder til jorden blot fordi de melder sig ud, er otopi.

    Og man skulle måske slå koldt vand i blodet, og se lidt længere end sin egen baggård, og være farvet deraf.

    Ved du hvorfor, som i virkelig *hvorfor* flertallet sagde ja til at melde sig ud af eu ?
    Er du klar over hvor meget vreden ulmer i de forskellige eu lande ?
    Hvis ikke, så prøv at grave lidt dybere i tingene, for der er mere i det her, end blot at din mand nu ikke kan anse sig selv som eu borger medmindre han emigrere til et eu land !


  • #89   27. jun 2016 ja det var knebent ... det kunne lige så godt have været knebent den anden vej ... sådan er demokrati, her i DK lever vi jo også under regeringer vi ikke selv har støttet ...sådan er det jo ... igen alt efter hvad man er til så ligger man en værdi i at de "gamle" har stemt exit i højere grad end de unge ...ligeledes har land stemt mere exit end by .... nogle siger så at de ødelægger det for de unge, hvem ved ingen så absolut ingen kan endnu forudsige hvad det kommer til at betyde ... som exit tilhænger vil jeg sige erfaringen har stemt kontra de unge der ikke har kendt andet ... igen ens egen holdning præger jo det man læser ud af alt der skrives lige nu ....

    Selvfølgelig ryster alle de dommedags profetier der fylder medierne, men hvem ved om nogle år, ja så enten kan exit stemmerne sige at de stemte rigtigt, eller de kan ærge sig .... men det er imo alt for tidligt at konkludere noget som helst ....


  • #90   27. jun 2016 Lad nu tingene falde ned på jorden. Lige pt er den side der tabte helt oppe og ringe, over deres nederlag.
    Men ellers ja, det er uanset hvordan du vender og drejer det et flertal, nøjagtig som det var i danmark, da vi stemte sidste gang.
    Og man skal huske at når marginalerne ligger så tæt er der ca halvdelen af befolkningen der ønsker det ene og der er så faktisk også en halvdel der ønsker noget andet.
    Hvem skal have det som de vil ?
    Hvorfor er det så forfærdeligt for eu tilhængerne når de taber flertal ? De forlanger endda hensyn, hvad nu hvis det var omvendt ?
    jeg ved godt hvad eu-modstanderne havde fået af vide hvis de havde tabt, nemlig snup en tudekiks og kom vidre.

    Jeg synes det er godt der bliver rusket op i tingene, og at de nede i eu, får en øretæve, som kan få dem til at vågne op og indse at alle lande er individuelle og skal selv bestemme.
    eu parlamentet skal ikke sidde som en føderation og vores lande kun er små stater uden selvbestemmelse.


  • #91   27. jun 2016 nemlig ... hvem ved måske hele EU er redefineret inden det ovehovedet får nogle væsentlige ændringer for briterne, måske der er skrevet et helt andet samarbejds- og samhandelsgrundlag som alle kan se sig i, og hvor briterne er med igen .... kommer der Frexit og Hexit så sker der helt sikkert så mange andre ting ..... det er simpelthen flere år for tidligt at male fanden på væggen

  • #92   27. jun 2016 Det er jo så nemt at stå og gale op og ærgre sig over at det blev et nej og at det er de gamles skyld at det blev et nej.

    Dem der hyler mest over resultatet er de unge og af dem er der kun 40% som har stemt.
    Hvis nu de havde rejst sig fra sofaen og havde opsøgt et valglokale og havde stemt, frem for at ligge på sofaen, så var resultatet jo blevet et andet.

    Man kan ikke tillade sig at klage og brokke sig, hvis ikke man har stemt


  • #94   27. jun 2016 så hurtig tror jeg simpelthen ikke det går ... kan godt se det er træls for de der står i nogle dilemmaer .....

    Ikke engang mellem EU landene er de enige om det skal gå langsomt eller stærkt ...
    Hollande det fjols vil have det skal være hårdt, hurtigt og kontant fordi han så tror de 60% EU-skeptiske franskmænd kan skræmmes ...., det er lige netop den slags politikkere der får leden frem hos mange ..... den gamle tro på skræmmekampagne og pisk .... manden er jo ude af trit med moderne lederskab..... og Merkel der står og vil ligne en ene-leder af EU .... de er håbløse ....


  • #95   27. jun 2016 Man kan da hellere ikke tillade sig at gale op når man stemmer "for sjov -eller kald det protest"
    Man har sat sin stemme og dermed basta.

    Alle dem som nu galer op, kunne have taget valget alvorligt og have stemt på det de gerne ville.

    Det ville da være fuldkommen latterligt, hvis der skulle komme et nyt valg kun fordi der findes idioter som ikke tager et valg alvorligt.

    Dem som "bare har stemt på noget andet i protest" burde skamme sig frem for at stå og gale op.
    De har fået det de har stemt på og har dermed mistet retten til at jamre.


  • #96   27. jun 2016 Det er hammerende useriøst at forlange endnu en afstemning, det vil kun vise nul respekt.
    Jeg tror så heller ikke der kommer et nyt valg.
    Det er blot et græsstrå som tilhængere klamrer sig til.


  • #97   27. jun 2016 Der foregår formentlig et beskidt spil i skrivende stund. EU-tilhængere prøver alle kneb nu. Uh, nogle fortrudt - ny afstemning. Der var fandenhyl'me også mange, der fortrød 'jaet' i 1972 (fx begge mine forældre).
    Vi venter stadig på en ny afstemning.


  • #98   27. jun 2016 ".. som nu siger at de stemte som protest, og at de ikke regnede med, at det ville blive det endelige resultat."

    Ej det er fandme da også et fornuftigt grundlag at stemme på smiley O.o Shit, hvor uhyggeligt


  • #100   27. jun 2016 Vel er jeg ikke brite, ej heller xenofob og slet ikke tilhænger af en europæisk union, men alligevel tillader jeg mig at blive stødt over mange tilhængeres nedladende holdning til unionsmodstanden.
    Jeg synes, at DK skal tage i mod politiske flygtninge, men være lidt påpasselige med de østeuropæiske velfærdsjægere. For det er nemlig lige, hvad de er.


  • #104   28. jun 2016 Det giver for mig ingen mening at man fra EU´s side støtter den udvikling og på den måde støtter at det bliver laveste fællesnævner der kommer til at gælde for den almindelige arbejder i Europa, det var bedre man støttede arbejderne i de lande med dårlige vilkår og lønninger til at tage kampen for bedre forhold, den kamp der er kæmpet i de bedre stillede lande gennem de sidste 50 år, for at mening mand også kunne få ordentlige arbejds- og levevilkår....

    Dette udhules pt. og de eneste det gavner er storkapitalen, synes simpelthen det er den forkerte vej at gå .....udover det altså ikke skaber bedre vilkår i de lande hvis ikke kampen tages, så skaber det splid mellem de mennesker der skal leve af ærligt og slidsomt arbejde, men det er også en politisk tæft, kan man få de mennesker til at skændes og slås med hinanden om arbejdet og samtidig underbyde hinanden, så både tjener samfundets top flere penge, men de sørger også for at "underklassen" ikke har overskud til at gøre oprør og tage kampen op for bedre forhold .... det er ren Win Win, men for de forkerte i min optik ....

    Der er næppe nogen der fortænker folk i at søge bedre vilkår, men den måde det foregår på nu er at tisse i bukser for at holde varmen , på lang sigt vil alle miste varmen ....


  • #106   29. jun 2016 Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, er vist det man siger ... jeg bliver lidt træt på menneskehedens vegne når folk opfører sig dårligt .... men alligevel må jeg fortsætte med på en eller anden led at have tillid til at der er nogen der kan tænke sig om og være rationelle .. ikke kun tænkt på emnet i denne tråd men generelt .....

  • #108   29. jun 2016
    Jeg vil gerne ud af EU. Df'erne vil gerne ud af EU. Der vil naturligvis være visse overlap af bevæggrunde, men nok også en del mere specifikke standpunkter fløjene i mellem.
    Overordnet set er det vigtigt at spise broccoli (tror jeg nok). Om du spiser det fordi, at det smager godt eller fordi, at det er sundt, så er virkningen stort set den samme.


  • #109   29. jun 2016 nu er der jo forskel på hvorfor man kommer med den slags "statements" ...de der er højrenationalister ser en anden slags i den slags udtalelser, end folk der om man så kan sige tænker mere politisk .... de siger den slags af fx de grunde jeg også tænker og beskriver #104 .... og ja man kan så se at det er lykkedes at få kampen for overlevelse være blandt de dårligst stillede .... en skam de ikke kan finde ud at stå sammen i stedet for mod dem der udbytter dem .... der er i den grad behov for at samle den menige arbejder i en ny arbejdskamp ..... men igen når man sender folk rundt på kryds og tværs for at få en bare lidt bedre løn, så bliver det endnu sværere at få samlet folk ..... jo flere man kan samle i bunden af Maslows behovspyramide, der hvor det bare gælder overlevelse, jo færre har kræfter til oprør ... det er så smart, og det virker, det viser alverdens målinger jo, verdens rigdom centreres på få hænder, og de der intet har andet til dagen og vejen de får endnu mindre ...
    Vi trænger til en ildsjæl, en karismatisk leder der kan samle lønslaverne på tværs af Europa .....


  • #111   29. jun 2016 Isabelle ... du ved godt det ikke kun er nationalister der er EU skeptiske/modstandere, der er også mange der er det med basis af den måde de fortolker konsekvenserne af den førte EU politik på .....

    fx .... den nyeste sag .... Den i årevis omtalte etablering af en ny lufthavn her ved Aarhus ..... jeg vil lige sige jeg er imod den, MEN hvorfor rent ud sagt fanden EU skal spørges om den må anlægges, det fatter jeg altså ikke en meter af .... det har angiveligt noget at gøre med at kommunen skal binde sig til at dække noget budgetteret underskud mange år frem ... og noget med hvem det rammer, eller hvem den evt. konkurrer med ... jamen helt ærligt det rager da ikke EU ....


  • #113   29. jun 2016 for øvrigt tænker jeg at voldspsykopater altid finder en grund til at afreagere .. havde brexit tabt, havde de gjort det alligevel ......

  • #114   29. jun 2016 Jeg synes Sørens anologi virker fint. Både Enhedslisten og DF vil ud af EU ... De har som regel ikke vildt meget til fælles, så mon ikke deres bevæggrunde er forskellige?

Kommentér på:
Tillykke til Storebritanien

Annonce