{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Så har jeg sgu fået vikarjob igen! {{forumTopicSubject}}

Jeg må indrømme at er lidt ambivalent omkring hele princippet med at man SKAL søge og søge og søge.

Det bliver mit 3 vikarjob siden november sidste år, og ingen af dem har sgu været nogen jeg har søgt på - men hvor de selv har 'fundet' mig.

Men fedt alligevel at få lidt at rive i, lidt mere at skrive på cv'et og at komme mere hjemmefra.

Jeg skal starte 25/7 og så mindst 6 mdr frem derfra.


Sådan set osse meget godt timet, nu hvor de har lavet den nye 'sjove' regel med at man som kontanthjælpsmodtager SKAL have regulært arbejde så og så mange timer på årsbasis, ellers mister man penge.
Den regel og hvornår der tælles fra, blev selvfølgelig indført 14 dage efter at jeg var stoppet på et vikarjob... typisk.
Men jeg tænker bare på alle dem som søger og søger og ikke får noget, heller ikke vikarjobs, og som ikke opnår de timer. For praktik og løntilskud tæller jo selvfølgelig ikke. Det er sgu ikke rimeligt at man dunker folk oveni hovedet økonomisk fordi der ikke er arbejde nok til alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så har jeg sgu fået vikarjob igen!
  • #1   27. jun 2016 Nej, det er ikke rimeligt. Men til lykke med at du i hvert fald har fået et vikariat til at hjælpe dig videre smiley

  • #2   27. jun 2016 Tillykke med dit nye vikarjob smiley Hvad skal du lave ?

    Ingen tvivl om at man er jaget vildt som arbejdsløs smiley Hvilket jo ville være fair nok, hvis der var job til alle. Men når der ikke er job til alle, så må det være frygteligt stressende smiley


  • #3   27. jun 2016 Tillykke!! smiley

  • #4   27. jun 2016 Takker smiley

    Jeg skal være madmor i en ud af 3 institutionshuse... og det er sådan set også i gå-afstand. Det tager vel 10-20 minutter at gå derned. Ikke sikker på at jeg føler for at cykle, for hele hjemvejen er op af bakke *G*


  • #5   27. jun 2016 Tillykke smiley Og så starter du lige på min fødselsdag smiley

  • #6   27. jun 2016 Min veninde er ramt af det med antal timer , og mister 1000kr til okt , og der er også noget med hendes bolig sikring ryger ? Synes det er grotesk i nogle situationer . Hun er pt i arbejdsprøvning , kan holde til 14 timer pr uge , dels pga en smadret skulder men også pga hendes borderline. Udover det er hun alene mor til 3 børn , hvor den ældste er særlig sensitiv , og de to andre har ADHD og medicineret - Dem skal hun også have overskud til , samtidig med hendes eget og yderligere straffes økonomisk . Hun har ingen chance for at optjene de timer hun skal , og vil ikke komme i en fuldtids stilling de kommende år . Jo måske ? Men efter maks 1 mdr er hun helt knækket . smiley

  • #7   27. jun 2016 så vidt jeg kunne se er det 1000kr for ikke-forsørgere og 500kr for forsørgere... men det er jo osse mange penge, hvis man lever på et stramt budget.

    Jeg tænker at ideen er at ramme dem som sidder på deres flade og egentligt ikke er interesseret i at komme videre ud af systemet (og jo de findes altså), men her rammer man altså folk som gerne vil videre.
    I forvejen søger de fleste jo røven ud af bukserne... men man kan jo ikke hekse jobs frem hvor der ikke er noget.


  • #8   27. jun 2016 Okay . Men de lever i forvejen for 2500-3000kr 1 voksen og 3 børn - det er inkl gaver, fornøjelser , mad , tøj og ekstra regninger . Så at skære i hendes budget gør hende bare mere presset .

    Det er synd at det rammer bredt , for mange vil jo gerne , men kan ikke .


  • #9   27. jun 2016 som så mange andre tiltag, så vil det hovedsageligt ramme de forkerte.. og det er fandme trist

  • #11   28. jun 2016 Jeg søger osse så jeg bliver blå i hovedet. Ofte får man jo ikke engang respons andet end et autosvar.

    Ved ikke om vikarvejen er det ny sort, men som jeg ser på det, så kan det være med til at skabe noget netværk sådan at der måske bliver tænkt på en når der dukker noget fast op. Og så er der jo den med de der forbandede timer.


Kommentér på:
Så har jeg sgu fået vikarjob igen!

Annonce