{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fanen "hunderacer"
  • #3   23. okt 2016 Haha, Minion, jeg er enig med Nina, det er helt hundrede gravhunden *GG*



  • #4   23. okt 2016 Åh... ja, Fair Dog undersøgelser kan man jo snildt lægge sin lid til... smiley

  • #6   23. okt 2016 Joo... det må man sige...

    Jeg gad godt vide hvilke eksperter, der har strikket det sammen...


  • #8   23. okt 2016 Kors i røven!!

  • #12   23. okt 2016 Også for mig, Maj-Britt.. eller faktisk slet ikke, for det er jo meget lignende det, vi blev fodret med i firserne...

    En schæfer befinder sig i øvrigt også fint i en lejlighed. Ligegyldigt hvor den bor, så trives den, hvis den er sammen med sine mennesker og disse mennesker gider at lave noget med den.


  • #13   23. okt 2016 Hg skulle have spurgt hos dkk, så havde tingene bare været på plads fra start. Eller alternativt dkk's altid nærværende "talerør" smiley smiley

  • #16   23. okt 2016 Øv også, Kenzie smiley

  • #18   23. okt 2016 Hvor ser I den fane - kan slet ikke se den på appen?

  • #21   23. okt 2016 Idéen er super god, men synes godt nok resultatet er ret pinligt.

  • #22   23. okt 2016 Så den godt i går aftes og undrede mig meget over indholdet under visse punkter smiley

  • #23   23. okt 2016 Jeg vil gætte på, at det er et SEO - search engine optimization- projekt fra Bazooms side, som har til formål at lede mere trafik ind på siden, samt give en eller anden fornemmelse af, at på HG kan man finde viden.

    Der har garanteret siddet en kommunikationsmedarbejder og kigget på alle de spørgsmål, folk stiller Google, og så sammenflettet nogle svar af, hvad h*n kunne finde på Google og herinde.


  • #28   23. okt 2016 I følge DKK er chihuahuaen en ret sund hund, hvor man primært tjekker PL og så om fontanellen lukker.
    I følge hg er racen rigtig usund og kan fejle alverden (og det gør de skamavlede da helt sikkert også, specielt hvis andre små ikke sunde hunde er blandet ind i det)
    Men underligt nok er ingen af de ovenstående sygdomme nævn, men øjenbetændelse er smiley
    Jeg har godt nok aldrig hørt at det var noget de havde oftere end andre hunde, og det har da intet med racen som helhed at gøre.

    Derudover synes jeg der bliver lagt alt for meget vægt på hvordan de kan blive når man køber fra et dårligt sted eller med den forkerte ejer.
    De fortæller slet ikke hvor fantastisk en hund den er, hvis du sætter dig ind i det og køber fra en god opdrætter.
    Der står heller ikke noget om hvad end kræver i der daglige udover at de godt kan lide at putte under dyner og tæpper smiley

    Så står der at de oftest er 15-23 cm tror jeg det var, racen har ikke krav om mål, så det kan da være fuldstændig ligegyldigt, og jeg aner ikke hvor de har det fra, for jeg har endnu til gode at se nogen der måler deres hund i stang, da det jo netop ikke er noget der bruges i racen.

    Så står der at den sjældent bliver over 3 kg, men ikke at standarden siger 0,5-3 kg.

    Og gennemsnitslevealderen for en RASK chihuahua skulle være 15-20 år, hvorfor ikke skrive gennemsnits levealderen sådan generelt.


  • #30   23. okt 2016 Spøjst man ikke har fundet det som relevant information om racen, at nævne ast er ulovlig i dk..

  • #32   23. okt 2016 Hvad er det for en race, der skal have forkogte ben?

  • #34   23. okt 2016 Det er i den grad en nyhed *GG*

    Det er mig en gåde hvordan de der sære beskrivelser kan være opstået..

    Tænker at meget af det er fyldt af de der gamle ammestuehistorier om hunde af forskellige racer.
    Bevares, nogle gamle hundefolk kan godt finde på at give sådan nogle sære oplysninger videre, men jeg synes nu at folket på HG burde vide bedre...


  • #36   23. okt 2016 HAHAHA!!



  • #38   23. okt 2016 Det ligner simpelthen en google-oversæt-ting...

  • #39   23. okt 2016 Tror vist godt vi kan konstatere, at Bazoom, HG - det er en ommer smiley

  • #47   23. okt 2016 Det har man skrevet under på, at de må, Anine smiley

  • #48   23. okt 2016 Lidt overfladisk beskrivelse af den irske ulvehund, men ikke helt skævt smiley
    Og sikke et smukt eksemplar der er vist smiley


  • #51   23. okt 2016 Den har været der i et par dage, for jeg trykker forkert når jeg skal trykke på statusbeskeder smiley
    Men da jeg lige skimtede fanen tog jeg mig til hovedet.
    Hold op for en omgang sludder der er skrevet der smiley


  • #52   23. okt 2016 Det er også et pragteksemplar der er vist et hovede af hos labben smiley

  • #53   23. okt 2016 Jeg kan ikke finde det, bruger i appen?

  • #54   23. okt 2016 Nej, ingen app her smiley

  • #55   23. okt 2016 Jeg fandt det direkte på hjemmesiden

  • #56   23. okt 2016 Jeg så det i går, og var lige ved at oprette en tråd i stil med denne her.

    Der er godt nok meget der undre;
    For uden de ret sære beskrivelse, så skal der ikke ret meget søgen på HG til at finde en hel del andre spørgsmål, der nok er mere relevante, når det gælder viden om det at have hund.
    Feks - Hvad koster det at have hund? Hvilke lovkrav er der, man skal opfylde?
    Hvad skal man se efter, når man vil købe en hund?

    Mht til racerne, så havde det da været ret oplagt at benytte sig af muligheden for at linke til HG's galleri - så havde man let kunnet fremvise en meget stor andel, af de hunderacer, der findes i Danmark.
    Og det letteste sted at finde racebeskrivelser - tilmed nogen der ikke skal google-oversættes - er da specialklubberne. Link eller klippe-klistre, så er den ged barberet!

    I det hele taget, er det sært, at man ikke i højere grad, har benyttet sig at den resurse, der ligger i, at man har et ret aktivt forum, med en masse brugere, der har alverdens viden om hunde. Dels fordi der så var mulighed for at få en bedre version fra starten, del fordi det ville give større "ejerskab" til brugerne, og dermed også en større loyalitet.
    Noget de fleste virksomheder vil give en hel del for at få, og som i det her tilfælde ville være næsten som at stjæle slik fra børn (eller kage!), samtidigt med at man fik en masse information, uden at skulle bruge tid på at lede efter den.


  • #57   23. okt 2016 Jeg er dybt chokeret - det er en gang pladder og vrøvl! Som de har fået blandet sammen.
    Min race er en ENGELSK cocker spaniel - den er ikke opdelt i amerikansk eller cocker - det er 2 vidt forskellige racer ... Jeg mener dybt seriøst det er en ommer!
    Og så burde de folk, der har skrevet det makværk, se på racernes profiler på specialklubbernes hjemmesider...


  • #59   24. okt 2016 Godt nok også et fint billede der ligger under Siberian Husky... smiley

    Men ja, nogen af beskrivelserne er da lige til at ja.... suk..!


  • #60   24. okt 2016 Hej smiley

    Vi vil naturligvis gerne have at racebeskrivelserne er så korrekte som muligt, så hvis I har input eller spotter faktuelle fejl, må I meget gerne skrive her i tråden (gerne med kilder) så vil vi forsøge at rette til løbende.

    Mvh. HundeGalleri.dk


  • #62   24. okt 2016 Hundegalleri, dejligt at i lytter.
    Jeg er desværre på fra mobilen, og den er ikke min bedste ven i dag, så kan ikke lige linke.
    Men jeg vil da anbefale at i går ind på DKK og finder racebeskrivelserne frem, der er en del god fakta omkring de forskellige racer.

    Og så vil jeg henvise til mit indlæg højere oppe, som jeg ikke lige kan kopiere. Men jeg kommer gerne med forslag og ændringer om chihuahua når jeg lige kommer til en computer.
    Jeg tror ikke det står der, så en god idé ville også være at skrive at de kommer i to pelsvarianter nemlig korthåret og langhåret smiley
    Så siger standarden 0,5-3 kg og der er intet om højde, så det ville jeg personligt slette, for mig virker det useriøst at skrive en højde når der ikke findes en standard.


  • #63   24. okt 2016 Det er nok praktisk talt umuligt at finde kilder til racebeskrivelserne, hvis man ikke henholder sig strikt til DKK's beskrivelser eller Politikens smiley

    Og så er det jo egentlig ligegyldigt med beskrivelser....

    Der er i øvrigt ingen kildeangivelse på det, der allerede står - hvem har lavet det?


  • #67   24. okt 2016 Jeg har klart rettelse til engelsk cocker spaniel:

    Fuld af livsglæde, energi og med en konstans logrende hale. Blid og hengiven overfor alle i familien og venlig mod fremmede. Velegnet som selskabshund, blot man hele tiden har i tankerne, at der bag det indtagende væsen gemmer sig en beslutsom og selvstændig jagthund med et stort behov for aktivitet.

    Den er aktiv og behøver en hel del beskæftigelse og motion, helst med mulighed for at bevæge sig frit og bruge næsen. Den har et stort kontaktbehov og trives ikke med at være alene for lang tid ad gangen.

    Vildt interessen er specielt rettet mod fugle og det ligger lige under huden, så hunden skal tidligt lære grundlæggende lydighed med hovedvægt på indkald. Den røde Cocker har erfaringsmæssigt den stærkeste jagtlyst og kan være noget vagtsom.

    Dens silkeagtige pels er glat tilliggende, ikke for rigelig og aldrig krøllet. Den skal trimmes og klippes jævnligt og kræver en del arbejde med kam og børst. Væn tidlige hunden til pelsplejen, så den bliver en daglig hyggestund for begge parter. Fjern jævnligt hår i ørene.

    Spaniels går tilbage til 1100 tallet og blev oprindeligt ikke betragtet som selvstændige racer. Først i 1800 tallet blev de delt op i to grupper. Hunde over 11 kg var “Starters”, som skulle jage vildtet op. De mindre kaldes Cockere, og de skulle både rejse og apportere. De brugtes fortrinsvis til jagt på skovsnepper (woodcocks). Cocker Spaniels stammer fra Wales og Syd England og blev anerkendt som race i 1892. Den bruges fortsat til jagt, om end de fleste i dag holdes som selskabshunde.


    ENGELSK COCKER SPANIEL

    (English Cocker Spaniel)

    Oprindelsesland: Storbritannien.

    Anvendelse: Stødende jagthund.

    Klassifikation: FCI Gruppe 8 Retrievere, stødende jagthunde, vandhunde.

    Sektion 2 Stødende jagthunde. Med brugsprøve.

    Kort historisk:

    Oversigt: Efter dannelsen af The Kennel Club i 1873 blev Cocker Spaniels adskilt fra Field og Springer Spaniels. Racen blev oprindelig kaldt “Cocking Spaniels”. Dette navn kom fra jagten på skovsnepper.

    Som det er med mange stående jagthunderacer, er der i dag også en forskel i type på de Cocker Spaniels, der anvendes til jagt og de, der udstilles. Cocker Spaniels, der udstilles, er en mere robust og tung udgave af den Cocker Spaniel, der bruges til jagt.

    Helhedsindtryk: Glad og robust, med gode jagtegenskaber, harmonisk og kompakt.

    Vigtige proportioner: Højden fra toppen af skulderen til jorden er næsten den samme som fra toppen af skulderen til haleroden.

    Temperament: Muntert væsen med altid logrende hale. Har typiske, travle bevægelser, især når den følger en fært. Går frygtløst gennem tæt krat. Blid og hengiven, dog fuld af overstrøm-mende livsglæde.
    _______________________________________
    Citat slut..Dvs racen stammer ikke fra Spanien, som der ellers står herinde, og det er klart én af de større fejl!

    Kilde:
    http://www.spanielklubben.dk/engelsk-cocker-spaniel-3


  • #68   24. okt 2016 Jeg synes racebskrivelsen på Finsk Lapphund er meget rammende smiley Og så er jeg da ret stolt over at Mys er valgt som en af "modellerne" smiley

  • #71   24. okt 2016 Helt enig.
    Når man udråber Schæferen og var det Rottweileren? til at være dem der står for flest bidskader, så bør man også have med og oplyse at det er set i lyset af hvor mange hunde der egentlig er af de racer.
    Jeg kan slet slet ikke forstå at man vælger at bruge Fairdog som kilde.


  • #73   25. okt 2016 Jeg havde slet ikke set om det med lederskab under hunderacer, jeg er stadig i chok over racebeskrivelsen af min race...eller mangel på samme. Det er vist ikke nogen, der er opdateret indenfor viden omkring hunde og hundepsykologi, der har skrevet dette. Men det er jeg vist ikke den første der mener her i tråden.

  • #74   31. okt 2016 Det gør mig faktisk lidt irriteret at i hundegalleri selv kommer ind i tråden og beder om at vi hjælper jer, så i kan få gjort siderne bedre, men at i så som altid vælger bare at ignorere det. Det er jo ikke første gang i beder os (efter i har lavet/ændret noget) at komme med input, som i så vælger ikke at lytte til.

    Jeg bliver lidt træt af at bruge tid på at fortælle jer om en race, som står mit hjerte meget nær og faktisk utrolig gerne vil hjælpe til at der kommer en god beskrivelse af racen for mennesker der overvejer den skønne race, når i alligevel ikke lytter til det. Der er ikke kommet den mindste ændring under racen efter denne tråd, og det føles derfor som ret meget spild af tid. smiley


  • #75   31. okt 2016 @My only Sunshines<3 (Solvej) - vi sætter rigtig meget pris på alt det gode input og følger med i tråden. Det kan godt tage lidt tid, før vi får lavet alle rettelser, men der arbejdes bestemt på sagen. Mvh. HundeGalleri.dk

Kommentér på:
Fanen "hunderacer"

Annonce