{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.766 visninger | Oprettet:

Helene P
Helene P
Tilmeldt:
15. jan 2017
Emner: 6 Svar: 19

Trapper {{forumTopicSubject}}

Har ingen ide om, om det her er det rigtige sted jeg skriver men altså

Kæresten og jeg søger hund, problemet er bare at vi bor på 4. sal
Jeg kan finde en masse informationer om hund i lejlighed, men ikke så meget om hunde og trapper udover at hvalpe/ikke fuldvoksne hunde ikke må gå på trapper

Så jeg søger info om hunde og trapper og måske nogen der har stået i samme situation men har fået det til at lykkes?


Kommentarer på:  Trapper
  • #1   15. jan 2017 Kommer an på hvilke racer I kigger på?

  • #2   15. jan 2017 Jeg kender Helene.
    De er lidt i vildrede med hensyn til hvilken race de vil have.
    Så det er bare et generelt spørgsmål om trapper smiley


  • #3   15. jan 2017 Det er jo ret simpelt... jo større hund jo mere bøvlet at bære det første år, jo mere HD disponeret race jo større risiko. Jo mindre race jo mindre et problem er trapperne.

    Jeg bor på 4. sal... pt bærer jeg Junior ned pga skade... 26-27 kg .. det skal man være obs på kan være nødvendigt.


  • #4   15. jan 2017 Har I elevator?
    I kommer til at rende op og ned med hunden i favnen mellem 4-12 gange i døgnet de næste ti + år (flere gange ved hvalp end voksen), så tænk grundigt over det.
    Det kan være rigtigt svært at renlighedstræne en hvalp i en lejlighed, og nogle af de små racer, som egner sig bedst til lejlighed, er generelt sværere at få renlig.
    Gentagne bevægelser som trapper, er noget møg for store racers led, især i vækstfaserne. Nogle trin kan og skal de kunne holde til, også som hvalpe, men fjerde sal er absolut no-go.


  • #5   15. jan 2017 Jeg synes overhovedet ikke renlighed og 4. sal var et problem... derimod en super kur smiley Elmo var renlig som 12 ugers og jeg var 5 kg lettere... win win.



  • #7   15. jan 2017 Vi havde nu heller ikke problemer med at få Ozzy gjort renlig, han var også 100 procent renlig omkring 12 ugers alderen, og før det var det virkelig få uheld han havde. Vi boede på 3 sal da vi fik ham , og sørgede bare for at gå ned sådan ca. hver 2 time, og var også nede i løbet af natten.

  • #8   15. jan 2017 Jeg bor som sagt på 4. ... min går op og ned hver dag (men ja ikke nu pga skade) Selvfølgelig kan de gå på trapper, men derfor vil jeg stadig passe på min hvalp, og det betyder at bære, og langsomt vænne den til at gå på trapper.

  • #9   15. jan 2017 Louise, så du vil ikke mene, at det er et problem med trapperne, så længe den som hvalp bliver skånet?

  • #10   15. jan 2017 Ikke i min verden... men det hjælper ikke ret meget, når TS ikke svarer hvilke racer der er spil.

    Jeg ville jo aldrig skaffe mig en Moloss eller anden kæmpe stor hund. Mine kriterier for 4. sal er en race, som ikke døjer ekstremt med led og ikke større end jeg kan bære som voksen.


  • #11   15. jan 2017 Jamen umiddelbart har de kig på nogle forskellige. Blandt andet Keeshond, japansk spids og Eurasier smiley

  • #12   15. jan 2017 Jeg boede på 3. sal, da jeg hentede min GD, som var 10 måneder.
    Han kom fra en 5. sal.
    Han blev næsten 10 år og havde ingen problemer med sine led.
    Måske burde det siges, at det er 40 år siden.
    Dengang gik alle hunde store og små på trapper smiley


  • #13   15. jan 2017 Den er virkelig gal med avlen hvis ikke en hund kan holde til at gå på trapper. Sorry to say.
    Jeg synes ikke at en hvalp skal gå op og ned fra 4 sal 10 gange om dagen, men alt med måde.
    Det er selvfølgelig noget andet med Junior der er skadet lige nu, der forstår jeg godt at Louise bærer ham.

    Zenta gik på trapper fra hun var 8 uger.
    Selvfølgelig kunne det ske at jeg var nødt til at bærer hende ned og op på sidste luftetur hvis hun var træt, eller om natten var hun ikke var så kvik, men som udgangspunkt er hun aldrig blevet båret op og ned.
    Hun er 10 år gammel og med A hofter og 0 på albuer.


  • #15   15. jan 2017 Tænk på hvad min race skal kunne holde til som tjenestehund .. Så er trapper altså virkelig det mindste.
    Jeg har det lidt sådan, alt med måde og det plejer nu at gå meget godt.


  • #16   15. jan 2017 Ozzy har også gået på trapper siden han var hvalp, ikke da han var helt lille for det kunne han slet ikke smiley Men altså da vi havde haft ham et par måneder flyttede vi i ny lejlighed på 2 sal, og der har han selv gået op/ned de fleste gange.

    Jeg anede ikke at hunde skulle være fuldt udvoksede før mange mener de skal gå på trapper, men altså det er da gået meget fint alligevel smiley


  • #17   15. jan 2017 En sund og rask burde ikke have problemer med at klarer turen op og ned af trapper flere gange om dagen. Men en hvalp skal skånes, så det ikke bliver en for stor belastning for dens vækst. Det er god motorisk træning for en hvalp, men det trætter dem også, da de skal koncentrere sig meget, indtil de kan.

    Derover skal man huske på, som der allerede nævnes, at man kan være nød til at bærer hunden som voksen grundet skade, narkose i forbindelse med operation og lignede. Og en sidste ting, hvis man bor der når hunden bliver gammel, kan man også blive nød til at bærer den op og ned.


  • #18   15. jan 2017 Al den trappeforskrækkelse vil vi more os over om nogle få år. Jeg er allerede begyndt at grine. Hvad er det for en l**tehund, der ikke kan tåle trapper? Da Chili var hvalp, boede vi i et hus med trapper. Børneafdeling på 1. salen og voksenafdelingen i stuen. Det svarer vel i runde tal til 30 ture på trappen/dag, når man nu helst skulle være i kløafstand af ungerne, der dengang var henholdsvis 6 og 8 år.

  • #19   15. jan 2017 Jeg synes nu også det tager overhånd. Zenta blev sku ikke skånet og hun er her altså endnu.
    Dog er jeg glad for at bo i hus nu, for Laika ville ikke længere kunne holde til at gå op og ned af trapper til 4 sal x antal gange og hun er for tung til at jeg kan bære hende.


  • #20   15. jan 2017 Jeg ville nok ikke vælge en race der var større end jeg kunne bære den op og ned. Ikke fordi jeg er specielt trappeforskrækket, mere fordi at jeg tænker at det ikke er sjovt at stå med en mastiff, som grundet en skade, ikke må gå på trapper. smiley

    Men altså det er generelt ikke noget problem at have hund i en lejlighed. Man skal bare finde en race der passer til forholdene og det man kan tilbyde. Jeg ville fx. aldrig byde en Husky at bo i en lejlighed.


  • #21   15. jan 2017 Jeg ville også have et problem hvis vi stadig boede i lejlighed. For jeg kan ikke løfte Laika smiley

  • #22   15. jan 2017 Nej en Husky ville jeg heller ikke have i lejlighed.

  • #23   15. jan 2017 Der ER noget galt med avlen i nogle racer, men uanset hvad skal en hvalp ikke fræse rundt på hverken trapper eller glat underlag. Jo flere skrid i de voksende led, des større risiko for ledproblemer. Det er noget andet med en voksen hund.
    Molosserne ville jeg aldrig anbefale i en lejlighed, men alt derunder (undtaget slædehunde og andre racer der har brug for en have) kan godt bo i lejlighed og gå på de trapper der hører til.


  • #24   15. jan 2017 Jeg kan heller ikke se det store problem med trapper så længe racen er til det. Hunden bør efter min mening ikke være kæmpe stor, og ej heller så lille at den skal falde/hoppe ned i mellem hvert trin. Som hvalp ville jeg nok slæbe op og ned smiley

  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #25   15. jan 2017 Hej alle tak for svar!

    Og med hensyn til race, er mindst 100 racer blevet nævnt, nogen er skrottet fordi de er for store og andre for små, dem vi er vendt tilbage til er corgi, eurasier, boxer, dansk spids, og gadekryds + flere jeg ikke lige kan huske.

    Men mellem størrelse hunde er det vi er på udkig efter, sådan da.


  • #26   15. jan 2017 Det er dælme nogle forskellige racer.

    Hvad kan i tilbyde en hund ift. aktivering, hvor meget den skal være alene, pelspleje ? Skal det være en pleaser, eller mere selvstændig?

    Og et gadekryds...? Det er lidt som at sige at man skal have et uspecificeret hvidevare, men man i virkeligheden skal bruge mikrobølgeovn. smiley


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #28   15. jan 2017 Tja omkring racer så kan vi jo lide en masse forskellige hunde

    Altså vi er førstegangs ejer, så hvalpetræning, vi er begge i skole så 4-6 timer om dagen, pelspleje er ikke et problem, og mest pleaser

    Og den skal ikke bruges til konkurrencer men bare familiehund


  • #30   15. jan 2017 Kig nu på noget renracet, så I ved hvad I får. Blandinger er at gamble .. specielt hvis I ikke har meget erfaring.

    Boxer er en stor mundfuld ... så kig lidt indad og på hvad I kan tilbyde.. og ikke kun lige, hvad I kan lide.


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #31   15. jan 2017 Kan man spørge om hvad i ville mene er en god starter i lejlighed? det behøver ikke være noget der er nævnt, jeg er som sagt førstegangs ejer, og min erfaring med hunde er at jeg kan lide alle de hunde jeg har mødt, så ja er nok ikke kritisk nok overfor racerne og mig selv

  • #32   15. jan 2017 Vi havde en japansk terrier dengang vi boede i lejlighed. Hun vejede seks kg, så vi bar hende bare op og ned af trapperne. Jeg er lidt pylret, så ville ikke bryde mig om, at lade min hund gå på så mange trapper. I den tid vi boede i den lejlighed havde mine forældre dog både labrador og new foundlænder, og de havde begge et langt og sundt liv.

    Men vores meninger er egentlig ligegyldige. Jeg ville henvende mig til en dyrlæge, og høre hans mening om, hvilke racer ville passe til jeres situation smiley


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #33   15. jan 2017 Ja vi skal også have kontaktet dyrlæge, men det er rart lige at høre hvad folk selv startede ud med : )

  • #34   15. jan 2017 Ømmm, hvor kommer dyrlægen ind i billedet? Dyrlæger ved generelt ikke mere end Hr. Og Fru. DK om racer. De vil kunne sige noget om hvilke racer de oftest ser, og hvad disse fejler. Men det er også det eneste.

    Og hvad er en japansk terrier?


  • #35   15. jan 2017 Jeg ved heller ikke lige hvad der skete for at dyrlægen kom ind over nu?

  • #36   15. jan 2017 Det er altså ikke noget man belemre en dyrlæge med, en dyrlæge er uddannet i sygdomme og behandling af disse. Som udgangspunkt ved dyrlæger ikke noget om hverken adfærd, racer eller andet i den retning, mindre de har en personlig interesse i det. Det er muligt, at finde nogen med meget større viden på det område. Man spørger jo heller ikke tandlægen om det udslæt man har haft på armen den sidste måned. Find den rigtige fagperson, indenfor det område i ønsker svar på.

  • #37   15. jan 2017 Jeg ville kigge efter en sund race (eller så sund som muligt) som ikke er en moderace. Når en race bliver populær så går det hurtigt ned af bakke, både med sind og sundhed.....

    Men jeg ville kigge i retningen af mynderne eller puddel, men det kræver at man synes om udseendet og det er ikke alle der kan lide det. smiley


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #38   15. jan 2017 Dyrlægen kom ind i billedet da flere har nævnt for mig at man skal tage en snak med dem, omkring problemer med hunde og trapper

  • #39   15. jan 2017 Hvad der er en god begynderhund i en lejlighed, kommer jo HELT an på hvike personer der bor i lejligheden. Det kommer jo an på hvad man ønsker af en hund, og hvad man kan tilbyde hunden smiley

  • #40   15. jan 2017 En japansk terrier er en lille hunderace fra, tro det eller ej, Japan. I kan selv lige lige google den, hvis I orker det. Den går også under navne som Nihon terrier og nippon terrier. Som skægt nok begge dele betyder japansk terrier.

    Dyrlægen tænkte jeg, da de nok er i stand til at fortælle, hvilke racer der ofte udvikler sygdomme som HD og andre trappe-relaterede skavanker, hvis man gerne vil føle sig sikker. Ved min dyrlæge kan man komme ind og stille korte spørgsmål uden at få en regning og uden at bestille tid. Hvis de altså har tid til at hjælpe på det tidspunkt man kommer på.

    Der er utroligt mange "kloge" hoveder på nettet, som man nok ikke skal stole alt for meget på, derfor ville jeg personligt vælge at stole mere på en dyrlæge - ikke et angreb på jer personligt, jeg aner ikke, om I har forudsætninger for at vide noget om det.


  • #41   16. jan 2017 Jeg ville helt klart ikke anskaffe en alt for stor hund, når I bor på 4. sal. En sund og rask hund, vil godt kunne klare trapperne, så længe at den er ung. Men hvad så når den bliver gammel, eller bliver skadet ?
    Boede selv på 2. sal med min bullmastiff, og det gik fint, indtil han fik en nerve i klemme i ryggen, og var delvist lammet i bagpartiet, da han kom hjem fra dyrehospitalet smiley 62 kg. hund slæber man ikke bare sådan lige op og ned ad trapperne smiley
    Så jeg kommer personligt aldrig mere til at bo med mange trapper og stor hund. Ville hade at blive tvunget til at aflive en ældre hund, bare fordi den ikke længere kan klare trapperne.

    PS. solgte min lejlighed og købte hus i stedet, hvor min bullmastiff levede fint, indtil han blev næsten 12 år smiley


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #43   16. jan 2017 At kalde en umoden bare fordi man ikke kan bestemme sig for en hunderace lyder sgu pænt dumt sorry to say, kan godt følge dig men er ikke enig
    Har læst lidt om dansk spids og synes bare det lyder som en god hund, og så er min kæreste meget kræsen omkring udseende og han synes den ser sød ud

    "Trives bedst med et godt socialt liv i nær kontakt med mennesker, men den kan udmærket lære at være alene. Sætter stor pris på motion og beskæftigelse, men er ikke egentlig krævende."
    "12-18 kg."
    "Den har helt frem til i dag fungeret som en kombination af gårdhund og selskabshund. Dens jagtlyst er meget behersket, så den er ikke tilbøjelig til at strejfe omkring på egen hånd, men holder sig oftest i nærheden af sit område og sine mennesker."
    lige et par citater fra købhund.


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #46   16. jan 2017 Eurasieren er både kæresten og jeg vild med men jeg er lige præcis bange for om den bliver for tung

    Men ja min kæreste og jeg er studerende, lejlighed på 4 sal., så ingen tung hund, og ikke for små, min kæreste synes fx en mops er for lille.
    Vi har snakket størrelser fra shiba og eurasieren

    Vi kigger efter en hund en førstegangs ejer kan have, så den skal ikke have fx ikke rottweilers selvstændighed, og ved ærligt ikke hvad der høre under en "pleaser" så det kan jeg ikke udtale mig om.
    Og det må gerne være en familie/hygge hund


  • #47   16. jan 2017 Alle hunde er jo familiehunde og hyggehunde... så det I skal gøre op med jer selv er, hvad I kan tilbyde hunden og så finde racer, som passer til dette, 4. sal og hvad I har af krav til udseende.

  • #49   16. jan 2017 Lige en indskydelse til det med størrelsen , så vil jeg sige at da vi fik Mailo syntes min mand han var ALT for lille, og var ekstrem skeptisk. Men der gik ikke lang tid før han var "fars lille puttegøj" , de er så tættte de to , mit eget umage par smiley

    Min mand har altid været til store hunde, men i dag erkender han at det er vigtigst at hundens sind og behov passer til en, fremfor at størrelse og udseende er total perfekt. Dermed ikke sagt at man behøves købe en hund man syntes er tudegrim , bare fordi den passer i krav og behov , for der findes SÅ mange racer at man nemt burde kunne finde en race der passer til en smiley

    Min mand syntes også Ozzy ville blive en lille hund da vi fik ham, og det måtte bestemt ikke være mindre men ja i dag er vi helt sikre på at vi altid vil have mindst en dværgpinscher i huset , for racen passer simpelthen bare så godt til os og vores liv.


  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #51   16. jan 2017 Rikke godt at høre at de mænd kan skifte mening!

    Min kæreste vil gerne have en hund han kan tumle rundt med og der synes han en fx mops er for lille


  • #53   16. jan 2017 Det kan være lidt en jungle at finde den perfekte race, synes derfor i skal tage ud til nogle udstillinger og se hundene "live" i stedet smiley
    Der er helt sikkert også mange ivrige opdrættere, der gerne vil fortælle en masse om racerne.


  • #55   16. jan 2017 Udgangspunkt må gerne være udseende MEN I skal være villig til at opfylde racens krav og være obs racen mht egetkønsaggressivitet og andre problematikker som forskellige racer kan have.

    Shiba kan være meget reserverede... ikke gide fremmede hunde... kan I leve med det?


  • #56   16. jan 2017 Jeg ville som mange af de andre skrive ned hvad i kan tilbyde og så se hvilke racer der kan passe til det og tage fat i nogle opdrættere, som kan vejlede jer. Og lad nu for guds skyld være med at købe en hund fordi at i synes at den er pæn... Det sker alt for ofte, og så sælges hunden inden den er 1 år fordi ejer ikke magter hunden længere

  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #57   16. jan 2017 Så længe hunden ikke er reserveret overfor os så ja, og nej udseende er ikke det vigtigste

  • #63   16. jan 2017 Her på det vilde Vesterbro har vi to Dansk Spids... de er meget rolige og de får intet andet end alm ture... den ene gø'er meget, men det er 100 % ejers fortjeneste.

  • Helene P
    Helene P Tilmeldt:
    jan 2017

    Emner: 6 Svar: 19
    #65   16. jan 2017 "anyway jeg tilbød ts min hjælp pga min store viden og netværk om racen. det ønsker ts ikke og så trækker jeg mig naturligvis med ønske om at de får en dejlig hund"
    Vil bare nævne at jeg aldrig takkede nej tak

    Men synes også tonen er blevet lige lovlig 12 år
    Så stop mundhugget.

    Men tak til hver og en for jeres svar og ærlighed!



  • #67   16. jan 2017 Lens slap nu af... de to jeg kender er DKK ... og jeg beskriver ikke hele racen.. blot de to..

  • #70   16. jan 2017 "Men synes også tonen er blevet lige lovlig 12 år
    Så stop mundhugget. "


    Good luck with that mam smiley

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
Trapper

Annonce