{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.947 visninger | Oprettet:

Lejebolig uden hårde hvidevarer & underlige lejeregler {{forumTopicSubject}}

Har i oplevet det før?

Kæresten, hans bror og jeg, bor pt i en kollegie lejlighed, Vi har 52 kvm. og det ikke fordi det dårligt at bo her, men vi mangler bare noget plads.

Vi er så igang med at søge noget andet hernede, og er stødt på virkelig mærkelige ting, som jeg aldrig oplevede hverken når jeg søte bolig på Sjælland eller i Viborg/Silkeborg og omegn.

Den første ting er at langt de fleste lejeboliger her, er uden nogen form for hårde hvidevarer, måske lige udover en emhætte? Det synes jeg er virkelig underligt.

Derudover er der nogle wierd regler med at man kun må bo 1 familie i et hus/lejlighed, som i par med eller uden børn, og det forstår jeg ikke? Kan de ikke være ligeglade om man bor et par eller 2/3 der kender hinanden og vil bo sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejebolig uden hårde hvidevarer & underlige lejeregler
  • #1   23. jan 2017 Jeg kiggede på er par lejlighede i Vanløse, hvor man selv skulle sørge for hårde hvidevarer, så det er vidst ikke så unormalt.

    Jeg har aldrig oplevet, lejelejligheder har krav til hvor mange man må bor der, men det kollegie vi bor i nu, der er der klare regler om det. 1-værelses må man kun bo en person i, 2-værelses kun to og ingen børn, 3-værelses er enten to voksne og et barn eller en voksne og to børn.


  • #2   23. jan 2017 Okay, ja jeg har aldrig oplevet det i Roskilde, og omegn xD Mine forældre har heller ikke smiley

    Ja kollegiet her har os regler om det, men det står ikke i kontrakten xD, og jeg ved ikke med de andre steder endnu. Det var bare et boligselskab jeg ringede til der sagde det til mig.


  • #3   23. jan 2017 jeg er vandt til man skal have egen køleskab og vaskemaskine, men ikke andet smiley
    det er i Nordjylland


  • #4   23. jan 2017 Nu søger jeg ungdomsboliger og ikke privat (i Århus), men ja jeg er da stødt på flere lejligheder uden hårde hvidevarer. I sådan en lille studiebolig betyder det jo bare at man skal have sit eget køleskab med, men jo det er egentlig rimelig normalt her. De andre regler har jeg aldrig hørt om, med mindre det er noget udlejer har vurderet ikke er dele-venligt?

  • #5   23. jan 2017 Nårh, det kan da være det bare er de byer jeg har søgt i før der har været super på det punkt så smiley Jeg tænker bare det må da ekskludere nogle, siden hårde hvidevarer er ret dyre xD

    Nej jeg har heller aldrig hørt om de andre regler før hende i tlf sagde det, men hun sagde også samtidig "Vi skal bare ikke vide det, hvis i gør det" xD Så de må næsten kende til at nogle gør det alligevel xD


  • #6   23. jan 2017 Jeg har lige fået lejlighed og der var ikke hvidevare med det er der vidst ikke i nogle af foreningens egendomme. Min mor bor i samme egendom så for mig er det meget normalt smiley

  • #7   23. jan 2017 Jeg tror aldrig, jeg har oplevet, at der ikke var komfur- jo altså da jeg boede med thekøkken, men ellers ikke. Køleskab har jeg ofte haft med. Ca hvert andet sted jeg har boet smiley
    Man kan vel ikke stå tre mennesker på en lejekontrakt, og derfor skal lejer vel juridisk set fremleje en del af sin lejlighed. Iht lejeloven må man ikke fremleje, så man bor flere mennesker end der er beboelsesrum. Så hvis I søger toværelses, så er det måske dét der spiller ind?


  • #8   23. jan 2017 Julie - Vi søger kun 3 værselses, og vi er kun 2 der skal stå på lejekontrakten, men hans bror skal bare bo der også (:

  • #9   23. jan 2017 Så vær glad at du ikke bor i Tyskland. Der skal man selv have hele køkkenet med de fleste steder

  • #10   23. jan 2017 Her er det helt normalt, at man selv skal sørge for vaskemaskine og tørretumbler. Hårde hvidevarer i køkkenet er normalt incl.

    Der er dog steder, der har vaskekælder/rum.


  • #11   23. jan 2017 Anni - Hvorfor er det relevant her? Jeg bor i Danmark og har ingen planer om at flytte til Tyskland, ej heller lyst (:

    Susanne - Jeg synes os det fint hvis det det var enkelte hårdehvidevarer, men de fleste steder er det dem ALLE.


  • #12   23. jan 2017 Jeg har aldrig hørt om noget af det og har da haft kigget efter en del lejligheder smiley
    Opvasker, vaskemaskine og tørretumbler er en alm. ting selv at sørge for, men jeg er aldrig faldet over selv at skulle medbringe køleskab eller komfur.


  • #13   23. jan 2017 Det bliver mere og mere normalt, at lejer selv skal sørge for hårde hvidevarer. Det sparer nemlig boligselskabet for penge.

    Vi er stødt på det med jævne mellemrum, da vi selv boede til leje og kiggede efter anden lejebolig...det var endda forskellige boligselskaber, vi så det ved. Bor i Nordsjælland smiley

    Jeg er dog ikke stødt på det med antal beboere...tænker de må have været ude for nogle kedelige situationer, siden de nævner det.


  • #14   23. jan 2017 Godt at vide xD Satser dog på det bliver en enganginvestering hvis det er xD Og der er jo andre fordele ved at komme ud af en kollegiebolig smiley

  • #15   23. jan 2017 Der hvor vi boede før skulle man selv have hårde/hvidevarer, altså der var emhætte og så var der fælles vaskeri. Så komfur, /køle/frys og vores vaskemaskine var vores egen.

    Her hvor vi bor nu skulle vi selv have køle/frys med, og der er ikke noget fælles vaskeri. Komfur og emhætte er boligforeningens.

    Jeg bor i Århus som Fünke, og her er det helt normalt i mange af boligforeningernes boliger. Der er da også steder hvor man ikke selv skal have noget med, men der er også mange hvor man skal smiley


  • #16   23. jan 2017 Her hvor min kæreste og jeg bor der er der komfur, køleskab måtte vi selv sørge for. Vi må kun installere en opvaskemaskine, ikke vaskemaskine eller tørretumbler. Men vi har søgt mange steder og det var nogenlunde det samme vi så, nogle steder fulgte køleskab dog med

  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #17   23. jan 2017 At lejer selv skal sørger for hvidevarer sparer jo udlejer både økonomisk og for besvær.

    At de sætter begrænsning på antal familier/ beboere kan komme af oplevelser med fx østarbejdere som bor mange sammen eller som nogle indvandrerfamilier der bor mange sammen.
    Mange på lidt plads både larmer og slider mere.


  • #18   23. jan 2017 Her købte jeg selv nyt køleskab og overtog (købte) tidligere lejers komfur og vaskemaskine.

    Jeg synes det er mere normalt man selv køber hvidevarer eller køber foregængerens, end det er noget boligselskaberne stiller til rådighed.

    Men ungdomsboliger og kollegier har det dog oftere end normale boliger synes jeg. smiley


  • #19   24. jan 2017 Hej Anya smiley

    I boligselskabet Sjælland er der altså også lejligheder, hvor der ikke er hårde hvidevarer med smiley Så det er ikke helt ukendt her i Roskilde og omegn. Her hvor jeg bor, har jeg også selv haft komfur og køleskab med..

    Ang. det med en familie osv., så tror jeg, det er for at sikre udlejer, at det ikke bliver sådan noget kollegie agtig smiley



  • #20   24. jan 2017 K & T - Nu har jeg jo kun søgt ungdomsboliger der, og der havde de det altså allesammen, men udover kan det da godt være smiley

    Ja det kan der vel være noget om xD


  • #21   24. jan 2017 Ja okay, ungdomsboliger har jeg ikke haft søgt i noget ala 7 år ;o) Så det skal jeg ikke kunne svare på.. Den jeg boede i for 7 år siden havde ikke ovn, så det havde jeg selv med smiley

    Håber I finder noget, I kan bo i med lidt mere plads smiley

    Og 7 år kan så ikke gøre det, 9 år mere.... Whaaaat, jeg føler mig gammel nu, haha.. smiley


  • #22   24. jan 2017 Ja det kunne være rart xD Men nu må vi se der er fanme lang venteliste på alt i sønderborg, hvor man samtidig må have hund også xD Og jeg flytter altså kun i noget der er væsentlig dyrere hvis det kommer med den option, så det kan ske hen af vejen engang (:

    Så boligsøgning, og jobsøgning xD


  • #23   24. jan 2017 Når du først skal have hund om flere år...så ville jeg altså bare finde den lejlighed jeg havde bedst råd til nu...

    Boligforeninger kan afskaffe retten til hunde i løbet af et enkelt møde (eller godkende den) og så er det dælme surt at have betalt ekstra for noget man ikke har alligevel smiley


  • #24   24. jan 2017 Tjaeh, det er vel som man ser på det (:

    Grunden til hund er 2½ år væk nu er jo fordi min kæreste stadig studere og vi bor et sted hvor det ikke er tilladt at have, så hvis vi nu finder noget vi har råd til nu hvor der tilladt hund, kunne det jo være muligheden bød sig lidt før (:

    Vi kigger mest efter noget hvor vi har råd til nu, og hvor husdyr er okay, fordi vi gerne vil bolighoppe så lidt så muligt, så vi tænker at kan vi finde noget vi har råd til mens vi er på SU/dagpenge, så bliver det super for at kunne spare mere op når vi kommer i job og derved hurtigere har opsparet både udbetaling til en evt. hund og til hus og sådan (:

    Vi synes i hvert fald selv det er en plan der fungerer for os (:


  • #25   24. jan 2017 Ok så har jeg bare misforstået noget, jeg troede ikke kun det var de ydre rammer der afholdt dig fra at anskaffe hund foreløbigt smiley

  • #26   24. jan 2017 Nårh nej det er det da heller ikke kun.

    Der er mange ting som afholder mig fra det pt, men nu var det bare lige nogle af de væsentligste jeg valgte, da jeg ikke tænkte det var nødvendigt at gå i detaljer (:

    Men det jo os andre drømme vi har som vi gerne vil realisere først. Jeg vil os gerne have et job først og have lidt bedre styr på mig selv generelt.

    Så det jo ikke fordi at jeg/vi ville få hund om et halvt år hvis vi havde fået bolig der.


Kommentér på:
Lejebolig uden hårde hvidevarer & underlige lejeregler

Annonce