{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.098 visninger | Oprettet:

Blodprop i benet? (Menneske) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer, der har erfaring med det, som kan fortælle lidt om forløbet? Startsymptomer og så videre?

Jeg fik ondt i mit ben i går (Som er værre i dag) og min læge mistænker en blodprop, så nu går jeg i research mode. Google giver de værste skrækscenarier, så tænkte at HG ville være sikrere.

Så hvis I har nogle erfaringer må I meget gerne dele dem.


Kommentarer på:  Blodprop i benet? (Menneske)
  • #1   15. maj 2017 Hvis din læge mistænker en blodprop ..... hvorfor er du så ikke allerede indlagt på hospitalet for udredning af det ? smiley

  • #2   15. maj 2017 Hvad ville din læge gøre ved det?

  • #3   15. maj 2017 Fordi det ikke er sikkert. Han bad mig holde øje med hævelse (og målte endda mine ben) og rødme. Hvis det opstår, skal jeg ringe til ham eller til vagtlægen.

    Jeg prøver at tage smertestillende i dag, men hvis det ikke er bedre i morgen, så skulle jeg komme tilbage.


  • #4   15. maj 2017 En blodprop er ikke noget man bare venter med at undersøge ... det er ikke til at spøge med .
    Mærkelig læge smiley


  • #5   15. maj 2017 Han er nu dygtig nok. Jeg stoler i hvert fald på ham. Hvis jeg får smerter andre steder, så ringer jeg selvfølgelig også.
    Jeg kan jo stadig gå, det gør bare ondt, der er ingen smerter andre steder osv.

    Men holder øje med ændringer, ingen tvivl der.


  • #6   15. maj 2017 Hmmm .... Kan din læge da se , om det er en overfladisk ... eller en dybdeliggende blodprop ?

  • #7   15. maj 2017 Helt ærligt, jeg har meget svært ved at tro at din læge mistænker blodprop uden at gøre noget! Jeg er ret sikker på at du må have misforstået noget, hvis lægen mistænker blodprop var du med garanti blevet indlagt!

  • #8   15. maj 2017 Jeg undre mig godt nok også ! Ved mistanke om blodpropper nogen som helst steder venter man ikke bare og ser tiden an. Det kan i værste fald koste dig livet. Min søster fik for ca 10 år siden en blodprop i et ben. Hun blev indlagt akut, hvilket var ret heldigt da den nåede at rive sig løs og vandre til en lunge undevejs. Det blev hun godt nok meget meget syg af.
    Min søster var ung, sportstrænet, ikke overvægtig, ikke ryger eller noget. Det viste sig at hun har en gendefekt der disponere for blodpropper smiley


  • #9   15. maj 2017 Han sagde ikke, at det er en blodprop. Han siger, at det kan være det, men at der ikke er nogen alarmerende symptomer som det er nu. Jeg synes hans plan virker fin. Jeg har jo selv ventet siden i går. Hvis jeg tænkte, at det var alvorligt eller hvis smerten var værre, så havde jeg jo heller ikke ventet i går aftes.

    Jeg tænkte selv fibersprænging, men det virker det ikke til.

    Min tråd er ikke oprettet for at diskutere min læges kompetencer. Samtlige af andre læger, jeg har haft, ville ikke engang overveje muligheden, når jeg er så ung.


  • #10   15. maj 2017 Faresignalerne er hævelse og rødme. Har du kun smerter, så kan jeg dårligt tro, at det skulle være en blodprop. En blodprop i benet er også alvorlig, da den kan rive sig løs, så jeg er sikker på, at hvis det var en reel mistanke, så var du blevet sendt videre med det samme.

  • #11   15. maj 2017 Nemlig, og det er lige præcis de symptomer jeg skal holde øje med. Han udelukker ikke muligheden, og derfor vil jeg vide mere.

  • #12   15. maj 2017 Jeg er nemlig disponeret for blodpropper, fordi jeg har forhøjet kolesterol og tager p-piller på snart 8. år.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 445
    #13   15. maj 2017 Du er 22 år gammel?
    krydser fingre for at det ikke er det.
    Det er sku for tidligt du smiley


  • #14   15. maj 2017 Ja, fylder 23 næste uge... Så krydser bestemt også fingre for, at jeg har det bedre i morgen.

  • #15   15. maj 2017 Min søster var ca. samme alder som dig da hun fik sin blodprop smiley

  • #16   15. maj 2017 Jeg kigger og måler mit ben hver time. Hvis der er den mindste hævelse eller rødme, så ringer jeg pronto... Men som det er nu, så er der "kun" smerter.
    Jeg forstår bekymringen, men der er stadig mulighed for, at det er noget andet, hvilket jeg jo håber..


  • #17   15. maj 2017 Jeg har haft en blodprop i benet - det gør ondt at H til!!! Som i virkelig ondt smiley

    Mit ben var hævet, det gjorde ondt når jeg vippede foden op imod skinnebenet (hvis du forstår, hvad jeg mener), og jeg kunne næsten ikke komme op og gå, hvis jeg havde siddet eller ligget ned.

    Hvis du har den mindste mistanke om, at du har en blodprop, så skal du til læge NU, da en blodprop i benet kan løsrive sig og vandre op og sætte sig i lungerne.
    Da jeg havde min blodprop, insisterede jeg på at blive tilset af min læge.


  • #19   15. maj 2017 Jeg har ikke så ondt. Ikke endnu i hvert fald. Men smerten skyder ud i bl.a. mit knæ og min ankel og kan ikke trykke på benet (eller.. læggen, specifikt) uden at det gør ondt som bare pokker. Selv at røre huden kan mærkes på en anden måde end fx mit lår.

    Jeg holder lige præcis øje med hævelse og rødme.. Det er der heldigvis ikke noget af (endnu).


  • #20   15. maj 2017 Min veninde havde sådan en 'begynde blodprop' og hun blev sat på blodfortyndende med det samme.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 445
    #22   15. maj 2017 En af mine venner fik sidste år 2 blodpropper i lungerne. Han gik med Det i over 1 uge. Han døde heldvis ikke.

    Får man den i benet, og den går i lungen , er det så sikkert at det er farvel?

    i så fald, så burde lægen sende dig på hospitalet prompte..


  • #23   15. maj 2017 Jeg startede en lørdag, med en smule ondt i lysken - tænkte ikke videre over det.
    Søndag gjorde det mere ondt og om aftenen da jeg havde været i bad, lagde jeg mærke til at benet var helt lilla-agtig og hævet - jeg havde faktisk kun ét par bukser som jeg kunne få benet i.
    Natten til mandag fik jeg stort set ingen søvn pga. kraftige smerter. Mandag morgen fik jeg tid ved lægen - på vej til bilen mistede jeg kort synet pga. så kraftige smerter - det var uudholdeligt.

    Jeg var 17 år og blodpropperne vandrede op i begge lunger også.


  • #24   15. maj 2017 Årh, det lyder bestemt ikke rart ):

  • #26   15. maj 2017 Forsikrer jer lige om det en gang til; Jeg venter ikke, hvis der sker nogen ændring. Jeg har endda markeret på mit ben, hvor jeg måler, så jeg ved, at det er samme sted og jeg tjekker det regelmæssigt. Jeg er stadig lige så hvid som en blankt lærred, præcis som jeg plejer, hele vejen rundt.

    Jeg tager altså ikke let på det.


  • #27   15. maj 2017 min svigerinde har haft det nogle gange.. Mener det er fordi hendes blod vidst nok er lidt tykt (hun får medicin for det)

    hun har så vidt jeg ved ingen mén og kan gå og arbejde plus gå i skole som hun plejer smiley


  • #29   15. maj 2017 Tak! Jeg tager det selvfølgelig seriøst, det skal der ikke være tvivl om.

  • #30   15. maj 2017 Min søster overlevede nu altså også sin blodprop i lungen, men hun kom jo så også meget hurtigt i behandling. Hun havde MEGET stærker smerte i benet hvor den startede, sådan som i slet ikke i tvivl om at det var noget helt rivende galt.

  • #31   15. maj 2017 Pas godt på dig selv smiley
    Hvis man har haft en blodprop udskiller kroppen nogle enzymer, som hurtigt kan måles i en blodprøve.


  • #32   15. maj 2017 Ondt i benet, disponeret for blodprop. Jeg ville insistere på en konkret udelukkelse.

  • #34   15. maj 2017 Jeg synes du skal se at komme afsted .. Min far fik ondt i benet fra det ene øjeblik til det andet. Han nægtede først at tage til lægen. Han havde altså en blodprop i hjernen smiley

  • #36   15. maj 2017 Jeg har virkelig svært ved at forstå at man bare ser det an?
    Min far røg altså afsted med det samme fra egen læge af.
    Ikke noget med måske eller at se tiden an. Egen læge vurderede ham og så røg han afsted.
    Men ved ikke så meget om det.


  • #37   15. maj 2017 I mit tilfælde burde jeg jo være taget til lægen om søndagen, men min erfaring med vagtlæger var ikke god og så tænkte jeg, at det da godt kunne vente nogle timer til mandag morgen.

    Da jeg først var hos lægen, kiggede han på benet i 2min og så sagde han at jeg skulle se at komme på sygehuset. Lige så snart jeg trådte ind af døren på sygehuset kom der en sygeplejerske og satte gang i det hele - så ingen ventetid til mig overhovedet og i løbet af få timer var jeg blevet overført derfra og til Skejby med ambulance.


  • #40   15. maj 2017 Burde virkelig slå notifikationer til på HG igen.

    Han har nok muligheden åben netop fordi han ved, jeg er disponeret. Han er altså ikke bange for at sende folk afsted pronto - Det gjorde han faktisk med en ældre dame lige da jeg kom.

    - Så igen, jeg er sikker på, at han ved, hvad han laver.
    Jeg er dog lidt bange for, at vagtlægen ikke ville tage mig seriøst, hvis det skulle være.


  • #41   15. maj 2017 Jeg håber du er okay Sandra!
    Mærk efter og følg din mavefornemmelse!
    Mange tanker fra mig og møghundene smiley


  • #42   15. maj 2017 Har stadig ondt i benet, men ingen hævelse, ingen rødme, ingen nye symtpomer overhovedet, så..

    Men synes ikke, jeg har det bedre som sådan, så ender nok med at smutte ind igen i morgen.


  • #43   15. maj 2017 Hvis ikke du føler det er blevet bedre, så syntes jeg da du skal give vagtlægen et kald i aften... Bare så det ikke eskalere om natten, hvor du ikke rigtig har mulighed for at tage det i opløbet!

  • #45   15. maj 2017 Helt ærligt, så ender jeg nok med ikke at sove. Det tror jeg ikke, jeg tør.

    Han laver nok udelukkelse i morgen, hvis det ikke er betydeligt bedre. Han bad mig jo komme tilbage, hvis det ikke var blevet meget bedre. Ikke bare hvis det bliver værre eller en smule bedre. Det skal helst være en del forbedret.


  • #46   15. maj 2017 har du været aktiv på en anden måde end du plejer?

  • #47   15. maj 2017 Nej... Jeg lavede faktisk mindre i går, end jeg plejer, fordi jeg ikke lige følte for at gå den lange tur med hundene med det ben her. Det begyndte jo i går, og der er bare ingen kontekst til noget aktivitet eller noget? Jeg har vitterligt "bare" gået. Ingen vrikken om, ingen overstræk, som jeg ved af, har ikke engang kørt bil i går.

  • #48   15. maj 2017 Det lyder meget mystisk

  • #49   15. maj 2017 Præcis.

  • #50   15. maj 2017 HVIS din læge så meget som tænker DVT (dyb vene trombose), som en blodprop i benet hedder skal du afsted akut!

    Det lyder altså virkelig mærkeligt han vil se tiden an smiley Ikke en læge jeg ville komme ved smiley

    PS. Har ikke læst hele tråden.


  • #51   15. maj 2017 Please læs hele tråden. Det er ikke sådan, at jeg har nogen af de konkrete tegn på det udover smerte. Hvis jeg havde det, så havde han smidt mig afsted.
    Mistænker er måske forkert sagt af mig, det er mere en mulighed, han ikke vil udelukke.


  • #52   15. maj 2017 Vil lige tilføje, at hvis det er en STOR blodprop der river sig løs og sætter sig i lungen er det som regel et farvel i løbet af 10 sek..... De små dør man ikke ad smiley

    Og hvis du er i risikogruppen for blodpropper er det godt nok heller ikke særligt smart med P-piller...

    God bedring smiley


  • #53   15. maj 2017 Jeg er nødt til at tage p-piller... Jeg er ikke officielt diagnosticeret (fordi det kræver kikkertoperation), men jeg har nok endometriose. Jeg bliver syg uden p-pillerne...

  • #54   15. maj 2017 Alex, hvis han bare har tænkt tanken skal han altså lade tvivlen komme til gode og udrede dig. Hellere én gang for meget...

    PS. Nu har jeg læst tråden smiley


  • #55   15. maj 2017 Jeg synes ikke det er så slemt, at det slet ikke kan vente. Det er ikke sådan, at jeg afholder mig fra at gå, men det er værre end mine knæ plejer at være. Dem har jeg jo normalt problemer med (og mit andet knæ gør også ondt som normalt, fordi jeg aflaster med det ben).

  • #56   15. maj 2017 Og du ryger og drikker vel heller ikke?

  • #58   15. maj 2017 Nej, det gør jeg ikke. Har jeg aldrig.

  • #59   15. maj 2017 Opspind? Hvad er det, du mener, jeg opfinder?

  • #61   15. maj 2017 Min mormor fik en blodprop (flere?) i benet, der rev sig løs og satte sig i lungerne. Hun skulle uden tvivl have været inde allerede da hun havde symptomerne.
    Jeg tænker også.. disponeret for blodpropper, tager p-piller, får ondt i benet... det er nok advarselssignaler til at de skal tage dig seriøst smiley
    Jeg håber du slipper med skrækken trods alt.


  • #62   15. maj 2017 Han tager mig bestemt også seriøst, det gør han altid.

  • #63   15. maj 2017 For ikke at tale om de ting patienterne ikke høre, simpelthen fordi hjernen sorterer fra når den ikke kan kaperer mere..

  • #64   15. maj 2017 Altså, når han beder mig holde øje med symptomerne og nævner blodprop, samt at tage straks kontakt til en læge, hvis det opstår, så kan vi vel godt antage, at han ikke udelukker muligheden? Ellers havde han vel ikke bedt mig holde øje ned det.

    Derudover, at hvis det ikke er bedre, så skal jeg komme tilbage i morgen.

    Det er ikke meget information, og det er ikke svært at forstå på nogen måde.


  • #65   15. maj 2017 Det jeg mener er, at du skrev noget om at du var bange for måske ikke at blive taget seriøst af vagtlægen osv. Men du har en baggrund der gør at det skal de simpelthen

  • #66   15. maj 2017 det er da simpelt at finde udad om du har en blodprop. det kan en simpel blodprøve vise.. hvis man hr mistanken burde det da som min. være det første der skete.. en god ven fik en i hjertet som der så gik ned i benet. det blev der gjort noget ved ALT for sent så det kunne ikke få det hele væk. idag har han ikke helt samme brug af det ben. hvis han feks. cykler bliver det efter noget tid sten hårdt(musklen) og så skal der lige gå 15 før han kan begynde igen.. jeg ville have MEGET lidt tiltro til en læge der begynder at kaste ord som blodprop omkring sig, uden anden besked end at man kan ringe hvis det bliver ved

  • #67   15. maj 2017 Ja, det skal de. Accepterer ikke et nej fra dem.

    Men ja, det er stadig uændret.


  • #68   15. maj 2017 Man skal tage den slags alvorligt!! Siger hende som gik i måneder med 2 blodpropper i hjertet (og blandt andet savede, kløvede og stablede brænde i flere uger),

  • #69   15. maj 2017 Nu har mit kun været til stede i under to dage, så tænker umiddelbart, at jeg har taget det alvorligt ved at gå til lægen... Og at jeg tager tilbage i morgen er vel stadig at tage det alvorligt. Har skam ikke tænkt mig intet at gøre, og det skal undersøges dyberei morgen. Det er også lægens plan.

  • #70   15. maj 2017 Blodpropper skal behandles indenfor timer. Ikke dage.
    Jeg håber du har misforstået lægen så det ikke er en reel bekymring han har.


  • #71   15. maj 2017 Igen, hvis han mente, at det absolut var det, så nej. Så havde jeg ikke ventet.
    Jeg skriver jo også, at det er en ting, han ikke vil udelukke snarere end en decideret mistanke. Det er bare mig, der har valgt et forkert ord i starten af tråden.


  • #72   16. maj 2017 For lige at opdatere, så fik jeg det bedre i benet i nat. Men cirka en time efter fik jeg et jag i skulderbladet og vejrtrækningsbesvær. Vi ringer til vagtlægen, som modvilligt (ja... modvilligt) sender en læge ud. Efter 20 minutter, forværring og stadig ingen læge ringer vi 112.
    Jeg er indlagt og de regner med en blodprop i lungen. Dog ikke super akut.

    Er glad for at jeg valgte ikke at sove.


  • #74   16. maj 2017 Over vagtlægen? Han var direkte modbydelig. Tror kun han sendte en læge, fordi han vidste, at hvis der skete mig noget er samtalen optaget, og så er det ham, der får skylden.

    Han var så respektløs og hånende.

    Min egen læge handlede ud fra, at der ikke var symptomer, men han advarede mig alligevel. Hans behandling er jeg tilfreds med.



  • #77   16. maj 2017 Jeg var til indvendig scanning (... du ved, for at sige det pænt) hos en gynækolog for et halvt år siden. P-pillerne gør, at jeg "kun" har smerter, så de vil ikke lave den fulde udredning med kikkertoperation. Måske de vil nu... Min læge her på sygehuset vil i hvert fald se, hvad vi kan gøre.

    Jeg bliver virkelig syg, som i diarre, kvalme, svimmelhed, feber, når jeg ikke tager dem. Også udover menstruationen.


  • #79   16. maj 2017 Det er den.. når de virker.
    Det andet er mere invasivt... men at det er forkert er jeg enig i.


  • #80   16. maj 2017 Føj for en ulykke, godt du holdt dig vågen.
    Selvom du er glad ved din læge synes jeg han har sovet i timen.
    Nok er du ung, nok var alle symptomer ikke tilstede, men det var risikofaktorer.
    Han skulle have sendt dig ind til en blodprøve.

    Tillid til lægen er godt, men den der kunne være blevet dyr for dig.


  • #81   16. maj 2017 Han er bedre end samtlige læger i området. Jeg har været hos næsten dem alle, og ham her får uden tvivl mest ros af folket også. Uden hans advarsel havde jeg ikke ringet allerede 5 min efter.

    Det kunne også have været 300 andre ting med mit ben..


  • #82   16. maj 2017 Selv de bedste læger laver fejl.
    Og hvis fejlene ikke registreres findes de ikke og så lærer ingen af dem.


  • #83   16. maj 2017 Ja, og jeg vender i dag med ham, når jeg kan. Der findes ikke en læge på jorden, der ikke har begået fejl. I det mindste advarede han mig. Andre havde afskrevet det, ligesom vagtlægen, som angst, at jeg er for ung, og at 5 minutter jo ikke er lang tid at have åndedrætsbesvær.



  • #84   16. maj 2017 Jeg synes heller ikke at din læge har handlet som han bør. Jeg ved at det er svært når man er glad for lægen.
    Men det kunne være blevet rigtig dyrt for dig hvis du havde lagt dig til at sove igår.
    Når der nu allerede igår var mistanke om blodprop og man faktisk mener i dag at det er blodpropper, så mener jeg også at du burde være blevet indlagt allerede igår.

    Men god bedring herfra og pas nu på dig selv smiley


  • #85   16. maj 2017 Åh nej!
    Godt du reagerede!

    Hvordan behandler man en blodprop i lungen?


  • #88   16. maj 2017 Ej forfanden, det forløb skal du helt sikkert klage over. Ikke nødvendigvis fordi du har særlig meget lyst, men så der kan blive handlet anderledes for andre, der sidder i din situation i fremtiden.
    Mange tror at klage, uha, så er det fordi lægen er ond og dum og... men som CH siger skal fejlene simpelthen bare registreres så vi kan forbedre praksis. At være den mindste smule modvillig over for klokkeklare symptomer kan være meget meget kostbart.
    Men puha, sikke en forskrækkelse smiley god bedring, og godt du er indlagt!


  • #89   16. maj 2017 Stadig ingen baby, Caroline?!

  • #91   16. maj 2017 Puha - rigtig god bedring smiley

    Ja, du skal nok lige vende situationen med din læge, for jeg mener heller ikke, at han har handlet korrekt smiley Hvis han fra start har mistænkt en blodprop (som du skriver i dit startindlæg), så burde han have sendt dig på sygehuset med det samme.



  • #93   16. maj 2017 Krøllet - nu er jeg helt sikker på at der er forskellige måder alt efter graden og situationen. Men min mormor fik piller for det da hun var indlagt, og hun fik efterfølgende to forskellige slags medicin hun skal tage i et halvt år.

  • #94   16. maj 2017 Jeg er lige blevet scannet, men er allerede givet blodfortyndende. Vi får nok svar om lidt. Blodprøverne var i hvert fald forhøjede, og den ene lunge gav mindre luft end den anden, da hun lyttede på mig.

    Tænker at der ikke er særlig meget tvivl på nuværende tidspunkt.


  • #95   16. maj 2017 Jeg fik det forresten indsprøjtet i maven, krøllet.

  • #96   16. maj 2017 Jeg er glad for at du kom afsted, jeg tror heller ikke at der er nogen tvivl smiley

  • #97   16. maj 2017 Ulla, det er stadig en fejl af rang. Selv hvis Alex ikke har en blodprop kan det her hænde for nogen, der så ulykkeligvis HAR det.

  • #98   16. maj 2017 Selvfølgelig er det en fejl at man bliver sendt hjem i stedet for på sygehus hvis det viser sig at man har en blodprop.
    Og det lyder det jo til at hun har.
    Jeg kan slet ikke forstå at man spilder tiden når det omhandler noget så alvorligt som en blodprop, mens man andre gange bliver sendt på sygehus til tjek for mindre.
    Jeg er virkelig glad for at lægen sendte min far direkte videre, også selvom min far ikke ville. Han prøvede virkelig at snakke sig uden om og nedtone hans egne symptomer.
    Lægen måtte faktisk "lyve" overfor ham og love ham at det kun var et tjek og at han ikke blev indlagt .. For ellers ville min far ikke afsted. Jeg tror faktisk at han var bange (Hvem ville ikke være det?) og at han har lægeskræk som så mange andre mænd har det. Og så skulle mine forældre med Oslobåden senere samme dag og det tror jeg at min far havde det dårligt med. Altså at han skulle være skyld i at de ikke kom afsted.


  • #99   16. maj 2017 Åh ja - de der indsprøjtninger i maven husker jeg godt smiley Jeg lignede en, der havde fået vildt mange tæsk i maveregionen - jeg var gul, grøn, blå, lilla og sort smiley

    Igen - rigtig god bedring smiley


  • #100   16. maj 2017 Jeg er blevet stukket 6-7 gange nu, og ligger og jubler over, at det er venstre arm, de har stukket mest i... For så kan jeg tegne snaret muligt, hahaha!

  • #101   16. maj 2017 For mange år siden var jeg indlagt efter en trafikulykke og lå fladt i sengen i 2 måneder.
    Det blodfortyndende Heparin kom med nåle, der ikke just var velslebne og med en sprøjte pr dag blev det til en god sjat farver på maven..
    En særlig humoristisk sygeplejerske tegnede Nikolaj med punktum, punktum, komma, streg smiley smiley


  • #102   16. maj 2017 Godt det ikke er mig! Har dælme haft det svært med alle de nåle...


  • #103   16. maj 2017 Det må man også sige har haft sine konsekvenser - jeg hadede nåle dengang, hader dem endnu mere nu.
    Nogle påstår at man vænner sig til det - nix.
    Udholder det, men hader det...

    Et pudsigt paradoks som akupunktør smiley


  • #104   16. maj 2017 Hahaha!
    Jeg har været bange for dem, så længe jeg husker. Men græder ikke hver gang mere, det er vilde fremskridt!


  • #105   16. maj 2017 Man lærer heldigvis med tiden at styre skrækken. Eller de fleste gør smiley
    Ro udenpå, fuld fart på indvendigt.

    For mig er det dog langt værre med venflon i forhold til blodprøver og indsprøjtninger.


  • #106   16. maj 2017 Det værste er blodprøver her. Den i håndleddet gjorde dælme nas!

  • #107   16. maj 2017 Ja det er rigtigt min mormor fik det da også i maven. Og har så efterfølgende skulle stikke sig selv i maven i flere måneder.... fååårk siger jeg bare smiley smiley

  • #108   16. maj 2017 yikes...

  • #109   16. maj 2017 Wow, okay. Overraskende svar på scanningen. Der er ikke nogen blodprop? Ikke nu i hvert fald.
    De skulle vende tilbage, når der er konsulteret med en anden læge.

    Men de har givet blodfortyndende, så der må have været begrundet mistanke, tænker jeg?

    Men nu venter jeg igen..


  • #110   16. maj 2017 De har bedt mig holde øje, basically, og sender mig hjem nu. De vil ikke udelukke, at der har været noget, men det er der i hvert fald ikke nu, så jeg er ikke i fare, så vi gør ikke mere. Jeg skulle dog kontakte læge, hvis der kom noget igen.

  • #111   16. maj 2017 God bedring smiley

  • #114   16. maj 2017 Det er så dig, man ikke vil "møde", når man ringer til vagtlægen, Ulla...

    Blodfortyndende er i øvrigt ikke standard for alle, der indlægges - det afhænger fuldstændig af, hvor mobil, man er.
    Heldigvis er der ikke automatik i den slags.


  • #115   16. maj 2017 Det er ikke angst. Jeg ved hvad angst er, givet at jeg har haft det i godt 12 år. Det er slet ikke det samme som jeg oplevede i nat.

  • #116   16. maj 2017 Lægerne foreslog det også, men så snart de fik en nål i nærheden af mig og rent faktisk så hvordan angst ser ud hos mig, så droppede de den mistanke.

    Du kan gøre det samme.


  • #118   16. maj 2017 Jeg fik det ikke som det første... overhovedet. Det var en af de sidste ting, de gjorde, fordi de havde begrundet mistanke.

  • #120   16. maj 2017 Man skal nemlig lytte til sin krop!...

    KROP...

    Og så overhøre folk, der antyder, at man har en skrue løs, når man oplever at kroppen reagerer atypisk...


  • #121   16. maj 2017 Den kan være passeret, det burde der komme svar på senere smiley

  • #123   16. maj 2017 Er enig med Ulla her smiley

    God bedring til dig, Alex smiley


  • #125   16. maj 2017 Alle der indlægges med mistanke om blodprop BURDE få blodfortyndende... Men sker det? Nej fandme nej..
    Bare min familie har oplevet at mindre sygehuse ikke har givet 2 gange. Først engang min gamle bedstefar - han blev aldrig gående igen.. Da han endelig blev overflyttet til større sygehus var det første de undrede sig over manglende fragmin behandling..
    Og seneste min mor som selv er sygeplejerske og som siger! Bør jeg ikke komme i behandling for blodprop.. Vi har tendens til blodprop i familien. Næh nej - for det kunne jo være det bare var en Øresten og ørelægen kigger på dig om 7 timer.. Så vi må vente med at behandle til vi evt. Kan udelukke ørestenene... 6 måneders sygemelding og aldrig helt tilbage på arbejdsmarkedet... Så det sker ikke automatisk som det burde..

    Tro mig vi klagede i begge tilfælde. Magen til mærkværk..


  • #126   16. maj 2017 Sådan helt ærligt? Så er jeg virkelig ligeglad med alt andet end at jeg er okay, og hvad end det er/har været ikke betyder, at jeg er i fare. Det må dælme være det vigtigste.

  • #127   16. maj 2017 Helt bestemt Alexandoria smiley
    Godt du har det bedre igen!


  • #128   16. maj 2017 Selvfølgelig, Alex, det er helt forståeligt og naturligt. Det er måske endda det sidste man har lyst til at gøre.

    Men til andre der mener, at der ikke skal klages over forløbet.. så håber jeg aldrig, at jeg møder en læge med jeres holdninger, eller for den sags skyld at I møder den læge, hvis i står i situationen og rent faktisk sidder med en blodprop smiley
    Det er helt uden for min forståelse, hvorfor man ikke mener det er uacceptabelt at en mulig blodprop og tydelige advarselstegn bliver mødt med modvilje og bortforklaringer, og at det selvfølgelig skal forbedres så det ikke ender fatalt for den næste..


  • #130   16. maj 2017 Vagtlægen kan jeg anmelde ene og alene på baggrund af hans måde at tale til mig på. Han var direkte hånende, og det er dælme ikke i orden at tale sådan til andre mennesker, ISÆR ikke når man er vagtlæge og personen ikke er blevet undersøgt.

    Jeg havde symptomerne på en blodprop i lungen, tænk hvis jeg havde haft en?


  • #132   16. maj 2017 Det burde det i så fald være. Det var direkte ubehageligt at snakke med ham.

    Det er den slags der får folk til ikke at ville ringe en anden gang..


  • #133   16. maj 2017 Husk til næste gang igen at stole på, hvad du mærker.
    Det er det helt rigtige at du blev undersøgt og i mine øjne skulle din læge have sørget for, at det blev tjekket tidligere.



  • #134   16. maj 2017 Enig, klart en fejl at du ikke blev undersøgt noget før.
    Du var heldig denne gang og heldigvis for det.


  • #135   16. maj 2017 Jeg havde ikke accepteret et nej, så...

  • #137   16. maj 2017 Ej Ulla, er det simpelthen umuligt at tænke en smule fremadrettet, at perspektivere det ud til andre situationer? Til andre personer - der måske ikke er så heldige at det kun er en mistanke, og som møder de læger, Alexandoria har gjort? smiley

    Det kan godt være, at hun ikke havde en blodprop, men en klage drejer sig ikke nødvendigvis kun om den behandling, man selv fik i den konkrete situation. Det handler i lige så høj grad om at forebygge, at sådan en fejl IKKE gentager sig igen for andre. Det går simpelthen langt ud over min forstand, at man kan være den mindste smule modvillig over at forebygge sådanne fejltagelser


  • #139   17. maj 2017 Lige nu føler jeg mig stadig ret træt efter alt det i går. Har sovet 11 timer og er klar til at gå i seng igen, lol. Tror ikke jeg tog så godt imod at få kontrastvæske og alt det der.

    Men skal snakke med min læge så snart, jeg er ordentligt på fode igen.


Kommentér på:
Blodprop i benet? (Menneske)

Annonce