{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

En stor beslutning ;-) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal underskrive denne ejendom I næste uge måske.
Har tænketid til mandag

https://danbolig.dk/bolig/vesthimmerlands/9670/landejendom/258v1500169-258

Det er et dejligt område og kort til vand og skove og købmand

Men der er lige et minus

Der er 45 min transport til job hver vej

Jeg er jo alene med Mike. Så det bliver 1 time længere om dagen han skal være alene.
Køre ca 15 min hver vej i dag.

Men her får vi mulighed for at hegne det hele ind.

Vil gerne ha 2 dobermann igen når Mike er væk
Det ser ud til der udmærket gå ruter.

Der er god plads omkring ejendommen. Så tror ikke vi kan genere naboerne ved han render ude og leger.

Men kan ikke helt finde ud af om der er for meget transport tid?

Fredag har jeg kort dag på job.
Men de andre 4 dage er på 8.5 time.

Hvad tænker i ?

Kommentarer på:  En stor beslutning ;-)
  • #1   16. maj Hvor kort en dag fredag?

• #2   16. maj Er det muligt at få en til at lufte ham evt?

• #3   16. maj bliver lidt forvirret når du skriver du er alene med Mike og så skriver "vi" i andre sætninger .....

men jeg vil da sige er ejendommen sund, og økonomien hænger sammen, så spring da ud i det .... det ser fantastisk ud ( jeg ville dog nok skulle modernisere lidt ) .... der kan jo laves en hundegård hvor fremtidige hunde kan være både ude og inde efter behag ser det ud til ....

• #4   16. maj Fredag er 5 timer arbejds dag.

Det skal lige siges jeg kender ingen i området endnu
    Men han vil jo få hundegård

• #5   16. maj Hvad med hundegård hvor de kan gå ude?? Og du jo en person der bruge meget tid på ham, så kan jeg ikke se noget problem i det

• #6   16. maj For jeg tænker lidt, at hvis han skal være alene i 10 timer mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, så ville det måske opveje at du har kort dag fredag og så fri resten af dagen, lørdag og søndag?
    Jeg tror det er hvad man er til og hvad hunden er til.
    Der er altså ikke unormalt at en hund er alene i 10 timer i hverdagen med transporttid frem og tilbage.
    Mine er højst alene i 9,5 timer med transport i forbindelse med job, men hvilken forskel skulle 9,5 og 10 timer gøre?
    Mine er dog ikke alene i 9,5 timer hver dag. Men min absolutte grænse er 10 timer.

Jeg tror jeg ville se sådan på det, om jeres nye sted og de nye oplevelse, ville kunne opveje den time om dagen han skal være alene mere end han plejer? Hvis du kan følge mig?

• #7   16. maj Og så ville det også betyde noget for mig om den vej du skal køre, om det er en vej der tit er kø?
    For så ville jeg selv blive træt i hovedet over det og jeg ville også få stress med tanke på hundene derhjemme.

• #8   16. maj Vi = Anne og Mike

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 46 Hunde: 3 Svar: 2.537
    #9   16. maj Ser fin og velholdt ud med masser af plads som jeg selv har.
    Prisen er fin.
    Nok lidt dyr at varme op sådan gamle huse.
    Og husk at der er hele tiden vedligeholdelse på gamle bygninger.

Jeg ville slå til, og knalde en hundegård op evt i forbindelse til huset så de kan rende ud og ind.

Selvfølgelig er det lidt lang tid for hunden at være alene.
    Det har jeg ikke erfaring med desværre.

• #10   16. maj Hvis du ovenikøbet overvejer hundegård, som jeg forstår det(?), så ville jeg ikke have problemer med transporttiden. Jeg har 30-45 min transport på arbejde, og det synes jeg ikke har været et problem. Jeg har så en lang dag (10 timer) en dag om ugen, og der er min mor sød til at lufte, havde jeg ikke den mulighed, ved jeg sgutte lige hvad jeg gjorde. Men til en alm. arbejdsdag + transport ville jeg ikke have skrupler, og slet ikke, hvis hunden også har mulighed for at være ude og dermed ikke risikerer at blive voldsomt trængende.
    -dette self antaget, at du så bruger fritiden med hunden, men det går jeg nu ud fra er tilfældet

• #11   16. maj Nu er du væk 9 timer daglig.
    Og efter flytning vil du være væk i 10 timer daglig?

Jeg tror ikke det vil være noget problem, hvis Mike har det fint nu, med at være alene..
    det vil kun blive et problem, hvis han allerede nu er lidt træt af de mange timer alene.

Men Mike er jo en ældre herre... Mon ikke han bare vil vænne sig til at sove lidt længere? Han går vel ikke med ur..

....han skal selvfølgelig vænnes til det nye sted. Men det bliver nok ikke noget problem, for det ser rigtig dejligt ud

Der bliver bare meget at holde. Men det har du vel styr på! Modigt!

• #12   16. maj De mange timer alene hjemme vil jeg helst ikke udtale mig om, så får jeg bare bank af Janni men der er godt nok mange bygninger/kvadratmeter at skulle holde vedlige. Det koster både penge og masser af timers arbejde. Overvej lige dette.

• #13   16. maj Ja og jeg er klar .. Så du kommer bare
    Ej men Mike er vant til at være alene når TS arbejder og han er vant til også at kunne være ude.
    Om han er alene 9 eller 10 timer, det ændre sku ikke så meget for ham.

• #14   16. maj Så meget tid du bruger på Mike, når du er hjemme og sammen med ham, så tror jeg ikke, det er et problem det ser lækkert ud!

• #15   16. maj Janni
    Jeg arbejder aften arbejde så der vil være trafik på vej til job.
    Men på vej hjem vil der være godt stille pga kl er 23.30
    Vejene er gode store.
    Jeg er også kommet frem til hellere køre feks 45 min store gode veje end 30 min på små veje.

Synes også området opvejer den ekstra 1 time om dagen.
    Mike elsker at gå fri og jeg bruger meget tid på at gå ture med ham

• #16   16. maj Jeg ser intet problem i det

• #17   16. maj Men det er jo ikke kun Mike..
    Når han ikke er længere, er det en ny hvalp, der vil skulle være alene i 10 timer. Det er langt, langt over anbefalingerne, og bestemt ikke optimalt.

Det kan gå nu, men er det fremtidssikret?

• #18   16. maj
    hvad anbefaler man egentlig en hvalp må være alene max ?

• #19   16. maj Ang der bliver meget at holde
    Ja det gør der
    Har prøvet det før.
    Men det er rart at blive mindet om for glemmer man nok lidt når man på en måde har boet i lejlighed i 5 år

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1.243
    #20   16. maj Har du ikke mulighed for job tættere på ?

Jeg synes 10 timer alene hjemme er længe.....alt for længe

• #21   16. maj Sådan er vi jo så forskellige
    Vi vægter måske nogle andre ting i stedet for.

• #22   16. maj At holde bare sådan en almindelig villa kræver en del - både i kroner og timer. Have og andet udenomsareal kræver ofte også lidt pasning.
    Du skal passe på, at alle dine penge og al din fritid ikke skal gå med at holde hus
    JEG ville ihvertfald være afhængig af at have gode venner, der kom og hjalp med arbejdet - også selv om jeg var 30 år yngre
    Selv ville jeg nok gå efter at finde et mindre hus tættere på jobbet - selv om jeg GODT kan se, at det ser super dejligt ud.

• #23   16. maj energimærke G lyder som meget dårlig isoleret ... er lidt nysgerrig, hvad er liggetiden på sådan en ejendom .... sæt man fortryder

• #24   16. maj Jeg tror den har været til salg i 2 år.
    Der er kommet helt nyt badeværelse i for 14 dage sidden.
    Ja det er G.
    Men synes mange af de ejendomme jeg har kigget på er det.

• #25   16. maj Ja og mit er F .. Og hvad så?
    Og mit hus havde også været til salg i 1-2 år, da ejer havde begået selvmord.
    Sådan er der jo så meget.

Ja sorry, men spring ud i det hvis det er det du drømmer om

• #26   16. maj jeg synes det ser godt ud, og tror godt hverdagen med Mike kan hænge sammen, men det er måske noget andet med at par hvalpe med krudt i røven .... ville ønske jeg havde modet til at prøve den slags af, kunne godt tænke mig at prøve at bo på landet .... MEN jeg ville være bange for at være stavnsbundet der hvis nu ikke jeg faldt til, netop fordi det kan være så svært at komme af med igen .... har ofte tænkt at skulle den slags prøves af, så skulle man leje noget ....

• #27   16. maj Sikke et lækkert sted!
    Jeg er virkelig født i den forkerte del af landet, her ville sådan et sted ligge på omkring 4-5 millioner, hvis ikke mere

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder som, men vil det kunne være en mulighed at arbejde hjemmefra nogle dage?
    Det gør jeg, hvis vi fx skal noget om aftenen, for at undgå at hundene ikke er alene både formiddag og aften.

Ellers tror jeg nu heller ikke at en time ekstra om dagen, vil gøre den store forskel. Han får jo masser af opmærksomhed, og bliver aktiveret godt al den tid du er hjemme.
    Mon ikke bare han ligger og sover, når du er afsted? Det gør vores i hvert fald

• #28   16. maj Jeg kender til området da vi boede i Løgstør inden vi købte hus i Sebbersund 22 km derfra. Manden er født i Løgstør.
    Der er meget natur i området. Løgstør er en fantastisk by!
    Vesthimmerlands kommune har i øvrigt ret høj skatteprocent (27). Aalborg, hvor vi bor nu, har 25,4.

• #29   16. maj Jeg kan sagtens følge "spring ud i det" - sådan har jeg selv gjort adskillige gange. Men i disse tider (undskyld kedsommeligt udtryk) SKAL man vist være lidt obs, hvis man køber hus i udkantsdanmark (undskyld kedsommeligt udtryk igen ).
    Selv købte jeg et hus langt fra børn, venner og familie - og elskede mit hus tæt på vandet. Men jeg blev uendeligt træt af at tilbringe så meget tid på vejene - både til og fra arbejde, men også til og fra mit sociale liv.
    Jeg var heldig. Det var nemt at sælge huse på det tidspunkt, så da jeg fortrød at være flyttet langt væk, blev mit hus solgt på en uge. Det VAR så også et "nemt lille familiehus".
    Men men - hvis det VIRKELIG VIRKELIG er det sted, du gerne vil bo, skal du da købe huset.

• #30   16. maj Og som jeg skrev, så får man sku meget for pengene i Jylland!

• #31   16. maj Jeg så mit hus i avisen .. Jeg pegede og sagde: "Det der er mit hus" .. Folk omkring bordet grinede overbærende. Jeg havde nemlig ikke været i banken og jeg havde heller ikke til udbetalingen.
    Men som med alt andet, så er jeg simpelthen så pisse hamrende stædig og ja, jeg købte det sku Selvfølgelig.
    Nu var jeg heldig, jeg har 17 km til og fra job, og jeg har bil, men der kunne lige så godt havde været 30 eller 35 km. hver vej.
    Ja jeg bor ude på landet og ja, jeg kan gå en hel weekend uden at se et andet menneske, jeg har marker hele vejen rundt om huset, men det var MIN drøm og derfor sprang jeg ud i det uden at tænke over det.
    Det er knapt 5 år siden.
    Jeg har aldrig fortrudt.

• #32   16. maj Ja (#30) - og jeg er også født i den forkerte del af landet
    Da vi parrede Kela i Thisted, var det i et kæmpe hus med stor have og udsigt over fjorden. Det havde kostet en tredjedel af vores lille ordinære villa med udsigt til - øh naboernes tage og hegn

• #33   16. maj Isabelle - her er min udsigt
    Vi har ikke en kæmpe grund, men der er så meget plads omkring og det meste af området omkring vores hus er fredet, så udsigten mister vi aldrig.

• #34   16. maj Her er min .. Haha

• #35   16. maj Vi har selv lige købt hus og kommer også til at have længere transporttid. Vi har allerede god kontakt med naboen og der er generelt meget kontakt med hinanden i området, så vi vil nok prøve at få en til at hjælpe os med at se efter hundene på de lidt lange dage - dette kan også være en mulighed for Mike og dig

• #36   16. maj Skønt ser det ud, Janni Så grønt!

• #37   16. maj Max alenetid for en hvalp er 6 timer ifølge adfærdsbehandlere, men selv det, kan tage lang tid at indlære.
    Der er også meget stor forskel på hvad hunden accepterer, og hvad der er optimalt.
    Jeg har dårlig samvittighed ved bare otte timer, og mine går endda i flok med adgang til det fri. Tænk, mange beder deres hunde ligge indenfor så lang tid, og ja - holde sig så lang tid.
    Ti timer er enormt længe i min optik. Med en hvalp er det direkte synd. Risikoen for både forlænget renligheds-proces, aleneangst, destruktivitet, kedsomhed, adfærdsproblemer osv stiger kraftigt.

• #38   16. maj Og med en anelse mælkebøtter
    Her er skønt, jeg elsker det!
    Vi mangler bare vandet som du har, det ville sku fuldende det
    Skoven er 700 meter væk.

• #39   16. maj Lækkert hus, men for den da der er meget man skal vedlige holde, tænker det er sjovt nok det første år eller 2, men en frygtelig masse penge det ogfså vil koste.
    Og så alene.

• #40   16. maj #30 .... nogen steder i Jylland !!!

• #41   16. maj Jeg vil stille og roligt erkende, at jeg er DYBT misundelig, Lenchick - men på en "jeg under sørme dig det" måde

• #42   16. maj Nå nå, godt ord igen .. Men man får ikke den slags her på Sjælland til de penge!

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1.243
    #43   16. maj Den her udsigt er købt kontant på Sjælland

Vi er mere til skov end vand

( dårlig billede
    kvalitet pga. dårligt vejr og dårligt kamera )

• #44   16. maj Pyha der er mange som ikke kan ha hund eller job hvis en hvalp ikke må være alene mere end 6 timer

Tak for dir svar

Jeg synes ikke jeg kan finde ret mange huse der har 2 tdr land og ingen udbygninger.
    Det ville være at foretrække

Jeg arbejder som opstiller på en automatisk linie.
    Så der er desværre ingen mulighed for hjemme arbejde.

• #45   16. maj Du kan bare leje en hesteboks eller to ud og så få dem til at lufte Mike

• #46   16. maj bor 5 minutters gang fra skovområde, en lille landsby og små søer, 8 km udenfor Aarhus, vi gav 706.000 for det i 1988, den gang var det nærmest som at flytte på landet, .... så føler mig ret privilegeret ... dog er der desværre de senere år blevet en del mere trafik i området og området hænger nu nærmest sammen med andre bydele hele vejen ind til centrum ....

• #47   16. maj Ang. fremtiden med evt. ny hund (hvalp) osv. så tænker jeg at det må være noget med at tage en god lang ferie til at lære vapsen at være alene og så alliere sig med naboer, venner, et teenager med lyst til at tjene en skilling e.l. (du lærer jo da folk at kende efterhånden), og så på den måde få lidt hjælp til luftning/mindre alenetid, mens hvalpen er lille - igen, jeg ville ikek være så bekymret, så længe fritiden bruges med hunden(e), og de tror jeg jo nok den gør i dit tilfælde

Ang. hvad der er rimelig alene-tid for en hund, så er holdninger bare forskellige og jeg synes også det afhænger meget af, hvad man kan tilbyde, når hunden ikke er alene (kommer man f.eks. hjem og skal fokusere på børn, fritidsinteresser mm. eller kommer man hjem og er sammen med hunden), om den yderligere er alene efter arbejdet osv.
    Det må man gøre op med sig selv, hvad man synes er rimeligt og så håbe, at der også er en god opdrætter der er enig, så man kan få lov at købe hund

• #48   16. maj SMart Janni
    Så er der både indtægt og opsyn med hunden

• #49   16. maj Jeps, jeg er fuld af gode ideer

Ja det er jo forskelligt fra hund til hund og fra familie til familie hvad der er optimalt og hvad der ikke er det.
    Man kan ikke bare sætte nogle regler op og så mene at det altid vil være gældende. Hvad der fungere og hvad der er optimalt for Mike, er måske ikke optimalt eller fungere for Zenta og Laika og omvendt.

• #50   16. maj Tænker bare vi har 165 km hus 1200 grund med kun en garage, jeg arbejder kun 29 timer, og jeg kan næsten ikek nå det, så ville slet ikek kunne overskue så meget land og så mange bygninger.
    Man skal virkelig være til aldrig at sidde ned

• #51   16. maj # 47

Hvor det egentlig fornuftigt skrevet
    Grunden til at jeg vælger at købe som jeg gør er pga så har jeg altid et sted mine hunde kan løbe fri.
    Om det er racen eller mig ( sikkert mig)
    Så har det aldrig lykkedes mig at ha dobermann som man bare kunne slippe fri en hundeskov. Jo som unge.

• #52   16. maj Så kan man jo sige, at ja, mine hunde er af og til alene i 9,5 time, men så har jeg til gengæld ingen børn der så tager min tid når jeg kommer hjem.
    Sådan er der jo som sagt så meget.

• #53   16. maj Ulla :
    Jeg er meget arbejdsom synes jeg selv.
    Jeg har kun mig selv og min hund.
    Men du siger nok noget alligevel.
    Jeg har haft landsted før det kostede mig 200.000 i gæld pga dårligt salg.
    Men jeg nød at ha mit eget

• #54   16. maj Hvis du køber huset, Mikes, håber jeg, at du har mange gode venner, der har lyst til at komme og hjælpe til med vedligeholdelsen - eller at du alternativt selv synes, det er dejligt at male og reparere. Der bliver ihvertfald nok af det med så mange bygninger

• #55   16. maj Ulla -begge mine forældre har fuldtidsjobs (min far også en hel del mere end fuldtid inkl. en del rejseaktivitet). De bor på landet, en gård med stuehus + tre længer og lidt jord til, 2 heste, hund osv. Og de laver stort set alt selv, lige fra murværk til ja, you name it. Det betyder så, at gården altså ikke lige er top-renoveret på et halvt år, ting tager tid. Men det kan altså lade sig gøre, hvis det er det man vil. Og det er der jo i øvrigt RIGTIGT mange mennesker der vil lader det til - i hvert fald er det hverdagen for rigtigt mange, så jeg håber da, det er fordi det er det de vil

Man behøver vel ikke gøre det værre end det er. Hvis Mike har hænderne fornuftigt skruet på og i øvrigt kan lide at gå og arbejde ude, så kan hunden jo fint "hjælpe" (det nyder mine i hvert fald -Reiki kan få dage til at gå med at "hjælpe" min far, hvis han får lov).

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#56   16. maj Hop ud i det intet er så skønt som at bo på landet uden naboer.
    Kan rende rundt i bar røv, spille højt musik, skide på om hundene gøer.
    Jeg kunne blive ved.

Ja bygningerne skal holdes ved lige, det har vi klaret i mange år nu.

Har også et par hektar med egen sø og lille bøge og birkeskov.

Knald et pillefyr op og bestil pillerne i Tyskland.
    Jeg varmer mit gamle hus op for under 15K og det er inkl varmt vand.

Om 10 timer er for meget tror jeg er op til dig. Hunden kender ikke klokken.

• #57   16. maj Det jeg prøver at sige er nok lidt, at et godt hundeliv kan ikke gøres op i timer den er alene, om man bor i lejlighed eller hus, eller om man har en hund eller flere.
    Der er så mange faktorer der spiller ind, alt fra race til race og til det enkelte individ. Ingen er ens og ingen har de samme krav.
    Hvad der måske er et godt og optimalt hundeliv for een hund, vil måske ikke være det for en anden hund.
    Der er ikke nogen endegyldige regler når det kommer til hundehold eller en enkelt opskrift på det gode hundeliv, man kan ikke sige at en hund der kun er alene i 5 timer, har et godt og mere optimalt liv end en hund der er alene i 10 timer.
    Sådan hænger tingene bare ikke sammen.

Jeg mener at vi alle kender vores egne hunde bedst og så må vi handle ud fra det.
    Hvis TS mener at huset er en god mulighed for hende og Mike og hvis hun mener at Mike sagtens kan trivedes og have det godt og optimalt med de 10 timers alene tid, så synes jeg ærlig talt at hun skal springe ud i det.

• #58   16. maj "Hunden kender ikke klokken."

Forsøg har vist, at hunde HAR tidsfornemmelse, John - vil jeg bare lige sige

"Ulla -begge mine forældre har fuldtidsjobs"

De har også hinanden, Michelle.

• #59   16. maj Hanne: En lille landsby? Aaaaaah, vi bor altså i en ret så stor forstad til Aarhus Eller har jeg HELT misforstået noget, bor du ikke i ø villakvarteret ?

• #60   16. maj Og for god ordens skyld og sådan helt reelt, mit indlæg er IKKE rettet mod dig Isabelle
    Eller nogen andre specifikke personer her i tråden.

• #61   16. maj He he, Janni - den er jeg HELT med på - og jeg flyver lavt, kan du nok fornemme

• #62   16. maj Det regnede jeg også med, men ville lige skrive det
    Mit indlæg er helt generelt skrevet og ikke ment mod nogen.

• #63   16. maj Jeg fik mange advarsler, før jeg flyttede langt væk - og dem lyttede jeg ikke til - og jeg var og er GLAD for, at jeg købte mit hus i Hundested. Jeg er så bare også glad for, at jeg kunne sælge det igen, da jeg fortrød.

• #64   16. maj Måske man kan søge om at jævne nogen bygninger med jorden, så er der kun hus og en lække rgrund man kan slå med en traktor

• #65   16. maj Anne, jeg kommer gerne på arbejdsweekend!!

Vores nabos hus er i øvrigt til salg; vi bor i udkanten af en forstad til København.
    120 bolig-m2, stald, dårlig ridebane (ej holdt ved lige og pt. ubrugelig) og 3,5 hektar hvoraf de 3 er bortforpagtet på kontrakt.
    5.695.000,-
    Og så er de endda gået 100.000 ned siden sidste år, da det først blev sat til salg.

.....Men manden vil skisme ikke med til Jylland.....

• #66   16. maj Ja jeg siger det bare, jeg kommer sku ikke på arbejdsweekend .. Mit pas er udløbet

• #67   16. maj Jeg holdt malerfødselsdag for ti år siden. Venner og familie var inviteret til to timers maleri med chips, kage, vin og kaffe før og efter (sharp) en times arbejde. Efter de to timer var der middag.
    Det var SÅ hyggeligt

• #68   16. maj Louise :

Det lyder da dejligt du er velkommen

Janni :
    Du er også velkommen uden at arbejde

• #69   16. maj Tusind tak

• #70   16. maj Man skal ikke købe sådan en ejendom og så forvente at venner og familier kommer og hjælper
    Jeg har forestillet mig at jeg sku klare tingene selv
    Men begynder da at tvivle lidt nu om det er for meget de bygninger

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#71   16. maj #58
    Tidsfornemmelse hmmm måske, men 1 time mere eller mindre tror jeg ikke gør noget.

Mine er enkelte gange alene i næsten 24 timer når vi tager til sommerhus for at tilse. (Fanø)
    Tager afsted ved middagstid og er hjemme næste formiddag.
    Knægten kommer lige forbi og lufter dem.

• #72   16. maj # 59 Rikke ... jeg bor da 5 minutters gang fra True, det vil jeg kalde en lille landsby .... går tit igennem den, og over i skoven bag, og via den kommer jeg så tilbage til skoven ved søerne lige overfor hvor jeg bor

• #73   16. maj @ Mike .... man kan meget selv, specielt hvis man har temperament til at tage tingene i eget tempo ... men der er nu også ting hvor 2 par hænder er en stor hjælp .... man kan ikke forvente andre hjælper, men mon ikke nogle kan lokkes til at give en hånd hvis det er nødvendigt .... vi har lige brugt det meste af fritiden (specielt min mand) i 14 måneder på at hjælpe ældste datter og kæreste med at renovere hus fra 1920 .... men det har så også været rippet til der kun stod 3 ydermure tilbage, og i midten var der gravet et stort hul i 1½ meters dybde .... nu står der et super isoleret hus med gulvvarme i 1½ plan, med 6 meter til loftet i stuen og åbent repos (der skal glas for) med udkig fra 1. sal og ned i stuen .... men nej forvente kan man ikke, man skal huske det er en selv der køber bolig...

• #74   16. maj Jo det kunne jeg da håbe
    Men jeg skal måske lige tænke lidt over det os

Det iddelle ville være et murstens hus med en lille stald og 2 tdr land ;-!

• #75   16. maj Hanne: Nååå, jeg troede det var Tilst du betegnede som en lille landsby True er vi helt enige i er en lille landsby, haha.

• #76   16. maj nu skriver du sådan indirekte at dette ikke er det ideelle ..... hmm ... ej føler mig som lyseslukker .... du skal følge hvad du selv føler ....

• #77   16. maj Jeg ville lytte mest til, hvad jeg selv havde lyst til. Alle andre kan sagtens sidde og sige en masse, men det er dig, der skal bo der.

• #78   16. maj @ Rikke ... ha ha, nej Tilst er på den forkerte side af Viborgvej ... den regner vi slet ikke med helt hernede ....

• #79   16. maj Isabelle -det har det ja. Men min far arbejder som sagt noget mere end fuldtid og rejser en del, så når han er hjemme, så står den på byggeri, vedligehold mm. Det er meget lidt tid de bruger på sofaen e.l. Det var egentligt blot det jeg ville sige - at de, ligesom rigtigt mange andre danskere, har valgt et liv der indebærer mange arbejdstimer brugt på byggeri og vedligehold på en landejendom. Det er jo virkeligt sådan, at man starter i den ene ende, og når man når hele vejen igennem til den anden, kan man starte forfra igen.
    Jeg går ud fra/håber at TS har hænderne rigtigt skruet på, og i så fald tror jeg ikke hun får det så meget værre end alle mulige andre med eget hus i ikke ligefrem nybygget stand. Og jeg går da ud fra, hun kan lide den slags, ellers overvejede man vel ikke sådan en ejendom?

• #80   16. maj Hanne : bla bla bla Husker dælme godt den krig da jeg gik i folkeskole, dem fra skjoldhøj mente de boede på den rigtige side af viborgvej, os fra denne side mente dem fra skjolshøj var højrøvede snobber

Behøves jeg nævne at jeg ikke syntes det var en fest, da vi flyttede til skjoldhøj da jeg var 14?

Min mor og brødre siger nu at de bor i Tilst, det er jo altså samme postnummer

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 701
    #81   16. maj Jeg synes det ser pissefedt ud

Og der er jo bare lidt længere til alt på de kanter så transporttiden er jo som den er. Men ville selvfølgelig bygge en lækker stor hundegård til ham og den nye hund

• #82   16. maj Hanne :

Det er du ikke !!!!

Dejligt at folk kommer med deres mening
    Og skulle der ikke mere til at slukke lyset , så var det en meget lille flamme

• #83   16. maj Det jeg tænker, Michelle, er, at når man er to om det, ER det mere end dobbelt så nemt. Selve arbejdet er ikke, men at man deles om det, OG at man har et menneske at være sammen med "i pauserne" betyder en del.
    Men ÅH at få sit eget - at tro på egne kræfter og kaste sig ud i drømmene

• #84   16. maj Isabelle -det kan vi da godt blive enige om. Lidt derfor jeg nævnte den gamles rejseaktivitet og mere end fuldtidsarbejde... Min seje mor har nemlig måttet blive lidt handywoman selv også, fordi hun netop temmeligt meget af tiden står for det hele selv
    Men uanset, så er min pointe egentligt bare, at temmeligt mange danskere (også enlige) vælger at bruge rigtigt meget af deres fritid på hus og have. Måske især enlige, fordi det altså ikke er så nemt at låne til luksusvillaen, så lidt gør-det-selv og vedligehold må nødvendigvis være en del af pakken?

• #85   16. maj Michelle :
    Jeg er håndværker udddannet og mit nurvæende job kræves det også hænderne er godt skuret på
    Så det er egentlig slet ikke der jeg har haft mine bekymringer.
    Som det fremgår af billeder har sælger en velholdt ejendom og tænker med løbende pasning og pleje er det nemmere at holde pænt end hvis man overtager noget som er i forfald

Jeg er ikke bange for at arbejde og da slet ikke på mit eget.
    Jeg var faktisk selv med til at lave mit eget badeværelse. Det tog tid men det er flot

• #86   16. maj Jeg har en mor, der har klaret hvad som helst selv i sit hus - og jeg har en datter, der skisme også har sat en ære i at kunne det hele selv. Nu har sidstnævnte en mand, men hun kan stadig selv, om nødvendigt. MEN - det er mange bygninger, Mikes skal klare selv. Det er DET, der kan bekymre mig lidt.

• #87   17. maj Sikken et fedt sted Køb det, hvis det virkeligt er sådan et sted du drømmer om !! Bygninger kan altid rives ned, hvis ikke man orker pasning/har brug for al pladsen

Største problem, som jeg ser det, er at ejendommen har været til salg længe, dvs. at det vil være svært at sælge igen, hvis du skulle bliver træt af at bo der. Så køb det kun, hvis det virkeligt er drømmehuset

Jeg gik selv fra at have 15 min. transporttid i København, til 45 min transporttid da jeg flyttede til Lolland. Det vænnede både jeg, og hunden sig hurtigt til.

• #88   17. maj Ann Marie :

Tak ja man vænner sig vel til at køre
    Synes der er så mange gode ting ved ejendommen
    Og det er nok de færreste der har 5 min på job
    Du er også alene med hundene ik ? Så vi er i samme båd på det punkt
    Sjovt du er gået fra samme transport tid.

Det er overhovedet ikke muligt ligenu for mig at skifte job.
    Jeg elsker mit arbejde og glæder mig allerede til i morgen når jeg skal afsted igen. Sådan fornemmer jeg også du har det med dit job ?

Men jeg holder stadig fast i er man det mindste i tvivl skal man lade være
    For tror hellere ikke som du at man bare lige sælger den ejendom igen hvis man bliver træt af den.
    Det som tiltaler mig er der er et nyere pille fyr og den koblet til byvandring
    Og ikke har egen Boring

• #89   17. maj Jep, jeg bor også alene, så mine hunde er også alene i mange timer. Det klarer de nu fint, men de har jo så også hinanden = jeg har knapt så dårlig samvittighed Tror nu ikke at Mike vil bemærke at du er væk 1 time mere pr. dag.
    Helt klart et plus at der er nyt pillefyr, og offentlig vand.
    Man ja, der skal tænkes godt og grundigt over den slags store beslutninger Spændt på at høre hvad det ender med
    Nå, jeg er på job, og må heller se at få lavet lidt ! God nat

• #90   17. maj Der er ikke meget i denne verden jeg ikke tror du kan -så hvis du er afklaret...så spring ud i det

• #91   17. maj Øøøj sådan en perle er sjælden!
    Hvis ikke du tager det, så gør jeg

Spring ud i det! Det ser fantastisk ud!!

• #92   17. maj Så må jeg altså lige blære mig lidt for enden af vejen 2,5 km derfra

• #93   17. maj I det heletaget er transporttid til job i Jylland på 45 min jo ikke ualmindelig. Jobs hænger ikke på træerne og ofte søger man arbejde over ret store afstande.
    Jeg bor på Fyn og selv om jeg har arbejde lige over i nabobyen så bruger jeg da 30 min. I bil og på omklædning osv. For afstanden til nabobyen er altså lidt mere end en spytklat væk

• #94   17. maj Jeg synes altså ikke 45 minutter hver vej, lyder særlig slemt, er det ikke ret normalt?

• #95   17. maj Jeg tror da det er mere normalt end unormalt
    Altså der er mange som køre langt hver dag for at komme på job.

• #96   17. maj Jo det er ret normalt. Jeg har aldrig haft så langt, men det er der da mange mange andre der har

• #97   17. maj Det er altid svære at gå ned i løn, op i timer eller længere transporttid.
    Men det handler om tilvænning

For mit vedkommende er din 45 min intet problem hvis jeg ikke havde Mike
    Men havde jeg ikke ham ville sådan en ejendom være uden formål

• #98   17. maj Jeg har også haft 45 minutters transporttid hver vej før. Normalt ville strækningen tage 30 minutter, men da der altid var så meget trafik i den retning, tog det altid 45 minutter eller lidt mere.

• #99   17. maj Jeg skulle ansætte en værkstedslærer og havde en kvalificeret og dejlig mand til samtale - men han boede langt væk - skulle køre en time og et kvarter.
    "Gider du virkelig det?" spurgte jeg.
    "Det er da ingenting," svarede han, "sidst havde jeg over halvanden time til mit arbejde"
    Han fik jobbet

PS. Han havde ikke børn, men hund, og vi aftalte, at han gerne måtte holde hunds første sygedag

• #100   17. maj Præcis. Nu bor jeg i hus ude på landet og ja, jeg er født og opvokset på landet og det er her jeg hører til. MEN huset, haven og beliggenheden er faktisk grundet hundene. Jeg kunne godt nøjes med mindre hvis ikke det var for mine hunde og det siger jeg selvom jeg elsker mit hus på landet.
    Haven feks., den er deres.

• #101   17. maj Som udgangspunkt da jeg valgte at kigge på ejendommen ville jeg helst ikke være afhæning af at andre skal hjælpe mig med at passe mine dyr imens jeg er på job.
    Det ville være dejligt hvis muligheden er der.
    Men jeg vil ikke satse på det er muligt og købe udfra det

Jeg er gået i tænke box

Mange mange tak for alle jeres gode svar.
    Og der er ikke nogle af dem som er lyseslukkere , men dejligt at man kommer med flere forskellige problematikker
    De er ikke uden betydning

• #102   17. maj Det skal man heller ikke gøre.
    Nu har jeg købt et helt almindeligt hus med 800 kvadratmeter grund til. Altså bare en almindelig have.
    Min far måtte da hjælpe mig en del i starten og han gør det også stadig med nogen ting og ja, selvom han gerne vil hjælpe, så har det da også været hårdt for ham. Han jokede i en periode med at han havde to huse.
    Men hvis man nu kan en hel masse selv og samtidig kan lide og gå og lave disse ting i sit eget tempo, så skal det da ikke være en hindring

• #103   17. maj Hvis det ikke SKAL være på landet
    http://www.nybolig.dk/villa/9670/aggersborgvej/100343/2700-1

• #104   17. maj Spring da ud i det Vi har selv lige købt en ejendom på landet 5 Ha nede af 300 m grusvej for enden af en lang blind vej. Der er ingen naboer tæt på. Det er et dødsbo og huset er temmelig forfaldent, så det river vi ned og så får vi bygget et nyt hus. Vi får ca 15 min længere til arbejde begge to - vi arbejder begge i københavnsområdet. Vi bor tæt på skov nu og kommer også til at bo tæt på skov derude. Vi gør det fordi det er noget vi egentlig har drømt om længe og kigget efter i et par år (et sted med lidt jord i Køgeområdet med ejendom der ikke var bedre værd end at rive ned). Ja, vores hunde kommer til at være lidt længere alene og nej, det er ikke optimalt. Til gengæld får de et sted hvor de kan rende løse, et sted der ikke er sur nabo der brokker sig over at de gøer, et sted hvor vi kan træne og så har jeg heldigvis muligheden for at arbejde hjemme en del af tiden. Der er landbrugspligt, men hegner det hele og planter formegentlig lidt af det til med juletræer og en lille æbleplantage og så bliver det hø i resten. Det er SÅ FEDT og vi glæder os helt vildt

• #105   17. maj #103
    Den er lækker men der skal gerne være 10000 kvm jord til

Sådan tror jeg også min far og onkel pH havde det i noget tid
    Dejligt de hjalp. Men mange ting klare man os selv

• #106   17. maj Mette :

Det lyder til i har fundet drømme stedet
    Tillykke til hundene og jer det bliver da dejligt for jer alle
    Jeg ved ikke hvorfor jeg er kommet i tvivl ;-(
    Men så må jeg jo bare lede videre. Hellere det og så få det helt rigtig
    Jeg bor jo dejligt hvor jeg gør

• #107   17. maj Jeps det er drømmestedet Trælst at du er kommet i tvivl, du skal have alt muligt held og lykke i din videre søgen.
    Jeg glæder mig usigeligt meget til at flyttet ud et sted hvor hunden kan rende løse - 5 ha giver trods alt mulighed for nogle gode spæneture. Sådan en Dober trives bare ikke hvis den ikke kan få lov at strække ordentligt ud og min er ikke så fantastisk, at slippe et sted hvor der ikke er et hegn. Det går meget fint så længe, der ikke er noget der tænder jagtinstinktet. Men langt de fleste steder kan jeg ikke helt vide med sikkerhed at der ikke lige kommer en cyklist eller et rådyr.

• #108   17. maj Jeg er helt enig mht dobermann
    Også derfor jeg vil ha mit eget og det kommer
    Om det bliver det her eller noget andet det vil tiden vise

• #109   17. maj hvis det er huset og beliggenhed så køb.

Der er altid en grund til at afvise, men seriøst hvis det er HUSET så skal hunden nok finde sig til rette.

En hvalp - tjaa? hvorfor ikke. Vi må jo konstatere at ikke alle arbejder 8-13. Hunde indretter sig - men med 9½ time væk fra hundene tænker jeg ikke du går på visit om aften uden de er med? jeg tænker ikke du handler ind på vej hjem?

jeg tænker I sover i samme rum eller med mulighed herfor og at den eneste tid I er adskilt er 9½ time - for ved du hvad ..mange hunde er jo først alene 8½ time, så er de alene 7-9 timer om natten også..

og så kan vi tale om det ikke er forsvarligt.

held og lykke med huskøbet

• #110   17. maj du skriver du har betænkningstid til mandag, men er der andre købere på banen ?? ellers har du vel god tid

• #111   17. maj DKK soulmate :

Nej så vidt det er muligt er jeg sammen med Mike hele tiden nu.
    Jeg har aften arbejde så jeg altid har mulighed for at gå og opleve ting med ham før job.
    Jeg er sammen med ham stortset altid
    Når jeg er på mit ekstra rengørings job er han med og det bliver kordineret så jeg kan arbejde 2 timer og gå med ham og så måske arbejde 1-2 timer igen og så går vi igen
    Mht rengørings jobbet så stopper det hvis jeg flytter
    Dels fordi det ikke kan hænge sammen. Men os fordi jeg ved der bliver nok at se til udenfor om sommeren

Hanne :
    Jeg har til mandag fordi der vil han lave papirerne og jeg skal skrive under der os.
    Han snakker om andre købere. Men så må han sælge og jeg finder noget andet ;)-

• #112   17. maj Har du tænkt på, hvordan og hvorledes det vil være med transport og transporttiden hvis det skulle blive rigtig vinter?
    Hvis det ligger på en lille vej, så bliver der jo først ryddet til sidst, hvis der da bliver ryddet.

Jeg arbejder på landet og bruger normalt tyve minutter, men det er sket flere gange, hvor jeg har brugt over en time. Nogle gange har jeg måttet finde et sted at stille bilen og vade små to km gennem mavehøje driver eller blive afhentet i en traktor.

• #113   17. maj Det er store veje fra Hobro til Løgstør
    Det er også sådan noget jeg har kigget efter
    Grusvejen der løber bag om ejendommen behøver man ikke bruge hvis der er sne.

• #114   17. maj Er det ikke muligt at lave en god hundegård, med hundelem, så Mike kan gå ud, hvis han trænger ?

• #115   17. maj Mht de 45 minutters transporttid, det kan man jo nemt opleve bare ved at bo i en storby. Altså hvis man nu bor i Århus området, og f.eks bor i Lystrup, men arbejder i Solbjerg, så kan man da nemt have den tid på job. Bare man ikke bil er det da også en helt normal transportid, med mindre man bor lige ved siden af jobbet

• #116   17. maj Enig Rikke ! Jeg brugte lige så meget transporttid, da jeg boede på Østerbro og arbejdede i Avedøre.

• #117   17. maj Jo da der vil blive de bedste alene hjemme forhold for Mike ingen tvivl
    Om det og har også talt med min far idag om vedligehold af bygningerne
    Så det er nok bare og lige fin tænke det sidste
    Min plan er jo at få det hele hegnet ind og få juletræer på marken omkring ejendommen

• #118   17. maj Hvis din drøm er at få en ejendom med jord til, så er det da bare at slå til.
    Hvis vedligehold af bygningerne bliver for meget, kan du jo altid leje dem ud til den lokale motorcykelklub, mod at de vedligeholder

• #119   17. maj Aj ann Marie det kunne ellers være sjovt
    Ja det er min drøm.
    Synes jeg svinger meget
    Men ser mange fordele også ved ejendommen
    Så er der lige det med køretiden og Mike.
    Og så det ligger ud til en større vej.
    Tænker på trafik og gåture

• #120   18. maj Ja, det kunne være hyggeligt med en flok motorcykelfolk på matriklen

En større, trafikeret vej, trækker helt klart ned, omvendt så er det et plus mht. snerydning Jeg bor på lille vej, som ikke bliver ryddet for sne efter kl. 15, så jeg kan godt have problemer med at komme helt hjem i snevejr

• #121   18. maj Det er ligesom der er fordele og ulemper ved alt
    Men mht til sne for i væreste tilfælde er det vel max 1 måned det er et problem
    For ellers bor du jo dejligt fredligt på en stille vej
    Nå ja så er der også det med badeværelset der er ingen vindue.
    Og hvis man sætter et i går det kun ud i laden ;)-

• #122   18. maj Det er jo lige det, tingene er aldrig helt sorte, eller helt hvide Kompromis er jo desværre en nødvendig del af livet, kunsten er at beslutte hvad man kan gå på kompromis med

Ikke så fedt, med badeværelse, uden vindue. Er der så installeret en eller anden form for ventilation ?

• #123   18. maj Ja der er noget elektrisk ventalision.

Ja er ved at lave en plus minus liste

Kompromis er der ved alting. Så bare ha dem opvejet

• #124   18. maj Har du haft fx din far med ude at se ejendommen?
    Da jeg skulle købe hus helt for mig selv, tog jeg min svoger med. Han kunne kigge efter alt det, jeg ikke selv havde øjne for/forstand på

• #125   18. maj Ja det har jeg og jeg har også været i banken og er blevet godkendt
    Så det eneste det er tilbage er mig selv der skal tá en beslutning

• #126   18. maj Hvad siger tilstandsrapporten om ejendommen.
    Det er jo ret vigtig.

Og har du forhørt dig om, hvor langt de vil gå ned i pris ? Når ejendommen har været til salg så længe er de vel villig til at slå noget af prisen ?

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#127   18. maj Anni der laves ikke tilstandsrapport på nedlagte landbrug.

• #128   18. maj J0hN nu du siger det, så vidste jeg det faktisk godt.

Men ville nu alligevel tage en professionel med ud og gennemgå ejendommen. De penge kan være rigtig godt givet ud.

• #129   18. maj En professionel hvad ?

• #130   18. maj En byggesagkyndig ville måske være meget god at have med til at vurdere

• #131   18. maj En bygnings........ åh hvad pokker er det nu de heder +
    Den står helt stille lige nu.

Nå men en af dem, som går og laver blandt andet tilstandsrapporter.

Pengene kan være godt givet ud, for hvis der evt skulle være nogle grove fejl ved huset kan dt hurtig blive dyrt.
    Forestil dig, hvis der evt var noget ved tagkonstruktionen så du skal have nyt tag on en tre fire fem år ....ekstra udgift på omkring 200.000 kr.

• #132   18. maj Der var den Ida, en byggesagkyndig eller bygningskonstruktør, det var det jeg mente med en professionel

• #133   18. maj Nåh ja det kunne være en ide

Vi er begge håndværkere
    Og det er ejendom nr 4 jeg skal købe så synes efterhånden jeg har lært at kigge efter det som er vigtigt

Men det er jo egentlig ikke det som var problemet
    Der var mere transportiden og om Mike kunne være alene hjemme

• #134   18. maj Anni :

Det kunne måske egentlig godt være en ide nu hvor der ikke er lavet en tilstandsrapport

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#135   18. maj En tilstandsrapport på så gamle bygninger giver ikke mening efter min mening.
    En murer eller tømrer kan lynhurtigt se om bygningerne er sunde.
    Sådan gamle bygninger kan ikke undgåes at have mangler der ikke lever op til nutids byggeri.

• #136   18. maj Selvfølgelig giver det god mening at tage en professionel med ud at se på gamle bygninger.
    Alle bygninger har fejl og mangler, men der er forskel på fejl og mangler .
    Nogle fejl og mangler kan komme til at koste rigtig mange penge og andre kan gøre, at man faktisk står med en ejendom man ikke kan komme af med igen.'

Nogle jeg trænede hund med var også ved at købe en nedlagt ejendom, og de er super glade for at de fik en professionel med ud og gennemgå ejendommen, for hvis ikke de havde gjort det, så var der nemlig kommet en ekstra regning på over 300.000 kr et par år efter.
    De købte ejendommen, men fik også afslag i prisen for diverse fejl og mangler.

• #137   18. maj Da ex'en og jeg solgte en gammel landejendom, havde køberne en byggesagkyndig med forbi, og ALLE bygninger blev gennemgået grundigt.

• #138   18. maj Har man hænderne skruet ordentligt på og har man prøvet det med køb og salg og istandsættelse før, så behøver man ikke nødvendigvis at medbringe en byggesagkyndig. En murer eller en tømre er nok mere værd og ofte kender man en der kender sådan en eller har en i familien I den handle vi lige har gjort gav det selvfølgelig ikke nogen at kigge på bygningerne, da vi alligevel snarest muligt kører en bulldozer igennem dem. Men der var et påbud ved kloarken fra kommunen som den gamle ejer ikke havde opfyldt, så vi medbraget en, onkel der er kloakmester og fik ham til at kigge på det og som vi selv havde konkluderet så var det egentlig ikke noget særligt. Så vi besluttede at købe.
    I februar fandt vi en lignende ejendom kun 5 km fra den vi har købt. Her tænkte vi os om en dag for længe og så var den solgt til anden side. Så her på Sjælland skal man ikke bruge alt for meget betænkningstid når det handler om gamle bulldozermodne ejendomme med lidt jord til i køreafstand af KBH

• #139   19. maj Enig Mette. Det behøver ikke være en byggesagkyndig, man tager med. Jeg tog jo fx min svoger med, da jeg skulle købe hus. Han er udlært isenkræmmer

PS. Men han har arbejdet som jord- og betonarbejder i en del år OG har renoveret adskillige gamle huse

• #140   19. maj Mette :
    Jeg tror også godt vi kan klare os med vores erfaring og håndværker uddannelser
    Vi allieret os med min stedbror, som er tømrer.
    Han både sat flere huse i stand og bygget sit eget hus. Plus han har sit eget tømrerfirma. han vil gerne tage med mig.
    Jeg har kammerater der murer og elektrikere
    Men tror det er godt at have nogle håndværkere med når der ikke er tilstandsrapport.

Men nu har jeg besluttet mig for at lede videre.
    Jeg har god tid og denne gang skal det være det helt rigtige

• #141   19. maj Jeg tror, din beslutning er den rigtige, Mike's. Jeg tror også, at du finder det HELT rigtige

• #142   19. maj Tak Isabelle

Er sikker på hvis det var det rigitge så havde jeg slet ikke haft den tråd her

• #143   19. maj Held og lykke i din videre søgen efter STEDET

• #145   19. maj Er sikker på at det rigtige sted nok skal dukke op på et tidspunkt......forhåbentligt snart

• #146   21. maj Det er en fordel det er aften arbejde, så har du formiddag/eftermiddag til at gøre Mike dejlig træt.

Jeg har selv eftermiddag/aften arbejde og nyder at aktivere Jessie om formiddagen.

• #147   24. maj Ser her Mikes.
    Jeg har fundet dette fine sted, med en masse jord til
    Vi er helt forelskede i det, men har som det ser ud nu, slet ikke råd til at købe.

Måske det er noget for dig?

http://xn--mglerhuset-d6a.dk/sag/66832/

• #148   24. maj Igen billigt i Jylland

• #149   24. maj Helt vildt billigt!

• #150   24. maj Så vidt jeg husker, vil Anne helst have min. 10000 m2 grund.
    Men ellers tror jeg det er et rigtig godt bud på Mike og mors nye hjem.

• #151   24. maj Ja okay, SÅ meget jord er der ikke Men der er da en god slat!

• #152   24. maj Ja, jeg synes det ser fint ud.
    Havde jeg ikke haft heste/kalv, så havde det været ren luksus for os (hvis vi ellers skulle bo i Jylland).

• #153   24. maj Jeg tror vist nok lige at jeg skal have overtalt kæresten til at skifte Nordsjælland ud med Nordjylland
    Vidste godt at husene var billigere, men ikke SÅ billige

• #154   24. maj Lækkert sted - men for mange bygninger, der skal vedligeholdes (og muligvis trænger gevaldigt til det) - er min kedelige kommentar

Men hold nu OP, hvor er det billigt

• #155   24. maj Men Isabelle, hvis man nu gider det (det gider vi f.eks. godt), så er det da perfekt.

• #156   24. maj Det ser da lækkert ud
    Og pænt ud og hyggeligt

Jeg er nu ikke så bange for det med bygningerne det kommer meget an på hvilken stand de er i

Tak for linket

• #157   24. maj "Men Isabelle, hvis man nu gider det (det gider vi f.eks. godt), så er det da perfekt."

Det har du selvfølgelig helt helt ret i, Cujo. Men jeg tænker også lidt i penge. Tagene ser fx ikke såååå godt ud, og den slags koster gerne kassen at udskifte.

• #158   24. maj Isabelle :

Ejendommen er sikkert også sat efter i pris at der er ting der skal laves.
    Og vil man ikke lave noget eller ha en krone op af lommen så skal man nok ikke købe fast ejendom

• #159   24. maj På fredag skal jeg op og se den igen sammen med min stedbror
    Så må vi om han synes den er ligeså i stand som vi synes.
    Så tager vi den derfra

• #160   24. maj Den Krøllet har smidt op? Eller hvilken en?

• #161   24. maj Selvfølgelig ikke, Mikes. Man skal bare vide, HVOR mange penge, man skal have op af lommen

• #162   24. maj Jannie :

Den som jeg har set 2 gange.
    Har haft svært ved at slippe den helt

Isabelle :
    Ja det er jo lige det

• #163   24. maj Åh okay, skulle lige være med

• #164   24. maj JAnni:

Ja det var hellere ikke helt nemt at vide
    Glæder mig helt vildt

• #165   24. maj Nej for troede jo at den var afskrevet, så blev lige lidt forvirret
    Kan jeg godt forstå

• #166   24. maj Det troede jeg egenligt os men så da de ligeså kom lidt ro på og jeg ikke havde det pres fra mægleren mere kunne jeg bedre tænke tingene igennem.
    Så hvis han siger god for den på fredag så handler jeg nok med dem
    Men har lige lidt flere ting som skal afklares med sælger

• #167   24. maj Bliver spændende

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#168   24. maj Jeg kommer til indflytningsparty.

• #169   24. maj Bliver vi inviteret til hundetræf?

• #170   24. maj Det kunne være så hyggeligt
    Alle dem som har lyst kunne da komme forbi

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

#171   24. maj Kun et fåtal

• #172   24. maj Du kan jo lave en hundepension i den ejendom

• #173   24. maj Der er stor mangel på gode kattepensioner faktisk.

• #174   24. maj Ja det kunne være mega hyggeligt med katte eller hunde pension

• #175   24. maj Det væreste bliver jeg både skal skifte dyrlæge og mekaniker efter 13 år og 10 år

• #176   24. maj Jeg kører gerne 45-60 minutter hver vej, for at jeg kan komme til min dyrlæge.

Men nu har hun også ret meget forstand på katte, som jo er det, vi har flest af.

Kommentér på:
En stor beslutning ;-)