{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Det er kun ok, når konen er yngre...
  • J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 2.052
    #1   16. maj Jeg syntes det er fint at man har samme alder, blot skal elskerinden være en yngre model

• #2   16. maj Min første kæreste var 3 år yngre end mig. Og det gik da helt fint. Vi var da sammen noget tid.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Emner: 4 Svar: 159
    #3   16. maj Nu har jeg ikke meget tilovers for Berlusconi og hans opførsel, og jeg synes også det er enormt grænseoverskridende ting der er skrevet om Macron og hans hustru - at han er homoseksuel, at hun er desperat, at hun har hjernevasket ham da han var elev osv.
    Kunne det tænkes at de bare blev forelskede derefter giftede sig for at leve i et ganske godt og almindeligt ægteskab??

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 8 Følgere: 48 Emner: 23 Svar: 260
    #4   16. maj Jeg synes at det er noget pjat!
    Hvem der er yngre eller ældre er da fløjtende ligegyldigt.

Personligt har jeg altid været til ældre mænd, men det gør det da ikke mere rigtigt end den anden vej rundt.

• #6   16. maj Taget i betragtning kvinder lever længere er det nok meget praktisk med lidt aldersforskel i kvindens favør.

• #7   16. maj Kenzie, så var det slemt hos mig, kan jeg regne ud.

• #8   16. maj Helt ærligt, så er min opfattelse, at det egentligt mest er i medierne, det er sådan. Ude i den virkelige verden har jeg sjældent mødt folk der bliver forargede eller på anden vis rynker på næsen over par hvor konen er den ældste... så jeg tror altså problemet er til at overse, i hvert fald herhjemme.

• #10   16. maj Jeg var 17.

• #12   16. maj Nope det var det ikke, men det er ikke det, man tænker på, når man er forelsket.

• #14   16. maj Jeg tror der er nogle gigantiske kulturforskelle mellem DK og Frankrig hvad det angår.
    Men ikke desto mindre - der findes ord for ældre kvinder, man knalder med... MILF, Cougar... Jeg kender ikke nogen tilsvarende for mænd, der knalder med yngre kvinder.
    Det er godt nok amerikanske ord, men de bruges jo altså også i flæng herhjemme.

Berlusconi - han er uden for nummer hvad kvinder angår, hans mening tæller ikke

• #16   16. maj DILF?

• #17   16. maj Joan Collins blev engang spurgt ind til aldersforskellen på hende og ægtemanden. Hun svarede med det fantastiske citat: If he dies, he dies....

Hun har også sagt, at alle kvinder bør vælge en yngre mand, fordi det er sjovere, og fordi mænd alligevel ikke mentalt modnes mere efter 30 års alderen....

• #18   16. maj Kenzie -men det er jo lidt noget andet, for så er der jo penge, gaver/materielle goder e.l. indover.
    Man kan jo godt være kærester hvor den ene part er ældre end den anden, uden at der af den grund er tale om "betaling" for forholdet, sådan som tilfældet er ved sugardating

• #19   16. maj Sugar daddy går nok mere på finanser end på alder

Men bevares - man tænker velsagtens på mænd, der er ikke er purunge i den forbindelse.

• #20   16. maj Faren til mine sønner er fire år yngre end jeg. Det havde vi ikke problemer med
    Men NU har jeg valgt en ældre mand. Han er fra 55, hvor jeg er fra 56

• #22   16. maj Kenzie -jeg har endnu til gode at høre det brugt i andre henseender end der, hvor kvinden får en eller anden grad af betaling for forholdet (eller hvor man tror, at hun gør det, uanset om det så er rigtigt eller ej).
    Men måske jeg bare ikke kommer nok ud

• #23   16. maj
    En ældre mand, der går efter yngre kød, kaldes i Jylland for en gammel gris
    Og på indre Nørrebro - hvis han har rødvinspatter - en MOOBS - som er kort for Man Boobs

Helt ærlig - jeg ved det ikke.... Men jeg håber nogle vil begynde at bruge begrebet MOOBS fra nu af

• #26   16. maj Kenzie: Kan du ikke indføre begrebet MOOBS blandt de unge? Det er virkelig sjovt synes jeg Det udtales Muuhbs

Der kommer Sarah med sin MOOBS hahahhah
    Altså det begreb ville jo holde evigt!

• J0hN-p
    J0hN-p Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 2.052
    #27   16. maj Jeg småsmiler altid en smule når jeg ser en halvgammel småfed snusket/beskidt mand komme valsende med en ung Thailandsk skønhed, når vi handler ind.

• #30   16. maj Jeg kan ikke helt huske det der Cougar-regnestykke, men jow - jeg har tjekket Cougar af på listen, det gjorde jeg for efterhånden en hel del år siden, da jeg mødte min ex. Han er 8 år yngre en mig og vi var sammen i 15-16år.
    Det var ikke første gang, jeg havde en yngre kæreste, og jeg har da fået adskillige bemærkninger fra familie og venner, der indikerer, at de regner med, at jeg nok gør det igen....

• #31   16. maj Klamt kenzie? 20 årig pige med 40 årig mand?

Der er 17 år mellem min mand og jeg. Vi har været sammen i snart 7 år, er gift, har haft købt hus sammen og nu købt en nedlagt landejendom. Vi har 4 hunde sammen og hver 2.weekend hans to børn. Der er intet sugardaddy, gammel gris eller noget som helst klamt i det..

Og ja vi startede med at ses et halvt års tid før min 18 års fødselsdag og var officielt sammen da jeg var 18.

• #32   16. maj Jeg er enig med Kenzie - der skal være et spring.... Vores veninde på 49 havde en fyr på 21 år.

• #33   16. maj Jeg er bedøvende ligeglad med hvem der er yngst og ældst , det er virkelig ikke noget jeg hverken tænker over hos andre par, eller har tænkt over i mine egne parforhold.

Da jeg var 20 "datede" jeg en på 45, jeps FEMOGFYRRE Det var dog fra start af klart det aldrig ville blive til noget seriøst, men hyggeligt var det skam, ahahahaha.

Da jeg var teenager var jeg mest til fyre på min egen alder, eller lidt yngre ( da jeg var 15 havde jeg faktisk en kæreste på 13, det hørte jeg dælme tit og meget for) .

I dag er jeg 31 og min mand bliver 38 her til September.

Jeg kan da sådan set godt se fordelen ved yngre mænd, altså når kvinder nu i gennemsnittet lever længst. Når jeg kigger på min mands alder, hans generelle helbred osv, så er det da nok mig der skal være den ulykkelige der sidder tilbage, med mindre jeg bliver kørt ned, pludselig får kræft eller sådan noget. Og JA sådanne tanker har jeg altså ind imellem, og kan nærmest blive panisk ved tanken om at være en gammel hjælpeløs enlig dame

• #34   16. maj Nicole: Så kan vi være klamme sammen, selvom jeg ikke er sammen med ham den "gamle" mere, nu er det en lidt mindre gammel mand

• #35   16. maj Jeg har aldrig kigget på alder.. Dog er mine længste forhold været med mænd der var ældre end mig.. (Min nuværende er 2 år ældre og vi kører på 10. år)

• #36   16. maj Jeg er 8 år ældre end min mand Men gæt hvem der er mest moden

• #37   16. maj Rikke: altid rart ikke at være alene folks fordomme røre nu ikke mig, men min mand var netop bange for at tage springet udi noget seriøst pga folks fordomme om at han skulle være en gammel gris.. Og det synes jeg sgu er trist

Inden ham så jeg også til to andre der var hhv 10 år og også 17 år ældre end mig. Så ja alder ER altså bare er tal for mig. Men jeg synes folks fordomme er trælse når det påvirker de mennesker de omhandler!

• Indica J
    apr 2017

#38   16. maj Jeg melder mig også ind i gruppen af de klamme - jeg ELSKER en silverfox

• #39   16. maj Nicole: enig - det er kun et tal. Det handler mere om, hvor man er i livet. Også mentalt

Heldigvis har min mand begyndende gråt hår og jeg har ikke.....drille drille
    (Og ja det er kommet pga mig er vi sikre på! )

• #40   16. maj Det er jo fair nok at have en grænse selv, altså ment at man ikke vil date folk der er x antal år yngre eller ældre, det styre man helt selv. Men fordommende forstår jeg altså ikke, det kunne virkelig ikke være mere ligegyldigt for mig, så længe det ikke er ulovligt

Min mand var ved at vælge mig fra kun pga alder i starten, jeg var 21 og han var 28. Han syntes jeg var MEGET ung, og havde tidligere mest været til ældre kvinder. Men han valgte mig da heldigvis i sidste ende

• #41   16. maj Indica: Haha, da jeg var en lille pige boede der en gråhåret mand i blokken ved siden af os, jeg var MEGET betaget af denne flotte mand. Min mor driller mig stadig med det

• #43   16. maj Lens: lige præcis! Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 15 og fra 15-knap 18 drak jeg mig i hegnet hver weekend. Men så blev jeg heldigvis single og fik min fornuft igen - og så mødte jeg min mand.

Jeg melder mig altid frivilligt til at køre hjem da jeg ikke drikker. Og hvis der er én af os der har hentet den anden fuld i byen, ja så er det mig der har hentet ham. Han er heldigvis meget hjemme menneske som mig, men det sker da han tager i byen med kammerater. Jeg tager aldrig i byen. Så vi er helt enige om hvad vi vil. Vi prioritere vores forhold højt, vores hjem, hunde og tiden til hans børn hver 2.weekend.

Var jeg stadig fuld hver weekend, eller han var for den sags skyld, så fungerede det 100% ikke. Men trods aldersforskellen vil vi det samme og er samme sted i livet. Vi tænker aldrig over forskellen - kun hvis vi bliver mindet om den af andre...

• Indica J
    apr 2017

#44   16. maj Rikke - sådan havde jeg det også i en meget tidlig alder, og jeg har det stadig sådan.
    Jeg var en af dem der crushede lidt på en af vores lærer

Og den dag i dag synes jeg stadig det klæder mænd bedst at gråne og få lidt linjer i ansigtet

• #45   16. maj Men kunne du i det mindste finde nogle andre ord end ækel og klamt!? Det synes jeg faktisk er direkte respektløst.. At du ikke forstår det eller vil det samme er helt ok, men det giver dig ikke ret til at være nedladende omkring det, kenzie.

• #47   16. maj Og dét er en helt fair sag, både at det ikke er for dig eller du ikke forstår det. Det forventer jeg ikke man skal. Men jeg forventer at folk kan acceptere og ikke mindst respektere de forskellige valg man træffer

• #48   16. maj Jeg kommer til at tænke på en vis Gustav, der udtalte, at han fandt tanken om sex med en kvinde ulækkert og klamt.
    Jo ja - sådan er mennesker så forskellige - og sådan udtaler mennesker sig så forskelligt.

• #49   16. maj Min mand er to år ældre end mig. Men alder har jeg nu aldrig gået vildt op i. Dog ville jeg nok have det svært med en, der var meget yngre eller ældre end mig. Men det rører mig ikke, at andre har en meget ældre eller yngre. Bare de har det godt sammen. Det er vel det vigtigste.

• #50   16. maj Isabelle: Mange kvinder har det lidt på samme måde med Gustav

• #52   16. maj Det er faktisk en spændende debat.

Kan godt mærke det er sådan en, hvor man tænker to ting om det på én gang.

For jeg kan godt følge den der at ens første tanke, er at det er noget underligt potentielt ulækkert noget.
    - Måske det også nogle gange handler om, hvordan forholdet virker, ude fra? Om de virker, "lige"?

Jeg kender fx mange på min alder - og yngre - som jeg synes virker meeeget mere voksne end jeg føler mig! Og der er sikkert nogle ældre end mig, som har samme følelse - så det er vel dét, det handler om i bund og grund, at man har noget at byde hinanden på i forholdet? Og "kan stå selv", som der er en som tit siger til mig.

Men det der "trigger" mig, er de der forhold hvor der på en måde er et eller andet underliggende til grund for det.
    - En i min familie er et sted midt i 50erne, med en ny kæreste ca midt i 20erne.
    Jeg ved godt det ikke er pænt, men ser man personens mønster, så er det tydeligt der er et eller andet ubearbejdet, som skaber nogle usunde forhold, der ikke holder i længden. Det er sådan noget, hvor jeg synes det bliver lidt - forkert?!

Jeg tror det er det der med, hvad kan de give hinanden? At det er den man tit tænker?

Men for mig er det også tit den der - ej, da den ene så var 10 var den anden måske 25, ydrk.
    - Men som hhv 10 og 25 årig har man forhåbentligt intet at tilbyde hinanden!

Som 50 og 65 årig vil man næppe tænke videre over det?
    50 og 70?

Alder og kærlighed er vel generelt bare, udefinerbare? (Er godt klar over alder på sin vis er ret definerbart, men så følelsen af alder? )

• #53   16. maj Tjae ham jeg var sammen med på 45 var ældre end min far Men det var overhovedet ikke noget jeg tænkte over dengang, det kom jeg faktisk først i tanke om her da jeg skrev om ham for kort tid siden.

• #54   16. maj Alder er jo helt ærligt bare et tal.
    Da jeg var yngre, der var jeg faktisk ofte sammen med de yngre fyre (Jeg skal nok lade være med at sætte tal på, så bliver I bare forargede)
    Men her som voksen har de altid været ældre end mig.

• #55   16. maj Min kæreste var 22, da vi fandt sammen. Jeg var 26. Og jeg har hver eneste evige gang fået kommentaren "uuuh kuvøseguf", når jeg har fortalt nogen det. Da jeg var sammen med min 5 år ældre eks, fik jeg aldrig den slags kommentarer. Selvom jeg var 16 og han 21.
    Det er noget mærkeligt noget.

• #56   16. maj Men jeg ville da synes det ville være pisse frækt hvis jeg som 40 årig havde en fyr på 20

• #57   16. maj Alder er jo bare tal
    Min kæreste er 7 år yngre end jeg

• #58   16. maj At gøre grin med det er jo bare dybt usmageligt og SUPER dobbeltmoralsk som du selv siger - det skal man vist bare ryste på hovedet af
    Jeg lægger sådan overordnet ikke noget i alder, jeg gjorde egentlig engang, men synes til gengæld også at det er noget der vurderes fra situation til situation. I nogle forhold er det jo ikke som sådan alderen, der er uhensigtsmæssig, men karakteren af forholdet.

Sugardating synes jeg er en anden sag (som jeg egentlig ikke har noget imod, hvis det foregår på ordentlige vilkår), det kan da vist også være både ældre mænd og kvinder, men der er økonomien/gaver/lignende jo ligesom grundlaget, og ikke dét at have et decideret parforhold.

• #59   16. maj Hvad kan jeg sige, jeg har en kæreste der er 10 år yngre end mig. Han der den bedste kæreste jeg har haft.
    Jeg var bange for hvad mine forældre ville sige til at han er ynger end mig og så meget. De tog det helt rolig, der var ikke nogle problemer der.
    Alder er bare et tal har jeg lært nu efter jeg har fundet sammen med ham.

Mig 30 år og ham 20 år

• #60   16. maj Godt scoret

• #61   16. maj Min mor er 5 år ældre end min far xD og min kæreste er 3 år yngre end mig xD

Jeg må sige jeg har en grænse hvor mange år jeg synes er ok og for meget, men hvad andre gør er deres sag, helt og holdent (:

• #62   17. maj Kærlighed kender ingen alder.

Må indrømme at jeg er hamrende ligeglad med hvor stor aldersforskel der er på folk, hvis bare forholdet er nogenlunde jævnbyrdigt.

• #63   17. maj I skøjter let og elegant henover, at Macron var en dreng på 15 år, da han mødte en 39 årig lærerinde. Officielt blev de et par da han var 17 og hun 41.

Lad os vende den om engang..
    En 39 årig mandlig lærer møder en 15 årig pige og to år senere bliver de officielt kærester.
    Den mand ville de fleste kalde et pædofilt svin.
    Lovgivningen ville også være ham imod, ihvertfald i Danmark, medmindre han efter de to år hvor forholdet blev officielt, ikke længere var hendes lærer.

Jeg har ikke de store fordomme angående aldersforskelle hvis forholdet er jævnbyrdigt. Meeen.. en 15/17 årig er næppe jævnbyrdig med en 39/41 årig.
    Og jeg ville have temmelig svært ved at se en kvindelig lærer i øjnene, som havde scoret min 15/17 årige søn.

• #64   17. maj Enig, Ikkesom, det skal tages seriøst at kvinder i lige så høj grad kan udnytte yngre drenge, som mænd kan udnytte unge piger. Det er bare ikke lige så udbredt og der bliver ikke snakket om det, fordi man går ud fra, at drengen "jo godt kan lide det". Og det er en problematisk tankegang der helt klart skal italesættes.
    Men i dette tilfælde ser det jo ud til, at det har været helt legalt og oprigtigt.

• #65   17. maj Jeg er enig - jeg har det langt mere stramt med at hun var lærer og han elev, hun meget voksen og han meget teen end aldersforskellen i sig selv.

De påstår i øvrigt at de holdt sig på måtten indtil han var myndig... hvem ved, der er da en mikro-chance for, at det er rigtigt.

Havde de mødtes 5 år senere ville der i mine øjne ikke være noget at komme efter set udefra. Og nu er der gået så mange år, at deres forhold jo nok er rimeligt jævnbyrdigt. ..
    Han præsident, hun lærer - de har byttet magtpositioner

• #66   17. maj "En 39 årig mandlig lærer møder en 15 årig pige og to år senere bliver de officielt kærester."

Ham kender jeg - tidligere kollega

• #67   17. maj Så længe begge parter er myndige, så er det for mig, i teorien, helt ligegyldigt hvor stor aldersforskel der er. Og dog.

Det handler vel om så mange ting, fx. modenhed.

En aldersforskel på 5 år, mellem en der er umyndig, og en der er myndig, kan være rigtig meget, da den umyndige stadig jo er et barn/teenager, med alt der hører sig til.

Min mor var 14 år da hun mødte min far der var 19 år. Det er i mine øjne et meget skævt forhold.
    Modenhedsmæssigt var han dog på ingen måde voksen, og blev det ikke før langt oppe i 30'erne, hvor hun modenhedsmæssigt for længst var vokset fra ham, og de derfor gik fra hinanden. Han boede mere eller mindre hos min mor, og hendes forældre, i de år fra de mødte hinanden, til de flyttede for sig selv.
    Var det ikke mine forældre, så synes jeg, at det er klamt ...

Et forhold mellem en der ikke er myndig, og en autoritetsperson er helt uacceptabelt, i mine øjne ...

Men intet er vel sort/hvidt, eller er det?

Kommentér på:
Det er kun ok, når konen er yngre...