{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Salla
Salla
Online Tilmeldt:
30. maj 2015
Følger: 57 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.623

Offer for bukkejagten {{forumTopicSubject}}

Blev en 3 årig hest.

Det er dybt tragisk, hvor må det være utroligt hårdt at miste sin hest på den måde.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-05-16-hest-doed-ramt-af-vaadeskud-i-de-foerste-timer-af-bukkesaesonen

Synes dog ikke at det er fair at skære alle jægere over én kam. Folk går amok i det oprindelige indlæg. Forbyd jagt, det er mennesker der skal reguleres ikke dyr, alle jæger er skydegale fjolser.

Der er næppe tale om overlagt handling, men et skud affyret uden tilstrækkeligt kuglefang. Det bliver det dog ikke mindre tragisk af, da man må formode at en jæger har styr på kuglefang ect.


Kommentarer på:  Offer for bukkejagten
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #1   17. maj 2017 Forfærdeligt og må ikke ske

    Jeg er glad for vi selv har jagten på vores ejendom ( vi er ikke jægere )


  • #2   17. maj 2017 Det må ikke ske nej og hvis man har så lidt styr på i hvilken retning man skyder, så bør man ikke gå på jagt.

  • #3   17. maj 2017 Havde det været min var der rullet hoveder smiley Det er så forfærdeligt.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #4   17. maj 2017 Forstår slet ikke at almindelige mennesker skal have lov at skyde løs. Det må være fordi der er penge i det.

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 57 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.623
    #5   17. maj 2017 Max man tager jo jagttegn smiley

  • #6   17. maj 2017 Jeg kan godt forstå folk er harme. Det er langt ude at man må skyde når man tydeligvis ikke har styr på reglerne. Eller overholder dem.

    Sidst var det den der flotte ræv lignende en der blev skudt fordi en jæger ikke gad bruge øjnene ordenligt.

    Jeg er efterhånden ret bange for at gå med vores shelties nogle steder i de perioder fordi de ligner jo åbenbart ræve i nogles øjne og de skyder løs i skoven lige bag mine forældre o.o


  • #7   17. maj 2017 Og man har satme ikke styr på noget når man skyder en hest i maven.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #8   17. maj 2017 Og så er man ikke almindelig?. Få det ud i kontrollerede grupper hvor der er kontrol med hvem der er der. Så kan man læres op såfremt man kommer til at arbejde inden for området. Så skyder man det der er nødvendig og ikke som nu hvor folk kører rundt og skyder løs.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #9   17. maj 2017 Anya. Sådan har jeg haft det længe. Går ikke i skoven når der er jagt. Sidst vi have den diskussion herinde, var der en der prøvede at overbevise mig om, at det var at overreagere. Det kunne nærmest ikke lade sig gøre at blive skudt, for man gør dit og dat.

    Man må snart få øjnene op for det der sker i de miljøer. Både for mennesker og dyrs skyld.


  • #10   17. maj 2017 Jeg havde en kollega, hendes bror blev skudt i sådan en ulykke smiley

  • #11   17. maj 2017 Jeg er efterhånden ret bange for at gå med vores shelties nogle steder i de perioder fordi de ligner jo åbenbart ræve i nogles øjne og de skyder løs i skoven lige bag mine forældre

    Dine hunde er forhåbentlig i snor når de er i skoven, så kan ikke se problemet.


  • #12   17. maj 2017 For slet ikke at snakke om alle de anskudte dyr hvert år ..

  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #13   17. maj 2017 Skoven bliver lukket når der er jagt....Jeg i nærheden i hvert fald

    Den sjov vi køre i for at komme frem og tilbage er det kun en Sri tilgængelig for offentligheden, skydes der ikke mod stien

    Det er så også sjællendt det færdes nogen

    Og der bliver kun skudt få dyr


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #14   17. maj 2017 Det er vi så andre der kan. Hvis man kan komme til at skyde en hest kan man komme til at ramme alt muligt andet. Der hvor jeg går er det lovligt at gå uden for stierne. Skoven er tæt og jægerne har ventet på at skyde et eller andet,så man får lidt for alle de penge man bruger.



  • #15   17. maj 2017 Jeg er ikke fan af den der hvis og hvis og hvis .. Men helt ærligt, kan man ramme en hest på en mark, så tror jeg ikke der er grænser for hvad man så ellers kan ramme.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #16   17. maj 2017 Det er jeg så tilgengæld. Jeg ser ingen grund til at tro at bare fordi man har jagttegn,så har man styr på det. Hvis jeg kan undgå at komme galt afsted ved at frygte det værste er det fint for mig.

  • #18   17. maj 2017 Denne her dukkede op i mine minder på FB i dag..

    Der bliver simpelthen nødt til at være styr på det - og sorry to say - der er altså en lidt skidt alkoholkultur i nogle jægermiljøer...

    http://newsbreak.dk/jaeger-efterlyst-chokeret-bilist-ramt-af-projektil/


  • #21   17. maj 2017 Min far fandt en anskudt and sidste år i deres indkørsel. Den vilde jagt gik mellem deres katte og anden. Men han fik reddet den, ikke at den skulle overleve, men den skulle ikke ende som kattelegetøj.
    Han kørte de få 100 meter ned til jægerne og spurgte om ikke de manglede noget?!
    Nej nej det gjorde de ikke .. Heller ikke en and? Bestemt nej .. Indtil min far hentede anden i bilen .. Nååååååååååh jo, de manglede vidst nok en and, men de havde godt vidst hvor den var, de var bare ikke lige nået dertil endnu .. smiley


  • #22   17. maj 2017 Vi prøvede også for nogle år siden at den der høne/hane whatever ting der sættes sammen med de opdrættede fasaner, dukkede op hos mine forældre. Og igen gik den vilde jagt mellem deres katte og fjerkræet. (Og mig som rendte forrest) hehe ..
    Min bror fangede den og bar den hen til der hvor fasanerne var sat ud. Men der gik nogle timer, så dukkede den op igen hos mine forældre og den vilde jagt gik igen. Jeg tror helt ærligt at den opsøgte mennesker med vilje, den var jo tam. Men samtidig var den tynd, så vi endte faktisk med at slagte den til allersidst.


  • #23   17. maj 2017 Det er absolut ikke fair at skære alle jægere over én kam. Jeg kender en del ordentlige jægere, der ikke skyder mere end de skal bruge og som gør meget ud af sikkerheden når de går på jagt. MEN jeg kender også den type, der rent ud sagt kun har taget jagttegn og er blevet 'jægere' fordi det giver dem adgang til at have et våben og skyde på noget.
    Jægere kommer let i konflikt med deres omgivelser fordi det nu engang godt kan virke lidt provokerende på folk at man fx lukker skoven pga jagt eller skyder fasaner man ikke gider spise (det er en udtalelse jeg har hørt fra flere jagtivrige især yngre mænd). Jeg bor i udkanten af en landsby, min genbo har et stykke jord som han driver jagt fra. Et par gange om året holder han et jagtselskab, hvor jægere kan købe en plads. En af hans remisser ligger 60 m fra en anden af hans genboer. De er ret sure over at der bliver skudt lige uden for deres have. Fra vores have er der ca 100 m derhen og ja, det kan godt føles lidt tæt på. Men så længe det kun har været et par gange om året så har det været OK. Der er også kun ca 100 m hen til et større nyt parcelhuskvarter med en pokkers masse børnefamilier med småbørn. Jeg har hørt nogle af dem snakke om at det ikke føltes helt sikkert at der var jagt så tæt på. Nu har han så fortalt mig at han til næste vinter skruer gevaldigt op for de jagter hvor han sælger pladser. Det kan jeg godt forestille mig kommer til at give nogle konflikter. Jeg har dog tænkt mig at lade som ingenting; jeg har i mange år haft lov at træne spor på hans marker smiley Og jeg flytter jo alligevel om 1 års tid.


  • #29   17. maj 2017 Jo de må da

  • #31   17. maj 2017 Et perfekt skudt dyr løber nok ikke så langt.
    Det er nok nærmere de anskudte dyr der gør det.


  • #40   17. maj 2017 Men uanset om man selv går på jagt eller ej, så kan og må man jo gerne have en mening om det alligevel.
    Det handler jo ikke om at man skærer alle over en kam, for det tror jeg faktisk ikke at der er nogen der gør.

    Jeg synes det er forfærdeligt med alle de anskudte dyr hvert år. Et perfekt skudt dyr skulle vel helst falde så godt som på stedet, lidt ligesom dyr der slagtes, gør det.


  • #43   17. maj 2017 Men igen, rammer man perfekt, så burde dyret i min verden ikke løbe så voldsomt langt.
    Rammer man derimod ikke perfekt, jamen så giver det mening at dyret kan nå langt.


  • #46   17. maj 2017 Som hesteejer kan jeg kun forestill mig hvilken sorg ejer er i.
    Af den samme grund så er jeg altid utrolig utryg hver gang at der er jagt på vores område. Min far giver dem lov til at rende rundt på vores marker, men de har pænt fået af vide at de skal holde dem og deres gevær og hunde langt væk fra mine hestemarker, hvor mine hopper går. Alligevel måtte jeg da alligevel høre sidste år at en af jægerne havde været hele vejen oppe ved mine hestemarker og kørt mine heste op med jagthunden som hun åbenbart slap ind til mine heste... Lad os bare sige at min far gav dem en opsang - oplever jeg noget lignende i år, så er det mig der kommer ud og taler med store bogstaver. Men selvfølgelig, vi er også nød til at lukke vores katte inde når der er jagt, for der er sørme også nogle af dem der har taget en kat nogle gange åbenbart. *suk*


    Jeg stoler IKKE på jægerne i vores område. Der er rigtig mange rådne kar imellem dem - men selvfølgelig skal alle jægere ikke skæres over en kam. Men for pokker hvor burde mange af dem se ud over deres egen næsetip.
    Sådan noget her må bare ikke ske,


  • #48   17. maj 2017 Der er en grund til at der skal være en egnet hund med....

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #54   17. maj 2017 Hvis man ikke kan se forskellen på behovet for at kører bil i forhold til en hobby som jagt er, så er der nok ikke så meget at gøre. Samfundet går ikke i stå af at almindelige mennesker ikke kan gå rundt og skyde løs.

    Når jeg kører bil vælger jeg selv at tage den risiko der er forbundet med det. Det gør jeg ikke ved at gå en tur i skoven. Her burde man ikke gå og frygte for sit liv, fordi det at gå på jagt er totalt ude af kontrol.

    At sammenligne de to ting er ikke noget jeg kan tage seriøst. Så bliver nevuet for lavt.


  • #56   17. maj 2017 Meget ville være vundet ved en sundere alkoholkultur.
    Jeg er ikke ude i en påstand om at alle drikker i forbindelse med jagt, men der er ingen tvivl om, at det er helt almindeligt.

    Våben og alkohol er ikke et godt match. Det lyder jo indlysende...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #57   17. maj 2017 Der burde det være men åbenbart ikke for alle. Tænk at man tror at det er en umulig opgave at pleje naturen,hvis vi ikke have fritids jægerene til det. Naturen er smart indrettet og i dag bliver der fodret,alene for at holde bestanden kunstig oppe. Man skulle jo gerne have noget at skyde efter.

    Selvfølgelig er der folk der bliver kede af det,for det er jo en god forretning. At kuglerne så flyver rundt,må vi andre så leve med.


  • #60   17. maj 2017 Nu ville jeg egentlig ikke ind i en debat hvor jægerne står på den ene side og vi andre står på den anden, for det er simpelthen at spilde sin tid.
    Det jeg ville frem til er at hvis man skyder en hest i maven, så har man ikke styr på hvad man foretager sig med en riffel og har man ikke det, så skal man ikke gå på jagt.

    JEG føler med de anskudte dyr det går ud over hvert evig eneste år og her snakker jeg selvfølgelig ja, de anskudte dyr, ikke dem der løber 10 meter og falder døde om fordi de blev ramt perfekt.


  • #61   17. maj 2017 Jeg vil bare lige pippe lidt om at et perfekt skudt dyr sagtens kan løbe rigtig langt (altså væsentlig mere end 10 m.) Det er det samme der gør sig gældende som når høns, der har fået hovedet hugget af, stadig løber rundt.

    Jeg synes jagt generelt er rigtig fint ift. naturpleje mm. Men jeg er helt enig i at man ikke burde gå på jagt når man kommer til at skyde en hest, og i øvrigt er halv/helfuld. (Dermed ikke sagt at vedkommende der skød hesten var fuld)


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #62   17. maj 2017 Det kun et ? Om tid før det koster uskyldige mennesker livet. Det har været tæt på flere gange. Så kommer man frem bagefter og råber op om at det kunne være undgået.

    Min opgave er at aflive dyr der er anskudt og man ikke finder. Man gider åbentbart ikke bruge så meget tid på sådan noget pjat. At min hund,som ikke er en jagthund ,så ikke har problemer med at finde dem,kan man så undre sig over.

    Jeg har ikke noget imod jagt. Jeg har noget imod den måde det forgår på i dag.


  • #64   17. maj 2017 # 63 Fuldkommen enig

    # 62 Og hvordan er du kommet i betragtning til at du må aflive dyr ????
    Har du en uddannelse indenfor det ?


  • #65   17. maj 2017 Hvorfor er det at når den ene skriver noget, så er det sandheden, men når så en anden åbne munden, så lyver manden?

  • #70   17. maj 2017 Godt nok en trist sag smiley Stakkels hest og ejer smiley

    Har intet problem med jagt og jægere, men jeg har godt nok et problem med de useriøse af slagsen: Dem der skyder folks katte, fordi de kan, dem der skyder ind over folks private grund, fordi de er ligeglade med konsekvenserne, dem der drikker sig stinkende fulde, inden og undervejs på en jagt, og endelig dem der betaler en mindre formue for at skyde sjælne og truede dyr smiley Den slags jægere skulle forbydes !! Det ville også hjælpe resten af jægerne til at få et bedre rygte.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #71   17. maj 2017 Ikkesomdeandre. Jeg bliver faktisk lidt bekymret. Du har vil forhåbentlig ikke jagttegn?. Så viser det jo meget godt de problemer vi står med. Alle kan få adgang til våben hvis man bare bruger 4-5 dage.

  • #76   18. maj 2017 Wow sikke en børnehavestemning der kom i tråden og et lavt debatniveau fra visse folk o.o

  • #79   18. maj 2017 Jeg er ikke jæger, da jeg hader at skyde, og simpelthen ikke kan få mig til at slå noget ihjel, selvom jeg kommer fra landet.

    Men jeg har venner der er jægere, og de går altså op i det med liv og sjæl.

    Det er også dem i min omgangskreds som bruger flest penge på naturpleje, og generelt går de noget mere op i naturen end andre jeg kender.

    Jeg forstår ikke udfordringen og hadet til jægere, og jeg tror at det skyldes uvidenhed.

    Dem jeg kender, drikker sig da ikke i hegnet for så at tage ud skyde på dyr. Det giver altså ikke mening.

    Når folk har den opfattelse, så tror jeg at det skyldes de ser for mange engelske serier, hvor stereotyperne på den engelske rigmand der går på jagt får fuld udblæsning.

    Bevares, der findes da de der rigmands arrangementer, hvor der foreksempel er folk med, som udelukkende står og lader geværet, mens der er klappere "ude" og skubbe dyrene i mod dem, så jægeren kan skyde så mange dyr som muligt, men det er altså absolut fåtallet af jægere.

    I øvrigt, grunden til at der findes så meget statistik på jægere er, at de er enormt gode til at oplyse når de laver fejl. For det gør de da. Det gør alle mennesker.

    Det er noget skidt når dyr bliver anskudt eller dræbt ved uheld, det tror jeg ikke nogen jæger vil modargumentere, det er bare en del af det at være menneske og lave fejl.

    Sagen med denne hest da trist og uheldig. Det eneste positive ved den er, at det ikke er menneske der er blevet ramt.

    Men den er Jer der er uden synd, skal første sten, var der hvis engang en klog mand der sagde..... smiley


  • #80   18. maj 2017 Martin, min opfattelse af grupper af danske jægeres alkoholkultur stammer ikke fra engelske serier, men fra hvad jeg kan se med mine egne øjne.

    Jeg er omgivet af jagtterræn på 4 sider, jeg SER det.
    Og jeg afskyr det.
    Helt i samme omfang som jeg afskyr det krybskytteri, der foregår i området. Og det har jeg så ikke fra gamle danske film!


  • #82   18. maj 2017 @CH
    Husk nu på hvad du siger.

    Du ser altså folk hælde den ene genstand efter den anden ned i halsen, for så at tage et våben og gå på jagt.

    Ok, men så jeg det ville jeg nok ringe til politiet, for en sådan mand kan jo ikke skyde på en ansvarlig måde, og jeg er helt sikker på at politiet ville reagere.

    Krybskytteri er jo ulovligt. Hvis vi skal trække kriminelle ind i en debat, så bliver det altså lidt tungt.

    Jeg ved, at der er hver dag nogen der kører spiritus kørsel, og det er altså også ulovligt.

    Jeg har også kørekort, men det gør ikke mig til en kriminel, hvis du forstår min lille forklaring...

    @Lens

    Schweisshunde (jeg googlede lige), så den er godkendt. smiley


  • #83   18. maj 2017 Siger du, at jeg lyver Martin?

    Og bygger du din opfattelse af hele jægerstandens alkoholkultur på dine to kammerater?

    Jeg har skam gode, dygtige, engagerede og samvittighedsfulde jægere i min vennekreds - men de fjerner bare ikke problemet med alle dem, der ikke er.

    Og ja, jeg ringer til politiet, når det går over grænsen - og nej, de kommer ikke.

    Krybskytteri er ulovligt og det vil du ikke trække ind her. Kan du høre hvor grotesk det lyder, at det ikke er ulovligt at anvende våben i en brandert?
    (Hvis det da er tilfældet - er det ikke, falder dit argument )


  • #84   18. maj 2017 I øvrigt, da jeg er fakta nysgerrig og ikke er særligt følelses orienteret, så googlede jeg lige eksempler på alkohol og jagt (jeg søgte på jæger sites, da de vil naturligvis komme med det laveste tal).

    Desværre er der ingen grænse (som jeg synes skulle sættes til samme regler som kørekort),

    www.netnatur.dk/jagt-og-alkohol/

    Men kun 14 % synes jeg er latterligt at skrive. Det er 14 % for meget.

    Jeg kunne desværre ikke finde rapporten fra dem der har lavet den, og derved kender jeg ikke til omstændighederne omkring den.


  • #85   18. maj 2017 Ps. Jeg anmelder også spritbilister...

  • #86   18. maj 2017 @CH.
    Nu ikke så følelsesmæssig.

    Jeg ville aldrig sige at du lyver.

    Det har jeg ingen belæg for!

    Giv mig fakta, og jeg jeg korrigerer altid min holdning efter det.

    Subjektive oplevelser er jeg ingen fan af (omend vi alle bruger det da), og lægger du mærke til mine kommentar, så vil du over tid opleve, at jeg er ret fakta orienteret.

    Jeg er absolut også typen der forsøger at finde fakta, hver gang et emne debatteres.

    Egenligt er mit indlæg omkring de 14 % vil et meget godt eksempel?

    Jeg er ikke argument resistent, som jeg helt ærligt (ud fra min subjektive oplevelse) oplever at en del på HG er.


  • #88   18. maj 2017 Martin, du sidestiller henvisning til subjektive oplevelser med følelsesmæssige argumenter?
    I givet fald stopper vores dialog her - at du kan finde et tal på nettet, der i øvrigt ikke siger noget om alkoholkulturen og hvor mange, der går på jagt under the influence, fortæller meget lidt om virkeligheden.
    Det giver sig selv, at blev det registreret ville der være et ekstremt stort mørketal.

    Her er man altså nødt til st bruge sine øjne - og hvis empiri = følelser, så er det lidt op ad bakke...

    Min anbefaling - prøv at åbn øjnene.
    Ikke engang jægerne i denne tråd protesterer mod påstanden om dårlig alkoholkultur i nogle (nok desværre mange) miljøer.

    Alle ved det...


  • #91   18. maj 2017 @CH.
    For mig vrøvler du lidt nu.

    At du gerne vil have at jeg åbner øjnene, vil jeg bare sige.

    Giv mig en valid grund til det, og jeg gør med det samme.. smiley

    Egenligt, har jeg vil indtil videre givet dig et bedre argument for at der en udfordring i jæger miljøet (som jeg ikke var bevidst om), end du har.

    Det er faktum for mig.

    Se, det er da meget sjovt.... smiley


  • #94   18. maj 2017 Desværre, ikkesom. Det er umuligt at drive politiet herud. Fyn er rippet for patruljebiler og de prioriterer ikke at køre så langt ud som jeg bor, med de ressourcer, de har.
    Vi har prøvet det et utal af gange.

    Vi melder stadig, men har til gode at se en respons.
    De kom dog ved et dobbeltdrab for et par år siden... trods alt.

    Med hensyn til alkohol - før, under og efter er svaret. Det hænder tilmed at man bagefter kan få lov at høre dem prale om, hvor stive de var...


  • #95   18. maj 2017 Hvad du gør, Martin, er mig ligegyldigt.

    At du ikke tager argumenter for gode varer før du kan finde et link der bekræfter en oplevelse er dit problem - så må du synes at jeg vrøvler, det betyder intet for mig.

    Min argumentation har jeg ikke tænkt mig at forandre på for din skyld - og derfor giver dialogen med dig her ikke nogen mening.


  • #96   18. maj 2017 @Ida.

    Jeg har jo netop sagt at vi alle bruger subjektive holdninger. Det kan alle herinde jo læse sort på hvidt.

    Du kan også læse, at det ikke tæller særlig højt i mit univers.

    Tallet omkring jægere der er påvirkede ud over græsen er vil 14 %. Det kan alle også læse, da jeg fandt et for mig spændende link (om andre læser det kan jeg ikke vide) .

    Resten er subjektive holdninger, og det er jeg så ikke fan af.

    Kan helt ærligt ikke forstå at det er udfordring. Men igen, jeg er meget faktum orienteret.

    Jeg ved til gengæld godt, at det kan irritere folk, for klart er fakta svært at debattere i mod.... smiley


  • #98   18. maj 2017 Jeg er enig i hvert et ord, ikkesom.

    Hvad angår politiet og deres respons ved jeg, at frustrationen er høj hos dem også. Om aftenen er der een patruljevogn til rådighed i hele det fynske område incl. øer. Og der må vi bare erkende, at på øerne når de ikke frem før sprutterne for længst er over alle bjerge.

    Man kan høre den vagthavende sukke...

    Fyns politi er blevet fuldstændig rippet på grund af begivenheder i hovedstaden og deraf følgende overarbejdstimer...

    Så der er frit slag for sprutterne.


  • #99   18. maj 2017 Sjovt, jeg synes tilgengæld det ville være passende at lade være med at angribe andre på den måde og kalde dem for løgnhalse.


  • #101   18. maj 2017 Ej men helt ærligt, dine ord i den her tråd, de skal tages for gode varer, og du skriver samtidig til at andre der ikke ved noget om emnet bør blande tie stille og sådan er det bare.
    Så åbner Max munden og straks overfaldes han med at han lyver og hvis ikke han lyver, så skal han ihvertfald i krydsforhør for at bevise sine ord overfor ja .. Æh et internetforum.
    Så kan man sige, ja måske lyver Max, måske gør han ikke, men den måde at overfalde ham på og at kalde ham de ord du kalder ham, det er heller ikke ligefrem måden at gøre tingene på, ligesom det at lyve heller ikke er det.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #103   18. maj 2017 Så snart man har noget negativ at sige falder det ikke i god jord. Jeg går ikke på privat jord og lyver ikke. Lidt sjov at jeg faktisk kan bevise det. Jeg har kontakt med dem der har opsyn med området og de er klar over de problemer der er.

    Jeg har ikke taget et hurtig kursus og har derfor ikke retten til at skyde omkring på må og få. Større dyr bliver der ringet efter folk der har med det at gøre. Mindre dyr afliver jeg på stedet. Faktisk rigtig ubehageligt og meningsløst, men modsat andre,har jeg respekt for de dyr det går ud over. De skal ikke lide mere en højst nødvendigt.

    Ikkesom er som jeg husker det den samme som mener han blev helt fantastisk billist af at kører i påvirket tilstand. Til fare for andre og det viser hvor dårlig dømmekraft man har. Det er stærkt bekymrende,at sådanne mennesker har adgang til våben.



  • #105   18. maj 2017 Men det du selv skriver, det skal vi tage for gode varer?
    Kan du ikke selv se hvor langt ude det er?
    Du har jagttegn og så er alt det du skriver, sandheden, mens det Max han skriver, det er løgn og han skal satme bevise en hel masse over for en flok brugere på en internetside.
    Og en som mig der ikke selv går på jagt eller jagttegn, jeg må ikke udtale mig i en tråd om en hest der er blevet skudt? Siger hvem?



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #106   18. maj 2017 Hvis det ikke er rigtig,at du er den samme person, som mener du er fantastisk til at kører bil I påvirket tilstand, får du selvfølgelig en undskyldning. Er du den person?.

    Vi ser det jo også med CH. Hun fortæller hvad hun oplever og det mener man så ikke er rigtig.


  • #107   18. maj 2017 Og jeg er sjældent enig med Max i noget som helst, det tror jeg også Max vil kunne nikke genkendende til, men jeg synes ikke det der foregår i den her tråd, er i orden.
    Havde du overfaldet mig på den måde og kaldt mig en løgner, så havde du heller ikke fået noget ud af det. Heller ikke selvom jeg sagtens ville kunne bevise mine påstande.
    Den slags har lige præcis modsatte effekt på mig.


  • #110   18. maj 2017 # 103
    Må jeg have lov til at spørge om, hvor du har din autorisation fra til at aflive dyr ?

    Du går ikke på privat jord - så må det jo være offentlig jord du går på, og mig bekendt, så må private ikke gå på offentlig jord og aflive dyr.
    Man SKAL tilkalde skovfogeden som så enten selv finder dyret eller tilkalder en sweisshund.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #111   18. maj 2017 Det er jo dig der lyver. Uheldigvis for dig har jeg fundet den tidligere tråd. Her skriver du at du bliver en bedre billist af at kører skæv. Du kan slet ikke se det er et problem. Det er da skræmmende at en person med så dårlig dømmekraft,kan have adgang til våben.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #114   18. maj 2017 Jeg har absolut ingen og heldigvis for det. Derfor er det uheldigt at man kommer i den situation at skulle aflive et dyr fordi at andre folk ikke har nogen respekt for det de laver. Jeg bruger min sunde fornuft.

    Og det er underligt at det er det som har din opmærksomhed og ikke det svineri som nogen folk laver. Større dyr bliver der kaldt hjælp til. Mindre dyr aflives på stedet for dyrets bedste. For mig er dyrets skæbne vigtigere en alt andet.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #116   18. maj 2017 Du skriver bare hvornår du kører påvirket i bil. Så har jeg lige nogen at skulle ringe til.

    Og er det ikke også dig der tager påkørt vildt med hjem?. Husk lige at ringe rundt om det. Nu må jeg snart have lært dig ikke at kaste sten hvis man bor i et glashus.


  • #117   18. maj 2017 smiley

  • #119   18. maj 2017 Ja så står den vist lige og så kunne vi måske komme tilbage til det oprindelige emne.

  • #123   18. maj 2017 Man tilkalder ikke normalt schweisshundeførere til andet end hjortevildt.

    Harer vil jeg tænke at man tilkalder Falck - eller en bekendt med jagttegn smiley

    Og så indrømmer jeg gerne åbent her - jeg afliver også, voldsomt tudende, fugle, der flyver mod vinduerne og smågnavere, som kattene ikke tager livet af lidt hurtigt...



  • #124   18. maj 2017 Jeg aflivede en mus den anden dag.
    Bare hvis nu nogen føler for at ringe rundt smiley


  • #126   18. maj 2017 Hvis jeg kunne, så aflivede jeg også selv de nødstedte dyr jeg finder.
    Men det kan jeg ikke. Jo musen, men ellers ringer jeg efter hjælp. Enten 1812 eller min far.


  • #127   18. maj 2017 Og min far feks. er ikke jæger eller har jagttegn. Men han afliver da de dyr der lider uden at tøve.
    Om det så er en hare, en kat, en fugl eller andet.
    Dog ville han ikke aflive det rådyr jeg fandt, han sagde det ikke direkte, men jeg kunne fornemme det på ham og det er også i orden. Jeg tror ikke han kunne lide det når det var så stort et dyr og så skal man heller ikke.
    Vi fik hjælp af hans nabo i stedet for.


  • #128   18. maj 2017 @114: Hvad laver du siden du går rundt og afliver dyr der er skamskudte ? Er du dyrlæge, arbejder du som skytte eller ?
    Jeg slagter selv kaniner og afliver fugle, der er fløjet på ruden og ikke ser ud til at kunne klare den. Og jeg har aflivet (eller en af mine hunde har) en agerhøne der havde fået en vinge skudt af ( smiley ) og en krage der var blevet ramt af en bil. Meeeeen det er da ikke sådan helt normalt at rende rundt og aflive en masse dyr smiley


  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 57 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.623
    #130   18. maj 2017 Sikke en debat der kom her smiley


    Tid til en opdatering.

    Kuglen er fundet i hesten, og politiet beder om hjælp. De har indkredset en cirkel om folden på 4 km ind tilmidten. De ønsker nu at høre fra folk der har været på jagt i det område, eller kender nogen der har.

    Krydser fingre for at det lykkes.


  • #131   18. maj 2017 Tror ikke fjolset melder sig på banen.
    Jeg ville også dø af skam hvis jeg var så dårlig til at håndtere et våben.


  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 57 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.623
    #132   18. maj 2017 Det regner jeg heller ikke med, i et tv klip nævnes det at vedkommende måske slet ikke ved at ulykken er sket.

    Men måske nogle derude ved et eller andet smiley


  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 57 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.623
    #133   18. maj 2017 Og hvis vedkommende er klar over det, så kommer han da bestemt slet ikke ud af busken og erkender sin fejl.

    Men det er en trist sag. Meget trist.


    Håber at der er livsforsikring på hesten og at denne bliver udbetalt uden problemer. Ikke at det på nogen måde bringer Spira tilbage i live. Men såfremt der f.eks ikke er dyrlægeforsikring på hesten, så er hver en kr velkommen.


Kommentér på:
Offer for bukkejagten

Annonce