{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Hvor stor bliver han egentlig? {{forumTopicSubject}}

Jeg erkender, at spørgsmålet er lidt belastende. Det er en overspringshandling fra det, jeg egentlig burde lave lige nu.

Bodhi er 7 måneder i morgen, vejer 18 kg og er ca 40 cm høj. Da jeg var til træning i går og holdet så Bodhi for første gang, var der et par stykker, som mente, at han bliver en stor fætter som voksen. Den har jeg hørt flere gange.
Dette stemmer ikke overens med den vækstkurve, han følger i dyrlæge-papirerne. Ej heller stemmer det overens med alt hvad jeg kan læse mig til omkring vækstkurver. I teorien er han jo snart færdig med at vokse, tænker jeg.

Baseret på kurverne, så antager jeg, at han ender på omkring 20-22 kg og bliver måske, med lidt held, 44 cm i højden. Altså ikke meget større end han er nu, men en tand bredere. Han er jo en blandingshund, så det er svært at vurdere udfra racer.

Er det mig, der er galt på den?
Eller har folk den antagelse, fordi han ligner en grand danois og jeg ikke kan overbevise folk om, at der altså ikke er et gram af racen i ham?
Eller har folk bare en anden tolkning af, hvad "stor" er?

Jeg synes bare, det er spøjst, at jeg aldrig møder folk, som siger "han bliver nok ikke meget større". Det er altid omvendt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stor bliver han egentlig?
  • #2   13. jun 2017 Tak! smiley
    Min beregning er faktisk helt hen i vejret. smiley
    Efter at have skrevet indlægget blev jeg i tvivl om, hvor høj han egentlig er nu, da det er længe siden, jeg sidst målte det. (han bliver vejet hver uge) Han er faktisk 44 cm høj allerede. smiley

    Men, hvis man ser bort fra tallet, så har han vel nået 80-90% af størrelsen nu, baseret på at han er en mellemstørrelse hund?

    Bodhi har faktisk meget små poter, også som helt lille. Har hørt, at man skal kigge på leddet over poterne?


  • #4   13. jun 2017 Min Thor var ca. 30 kilo, da han var 7 måneder.
    Han endte med at være ca. 65 cm over skulderen og 42 kilo rene muskler.
    Der er vægt-skema på hans profil.

    Vi håbede, da han var lille, at han ville ende på 20-25 kilo, men der blev vi snydt.

    Det var der dog et par af hans søskende der ramte meget pænt, men Thor stak fra dem allesammen i størrelse. smiley


  • #6   13. jun 2017 Nej det er de særligt udvalgte - og Thor var jo speciel. smiley smiley

  • #7   13. jun 2017 Max var 48 cm i højden, da han var 8 måneder, og da vejede han 13 kilo. Han endte op på 48,5 cm i højden og 15 kilo. Så han voksede ikke rigtig i højden kun lidt i længde og drøjde.

  • #8   13. jun 2017 Bodhi ligner da ikke en der bliver ret stor. Jeg tror dit eget bud er et ret godt bud. Og med de racer han er blandet af ville da det være mærkeligt om han pludselig blev kæmpestor smiley Det er sikkert hans brindlede farver der får folk til at tænke grand danois smiley
    Med min Perle var det lidt omvendt. Folk troede hun var en gravhundehvalp - pga de store flapøre og farven. Perle endte jo så ikke på gravhundestørrelse, men på helt forventelig Dobermannstørrelse smiley smiley smiley
    Farven kan give nogle spøjse forventeninger hos folk. En af vores hundevenner fik en græsk gadehund på ca 9 uger hjem. De var overbeviste om at den indholdt Border Collie og ja, farven og pelsen lignede. Men ellers var der ikke noget BC over den. Jeg tænkte snarere noget stort sydeuropæisk hyrde/vogtertype når jeg så den. Han er nu 2 år gammel og på størrelse med en Skt Bernhard smiley Han er superrar og godmodig og min lille Clintons bedste 'buddy' smiley


  • #9   13. jun 2017 Han bliver en "petit danois" smiley
    Kan godt lide at have ret ind imellem.


  • #10   13. jun 2017 Han bliver lige præcis så stor, som han skal smiley smiley

    Tænker heller ikke at han bliver voldsomt meget større, i hvertfald ikke i højden. Men han vil helt klart få noget mere fylde/bredde med tiden.


  • #11   13. jun 2017 Det er også min tanke.
    Især fordi både OEB og cocker spaniel får lidt ekstra bredte til sidst. Alt i alt bliver han nok en tæt, bred, lav, mellemstor hund. Med den nye info om højde og med tanke på de to brede racer tænker jeg 48-50 cm (max) og 20-25 kg (max) om et par år...



  • #12   13. jun 2017 Det lyder meget realistisk smiley

    Mødte en gang en mand, med en tigerstribet kæmpehund. Han havde købt den som værende en mellemstor blanding, og da han intet vidste om racer, blev han noget overrasket over den endelige størrelse på hunden.
    Det var en GD, bullmastiff blanding, som lignede en mastiff på en prik smiley


  • #13   13. jun 2017 Vildt nok smiley

    Bodhi var sat til mellem 15 og 25 kg, baseret på forældrene. Men denne størrelse er helt perfekt til min hverdag. Pendler en del mellem nordsjælland og trekantsområdet, så både ift togturen og kærestens mindre lejlighed er det rart at han ikke fylder mere. Men samtidig også fedt, at han kan "bruges" i hverdagen og med tiden komme med på de lange vandreture, når han bliver gammel nok og trænet op.

    Energien er der i hvert fald smiley
    Som det blev bemærket i går: "Det er da vist en høj-energi hund, du har dig der!"
    Jeps! smiley


  • #14   13. jun 2017 Det er jo altid det, der er det spændende med en blanding, man kan aldrig være helt sikker på hvad man ender op med smiley

  • #15   13. jun 2017 Jeg tror ikke, der er noget, der kan vælte læsset her. smiley
    Jeg indretter mig efter mine dyr og finder nye og spændende måder at leve på. Mit hjemmekontor er en voliere, så jeg kan være tæt på mine fugle, selvom jeg har hund og kat. Det er hyggeligt. Man skal bare huske ikke at hænge grene op lige over skrivebordet... Og ikke have dimser liggende fremme.


  • #16   13. jun 2017 Det lyder som et vildt hyggeligt kontor smiley Hvilke fugle har du på kontoret ?

  • #17   14. jun 2017 En nymfeparakit og en undulat. smiley
    Jeg overvejer lidt at få nogle flere, der er plads nok! Men det er ikke til at sige, om arterne vil kunne enes. Og de to trives med hinanden, så tør næsten ikke friste skæbnen.


  • #18   14. jun 2017 Sherlock



    profilbillede
  • #19   14. jun 2017 Nej hvor sjovt, jeg har også undulater smiley Og så har jeg faktisk haft 2 nymfeparakiter til at gå i stort udendørs voilere med en stor flok undulater. Det fungerede fint, men om jeg bare har været heldig, ved jeg ikke ?
    En af mine veninder har 3-4 nymfer til at gå med kanarier i et stort voilere, så umiddelbart tænker jeg at de vil være ok med flere undulater/nymfer på kontoret smiley


  • #20   14. jun 2017 Det var også hvad jeg hørte i sin tid... altså, at de godt kunne enes. Men senere stødte jeg på en del artikler, som kraftigt advarede imod det. Så tænker, at vi begge har været heldige?

    Er helt sikker på, de begge ville foretrække en artsfælle (undulaten Logan har haft, men han døde nytårsdag, desværre), så jeg er stadig ikke afklaret. De har 200 x 140 x 170 cm plads, så de behøver jo ikke sidde på samme gren.


  • #21   14. jun 2017 Jeg har altid haft Undulater og Nymfeparakitter til at gå sammen. De eneste der kunne blive uenige, det var undulathunnerne.

  • #22   15. jun 2017 Lyder som en god idé at give dem hver en ven smiley De har jo masser af plads, så det kan vel ikke gå helt galt ?

Kommentér på:
Hvor stor bliver han egentlig?

Annonce