1.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Kattebid på menneske Kattebid på menneske

Jeg ville hjælpe en kat ud af min lejlighed idag ved 12-tiden.

Den var hoppet ind af mit vindue, og jeg har en JTR, der jager katte og beskytter sit hjem.

Katten var meget bange og blev jaget rundt i hele lejligheden, hvor den væltede ALT ned. Fx en fin glaslysestage, jeg har fået af min mor.

Til sidst var jeg nødt til at gribe fat i den og smide den ud af vinduet igen (jeg bor i stueetagen). Det gjorde så (forudsigeligt nok), at den har revet mig over det hele på mine arme og hænder. Fair nok, det er til at leve med, MEN den bed mig også i hånden - hårdt og dybt.

Det har betydet, at jeg efter at have snakket med lægevagten, var nødt til at tage to busser for at komme på skadestuen, få en stivkrampevaccination, lang pencillinkur og derefter med to busser hjem igen.

Min hånd er blårød, meget hævet og gør vildt ondt!

Men hvad gør jeg? Katten er mine naboer. Har jeg ikke krav på noget erstatning?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattebid på menneske
  • #1   18. jun 2017 Jeg synes da du skal banke på hos naboen og fortælle dem hvad der skete?

• #3   18. jun 2017 Ja, må nok snakke med dem, men de er ret "sølle" og fattige, hvis man må sige sådan noget?

Men det kan altså ikke være rigtigt, at jeg ikke kan have mine vinduer åben uden at katte kommer ind!

• #5   18. jun 2017 tag en snak med naboen men tror ikk der er erstatning. det gør ondt med spdan et bid og måske man skulle have kontaktet naboen med det samme inden man jagtede katten sådan så slap du for krads og bid men bagklog kan man altid være desværre. men ja snak med naboen og loven siger hvist nok at man skal holde katten på egen matrikel. så hvis det sker igen så ved du hvertfald det. og god bedring

• #6   18. jun 2017 Hvilken pencillin kur har du fået? det er nemlig vigtigt at du får den rigtige. Kender en som har mistet sin tommelfinger og førligheden i hånden, pga. det forkerte pencillin.

• #7   18. jun 2017 Jeg har svaret på din mail, BB.

• #8   19. jun 2017 Lige en update + advarsel:

Jeg er blevet indlagt pga. kattebiddet. Min hånd er MEGET dårlig. Imorgen skal min tommelfinger nok "spaltes" = skæres op.

Så jeg vil lige sige, at man virkelig skal tage kattebid alvorligt.

• #9   19. jun 2017 Hold da op smiley

• #11   19. jun 2017 Ja, det er desværre rigtig slemt. smiley

Men tak. Kryds fingre for, at jeg ikke skal have fingeren skåret op.

Puh, det er sgu ikke sjovt.

• #14   19. jun 2017 Linda: Jeg tog også straks til vagtlægen igår, hvor jeg netop også fik pencillin med det samme og stivkrampevaccination. Men idag havde infektionen virkelig bredt sig, og der skal desværre "hårdere midler" i brug.

• #15   20. jun 2017 Du kan få erstatning i forhold til egentligt tab. F.eks. Hvis du ikke kan arbejde, fordi du nu skal igennem sygehus-møllen. Tort, svie og smerte er ret svært at definere i penge, så den ville jeg nok glemme alt om. Men hvis du f.eks. har et indtægtstab, fordi du er på sygedagpenge, så tænker jeg, at du burde kunne få differencen i erstatning.
    Alternativet havde jo været, at din hund havde ædt katten, tænker jeg.

Kan du ikke plante noget "gå væk kat" på altanen?
    Og så være klar til at opdrage den med en vandpistol, hvis den skulle vove sig ind igen? Det kan jo være, at oplevelsen den har fået nu er nok. Katte er ikke dumme. smiley

• #18   20. jun 2017 Tak allesammen. Jeg er stadig indlagt, men de prøver at se om de kan undgå at skære fingeren op.

Kommentér på:
Kattebid på menneske

Annonce