{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Familie- Ser du dem nok/så meget du egentlig ønsker {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem for en times tid siden, efter at have været hjemme hos min mormor til aftensmad og derefter et par spil canasta. Min mormor er for 1 måned siden endelig flyttet tilbage til Århus, efter 6 år i Nordjylland, og nøj hvor jeg værdsætter at have hende så tæt på, hun bor kun 2 blokke væk. Det er SÅ fedt lige at kunne ringe eller sende en sms, og spørge om hun er klar på et spil canasta, giver en kop te , vil med i bilka, eller hvad man nu lige tænker.
Efter vi er flyttet tilbage til min barndomsby ser jeg generelt bare min familie MEGET mere, for nu er det også bare meget nemmere lige at besøge hinanden, hvor jeg før mistede pusten ved tanken om en halv dagsrejse i bussen.

Men det har fået mig til at tænke, og blive lidt nysgerig smiley

Debatten køre med jævne mellemrum rundt omkring, at vi er blevet for egoistiske, og glemmer at værdsætte og bruge tid med vores familie.

Så mit spørgsmål er , ser du din familie så meget som du egentlig ønsker, og har du overhovedet ønsket om at bruge tid med dem ? Eller har du nok i din egen hverdag og hustand ?

Jeg ser min familie flere gange om ugen, eller min mormor ser jeg i hvert fald flere gange om ugen, min mor og co ser jeg mindst en gang om ugen. Min moster ser jeg også jævnligt da vi mødes min mor, mormor, moster og jeg til frokost, spilleaften osv.
Ville gerne se min far og mine to brødre på den side noget mere, men det er bare ikke altid nemt med lang afstand og ingen bil, det er både dyrt og tager en halv dag i transport smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie- Ser du dem nok/så meget du egentlig ønsker
  • #1   16. aug 2017 Jeg ser ikke min familie. Så kort og godt kan det siges.

  • #2   16. aug 2017 Jeg ser min familie med jævne mellemrum, men eftersom vi bor forholdsvis langt fra hinanden (fordelt på Lolland, Fyn og Sjælland), så ville det være en udfordring hvis vi skulle ses meget oftere.

    Noget andet er så, at jeg egentligt har det ret fint med, at vi ikke sidder lårene af hinanden. Tænker at jeg ville blive drevet til vanvid, hvis jeg skulle se dem hver uge smiley smiley smiley
    Har aldrig været vant til at have familie tæt på, geografisk. Mine bedsteforældre, fætre kusiner onkler osv. boede alle omkring 1-2 timer væk. Så jeg ved ikke hvordan det ville have været at bo tæt på hinanden.


  • #4   16. aug 2017 Ann-Marie: Haha, jeg er vokset op med min mormor få blokke væk, og har været vant til hun har passet mig hver eneste dag efter børnehave/skole, da jeg er skilsmissbarn og min mor var alene med mig i hverdagene . Min mor arbejdede i butik og havde først fri kl. 17.30, så der var ligesom brug for hjælpen.

    Så har et MEGET nært forhold til min mormor, og det har været virkelig hårdt at hun har boet i nordjylland i 6 år.

    Min mor er jeg over ved i hvert fald en gang om ugen, det kan sagtens bare være en times tid jeg lige er forbi, jeg nyder det. Vi har indtil for 5 års tid siden haft et meget anstengt og forskruet forhold, så jeg NYDER at vi endelig har et normalt forhold, kan tale og hygge sammen, og værdsætter det så utrolig meget.


  • #5   17. aug 2017 Tror nu også at jeg ville have nydt at have mine bedsteforældre tæt på. Det ville i hvertfald have været praktisk, i forhold til at min mor måtte ud på arbejdsmarkedet tidligere end forventet, af økonomiske årsager.

    Én af mine veninder bor tæt på sin mormor, og ser hende flere gange om ugen. Det lyder hyggeligt, men det forpligter også at bo tæt på hinanden.
    Er nu lidt bekymret for hvordan det skal gå, når mine forældre bliver syge/den ene dør smiley Så er det lige pludselig temmeligt upraktisk med 2 timers transport, hver vej smiley


  • #6   17. aug 2017 Ann-Marie: Sådan noget med når folk bliver ældre og eller syge, er netop også endnu en fordel ved min mormor er flyttet tæt på, nu er vi mange omkring hende der kan hjælpe når den tid kommer, men altså hun er kun 71 og frisk som en havørn, så der går nok en del år endnu smiley

    I min familie er vi heldigvis enige om at vi skal ses når vi har tid, lyst og overskud, og ikke skal føle os forpligtet til noget som helst. Men vi nyder at bruge tid sammen, men det har vi jo så også altid gjort, da vi netop har boet tæt, indtil min mormor så flyttede til nordjylland.

    Vi er og bliver vist bare en Tilst familie smiley



  • #7   17. aug 2017 Og vi er bare en Danmark familie: Spredt for alle vinde i det meste af landet smiley (jep, jeg har også familie i Jylland smiley )

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #8   17. aug 2017 Ser ikke den lille familie jeg har. Det er et valg de har taget. Desværre. Så har kun mine forældre som jeg bor hjemme hos endnu.



  • #9   17. aug 2017 Jeg bor pt. sammen med min mormor og morfar - er genhuset på grund af vandskade, så synes jeg ser rigeligt til dem smiley Men før jeg flyttede herud, der så jeg dem næsten hver dag - hjalp/hjælper nemlig med indkøb, kørsel til læge/sygehus, rengøring, havearbejde etc. De har ikke bedt om det - jeg gør det absolut helt frivilligt smiley

    Elsker at have dem tæt på. Jeg er vokset op med at have dem tæt på, de bor nemlig kun 7 km væk, så det bliver underligt, når jeg tager til England et års tid. Så kan man ikke bare lige køre hjem til mormor og morfar smiley

    Resten af min mors familie ser jeg kun et par gange om året, fordi de alle bor i England smiley

    Far ser jeg flere gange ugenligt - og mor bor jeg jo sammen med, så hende ser jeg også hele tiden. (Ja, jeg er ikke flyttet hjemmefra endnu smiley )

    Størstedelen af min fars familie ser jeg ikke - nægter nemlig at se dem.


  • #10   17. aug 2017 Kathrine: Mormor og morfar er bare de bedste smiley Et helt specielt bånd , sådan har jeg i hvert fald haft det. Min morfar døde desværre alt for tidligt for 6 år siden , savner ham stadig så ubeskrivelig meget.

  • #11   17. aug 2017 Absolut smiley De to mennesker betyder bare ubeskriveligt meget. Det er et helt specielt bånd smiley

  • #14   17. aug 2017 Jeg ser min mor, stedfar, søstre og mormor flere gange om ugen.. Men ok, jeg bor i den ene ende af byen og de bor i den anden ende af byen + min mormor bor skråt overfor min mor, stedfar og søstre.. smiley

    Min mormor ser jeg ekstra meget her for tiden, da min morfar desværre gik bort d. 5. august i år.. smiley Så hjælper hende med stort set alt.. smiley

    Min far og hans kone ser jeg ikke så tit, da de bor i Nordsjælland og jeg på Sydsjælland..

    Det samme gør sig gældende for min lillebror og svigerinde.. De bor nemlig i Nakskov..

    Dog kommer jeg til at se min svigerinde næsten hver dag fra d. 1. september.. Jeg skal nemlig læse til pædagog på samme skole som hun læser på.. smiley


  • #15   17. aug 2017 Jeg har ikke ret stort behov for samvær med hele familien. Vi samles til middag en gang i måneden og det er fint i en travl hverdag.

  • #16   17. aug 2017 Min morbror som jeg holder utroligt meget af, bor en times kørsel væk, og med små børn (både hos mig og ham) gør det desværre at vi ikke ses så tit sol vi gerne vil, men vi har kontakt dagligt.
    Resten af familien bor tæt på 5-10 min og vi ses nok smiley
    Dem jeg bruger mest tid med er min svigerinde og niece, det er dem jeg helst vil se og vi ses et par gange i løbet af ugen. Ellers er det min bedste veninde og hendes mand og barn vi bruger mest tid med smiley


  • #17   17. aug 2017 Jeg ser dem alt alt for lidt.
    Jeg ville gerne have den nærmeste familie indenfor rækkevidde så man netop også kunne ses i hverdagen. Kunne hjælpe hinanden med dette og hint osv.

    Vi er bosat midt mellem vores respektive familier så man kan sige kompromisset er helt fair nok. Boede vi feks tættere på min familie ville vi se endnu mindre til kærestens, og omvendt.


  • #19   17. aug 2017 Jeg bor stadig hjemme med min far, mor og min storebror.
    Jeg er vand til at have næsten hele familien indenfor en halv times kørsel.
    Dog er vi en lille familie, da jeg ingen bedste forældre har, da min mormor, som den sidste, tog livet af sig selv få dage inden jeg fyldte 10. Det er så 9 år siden i år.
    Min mors side er jeg dog meget tæt med! Jeg flytter hjemmefra næste år med min kusine på 16, og specielt hendes far bliver svær at mangle. Hvis altså han ikke lige dør af det der lorte kræft først.. smiley

    Min fars side af familien ser vi heller ikke meget til længere, dette er dog halvt deres valg.

    Min søster er flyttet til Outrup, med egen gård, kæreste, og barn på vej. Min mor hader hader hader hader! at der er en time op til hende..

    Tjaeh - når jeg er færdig på gymnasiet, så skal jeg til Viborg og studere. Det er godt og vel 3 timer væk. Og min storebror tager til Århus for at studere videre næste år - det er 2 timer væk.

    Jeg kan ikke fordrage at være så langt fra min tætte familie - har grundet mine sygdomme brugt min familie meget som støttepind. Men når uddannelsen ligger i henholdsvis Viborg eller København, er der ikke så meget at gøre. Har da stærkt en plan om at vende tilbage til Sønderjylland når jeg engang er færdig på den uddannelse.

    Vi ses til fødselsdage, jul og nytår. Og det er der skam masser af gange til! smiley For eksempel har vi 2 fødselsdage i September (min bror og jeg) hvor at de skal inviteres til middag. Men vi ses også med en masse "bare fordi" grunde.


  • #24   17. aug 2017 Familien på min side er meget lille,den består af min mor og lillebror.
    Min lillebror ser jeg ikke mere,grundet ting som jeg ikke ville/kunne stå model til mere fra hans side smiley jeg gav ham et valg for 2 år siden,han valgte ikke mig..
    Min mor ser jeg når jeg har overskud,lad mig bare sige,der er en grund til jeg flyttede hjemmefra som 16 årig smiley
    Men vi ringer sammen ( jeg ringer ) et par gange om ugen smiley
    Min mands familie er kæmpestor og da børnenes oldeforældre levede,da så vi dem et par gange eller tre om måneden smiley
    Oldemor Vibeke var et meget socialt menneske og når man kom ( måtte godt komme uanmeldt ) så var huset altid fyldt med kusiner/fætre/børnebørn/oldebørn og alle fik et stykke lagkage og varm kakao smiley og tartelletter smiley
    Så vi så familien ad den vej smiley
    Vi ses mest med min svigerfar og min mands storesøster og hendes kæreste smiley
    Men når vi ses med min mands 5 andre søskende,så er det som om vi ses tit,vi har en meget verbal familie smiley smiley



  • #25   17. aug 2017 Næ vi er spredt, vi har nu fået 2 børnebørn som bor på Amager, vi bor på Fyn, og dem ser jeg desværre ikke så meget som jeg gerne ville, og nu er svigermor blevet meget syg, hun bor også på Amager, og vi kan jo så ikke være der så meget som vi ønsker smiley Vi bor jo forfærdelig langt væk synes hele familien, så det er jo ikke så langt hvis vi besøger dem. smiley Lidt pudsigt.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #26   17. aug 2017 jeg værdsætter min familie helt enormt.
    da min bedste levede besøgte vi (min kæreste, vores søn og mig) hende mindst 2-3 gange om ugen. men jeg kunne sagtens havde været der hele tiden.
    min mor og far snakker jeg i telefon med hver dag - også selvom at de bor max 500 meter væk.

    min mor ser jeg også flere gange om ugen, og min far ser jeg ca. 1 gang i ugen.
    da min mor og far blev skilt var jeg ved ham i weekenderne, så har vendet mig til at se ham så lidt.
    da han var indlagt med blodprop kørte jeg hen på sygehuset hver dag og var der. og det gør jeg gerne igen, selvom at der er 30 km hver vej.

    hele min familie (mostre, onkler, kusiner+ børn), vi er altid samlet til fødselsdage, så hele familien er samlet mindst 15 gange årligt, + de traditioner vi har. - det sætter jeg enorm stor pris på.

    jeg har to halvsøskende, en fra min far og en fra min mor. hende på min fars side har jeg begrænset kontakt med, det er primært når det er noget omkring heste. den anden har altid været som min rigtige søster, men vi er pt. ikke på talefod da vi ikke fungere sammen, og fordi at jeg er ved at brække mig over at hører om hendes økologi, fanatiske tilgang til alt, også se hvordan hun prøver at gøre sig til mere end hun er. så det at vi er to stik modsætninge har klart gravet en dyb grav mellem os.

    men alt i alt, så elsker jeg min familie over alt på hele jorden, og værdsætter hvert et øjeblik med dem.


  • #27   17. aug 2017 Wow jeg får dårlig samvittighed!
    Min storesøster og jeg havde et kæmpe skænderi for nogle år siden, så selvom vi bor 10 min fra hinanden, så ser jeg hende ikke til andet end familie tam tam. Jeg har valgt ikke at komme hjem til hende og hun er ikke inviteret hjem til mig. Det går ud over ungerne men det er hendes valg, ikke mit.
    Min mormor og morfar bor i Schweiz og dem har jeg ikke set i et par år. Det skyldes at de ikke gider at komme til Danmark og jeg har ikke lige taget mig tid til ferie hos dem. Jeg har absolut ingen undskyldning for det andet end at jeg ikke gider finde tid til det.
    Min far bor også i Schweiz med kone og endnu en søster med mand og børn. De er tilgengæld gode til at ringe og komme til Danmark. Elsker når de kommer.
    Min lillebror bor i Sverige men ham ser jeg kun et par gange om året og typisk når han har rodet sig ud i noget lort.

    Min mor og stedfar ser jeg ofte og vi snakker tit sammen over telefonen.


  • #28   17. aug 2017 Mine bedsteforældre har jeg aldrig kendt. Den sidste døde året før jeg blev født. Min mor døde for næsten 16 år siden af kræft. Og da min far blev dement, lavede min ældste storebror en masse ballade, så jeg har for min egen sjælefreds skyld fravalgt familien. Det har også betydet, at mine to niecer og nevø har fravalgt os.

    Jeg har kun to mostre tilbage og nogle fætre/kusiner. Dem ser jeg stort set kun til begravelser.

    Jeg har en enkelt fætter, som vi jævnligt besøger og omvendt.


    Min mands familie har fravalgt os. Så skal de også blive fri. Vi inviteres måske hvert 3. år til noget familietamtam, som vi så nogle gange er med til.

    Mine børns farfar og farmor har aldrig valgt dem til men altid fra.


  • #30   17. aug 2017 Jeg har et rigtig fint forhold til min familie, men ville rigtig gerne se den mere. Jeg er flyttet fra Jylland til København for at studere, og det betyder at jeg ikke ser mine forældre og mine søskende så ofte, som jeg gerne ville. Men uden bil og med DSB's åndssvage priser er det ikke så tit, at jeg kommer hjem. Vi snakker tilgengæld ofte i telefon sammen.
    Min farfar og farmor er døde, men min mormor og morfar forsøger jeg at se ofte. De bor på Vestsjælland, men jeg prøver på at overtale dem til at flytte tættere på hovedstaden, så vi kan ses noget mere. Jeg er altid kommet meget ved dem, på trods af stor afstand fra Jylland af. Som jo faktisk virkede endnu større da jeg var lille pga. færgen. Men når jeg så besøgte dem, var det jo altid for en længere periode, og derfor fik jeg stadig meget ud af det.

    Resten af familien ser jeg til runde fødselsdage, bryllupper osv., selvom jeg gerne ville se flere af dem oftere.


  • #31   17. aug 2017 Vi ser vores familier alt for lidt.
    Vi bor 250 km væk fra de fleste og når vi endelig er der, når vi kun at se nogle stykker.
    Bedsteforældre er det småt med - mellem min mand og mig er der kun min mormor tilbage, min farmor døde i sidste måned.
    Hans bedsteforældre har været væk i mange år.

    Jeg er glad for Facebook, der i det mindste giver en lille fornemmelse af, hvordan det står til.





  • #34   17. aug 2017 nej, de er døde....undtagen min søster Lene som jeg taler i telefon med ugenligt og besøger tre gange om året.....hun er blind og kan derfor ikke besøge mig mere......Jons familie ser vi jævnligt.

  • #35   17. aug 2017 Jeg ser mine søstre jævnligt og ville ønske det var mere, men det er ofte nok. Vi bor i bil 15 min fra hinanden alle sammen. (vi er 4 piger)

    Jeg har et par kusiner jeg ser når vi får det til at gå op, det passer mig fint.

    Min mor kommer ind i mellem, jeg kan ikke besøge hende da hun stadig bor sammen med min far, som jeg ikke er på talefod med. Det fungerer.

    Ville ønske jeg ville se min farmor, jeg skylder hende meget, men jeg kan ikke få mig til at slette alle mine gode billeder og minder af en stærk kvinde, med en syg grønsag der snakker om at hun vil dø hver dag og plager alle, men danmark har ikke aktiv dødshjælp. Vi genopliver igen, og igen, og igen uden menneskeligt hensyn.
    Jeg ved det er meget egoistisk, men jeg vil hellere ære hendes minde

    Alt i alt er jeg en KÆMPE familie. Vi er en af de rigtig store, og jeg ser 6-7 personer og det passer mig udemærket. Jeg deler ikke længere efternavn med én eneste og har nok i min svigerfamilie

    Svigerfamilien ser jeg meget, men for lidt. De snakker om at flytte syd på, det bliver dejligt.

    Familie er stærkt overvurderet. Jeg har valgt min svigerfamilie og de har valgt mig. Det er meget bedre grobrund til et stærkt forhold til at danne en god og stærk familie. Vi deler ikke blod, men pyt - den slags er opreklameret.


  • #36   17. aug 2017 Jeg ville gerne se min mormor og morfar noget mere, men min mor har fået ødelagt vores forhold ved at da jeg var barn ikke måtte se dem (det måtte min bror heller ikke), efter jeg blev voksen, har afstanden været for stor.

    Min farmor og farfar er desværre døde nu.

    Min mor vil jeg helst ikke se, men gør det da for min datters skyld når der inviteres..

    Min far ville jeg gerne se noget mere, men han er travl pensionist der næsten altid er "i de varme lande" smiley

    Onkler/mostre ser jeg ikke så tit, fastre har jeg aldrig haft..

    Ser heller ikke min bror(+hans søn) og søster så meget som jeg ville.. Sådan er det at bo 30 km fra hinanden smiley


  • #37   17. aug 2017 Jeg ser min familie sådan lige tilpas. Det tager ikke overhånd - I'm not a family guy smiley

  • #38   17. aug 2017 Spørger du mig, så ja.
    Spørger du min familie, så vil de sige nej.


  • #39   17. aug 2017

    profilbillede
  • #40   17. aug 2017 Mig?

  • #41   17. aug 2017 jeg ser mine forældre tit og min mor kommer og overnatter hos os en gang i mellem i et par dage..min søn har fravalgt os og vi ham,ville ellers gerne have haft bare lidt kontakt med mine to børnebørn..men desværre følger forældrene med.

  • #42   17. aug 2017 Ser mine forældre sådan en gang i måneden. Nogen gange mere, nogen gange mindre. dog skriver jeg med dem næsten dagligt.
    Min søster, svoger, niece og nevø prøver jeg så vidt muligt at se en gang i måneden.
    både mine forældre og søster og hendes familie, ville jeg gerne se oftere.. Det er dog ikke altid let..
    Min bedstefar ser jeg hver 3. måned-ish. resten af min familie ser jeg kun 1-2 gange i året..


  • #43   17. aug 2017 Annette: Ahahahahahaha, folk får altid et kulturchok når de møder min familie , min mors familie fordi vi snakker meget og ofte debattere/diskuterer ting og det kan godt blive ret højlydt smiley

    Min far fordi han er og bliver trucker, og har et sprog derefter ( det har jeg så nok egentlig også) smiley Så vi kan godt lyde som et par klamme stoddere ind imellem når vi snakker, ahahahahaha , jeg ELSKER min far han er så dejlig direkte og man kan snakke med ham om alt smiley

    Det er også kun vores forældre og søskende, og så min ene moster+onkel og min mormor vi ser ofte/med jævne mellemrum, min fars familie har jeg aldrig set særlig meget, da jeg var barn var det til fødselsdage, konfirmation, barnedåbe, bryllupper osv, i dag er det kun til bryllupper og begravelser, og så en sjælden gang imellem nede hos min far.

    Min mands familie er ret så lille ( altså den del her i DK, dem på Lanzarote ser vi jo desværre ikke så ofte, da det koster kassen at besøge dem), og vi ser slet ikke mine svigerforældre så meget som jeg gerne ville, og efter vi er flyttet ser vi dem mindre da vi nu pludselig ikke bor lige 10 minutter væk, nu er det så min familie vi ser mest hvor det før var omvendt.

    Ginne: Det er virkelig også rart at kunne ses i hverdagen, og lige hurtig kunne smutte forbi til en kop te, eller for lige at hjælpe med et eller andet, hold nu op hvor nyder jeg bare at være flyttet.

    Batdog: Mht familie langt væk, altså ikke i samme land, så ved jeg jo også hvordan det er. Og selvom man ikke ses så ofte, så er det jo så også bare det mere !intens" når man så er sammen, og jo også flere dage, og ikke bare et par timer. Når vi er på Lanzarote ser vi jo familien hver eneste dag, og ofte mange timer af gangen, det kan også være flere gange dagligt, og ind imellem det ene hold om eftermiddagen, og det andet hold om aftenen ( de har jo jobs osv der skal passes, så vi ses når det lige passer ind i deres skema) .


  • #44   17. aug 2017 ser ikk så tit min familie min mor har det med at svigte og holder ikk ord eller tænker det betyder ikk noget som f.eks. vores søns første jul vil hun ikk komme fordi han er jo ligeglad men det er jeg jo ikke da jeg vildt gerne vil holde jul med hende men nej mine søskende ser jeg næsten heller ikk og min far ja det lidt op og ned hvor meget jeg ser ham da han nogle gange drikker lidt for meget men svigermekanikken ser jeg minimum 1 gang i ugen

    men vil ønske min mor vil mig og sit barnebarn lidt mere eller hvertfald vise det uden man skal være den der skal opsøge kontakten hver gang hun bor 15 min fra os


  • #45   17. aug 2017 Selvom vi bor i samme by og ses i hvert fald en gang om ugen, så skriver jeg også med min mor dagligt på facebook, og vi ringer også sammen flere gange om ugen. For 10 år siden havde jeg dælme ikke troet vi nogensinde ville komme hertil og have SÅ tæt et forhold. Det gør nok også at jeg bare værdsætter det SÅ meget mere, og på ingen måder tager det for givet. For min mor og jeg har virkelig haft et træls forhold, det har været nærmest ikke eksisterende i mange år, og jeg havde ikke nogen sjov opvækst i mine teenageår, men pludselig ud af det blå ændrede min mor sig, og det gik fra at hun ALTID skældte mig ud, og ALT hvad jeg gjorde var forkert, og hun talte altid ned til mig ( ja sådan var hun sgu også efter jeg var flyttet hjemmefra og var voksen), til at hun pludselig lytter, roser mig og ikke taler ned til mig. Det tog mig nogle år at tro på at hun faktisk havde ændret sig, og jeg aner stadig ikke hvad pokker der skete siden hun gjorde det, jeg værdsætter det bare , og har valgt at lade fortid være fortid, for jeg kan alligevel ikke ændre det smiley

  • #46   17. aug 2017 Kennel Hijacks: Du skal da ikke få dårlig samvittighed, hvis du har det fint med hvordan det er, så er det jo fint. Man skal jo gøre lige præcis hvad man selv føler er det rette, ikke hvad andre evt. måtte mene. Jeg tænker ikke grimt om folk der ikke ser deres familie så meget, der kan jo være MANGE årsager til det smiley

    Familie bestemmer man jo desværre ikke selv, og det er bare ikke altid man ligesom klikker med familien, det er da drøn ærgeligt, men det gør jo ikke folk til dårligere mennesker at de så vælger familien fra, selvom det kan gøre ondt på dem der bliver valgt fra.


  • #49   17. aug 2017 Jeg ser det virkelig også som en gave at have min mormor smiley Min biologiske morfar har jeg aldrig kendt, men ham jeg kaldte for morfar døde for 6 år siden alt for tidligt, det er stadig et kæmpe savn.

    Min sidste oldeforældre døde da jeg var 20 år gammel, det ser jeg virkelig også som en gave at have haft dem så længe , og havde et meget tæt forhold til min mormors forældre smiley

    Min farmor døde for et par måneder siden, hende var jeg ikke så tæt med, men da jeg var barn var vi ofte inde i deres kolonihave når jeg var hjemme hos min far, så det var stadig et tab og jeg blev mere ked end jeg havde regnet med. Min farfar lever stadig, og ville ønske han boede noget tættere på, han bor langt pokker i vold in the midle of fucking no where, så det er nærmest umuligt at komme derop med det offentlige, og tager jo nærmest en halv dag smiley


  • #50   18. aug 2017 I dag inviterede min mormor spontant på aftensmad, da hendes søster skulle have været der, men var blevet syg. Det takkede både min moster og jeg ja tak til, så har haft et par hyggelige timer med dem , god mad, canasta, og så havde jeg jordbærkage med.

    Det er endnu et plus ved at bo tæt, at man spontant bare lige kan aftale at ses smiley


Kommentér på:
Familie- Ser du dem nok/så meget du egentlig ønsker

Annonce