{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

HPV-vaccinen (Opfølgning til tidligere debat) {{forumTopicSubject}}

Jeg var for noget tid siden med i en debat herinde (Kan ikke huske med hvem), hvor der blev sagt at jeg på ingen måde kunne have fået en vaccine med 4 forskellige typer i, da man kun vaccinerede med 2..

Idag var jeg inde og kigge på sundhed.dk for at se om jeg havde fået svar på blodprøver (Det havde jeg ikke endnu)

Jeg opdager så der er noget der hedder vaccinationer, og kigger derinde, og kan se at jeg har fået en HPV-vaccine med 4 typer i:

20.03.2013 Human Papillomavirus type 6, 11, 16, 18 mod Papillomavirus

21.11.2012 Human Papillomavirus type 6, 11, 16, 18 mod Papillomavirus

19.09.2012 Human Papillomavirus type 6, 11, 16, 18 mod Papillomavirus

Så jo det ER 4 jeg blev vaccineret med. Og der vaccineres derfor med mere end 2.

Jeg blev vaccineret i den periode hvor det var gratis for min årgang (1986)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPV-vaccinen (Opfølgning til tidligere debat)
  • #1   19. aug 2017 Jeg har også 6. 11. 16 og 18 vaccineret i 2013

  • #4   19. aug 2017 Jeg ville ønske jeg kunne have fået den, livmoderhalskræft er ikke for sjov, selv om man er så heldig at overleve så er bivirkningerne rigtig mange og meget alvorlige ;(

  • #5   19. aug 2017 Ulla - der er så meget kræft i min familie at jeg ikke har turde lade være og min datter skal også have den

  • #6   19. aug 2017 Kræft er ikke en sygdom, men mange.

    Vaccinen, man startede med var 4 valent,den man bruger nu er 9 valent.

    Desværre har de det til fælles, man stadig ikke kan forlade sig på at man ikke får kræft i underlivet når man er vaccineret.

    Vaccinen er elendigt undersøgt, voldsomt eksponeret og opreklameret, bivirkninger talt ned og negligeret.

    Drønproblematisk....

    Det er et ualmindeligt grimt valg.

    Nå men - skal vaccinen give mening, bør alle få den, både piger og drenge. Der er en grund til at man ikke giver den til alle drenge så de strenge af hpv kunne udryddes...

    Risiko. Ganske enkelt. Det, man helst ikke taler om og slet ikke indrømmer.






  • #8   19. aug 2017 min læge har nu ikke solgt den til mig.. så i nyhederne jeg kunne få det gratis..

    jeg er klar over man stadig kan få det.. vacciner gør jo ikke en til supermennesker, men de gør at man får nemmere ved at komme over det hvis man skulle få det


  • #9   19. aug 2017 Det gør det ikke lettere at komme over, hvis man udvikler kræft...
    Det beskytter mod nogle strenge af HPV.

    Og sælge det - kæmpe kampagner med alt fra kongelige, sportsfolk, skuespillere og politikere - der er postet SÅ mange penge i det projekt.

    Jeg ville have foretrukket at de brugte de ressourcer på at skabe et produkt, hbor virkningen rent faktisk kan dokumenteres.


  • #11   19. aug 2017 batdog - kan ikke se nogen skriver den beskytter imod livmoderhalskræft

  • #13   19. aug 2017 Jeg har aldrig helt forstået den diskutioner må jeg indrømme, måske er det fordi jeg selv føler mig ramt, for mig er det utænkeligt ikke at forsøge at undgå en så alvorlig sygdom, jeg føler faktisk at mange ikke forstår hvor meget den sygdom fylder, det handler ikke bare om fysisk sygdom, men også om dødsangst, ens liv forandres for altid, man bliver aldrig "sig selv" igen! Af de 400 som årligt bliver ramt dør de 100 inden 5 år, det er altså mange! Til januar er det 5 år siden jeg blev færdigbehandlet, måske kommer jeg til at høre med til de 300 der i alt fald klarede de 5 år! Jeg ved godt at vaccinen ikke virker 100% men den øger chancen for at slippe for sygdommen temmelig meget! Jeg syntes det er forfærdeligt at tænke på, at de stakler som nu bliver så skræmte at de ikke tør blive vaccineret, måske er de næste der bliver syge og måske dør, jeg forstår simpelthen ikke at man kan få sig selv til at skræmme andre, et er at vælge for sig selv! Det må man jo gøre som man vil! Men at opfordre andre til at gå imod sundhedsstyrelsens andbefalinger det forstår jeg simpelthen ikke man kan få sig selv til!

  • #14   19. aug 2017 Jeg er HELT enig med CH og Ulla, jeg er en af dem der har valgt vaccinen fra, selvom jeg kunne have fået den gratis. Jeg er ellers ikke kritisk mod vacciner, men det er jeg dælme her.

    Og som jeg skriver hver gang, så er jeg overbevist om at den giver folk en falsk tryghed, og at mange så springer deres celleskrab hos lægen over, fordi de tror at de nu er sikret mod grimme ting.

    Som jeg også har skrevet før, så HAR jeg celleforandringer, og har haft det i 12 år, sidste år var jeg på sygehuset for at få taget en biopsi, og der var heldigvis intet grimt. Men det gør at jeg overholder mine tjek, og får dem hyppigere end normalt, for at holde øje med det ikke pludselig udvikler sig grimt.

    Man kan jo også også få både celleforandringer og kræft uden man er smittet med HPV, og man kan også få det selvom man er vaccineret. Så ja for mig er det en kæmpe falsk tryghed, som man ikke kender de langsigtede bivirkningner af. Jeg skal i hvert fald ikke have det stads sprøjtet ind i min krop!


  • #15   19. aug 2017 jeg har aldrig fået celleskrab og heller ikke før..

    Jeg glemmer at bestille tid smiley


  • #16   19. aug 2017 Det er jo ikke sådan, at får man ikke vaccinen, så får man livmoderhalskræft.

    Det er heller ikke sådan, at får man vaccinen, så får man ikke livmoderhalskræft.

    Jeg kan godt forstå, at du har det som du har det, Bodil.
    Men hvad denne vaccine angår er der simpelthen lavet så meget sjusk, så mange fejl og så meget manipulation at det skriger til himlen.

    De skal skynde sig at gøre det ordentligt og så skal de dælme informere korrekt - Sundhedsstyrelsen er et politisk organ, desværre, ikke en sandhedsmaskine.
    Det kan godt betale sig at være kritisk overfor, hvad der kommer fra den kant.

    Som sagt - det er et grumt valg, for man ved ikke, hvad fremtiden bringer.
    Får man ødelagt sit liv af bivirkninger af vaccinen? Får man ødelagt sit liv af kræft? Eller klarer man fuldstændig frisag (det gør de fleste jo heldigvis).
    Det er FOR meget et lotteri, simpelthen.


  • #18   19. aug 2017 Frk.Jensen: Det er jo så for dumt smiley Man får endda en fin påmindelse når det er tid til næste skrab smiley

    Nej det er ikke rart, men det er hurtig overstået, og så bliver der holdt øje med om der er noget der skal kigges nærmere på.


  • #19   19. aug 2017 Det er klogt at få vaccinen når det anbefales af sundhedsstyrelsen. Alle de der skræmme historier fra folk uden faglig baggrund er simpelthen utroligt at nogen tror på.

    Grunden til at drengene ikke kom med i første omgang, var at det ikke ansås nødvendigt. Det ser heldigvis ud til at man har skiftet holdning der, og det forventes at indenfor et år tilbydes drengene det også.

    Blandt læger er det helt normalt at drengene også bliver vaccineret. Vi har en sådan i famillien, så skulle mine knægte jo også det, da pigerne alligevel skulle.

    Det kostede vist små 3000 kr pr stk. at få drengene vaccineret. Men hvad, så har man som ansvarlig forældre en bekymring mindre. Plus, hold da ferie hvor ville jeg få det skidt, hvis jeg ikke beskyttede mit når muligheden nu er der.

    Børn er bare bøvl på bøvl... smiley


  • #20   19. aug 2017 Martin, du er med på, at de læger, der med faglig baggrund ytrer kritik mod HPV har fået mundkurv på, ikke?

    En har fået frataget sin autorisation og andre er blevet truet med det.

    Hvad der er klogt og ikke klogt at gøre tror jeg ikke jeg ville overlade til dig at afgøre, om jeg havde børn...


  • #21   19. aug 2017 Jeg har fået den vacc. men den gang, da jeg fik den, vidste jeg intet om, og havde jeg vidst det om den, som jeg ved nu, så havde jeg fravalgt den. Den dækker jo kun nogle enkelte slags kræft, og der er mange flere end dem den dækker, og de følgevirkninger man kan få, er ikke just småting.

  • #23   19. aug 2017 @CH.
    Vrøvl, hvis det altså er Stig du tænker på.

    Det var noget andet hans røg på. Ærgerligt at blande tingene sammen, men konspirationsteoretikere, er der mange af. smiley

    Øh, du ved godt at vi bor i Danmark.

    Det sidste vil jeg dog give dig give dig ret i. Jeg er ikke læge, så at lade mig bestemme hvad børn skal have af vaccinationer er absolut lige så uintelligent som foreksempel at lade en alternativ behandler gøre. Det er vi absolut enige i!

    Havde du dog spurgt mig, ville jeg have henvist til en doktor. Altså sådan en rigtigt en med en rigtigt uddannelse.

    Ikke så meget anderledes hvis folk spørger mig, hvad deres bil fejler, så henviser jeg til en mekaniker. Smart, ikke sandt.

    smiley



  • #24   19. aug 2017 I forhold til Stig Gerdes skal du lige have læst lidt op.
    Ja, han røg på en formsag omkring Karina Hansens behandling, men det havde han aldrig gjort havde det ikke været for hans modstand mod HPV kampagnen. (Og FFL).
    De havde bare ikke noget før omend det var prøvet.

    Lægerne på synkopecenteret blev totalt kørt over - intet har med alternativ behandling at gøre.


  • #26   20. aug 2017 Rikke - jeps jeg ved det godt.. Men min ADD samarbejder ikke altid med logikken smiley

  • #27   20. aug 2017 Stig Gerdes er ikke min læge, men min søster havde ham da han boede hos mig..

    Karina er en kvinde der manglede opmærksomhed, hun dissede også sin gamle klassekammerater uden grund..


  • #29   20. aug 2017 Det var da en gemen kommentar, frk. Jensen! !!

  • #30   20. aug 2017 CH - Næ, det er sandheden.. Det har været i aviserne her, at hendes gamle klasse kammerater stod frem og fortalte at det hun havde skrevet slet ikke var sandt..

    Korskærparken er ikke en Ghetto som Karina vil have den til at være smiley


  • #31   20. aug 2017 Frk. Jensen - du forveksler to personer her.

    Jeg omtaler Karina Hansen, som lider af ME og i årevis har været i tvangsbehandling i psykiatrien i Århus.

    https://fredericiaavisen.dk/laes-hele-karina-hansens-sygefsdorloeb/


  • #32   20. aug 2017 Den sygdom, hun har, minder i øvrigt i meget høj grad om de vaccineskader, der beskrives efter HPV-vaccinen...

    Og den behandling hun får er helt i tråd med den behandling de vaccineskadede får. Under al kritik.


  • #33   20. aug 2017 Karina der er efter Stig Gerdes er den samme som skrev om sin gamle skole osv.

  • #34   20. aug 2017 Nej, det er bestemt ikke den samme.

    Hende her var indlagt da den anden var i pressen.
    Hun havde stort set ingen kontakt med omverden.


  • #35   20. aug 2017 Din Karina hedder Pedersen.


  • #36   20. aug 2017 Karina Hansen er i øvrigt på ingen måde efter Stig Gerdes, tværtimod.

    Du har totalt misforstået, Frk. Jensen smiley


  • #37   20. aug 2017 Karina Svendsen arbejder i Superbrugsen. Kan det være hende, I mener?

Kommentér på:
HPV-vaccinen (Opfølgning til tidligere debat)

Annonce