{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Ivar-opdatering til de nysgerrige. {{forumTopicSubject}}

Flere af jer har spurgt til Ivar både i tråde, i statusser og i pb'er, så her er lige en kort opdatering (jer der har læst det løbende på hans Facebookside må springe over smiley ) :

Det går langsomt, men sikkert, fremad med Ivar.
Lungebetændelsen er han heldigvis helt ovre.
Det holdt hårdt og forløbet tog lidt over en måned.

Efter Ivars trommesyge har jeg været meget påpasselig med frisk (og vådt) græs, så han er stadig under indgræsning, men det skrider fremad og han har ikke længere ondt i maven.
Han kommer på fold et par gange om dagen og så slår vi græs til ham med leen, som han får i indheningen.

Ivar havde jo haft dårlig mave siden han kom hjem fra dyrehospitalet og pludselig slog det mig, at det kunne være, at han ikke kunne tåle korn / kraftfoder, som de var begyndt at give ham på dyrehospitalet, trods vi havde sagt, at han ikke var vant til det.
I samråd med dyrlægen tog vi kraftfoder og korn fra Ivar og allerede efter 1½ dag var hans afføring meget meget bedre og der har ikke været optræk til splatter-mave siden da.

Ivar er ved at blive fravænnet menneskekontakt.
Han er bestemt ikke tilfreds, men det er for hans eget bedste, til når han en gang kommer over til flokken; så han ikke søger folk ved hegnet.
Det er kun mig der klapper, nusser og håndterer ham og det i meget begrænset omfang, så det er også hårdt for mig...

Livet går altså sin stille gang i Ivar-land og hovedpersonen er lige så sød og kærlig som altid - også selvom han nu vejer over 200 kilo.

Foto fra i dag, hvor han legede "tyren Ferdinand". smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ivar-opdatering til de nysgerrige.
  • #1   1. sep 2017 Hvor dejligt med en opdatering, og godt at høre, at han har det meget bedre smiley . Det må være så hårdt at skulle fravænne ham kontakt!

  • #2   1. sep 2017 Det er så sindssygt hårdt!!
    At gå fra at have puttet med ham mange mange timer om dagen til næsten ingen kontakt..... Det er næsten hjerteskærende. smiley
    Det er kun fordi jeg ved, det er det bedste for ham, at jeg kan holde til det. smiley


    profilbillede
  • #3   1. sep 2017 Oh jeg tror ikke, at jeg havde kunnet gøre det, men skønt at det går bedre i Ivar-land, så han snart kan komme over i sin flok. smiley

  • #4   1. sep 2017 Jeg er også tæt på at sige, at han bare skal blive her altid, men det er altså bedst for ham at komme over til de andre.... Selvom det gør ondt i en kalvemors hjerte. smiley

  • #6   1. sep 2017 200 kg? det er også en sjat. Hvad er forventet vægt voksen?

    Dejligt det går godt smiley


  • #7   1. sep 2017 Ja, det er da helt sikkert bedst for ham på længere sigt, men jeg får flashbacks til Mads og Mikkel, der hvor hende bondekonen efterlader Mikkel i skoven, av mit hjerte smiley kan slet ikke forstille mig, hvor svært det må være for dig, især hvis han selv søger kontakten. Godt du har ekstra mange yorkier at putte med i stedet smiley
    Og sikke et skønt billede smiley


  • #8   1. sep 2017 Forventet vægt som fuldvoksen er 800 kg., så der er et stykke endnu. smiley

    Jeg kommer til at savne ham heeeeelt enormt. Og selvom jeg har en hel yorkiebande at hygge med (+ alle de andre dyr), så bliver der meget tomt.

    Ivar har fyldt rigtig rigtig meget i mit liv det sidste halve år og vil altid være en del af mig, på flere plan: smiley <3 smiley



    profilbillede
  • #9   1. sep 2017 Det forstår jeg godt, men dejligt at du har så fint et minde om ham smiley den tatovering er virkelig godt lavet. Jeg er især vild med øjnene.

  • #11   2. sep 2017 Dejligt at det går så godt med ham.

    Men men men, hvad skal Ivar når han er blevet stor ?
    Kan du godt spise ham når du har været så tæt knyttet til ham ?


  • #12   2. sep 2017 Ja, han er jo mit hjertebarn da han har været så enormt afhængig af os. Og da det har været mig der har været inde over 97% af tiden, så er det klart, at vi har fået et meget nært bånd.

    Når han kommer over til flokken, må jeg ikke nærme mig de første 3-4 uger, da han vil søge mig i stedet for de andre okser, så jeg må gå tur med kikkerten og følge med på afstand.

    Ivar skal gå som naturplejer indtil han bliver gammel.
    Normalt bliver tyrekalvene slagtet når de er 2 år gamle, men Ivar er kastreret, så han får lov at gå som klubbens "maskot".
    Hans far blev 12 år gammel (første individ af racen født i DK) og blev til hakkekød. Han smagte fantastisk.

    Om jeg kan spise Ivar ..... Umiddelbart ikke, men når han bliver gammel nok og ikke kan mere, så kan det da godt være vi bliver "forenet" for en stund.

    Jeg vil gerne have Ivars horn når han ikke er mere, ligesom vi har et af farmand Balders horn. smiley


Kommentér på:
Ivar-opdatering til de nysgerrige.

Annonce