{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

HPV og bivirkninger {{forumTopicSubject}}

Der er i løbet af de sidste måneder kommet nye studier om HPV vaccinen og bivirkninger.

Den første viser, at der ikke er sammenhæng mellem vaccinen og kronisk træthedssyndrom: http://www.dr.dk/nyheder/indland/stor-undersoegelse-bekraefter-igen-hpv-vaccine-goer-ikke-piger-kronisk-traette

I forlængelse af den undersøgelse blev det besluttet, at piger med træthedssyndrom og UDEN vaccine, måtte opsøge regionernes HPV-centre for at få hjælp.

Og nu viser et studie, at piger med bivirkninger i langt højere grad tidligere har modtaget hjælp for psykiske lidelser inden de blev vaccineret: http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9881852/hpvpiger-var-ramt-psykisk-inden-vaccination/

Tesen, når man sammenholder de to studier, kunne så være at piger som i forvejen har, eller er disponerede for, psykiske lidelser, er dem der oplever bivirkninger af vaccinen, og at det i virkeligheden ikke er vaccinen der giver dem gener, men de forudbestående lidelser.

Giver det anledning til at nogle herinde vil genoverveje deres holdning til vaccinen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPV og bivirkninger
  • #1   19. sep 2017 Nej, det forandrer intet.

    Så længe læger ikke indberetter bivirkninger og så længe de indberetninger der kommer er komplet usystematiske, kan man ikke regne med de konklusionerne.

    I øvrigt tænker jeg da at piger med psykiske udfordringer også kan rammes. At de tidligere har været til lægen synes jeg ikke frikender vaccinen overhovedet.
    Det er letkøbt.

    Fremtiden vil vise det.


  • #3   19. sep 2017 Overhovedet ikke
    Mine piger får den ikke


  • #4   19. sep 2017 Eller mine drenge smiley

  • #5   19. sep 2017 Jeg er vaccineret og alle mine børn bliver det. En god veninde nåede ikke at opleve sin 25 års fødselsdag pga den lorte sygdom.

  • #7   19. sep 2017 Det kan godt svare sig at kigge udenlands når det kommer til undersøgelser af bivirkninger.

    Her i landet er der desværre miskmask i interessenter


  • #9   19. sep 2017 Mine drenge får den ikke.

  • #10   19. sep 2017 jeg har ikke haft nogle bivirkninger af den overhovedet smiley

  • #11   19. sep 2017 #7 den ene af disse undersøgelser er fra Norge! Men det er måske ikke udenlandsk nok??

  • #12   19. sep 2017 Der er mange, der ikke har fået bivirkninger. Det betyder ikke at der ikke er rigeligt, der har.

  • #14   19. sep 2017 Men CH, er der noget som helst der med sandsynlighed peger på at der faktisk er en sammenhæng mellem vaccinen og de problemer folk får efterfølgende? Alle studier der kommer løbende, peger jo netop på at forekomsten af diverse "bivirkninger" ikke har sammenhæng med vaccinen, men at der enten er forudbestående lidelser eller at forekomsten er den samme med og uden vaccine.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #15   19. sep 2017 der er foretaget 2400 indberetninger på FORMÅEDE bivirkninger. det svare til 0,4% af de vaccinerede (600.000).

    af de 0,4% er 0,2% alvorlige bivirkninger.
    dog er en indberetning ikke lige med at der er en sammenhæng mellem vaccine og "bivirkning"


  • #16   19. sep 2017 Jeg vil absolut lade mine børn vaccinere drenge og piger!
    Er selv vaccineret og der priser jeg mig lykkelig for den dag i dag!
    Min kæreste er smittet med kondylomer langt tid før han mødte mig..
    Men var jeg ikke vaccineret ville jeg også være blevet smittet og ville være tvunget til tjek hvert år for celleforandringer.
    Celleforandringer er det der giver kræft i livmoderen
    Og kondylomer (kønsvorter) er tegn på celleforandringer hos en kvinde

    Som jeg ser det er der en risiko ved alle vacciner og der er ingen direkte beviser for hpv vaccinen er farlig.. Så hvorfor fanden ikke lade sig vaccinere når den faktisk virkelig kan gøre en forskel?


  • #17   19. sep 2017 Som sagt kan man kigge mod udlandet.
    Her i landet er lægemiddelstyrelse, sundhedsstyrelsen, medicinalbranchen og det politiske segment rodet totalt ind i hinanden.
    De danske læger, en dansk opfindelse, danske interesser.

    Andre steder i verden er man lidt mere objektive.


  • #18   19. sep 2017 AT - mange indberetninger er gået tabt på grund af manglende systematik i symptomerne.

    Man har ikke undersøgt alle de diffuse symptomer, pigerne oplever, man har kørt statistikker på små samlinger af symptomer bl.a POTS.

    Derfor er billedet totalt forvrænget.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #19   19. sep 2017 CH: hvor har du den information fra?

    havde jeg piger, så fik de vaccinen. de ville ikke have noget valg.
    jeg har vaccinen, alle mine veninder har vaccinen, jeg har aldrig hørt om nogen med bivirkninger, og kender heller ingen som har hørt om nogen.

    faktisk har jeg aldrig hørt om nogen der kender nogen med bivirkninger... underligt når så mange åbenbart får bivirkninger.. hmmm


  • #20   19. sep 2017 Jeg lider af en sygdom, som en del af disse HPV-piger får.
    Det knytter os sammen i et netværk der kæmper for ordentlig behandling og for at stoppe psykiatrisering af en række sygdomme.

    Jeg har fulgt det fra starten...


  • #21   19. sep 2017 Risikoen for bivirkninger er jo ret lille. Pressen og forskellige grupperinger imod vaccinen er bare god til at råbe op og få det til at lyde somom man nærmest er sikker på bivirkninger, hvis man bliver vaccineret.
    Jeg synes man skal gøre op med sig selv om man synes de mulige bivirkninger ved vaccinen er værre end de mulige 'bivirkninger' ved at få livmoderhalskræft.

    "Her i landet er lægemiddelstyrelse, sundhedsstyrelsen, medicinalbranchen og det politiske segment rodet totalt ind i hinanden. " Jeg sidder i medicinalbranchen og det er nu ikke sådan jeg ser verden smiley Men det er korrekt at den danske lægemiddelstyrelse ikke er den 'strengeste'.


  • #22   19. sep 2017 Ingen siger at alle får bivirkninger. Gudskelov er det relativt få, men FOR mange er det.

    De bliver nødt til at få rettet den vaccine til, men det kræver altså lydhørhed.

    Og jeg er IKKE vaccinemodstander, tværtimod.
    Her har nogen fejlet og andre dækker over det.


  • #23   19. sep 2017 Ting skal jo virkelig være ekstremt skadelige, før ALLE får bivirkninger.
    Det er fx også langt fra alle der får lungekræft af at ryge. Så det i sig selv betyder ikke ret meget.
    Desuden ved vi ikke hvad de langsigtede bivirkninger evt kan være.


  • #24   19. sep 2017 Jeg fik vaccinen da jeg var 15, og har heldigvis ikke oplevet nogle bivirkninger, der umiddelbart kan kobles sammen med det.

    Men jeg er faktisk holdt op med at læse undersøgelserne og følge med i debatten i medierne, fordi det gjorde mig helt vildt paranoid. For nogle år siden læste jeg, at man kan risikere at blive infertil af det, og jeg gik fuldstændig i panik. Indtil jeg lang tid senere fandt ud af, at få kvinder efter vaccinen havde fundet ud af, at de var infertile, og så var der blevet konkluderet, at det måtte være en bivirkning.

    Jeg er glad for at jeg har fået vaccinen - men det er jo nemt at sige, når jeg ikke har oplevet nogle problemer efterfølgende.


  • #25   19. sep 2017 Men CH, som en anden skriver, er den ene af de undersøgelser i startindlægget fra Norge, og dækker næsten 200.000 kvinder. Vil du sige at den ikke er valid?

  • #26   19. sep 2017 Jeg har i øvrigt en autoimmun sygdom, som giver træthedssyndrom i varierende grad. Sygdommen er udløst af en genfejl, og den kan medføre én af tre ret forskellige sygdomme. Man kan også have genfejlen uden nogensinde at få en af de 3 sygdomme.

    Der jeg vil hen er, at hvis man tager en gentest på alle de piger, som har kronisk træthedssyndrom, er jeg helt sikker på at man vil finde en sammenhæng. Det er ikke nødvendigvis "min genfej, men jeg er sikker på at de har en forudbestående lidelse, som er det der egentlig er skyld i deres symptomer.

    Jeg ville da være lykkelig hvis min sygdom kunne tørres af på noget udefrakommende, men alt tyder på at denne genfejl altid har eksisteret, og at det slet og ret bunder i arvelig genetik.


  • #27   19. sep 2017 Jeg har ikke læst den grundigt, kender ikke præmisserne for den og hvilke spørgsmål der er forsøgt besvaret hvordan...

  • #28   19. sep 2017 Tørres af???

    Jep - Det er nemlig kendetegnende. Respekten for de ramte er helt i bund.


  • #31   19. sep 2017 @CH:
    Det er en meget kraftig anklage du kommer med:

    Her i landet er lægemiddelstyrelse, sundhedsstyrelsen, medicinalbranchen og det politiske segment rodet totalt ind i hinanden.
    De danske læger, en dansk opfindelse, danske interesser.

    Hvad er det reelt, at du siger med den påstand?


  • #33   19. sep 2017 CH, beskylder du mig for ikke at have respekt for min egen sygdom? smiley Tro mig, den har jeg KÆMPE respekt for! Og jeg ville ønske at jeg kunne give nogen eller noget skylden for den, men det kan jeg ikke (jo, mine forældres gener).

    Det har intet med respekt eller mangel på samme at gøre. Blot er der en tendens til at være meget hurtig til at blame nogen eller noget, for ting som kommer, fordi man har fået nogle dårlige gener. Og jeg synes det er en rigtig skidt tendens! Hvis man ser på speltmødrene som nægter at vaccinere deres poder mod mæslinger m.m., så bunder det jo i at man mener vaccinen er skyld i autisme og alskens andre dårligdomme.

    Og et åbent spørgsmål: dem der er imod HPV-vaccinen, er I også imod børnevaccinen? Hvis ikke, hvorfor ikke?


  • #35   19. sep 2017 Batdog, det er jo ikke helt rigtigt. Dine hypotetiske drengebørn, kan smitte piger med HPV, som så senere udvikler kræft. Dine hypotetiske pigebørn kan smitte andres hypotetiske drengebørn, som så smitter piger, der udvikler kræft.

    Jeg er helt enig i at beskyttelse og minimering af risikoadfærd er en god metode, men eftersom HPV smitter bare ved intim kontakt, så skal du godt nok have en meget grundig snak om blomsterne og bierne med dine hypotetiske børn, og forklare dem, at de der kysse/blowjoblege man leger i de store folkeskoleklasser, er noget man kan blive syg af. Med den stigning der ses i fx klamydia, tyder meget på at de unges risikoadfærd går i den stik modsatte retning.


  • #38   19. sep 2017 Jeg er stadig glad for min og regner stærkt med min datter skal have den

  • #40   19. sep 2017 nej, men det er de alm jo heller ikke..

    De fleste har en reaktion på dem med fx feber.


  • #41   19. sep 2017 @Batdog.
    Nej, du skal ikke vende et så direkte spørgsmål om, ved at komme med endnu flere påstande.

    Jeg ønsker bare at vide, hvad CH's påstand er.


  • #42   19. sep 2017 Jeg har skrevet helt præcist hvad jeg mener, hverken mere eller mindre...

  • #43   19. sep 2017 @CH.
    Så påstår jeg.

    Mennesker der bevæger sig i alternative behandlingsmetoder, ønsker at miskreditere det danske sundhedsvæsen, fordi de har en økonomisk interesse i at udbrede udokumenterede helbredelesmuligheder med nåle, kaffe grums og healende hænder.

    Jeg har skrevet helt præcist hvad jeg mener, hverken mere eller mindre... smiley


  • #45   19. sep 2017 Det er du velkommen til at mene, Martin.
    Vi har alle hvert vores udgangspunkt og erfaringsgrundlag.


  • #46   19. sep 2017 @CH
    Tak for det, det er jeg glad for at du giver lov til! smiley


  • #48   19. sep 2017 Hvad er det, du ønsker af mig her, Martin? At jeg bliver provokeret?

  • #49   19. sep 2017 @Batdog
    Det er en kraftig påstand du kommer med.

    "Hvorfor i hede hule helvede er man i gang med at ensrette behandlingen af stofskiftepatienter på en måde, hvor man afskærer tusinder af patienter fra en behandling der virker, mens man samtidigt fjerner diagnosticeringsmuligheden? Og hvorfor drives der hetz på de læger, der rent faktisk behandler og får patienter raske? Hvad foregår der? Nogen må jo have en interesse i at det er sådan, siden det er blevet sådan".

    Hvad er det reelt du påstår?


  • #51   19. sep 2017 @CH.
    Nej da, jeg prøver at vise, at påstande kan alle komme med. Hvis du blev provokeret, så ville det da være helt tosset.


  • #52   19. sep 2017 Det er faktisk præcist beskrevet af Batdog. Ikke en påstand, den kedelige virkelighed.


  • #53   19. sep 2017 Alt opfattes som en påstand, hvis man ikke har undersøgt sagen og ikke har erfaringsgrundlag..

  • #54   19. sep 2017 Batdog, jeg havde ikke fanget at det var MIN holdning der var til debat? Og slet ikke MIN holdning til stofskiftesygdomme (hvad du så end mener sammenhængen er med HPV)? Hvis det altså er dit indlæg i #29 du mener jeg skal forholde mig til.

    Nu har jeg ikke børn, hverken rigtige eller imaginære, så MIN personlige holdning er jo ret overflødig.

    Så jeg ved egentlig ikke hvad det er du afkræver mig svar på?


  • #56   19. sep 2017 HPV-bivirkningerne er tæt knyttet til stofskiftet.

    Det er sammenhængen.


  • #57   19. sep 2017 Nej, jeg leder efter at udokumenterede påstande kan alle komme med.

    Det er ikke at argumentere det er at vrøvle konstatere.

    Jeg spørger fordi jeg ikke vil lave en stråmand. Så får jeg bare kastet det i hovedet.

    Batdog kommer også bare med en masse påstande. Hun bruger samme metode. Det er bare så useriøst at kaste den slags rundt synes jeg.

    Men i har vil en pointe med det? Det er den jeg spørger ind til.

    Ingen af Jer har svaret indtil videre.


  • #58   19. sep 2017 For dig er det påstande - det handler om din erfaring.
    Hvis du er nysgerrig på det, så er der rig mulighed for at blive klogere.

    Jeg kommer ikke til at søge nettet tyndt for links som du ikke vil godtage.
    Hvis argumenter ikke gør dig nysgerrig nok til at søge info, så er det jo bare sådan.
    Dermed er du jo blot en af mange.


  • #59   19. sep 2017 Så vi snakker nu stofskifte i stedet for HPV? Uanset om de med stofskiftesygdom er vaccineret?

    Jeg har ingen holdning til stofskiftesygdomme. Jeg kender én der har 0 stofskifte, som er under behandling og gør har det fint. Hun er ikke vaccineret mod HPV. Det er cirka det grundlag jeg har at bedømme ud fra, så det giver vist ingen mening at jeg taler ud fra det...


  • #61   19. sep 2017 Fordi det vaccinen gør ved de ramte er at ødelægge stofskiftet - i en tid, hvor både diagnosticering og behandling er udsat for en meget voldsom begrænsning.

  • #62   19. sep 2017 @CH.
    Nu er jeg normalt typen der læser links.

    Men igen skidt med links.

    Jeg forsøger med et direkte spørgsmål:

    Er jeres påstand reelt ikke, at den danske system på dette område er korrupt?

    Jeg forsøger at komme ind til kernen af Jeres argumentering.


  • #63   19. sep 2017 Batdog og jeg er to forskellige individer med to forskellige indgangsvinkler.
    Der er ikke noget der hedder jeres argumentation.

    Jeg gider ikke at debattere debatten.
    Lad mig høre hvad du mener om topic, Martin..


  • #65   19. sep 2017 @CH.
    Den kender du godt, vi to har debatteret det før (formålsløst).

    Du kan jo ikke lide at svare når du bliver spurgt.


  • #67   19. sep 2017 Sorry, Martin, jeg lider også af energitabssygdom der gør hjernen uskarp og hukommelsen hullet - Jeg kan ikke huske hvad du har skrevet i denne henseende i andre tråde...

  • #68   19. sep 2017 @BATDOG.
    Det er vil besparelser? Andet er jo svært at gætte på.

    Men hpv vaccinen er jo ikke en besparelse. Den er hamrende dyr.

    Så det virker underligt at vi nu også vil vaccinere vores drenge.


  • #69   19. sep 2017 Det er måske også mest respektfuldt at deltage i en tråd på en måde, der har relevans for emnet.

  • #70   19. sep 2017 @CH.
    Det er ok, jeg kan godt huske, så jeg ønsker heller ikke at bruge mere tid på dig i dag. smiley


  • #71   19. sep 2017 Vaccinen er dansk...

  • #72   19. sep 2017 Flinker fyr.. smiley

  • #73   19. sep 2017 Nej, Batdog, du skriver nærmest ingenting om HPV, men en pokkers lang klamamse om stofskifte, særligt din egen stofskiftesygdom.

    Jeg kan ikke se hvorfor én potentiel bivirkning, nemlig stofskifteproblem, skal vægtes over alle andre potentielle bivirkninger. Jeg kunne vælge at kaste mig ud i hvor frygtelig min sygdom og generne af den er, og trække paralleller til potentielle bivirkninger ved vaccinen. Men det giver ingen mening. Hvis jeg vil øffe over mine gener, kan jeg gøre det i en anden tråd, eller på et forum hvor folk faktisk ved hvad jeg snakker om, fordi de selv har samme sygdom. Men ok, sådan er vi så forskellige.

    I øvrigt er stofskifteproblemer, særligt hashimoto, en ret almindelig følgesygdom til min sygdom. Det ændrer dog ikke på at jeg stadig tænker det er irrelevant i forhold til HPV.


  • #77   19. sep 2017 Jo jo... Det er også interessant at kigge på udviklerens tilknytninger her og der

  • #78   19. sep 2017 Batdog, så highlight lige for mig, hvor meget af dette der er direkte relateret til HPV-diskussionen, og som ikke kunne stå alene i en stofskiftetråd:

    "Det ændrer ikke noget for mig. Jeg vaccinerer gerne mine fantasibørn mod de fleste andre ting, men HPV'en venter vi med i en ti års tid endnu.

    Der findes flere udenlandske studier der viser en ret tydelig sammenhæng mellem vaccinen og HPV-vaccinen, og jeg mener ikke, at man kan afvise en eventuelt sammenhæng ud fra argument om at statistik ikke nødvendigvis er kausalitet.

    Jeg kender en behandler, der arbejder med en del af disse HPV-piger, og fælles for en overvældende stor andel er, at deres stofskifter er fuldstændigt væltet. Som i, målbart på blodprøver, der er lettilgængelige og kan udføres på de fleste laboratorier. Og behandling giver resultater og bedring.

    MEN problemet er, at vi i Danmark har en gruppe endokrinologer, som har besluttet sig for at den eneste værdi, der undersøges i forbindelse med spørgsmålet "duer stofskiftet?" er TSH, Thyroideastimulerende hormon/thyrotropin (et hormon, der er styrende for skjoldbruskkirtlens produktion og frisætning af hormonerne thyroxin (T4) og trijodthyronin (T3)).
    Så længe TSH er indenfor normale referencerammer, så er du rask, dit stofskifte er fint, the end.

    Men der er faktisk flere stadier af stofskifteprocessen, hvor det kan gå galt, og hvor der kan forekomme energitab og symptomer i årevis, inden det giver udslag i en ændret TSH-værdi, hvoraf de vigtigste i den sammenhæng er T3 og T4. Nogle oplever, at de har lav T4 eller har konverteringsproblemer mellem T4/T3, og det giver masser af symptomer. Det er helt målbart, og at uransalige årsager har man kaldt det "subklinisk hypotyroidisme".

    Det kan være tricky at behandle ordentligt, for man kan ikke nøjes med at kigge på værdierne (som kan måles i blodprøver), man er også nødt til at kigge på Fri T3 og Fri T4 og Reverse T3 (en snyde-T3 som dannes, hvis man har for meget stresshormon i blodet, altså stresspåvirkning), og man er endegyldigt nødt til at LYTTE til patienten og hvordan denne giver udtryk for at have det. Nogle kan nøjes med at få et tilskud af T4, og konverterer fint til T3, andre skal have T4+T3 men har det stadig skidt, og endnu andre kan ikke trives på syntetisk hormon men har det strålende på dessikeret skjoldbruskkirtel (altså, skjoldbruskkirtlen fra f.eks. svin), som sørger for et mere naturligt tilskud af T4, T3, T2, etc.

    Og der foregår faktisk noget virkeligt usselt i Danmark for tiden, hvor endokrinologernes selskab har valgt at afslutte alle patienter, der behandles med dette naturligt udvundne hormon. Man har også lige besluttet, at alm. læger ikke længere kan bestille blodprøver, hvor der måles Fri T3 (og det har været ekstremt svært at få alm. læger overbevist om at de skal måle andet end TSH). Der er altså patienter, der har fået livet tilbage igen, som nu igen skal udsættes for behandling med syntetisk medicin, som de har det råddent på.

    Der findes enkelte læger, der forstår problematikken og som formår at behandle den, og de har en massiv tilgang af patienter (for sjovt nok ønsker ALLE patienter at få det bedre og blive raske og velfungerende), og nu er der så mange af dem, der udsættes for en reel hetz fra myndighedernes side.

    Og i mellemtiden er der mange patienter, der falder igennem revnerne i sundhedssystemet og bare får det værre og værre. Det starter med energitab, træthed, tør hud, forstoppelse, kuldskærhed og en vægt, der konstant stiger uanset hvor få kalorier, man lever af, og ender med en masse tilstødende komplikationer og til sidst en for tidlig død, af kræft, eller andet, hvor kroppen bare opgiver til sidst.

    Med dette, der foregår i Danmark as we speak, så synes jeg ikke, man bare kan tage et par studier og derefter konkludere, at der ikke er en skid galt. Og jeg synes det er direkte usmageligt at gå efter pigerne selv, og mere eller mindre insinuere, at de har ondt i sjælen og derfor opfinder deres lidelser. Det er usmageligt, og det er ondskabsfuldt.

    Men hey, jeg er ikke uvildig i denne debat, for jeg brugte årevis på at gå til lægen, fordi jeg havde så meget hjernetåge, at jeg ikke kunne arbejde, og blev ved med at tage på og på, uanset at jeg levede af 1300 kalorier dagligt og dyrkede crossfit, og burde have et dagligt underskud på 850 kalorier. Og jeg fik målt min TSH og fik at vide "du har det fint", og så blev der ellers insinueret, at jeg nok var fed fordi jeg spiste for meget slik. Én læge foreslog endda, at jeg måske spiste i søvne. I mellemtiden er jeg bare genetisk prædisponeret (der findes gentests til at påvise dette, de koster 500 kr) for at konvertere dårligt, så jeg skal arbejde hårdere for at kontrollere kost og næringsoptagelse og have et blik på mikroernæring, som også spiller ind. Jeg har tabt mig 15 kg og er selvstændig med egen virksomhed.

    Men jeg er sgu nok også bare doven eller har ondt i sjælen som HPV-pigerne. "


  • #79   19. sep 2017 Arj.. tågehjerne. Undskyld, gardasil er fra Merck..

  • #80   19. sep 2017 Når man begrænser diagnostikken i forbindelse med stofskiftelidelser, begrænser mm den også i forbindelse med HPV.
    Der er enorme mørketal som konsekvens - og det var ret ringe i forvejen.

    Endokrinologisk selskab har for få måneder siden sat dette i værk og det spredes pt i regionerne.

    Det er en katastrofe - også i forhold til at dokumentere vaccineskader


  • #82   19. sep 2017 Men mener du (edit: oprindeligt CH, men Batdog må hjertens gerne svare også) at stofskifteproblemer er den eneste bivirkning? Eller den mest alvorlige? Eller hvorfor er tråden kørt over på det emne?

  • #83   19. sep 2017 Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan følge med længere smiley jeg har rigtig svært ved at forstå hvordan stofskifte problemer pludselig er så afgørende for HPV diskutionen smiley
    Jeg har også stofskifteproblem, det har så intet med HPV at gøre, det skyldes formodentlig bivirkner af behandlingen for livmoderhalskræft!


  • #85   19. sep 2017 Det, der giver bivirkningerne er et stofskifte, der er slået i stykker.

    Ikke som i Hashimotos og ikke som i skjoldbruskkirteldysfunktion.

    Jeg selv er blevet syg på samme vis, ikke af HPV men af anden medicin.
    Det har været dyrt for samfundet at man er så snævertsynet


  • #87   19. sep 2017 Jeg er en af de heldige, som Batdog taler om. Jeg er så priviligeret, at jeg får 2 x 5 mcg Liothyronin pt., foruden den gængse Euthyrox. Jeg tager konsekvent på, uagtet at jeg spiser mindre og mindre, og nogle dage endda springer et eller flere måltider over.

    Jeg håber på, at min læge siger god for, at jeg kan få øget min dosis af Lio, da den hjælper mig med at kunne holde fokus. Helt uden Lio kan jeg ikke engang læse en bog eller finde vej i lokalområdet.

    Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig. Når man har læst den samme side 10 gange, og man stadig ikke kan huske, hvad der stod, så er man lost. Det er bare så grimt, når man altid førhen har været den, der huskede alt. Personnumre, telefonnumre, aftaler - før kunne jeg dem på rygraden. Nu er jeg nødt til at skrive alt op. Ellers er det forsvundet.

    Og så er der alle de andre bivirkninger.

    Man kan godt undre sig over, at man virkelig vil lade en lang række borgere invalidere på en autoimun sygdom, som rent faktisk kan behandles. Jeg er iøvrigt diagnosticeret med Hashimoto.


  • #88   19. sep 2017 Susanne, Batdog og CH, jeg er nødt til at spørge, har I fået HPV-vaccinen?

  • #89   19. sep 2017 Jeg er født lidt før der kom nogen vaccine på tale. smiley

  • #90   19. sep 2017 Susanne - Det er jeg nu også, men min årgang kunne få den gratis i en periode, plus man selv kan betale for den..

    jeg har fået den der vaccinere mod 4 forskellige typer


  • #91   19. sep 2017 Jeg var lige nøjagtig et år for gammel til at få den tilbudt. smiley

  • #93   19. sep 2017 Så i har "bivirkninger" af vaccinen, uden at have fået vaccinen. Kan der mon så være grundlag for at konkludere, at en vis del af de der lider af stofskifteproblemer, har fået dem uden at det har sammenhæng med vaccinen? Og kan man deraf også udlede, at mange af de der har fået vaccinen, ville få stofskifteproblemer alligevel?

    Er der studier der peger på at flere vaccinerede end uvaccinerede får disse følgesygdomme?


  • #95   19. sep 2017 For mit vedkommende kommer problemerne af en medfødt faktor (manglende evne til at optage b6-vitamin) som pludselig brød ud i lys lue efter en infektion og en voldsom medicinsk behandling.

    Det er den type omveje man ikke vil gå for at diagnosticere.
    Og derfor er den type kortlægning også ret kontroversiel.


  • #97   19. sep 2017 Jeg synes bare det er lidt hurtigt-på-aftrækkeren at skyde skylden på vaccinen. Igen, en hurtig sammenligning burde være ret simpel: den procentvise del af befolkningen UDEN vaccine, kontra den procentvise del af de vaccinerede, som har konstateret stofskifteproblemer.

    Jeg aner ikke noget om stofskiftesygdomme, men min egen sygdom har jeg ret godt styr på. Faktum er at vi er sølle 5.000 i Dk der har en diagnose. Der antages at være 50.000 der faktisk har sygdommen. Hvis sygdommen er ubehandlet, er der en væsentlige overdødelighed, ligesom risikoen for at udvikle fx knogleskørhed er meget høj. Før i tiden døde man bare af sygdommen, og det gør folk såmænd nok stadig, når de ikke ved at de har den.

    Når der laves studier inden for min sygdom, hvor man tester en større flok, finder man rigtig mange med sygdommen, som ikke vidste at de har den. Det kan være fordi sygdommen endnu ikke er brudt rigtigt ud, men de kan også have så diffuse symptomer, at lægerne ikke har overvejet at teste for netop dén sygdom.

    Hvis vi nu tager samtlige piger, som har fået HPV-vaccinen og tester dem for min sygdom, så gætter jeg på at omkring 1% vil testes positive. Det er præcis lige så mange, som vil testes positivt uden vaccinen. Dog vil mange af de unge piger få sygdommen i udbrud efter vaccinen, af den meget naturlige årsag, at sygdommen ofte bryder ud i de sene teenageår eller tidlige voksenår. Men det er stadig uden sammenhæng med en eventuel vaccine.

    Jeg tænker bare at det samme kunne gøre sig gældende ved stofskifte?


  • #98   19. sep 2017 Ja for alle ved da at når man er psykisk syg, så kan man i hvert fald ikke fejle andet , eller få bivirkninger af medicin, så er det nemlig ALTID bare ens psykiske sygdom der spiller en et puds, eller noget man bilder sig selv ind. Kæft hvor jeg bare ved at være træt af den sammenkobling igen og igen, at at mange psykisk syge oplever ikke at blive taget seriøst når de tager til læge.

    Jeg gik i 2½ år med de vildste smerteanfald, kvalme og opkastninger i stride strømme, diarre mm, og det var bare for meget mavesyre sagde min læge, og stak mig medicin der skulle nedsætte produktionen af mavesyre, hun aldrig så meget som tog en blodprøve eller trykkede mig på maven. Og det var helt sikkert bare pga. stress og min psykiske sygdom

    Det viste sig så at være galdesten, og selv DER tvivlede systemet på at det var det der gav mig problemer. Jeg endte med at få fjernet min galdeblære akut under en indlæggelse, og der var den sådan set begyndt at blive betændt!.

    Nå til selve emnet, nej jeg har ikke ændret mening,, jeg er stadig lykkelig for jeg takkede nej til vaccinen , da jeg i sin tid blev tilbudt den af lægen. Jeg var den sidste årgang der i sin tid kunne få den gratis, men valgte det fra. I stedet overholder jeg mine celleskrab og gyn. undersøgelser hos lægen. Sidste år var jeg også på sygehuset og få lavet en biopsi, efter 11 år med celleforandringer. Skal til tjek hos egen læge i næste uge, da jeg bliver fulgt lidt tættere, fordi jeg netop har forandringerne, også selvom der intet var at komme efter i biopsien.


  • #100   19. sep 2017 Det er jo altså ikke noget der lige tjuhej er opfundet til lejligheden. Det er bestemt ikke hurtig på aftrækkeren, tværtimod.

    Det er en tænker uden lige at skubbe i gang.


  • #101   19. sep 2017 Men KAN det tænkes, at de piger opsøger lægen, fordi de TROR at vaccinen har medført bivirkninger? Og at de piger der ikke er blevet vaccineret, ikke er opmærksomme på at deres tilstand kræver lægehjælp? Nu er træthed og hjernetåge en ret almindelig del af det at være teenager, så mange slår det vel hen som at det bare er sådan det er?

    Det at pigerne har fået vaccinen, gør måske at de er hurtigere til at søge lægehjælp, fordi der har været så meget ballade om bivirkninger?

    Jeg VED ingenting om det, men forsøger bare at finde ud af hvad der er op og ned.


  • #102   19. sep 2017 træthed og hjernetåge havde jeg også før vaccinen takket være mine 5 diagnoser smiley

    Jeg fik først diagnoserne efter jeg havde født min datter, men derfor er graviditeten og dertilhørende fødsel ikke grunden til diagnoserne


  • #103   19. sep 2017 Nej. Det kan ikke tænkes. De er virkelig syge, de piger, nogle invaliderede. Det er ikke noget, de tror og det er ikke bare lidt teenagesløvhed.
    Dertil er der meget ofte en tæt sammenhæng mellem vaccinen og symptomdebut.

    De har ikke ondt i livet, de er ikke sygdomsbekymrede, de er ikke hypokondere, de er ganske almindelige unge mennesker, der pludselig er møgsyge


  • #104   19. sep 2017 Jeg troede også jeg var diagnosefri og havde ikke overvejet at jeg havde dem da jeg fødte..

  • #105   19. sep 2017 Jeg lider selv af autoimmun sygdom, i øvrigt, kender derfor den træthed, der følger.
    Den er intet at regne i forhold til udmattelsen ved energitabssygdom. Ingen sammenligning.


  • #106   19. sep 2017 Min træthed består i at jeg ikke kan filtre ting ude, så hjernen er lidt på overarbejde

  • #107   19. sep 2017 Arh, CH, der er vist også grader af stofskiftesygdomme. Og mange som går i årevis, uden at de kan få en diagnose. Hvis det var så invaliderende, ville de vel næppe kunne arbejde/gå i skole og have nogenlunde normale liv op til diagnosen?

    Igen, jeg ved alt om at være træt. Jeg har en sygdom der giver træthed som ét af symptomerne, og det er noget der tager mange år at slippe af med. Det samme med hjernetågerne, som i øvrigt af og til blusser op igen.

    Forskellen på dig og mig er måske, at jeg ikke har en fast målestok, og mener at ALLE har den værste grad af en sygdom. Mange er velfungerende-ish både før og efter diagnose, og jeg forholder mig til de generelle aspekter, ikke til enkeltstående forløb.


  • #108   19. sep 2017 Du lægger mig godt nok ord i munden..

  • #109   19. sep 2017 #108, er det mig du skriver til?

  • #110   19. sep 2017 Jeg giver intet for den vaccine. jeg har selv fået den, og har oplevet store problemer efterfølgende. jeg oplever ikke at selve vaccinen er direkte skyld i mine problemer, men den har været med til at jeg ikke længere er funktionel. Jeg har snakket med min egen læge mange gange om det da mit helbred er dykket siden jeg fik den.
    Selv havde jeg absolut ingen problemer før, var sund og rask på alle fronter, men efterfølgende har jeg haft svært ved at optage C-og D-vitamin som netop gør at jeg forfærdelig træt konstant. Jeg er blevet nød til at tage vitaminerne ved siden af i halvstore doser netop fordi det var faldet så meget efterfølgende. Jeg kan ikke stoppe med at tage vitaminerne, der er simpelthen ikke en naturlig balance i det længere. Og jeg gøre ellers alt hvad jeg kan med min kost og mit udeliv.
    Jeg synes absolut heller ikke at man kan pege fingre på dem med psykiske lidelser. Jeg er, korrekt, en af dem der har nogle psykiske probleme af ADD, Angst og Autismespektrumssyndrom. Men det er ikke noget pludselig opstået, det er noget jeg er opvokset med og har haft længe inden den pokkers vaccine. Og det har aldrig givet et problem med træthed.
    Trætheden gør nu at der er dage hvor, på trods af korrekt vitamindosering, jeg absolut ikke er funktionel fordi jeg er så trlt at jeg kan gå kold mange gange i løbet af en dag. Jeg oplever det som at jeg sagtens kan være helt frisk, lige indtil øjeblikket hvor jeg pludseligt bliver overvældet af træthed og til tider bare går kold hvis jeg f.eks. sidder ved midt i en time i et klasselokale. Det er også en grund til at jeg faktisk slet ikke KAN gå på uddannelse lige nu.
    Jeg er blevet tjekket for i hoved og røv (undskyld mit sprog) i de sidst fem år, og der er absolut intet at finde som kunne være grunden til problemet. Det eneste vi ved er at det er kommet efter jeg har fået vaccinen.

    Jeg synes vaccinen i sig selv er fin imod sygdommen, men der er absolut ingen tvivl om at der er nogle voldsomme bivirkninger ved den som jeg aldrig ville ønske at nogen blev ramt af.

    Men det er bare min erfaring.


  • #111   19. sep 2017 Ja, det er dig, jeg skriver til, TS.

    Denne sætning vil jeg ikke tages til indtægt for: " CH, der er vist også grader af stofskiftesygdomme. Og mange som går i årevis, uden at de kan få en diagnose. Hvis det var så invaliderende, ville de vel næppe kunne arbejde/gå i skole og have nogenlunde normale liv op til diagnosen? "

    Jeg har aldrig nævnt at der ikke er grader af stofskiftesygdomme. Det, jeg siger er, at disse piger er voldsomt syge. Om det så er på grund af et væltet stofskifte eller ej.
    Det er ikke lidt ungdomstræthed, det er for nogle invaliderende.

    Hvad stofskiftesygdomme angår, så er nogle milde, nogle er moderate, andre er alvorlige.
    Nogle kan behandles let, nogle er det nærmest umuligt, nogle får aldrig diagnose fordi det kun er en snert, nogle ender med at dø af det.

    Energitabssygdomme hvor stofskiftet kan være involveret fungerer ikke på den måde.
    Det er ikke bare at give en pille og så er alt godt. Diagnosticeringen er ultrakompliceret og det kan tælles på en halv hånd hvor mange læger, der kan gøre det her i landet.
    Energitabssygdomme kan være progredierende og for nogle af dems vedkommende kan de ende i 100% invaliditet. Andre har kun en snert og mærker det ved at være lidt ekstra træt efter arbejde.

    Fælles for HPV-pigerne er, at deres symptomer er moderate til stærke og at det har konsekvenser for deres livskvalitet, der skole og deres sociale liv.
    Nogle store konsekvenser, andre lidt mindre.

    Sådan er det med sygdom... Sådan er det også med diverse autoimmune sygdomme, som vi forskellige døjer med her i tråden. Nogle er voldsomt ramt, andre er ikke.



  • #112   19. sep 2017 Det med sygdom og så sige hvor slem den er, er dælme også en SVÆR størrelse.

    Jeg lider af en sygdom hvor dem der er værst ramt bruger kørestol og rolator og ikke kan arbejde, og hvor dem der er bedst fungerende dyrker meget motion og passer et fuldtidsjob. Sygdom rammer forskelligt , nogen er mere ramt end andre, nogen er mere ramt på det ene punkt , andre på det andet.


  • #113   19. sep 2017 Men CH, det jeg spurgte om var, om det kunne tænkes at nogle af pigerne med symptomer opsøger lægen fordi de har hørt at der er bivirkninger ved vaccinen, altså at de er blevet opmærksomme på at vaccinen kan medføre de ting. Kontra de uvaccinerede piger, som ikke er opmærksomme på at deres tilstand er behandlingskrævende. Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved sygdommen, men spørger om vaccinen kan medføre at man er hurtigere til at søge læge.

    Jeg gætter på at folk der ikke er vaccineret, har de samme symptomer. Forskellen er bare hvornår og hvordan man reagerer på de ting.

    Eftersom det ikke er hele populationer der testes for stofskiftesygdomme, eller for "min sygdom", for den sags skyld, ved man jo ikke hvor mange uvaccinerede der oplever symptomer. Så at sige at det er værre for de piger, der er vaccineret, er bare en påstand. Og den stiller jeg mig tvivlende overfor.


  • #115   19. sep 2017 Ingen forældre ville undlade at tage sine unge piger til lægen med de symptomer...

    Forældrene bliver lidt glemt her. Det er ikke kun pigerne, der observerer symptomerne.


  • #116   19. sep 2017 Det er jeg da godt nok slet ikke enig i CH, der har altid været unge piger med træthed, hukommelsesbesvær m.m, det har altid været alm at teenagere var trætte og ugidelige! Det har aldrig før været så alm at gå til læge med de symptomer, først nu efter skriverier omkring HPV vaccine

  • #117   19. sep 2017 Det er fordi disse symptomer rækker ud over det almindelige...

    Jeg går heller ikke til lægen med en hovedpine - men da jeg pludselig fik afasi under migræne gjorde jeg.
    Det er jo banalt....



  • #118   19. sep 2017 Jeg er lige på vej ud med hundene, men kan nogen give nogle tal på hvor mange, der skulle lide af voldsom træthed efter vaccinen?

  • #119   19. sep 2017 "skulle lide "..
    Underforstået: bilder sig ind? Finder på? Lyver om?
    Eller hvad?


  • #120   19. sep 2017 Det ændrer intet for mit vedkommende. Mine børn skal ikke have den, som det ser ud nu.

  • #121   19. sep 2017 Bodil: Alt respekt for at du er FOR vaccinen, også med din historie taget i betragtning. Men bare at slå det hen med at det bare er dovne og ugidelige teenagere, når vi snakker om piger/unge kvinder der pludselig nærmest ikke kan gå, får rysteture, ingen energi har mm, det syntes jeg dælme ikke er okay, det er total mangel på respekt, emapti og sympati.

  • #123   19. sep 2017 Ændre ikke en disse. Jeg har takket nej til den. Uagtet at jeg får et brev tilsendt om den hver 6 mdr ca.

    Min kommende datter får den heller ikke. Når hun er gammel nok til selv at vælge bliver det hendes valg.

    - og jeg er ikke generelt imod vacciner. Forskellen er at børnevaccinerbe har bevist de virker. Vi har fået udryddet visse børnesygdomme herhjemme grundet dem.

    HPV vaccinen derimod er ikke bevist at den virker. Der er både en større andel piger der har fået deres liv ødelagt af bivirkninger, og der er piger der har fået celleforandringer og livmorhalskræft alligevel.

    Den sikre mod 4-7 grene og der findes flere hundrede, så den er aldeles værdiløs i mine øjne.


  • #124   19. sep 2017 ""skulle lide "..
    Underforstået: bilder sig ind? Finder på? Lyver om?
    Eller hvad? "

    Arh, comeon! Jeg er ellers ikke fan af det der stråmandsbegreb, der er blevet så populært, men selv du må kunne se at det der lugter langt væk!

    I øvrigt har jeg selv temmelig meget hjernetåge for tiden. En af de ting der får tågen til at lette lidt, er når jeg lufter hunde, og det har jeg lige gjort. Så jeg undskylder at jeg lige en stund havde glemt, at den nyeste af de to undersøgelser i startindlægget, netop dokumenterer at der ikke ses forøget træthed hos HPV-vaccinerede. Og det baseret på et udenlandsk studie af knap 200.000 vaccinerede piger.

    Edit: Her er faktaboksen fra artiklen, bare for at vise lidt om hvor mange der indgår i undersøgelsen.

    -Udbredelsen af kronisk træthedsyndrom er blevet undersøgt på baggrund af data om 824.133 drenge og piger, der var i alderen 10 til 17 år i perioden fra 2009 til 2014.

    -Data om 176.453 norske piger, som har kunnet få hpv-vaccinen fra 2009, er blevet yderligere undersøgt.


  • #125   19. sep 2017 Jeg har fået HPV vaccinen . Alligevel hr jeg oplevet meget kraftige celle forandringer og fået foretaget keglesnit . Så føler mig lidt "snydt" over den ikke "virkede" . Det har den jo nok alligevel gjort lidt , men jeg troede det var sådan en problematik man undgik med den vaccine .

  • #126   19. sep 2017 " men jeg troede det var sådan en problematik man undgik med den vaccine . "

    Og sådane udtalelser er netop en af dem jeg har tænkt MEGET over, ingen kritik til dig overhovedet Gry. Men jeg tror bare at mange tror det samme, og tænker at nu er de total udenfor risikozonen, og så overholder de ikke deres celleskrab.

    Vaccinen dækker jo på ingen måder alle typer hpv, OG man akn altså også få celleforandringer uden at være smittet med hpv. som sagt har jeg haft celleforandringer i nu 12 år, de er udviklet fra atypiske celler ved første skrab, og så til moderate forandringer lidt frem og tilbage, og sidste år fik jeg som sagt taget en biopsi på sygehuset. Jeg er testet negativ for hpv et hav af gange, så mit skyldes IKKE hpv virus.


  • #127   19. sep 2017 Jeg stiller spørgsmål, TS - Jeg siger ikke til dig at du mener sådan.
    Men jeg vil gerne vide om du gør, for det er tanken din formulering giver mig.


  • #128   19. sep 2017 CH, svaret er nej. Og så stillede jeg dig et spørgsmål, så det vil jeg gerne have at du svarer på: hvor mange er der reelt tale om? Set i forhold til den norske undersøgelse, er der IKKE flere vaccinerede, end ikke-vaccinerede, der lider af træthed. Så hvad er det du bygger din meget faste overbevisning på?

  • #129   19. sep 2017 Jeg var hverken træt eller havde "hjernetåge" som teenager.

  • #130   19. sep 2017 Rikke aka rapanden - Jeg har heldigvis overholdt mine celle skrabs undersøgelser , og derved blev det opdaget .

    Mest fordi jeg ikke turde andet - Og heldigvis for det smiley

    Øv hvor træls for dig


  • #131   19. sep 2017 Og nu er jeg så træt, at jeg er træt med træt på. Jeg kan ikke sove, og alligevel falder jeg indimellem bare i søvn, fordi jeg ikke længere kan hænge sammen. Jeg sover primært mellem 2 og 4 timer hver nat. Og nej jeg ligger ikke med tankemylder. Jeg kan bare ikke sove.

  • #132   19. sep 2017 Susanne er du testet for narkolepsi?

  • #133   19. sep 2017 Nej, og jeg falder ikke bare sammen. Jeg kan som regel holde mig vågen, hvis jeg skal, selvom det også er sket, at jeg er faldet i søvn, mens vi havde gæster. Det er vildt ubehageligt.

  • #134   19. sep 2017 Det kommer an på hvem du spørger, TS.
    Som sagt er der et kæmpe problem i forhold til måden, der er indberettet på og lægernes villighed til at indberette.

    Uanset - det er for mange.
    Og det eneste de kunne gøre var at lytte, blive klogere og dykke ned i materien og rette de fejl, der er begået i hasten.

    Det ville i det mindste bygge lidt tillid op.


  • #135   19. sep 2017 Min svigerfars kærestes adobtivbror (pyh lang sætning) har narkolepsi, han falder heller ikke "bare" sammen, men kan godt pludselig sidde og få en lille lur i en stol..

    Kun 1 gang er han pludselig klappet sammen på vej op af en stige, der havde han glemt at lytte efter at det var en stol/seng han skulle finde og ikke kravle på en stige.


  • #136   19. sep 2017 Det afføder et nyt spørgsmål: har du læst den første af de artikler jeg linker til i startindlægget, CH? For hvis ikke, er det måske svært at overbevise dig om en norsk (som i sagens natur ikke er dansk) undersøgelse med ialt 1.000.000 testede personer, viser noget andet end det, du hårdnakket påstår.

    Mit tidligere spørgsmål om hvad du bygger din påstand på, gælder jeg mig stadig til at høre svaret på.


  • #137   19. sep 2017 Det er en ud af virkelig mange undersøgelser....

    Mine "påstande", som rent faktisk bare er mine holdninger, er formet af en god bunke år, hvor jeg har samlet info fra både ramte, deres behandlere, deres udfordrere, deres frustrerede og bange forældre...

    Jeg tror på de mennesker, ganske enkelt.

    Undersøgelser er der et ton af henvisninger til på diverse grupper på FB, dem kan du selv søge, hvis du gerne vil dykke ned i det.



  • #138   19. sep 2017 Gry: Jeg tager det ikke så tungt, det er ikke sådan at jeg går og er nervøs, kun når jeg venter på svar fra celleskrabet, så det er 1 gang om året ( jeg bliver fulgt tæt, da jeg jo har forandringerne) . Det værste for mig er egentlig smerterne ved at få lavet celleskrabet, jeg har fibromyalgi, og de undersøgelser er simpelthen nærmest tortur for mig. Jeg har i mange år ikke kunne forstå hvorfor de gjorde så ondt, når andre siger man jo intet mærker, eller det bare er lidt ubehageligt, men det giver jo så pludselig mening smiley

    Og godt du overholder dine tjek, det er simpelthen også for dumt at lade være smiley


  • #139   19. sep 2017 Så du kan ikke linke til én eneste undersøgelse, som underbygger din påstand?

    Du er velkommen til at have en holdning, en religion eller bare synes at noget skal være på en bestemt måde. Men derfra og så til at påstå at det er sådan verden er skruet sammen, er alt for langt.


  • #140   19. sep 2017 Nej, det gider jeg simpelthen ikke, hvorfor skulle jeg, jeg har ikke i sinde at overbevise nogen her.

    Men det kan være Martin vil dele de links, han har fået af Batdog..


  • #141   19. sep 2017 Det er pudsigt at du bliver så defensiv, fordi jeg beder dig dokumentere noget, som du påstår er fatum. Som så ikke kan underbygges, ud over nogle Facebook-grupper? Ej, det virker altså for useriøst!

  • #142   19. sep 2017 Det er du for mig velkommen til at tænke.
    Sagen er, at jeg har brugt mere energi end jeg har til rådighed. Det handler ikke om at være defensiv- Jeg har intet at forsvare - Jeg prioriterer bare ikke at finde links, andre selv kan, hvis de gider.
    Og gider de ikke er der slet ingen grund til at jeg gør det.


  • #143   19. sep 2017 Tak, det betyder virkelig meget for mig at jeg må det - jeg anede ikke hvad jeg ellers skulle stille op smiley




    *Ironi kan forekomme


  • #144   19. sep 2017 Tjaa... hån er så der, den ender..

    Hvad ville du gerne have af reaktion på din kommentar om seriøsitet?



  • #146   19. sep 2017 Kan det mon tænkes, at denne her debat er så følelsesladet, at evt. fakta har en mere sekundær betydning? Eller vægter forskellige personer disse fakta på helt forskellig vis?
    Jeg har været diskussionen igennem vedrørende min datter, men jeg bøjede af til fordel for vaccinen. Man skal vælge sine kampe smiley


  • #147   19. sep 2017 Altså selve debatten magter jeg ikke, er allerede 100 indlæg bagud smiley
    Men min søster på 28 har fået den uden en eneste bivirkning.
    Jeg har ikke fået den, selvom jeg var en af dem der kunne få den gratis.
    Om min yngste søster har fået den, det kan jeg ikke lige huske .. Hukommelsen er ikke hvad den har været.

    Men jeg tænker at som med så meget andet, så er vandene delt, præcis som vi ser det her.
    Der vil altid være nogen der kender nogen der har haft en dårlig oplevelse med et eller andet og omvendt.


  • #148   20. sep 2017 Jeg må indrømme at jeg er rigtig ked af at få skudt i skoende at jeg skulle være uden empati m.m! Det er jeg bestemt ikke! Men det forandre ikke på at alle de symptomer HPV vaccinen nu får skyld for, som træthed, tågehjerne m.m de har altid været der, før fantes der bare ikke en HPV vaccine man kunne give skylden! Det er jo netop det den norske undersøgelse viser! Der er ikke flere med symptomerne hos vaccinere end hos ikke vaccinerede! Det betyder ikke at jeg mener at teenagere er "dovne og ugidelige" det betyder bare at det at så mange har det skidt i den alder intet har med hpv vaccinen at gøre!

  • #149   20. sep 2017 CH, jeg hopper ikke med på dit personfnidder, sorry.

    Al respekt for din holdning, men det klæder dig ikke at blive sur, fordi du ikke kan underbygge dine påstande.

    Batdog, smid endelig links til undersøgelser. Det vil klæde debatten at der kommer noget der dokumenterer nej-sidens påstande.


  • #150   20. sep 2017 Letkøbt, den der A...

    Nå men.

    Jeg fornemmer her at ikke engang gang tilstedeværelsen af bivirkninger anerkendes.

    Det er sku synd for dem, det går ud over.
    Med sådan et generelt billede bliver vaccinen ikke forbedret.

    Jeg er ikke på nogen nej-side. Jeg er fortaler for, at man forbedrer den vaccine, så den ikke skaber så alvorlige problemer for dem, der bliver ramt.
    Og at man finder ud af hvad der gør de ramte udsatte.

    Det kræver altså bare at man erkender at der er problemer og ikke himler med øjnene og ellers ignorerer disse pigers massive symptomer.

    Jeg begriber ikke hvad den totale affejning motiveres af.
    Andre typer medicin hvor der opstår utilsigtede bivirkninger tages seriøst i et helt andet omfang....

    Er det mon patiengruppen, det handler om?


  • #151   20. sep 2017 Det hjælper jo ikke at stoppe hpv vaccinen hvis det ikke er den der er skyld i symptomerne for pokker! Der er mig bekendt ikke en eneste undersøgelse som kan godtgøre at disse symptomer er pga den vaccine! Og undskyld men jeg hopper godt nok ikke på den der konspirations teori, så bliver det lidt for højt flyvende for mig;) det er jo ikke kun i Danmark undersøgelser viser at der intet sammenhæng er!

  • #152   20. sep 2017 Du har nok ikle set sådan en undersøgelse i den danske presse, nej.
    Det betyder ikke, at de ikke findes.

    PubMed er et sted at starte.


  • #153   20. sep 2017 Jeg har søgt mange gange, men kan ikke finde en dokumenteret undersøgelse, masser af skriverier, men undersøgelser som medtager både vaccinerede og ikke vaccinerede, dem kan jeg godt nok ikke finde, vil du ikke sætte et par link ind her?

  • #154   20. sep 2017 Jeg synes seriøst, at det er trist, at disse pigers bivirkninger nedgøres og overses på den måde, de gør. Stakkels piger. smiley

  • #155   20. sep 2017 Så uempatisk og ulækkert hvordan man kan underkende en større dels piger virkelighed. Piger der fungerede og var aktive før, som pludselig nærmest ikke kan gå.
    - men de gad vel bare ikke være aktive mere vel Bodil?


  • #156   20. sep 2017 Det er lidt sjovt at nej-sigerne har behov for at finde den grove retorik frem, fordi deres holdning ikke smitter.

    Anya, ingen, som i INGEN, siger at de piger ikke fejler noget. Men der stilles spørgsmålstegn ved om vaccinen er SKYLD i det. Big difference!



  • #157   20. sep 2017 Jeg prøver lige igen også til dig Anya" jeg siger på ingen måde at de unge piger ikke fejler noget! Jeg siger bare at det ikke på nogen måde er bevist at det hænger sammen med vaccinen! Den store norske undersøgelse viser jo netop at der er lige så mange uvaccinerede som vaccinerede piger med de symptomer! Det vil sige at det er ikke vaccinen der er skyld i at de har det skidt!

  • #158   20. sep 2017 Og så syntes jeg ærlig talt ikke det er i orden at skrive som du gør i #155!!!!

  • #160   20. sep 2017 Undskyld! Men hvor er de link til de undersøgelser batdog?? Jeg vil da gene læse dem, jeg har vitterlig stadig ikke set en eneste undersøgelse som medtager både vaccinerede og uvaccinerede og reelt undersøger om de vaccinerede er mere syge end dem som ikke er vaccinerede! Jeg vil virkelig gerne se de undersøgelser der snakkes om

  • #162   20. sep 2017 TS - så det er et tilfælde at de er blevet super syge lige efter vaccinen? Men fordi det er en vidundervaccine i jeres øjne så kan det ikke være bivirkninger? Så er det anden sygdom de pludselig har fået? Uagtet at de var aktive og ingen problemer havde før vaccinen.

    Bodil - Det er muligt, men jeg synes i den grad også det er mangel på respekt overfor de ramte at du kan negligere dem med ungdomssløvsind og lignende.


  • #163   20. sep 2017 Jeg negligerer på ingen måde nogen!! Jeg gør jo netop opmærksom på at de unge mennesker uden tvivl har det skidt!! Men det ser bare ikke ud til at hænge sammen med vaccinen for pokker! Det hjælper da ikke nogen at give en vaccine skylden for at de unge har det skidt! Det var da noget bedre for alle parter hvis man undersøgte hvorfor de har det så skidt! Det kunne man jo have undersøgt for rigtig mange år siden, der har nemlig altid været en del i den alder som har det skidt! Ingen har bare talt om det før nu hvor vaccinen så belejligt er kommet og kan få skyld for det!

  • #164   20. sep 2017 jeg har fået den og det samme her min søster. Ingen af os har fået nogle bivirkninger overhovedet og jeg er meget glad for jeg har fået den!

  • #165   20. sep 2017 Anya, hvorfor bliver du så sur?

    Det er muligt at der kan være en sammenhæng mellem vaccinen og udbrud af en eksisterende sygdom, men jeg stiller mig altså tvivlende overfor at vaccinen er årsag til de symptomer. Og så må du blive lige så sur og grim i retorikken som du orker. Det er min holdning, og den kan jeg bakke op af bl.a. de to undersøgelser i første indlæg.

    Jeg har i mange indlæg efterspurgt undersøgelser som viser en sammenhæng. Der er kommet et link til en enkelt undersøgelse, som anbefaler at sammenhængen skal undersøges nærmere. Der er altså ikke konkluderet hverken for eller imod. Men Anya, kom endelig med noget, bare et eller andet, der viser en sammenhæng.


  • #166   20. sep 2017 Men her er seneste skriv fra WHO (fra juli i år):

    http://www.who.int/vaccine_safety/committee/topics/hpv/June_2017/en/

    Jeg tør knap nok citere fra det, men jeg ser en ret entydig holdning fra WHO.



  • #167   20. sep 2017 Jeg har en veninde, der efter vaccination oplevede så voldsomme bivirkninger, at jeg overhovedet ikke engang overvejer vaccine til mine børn.

    Min veninde var sund og rask og havde ALDRIG modtaget psykologhjælp eller medicin før vaccinen. Efter vaccinen er der bare ting, som hun ikke kan mere og flere ting hun må opgive at gøre, hvis hun ikke kan få ro og hvile efter det.

    Jeg synes det er direkte ulækkert, at det påståes, at de ramte piger/kvinder må have været ramte psykisk før de blev vaccineret - og at det kun er derfor de oplever bivirkninger. ... Tale om at skubbe skylden fra sig.. smiley


  • #168   20. sep 2017 Hvordan er det for jer ikke nok sammenhæng at RASKE & FRISKE piger bliver syge lige efter de har fået det lort skudt i kroppen?

    Det skulle da være mere end almindeligt tilfældeligt hvis de ALLE er blevet syge af andre ting lige efter den vaccine. Tal om at skyde skylden videre.

    Hvorfor jeg bliver sur? Fordi jeg er så død træt af Ja sigere tror at deres holdning og latterlige links er endegyldig sandhed når jeg har veninder og bekendte der er blevet invalideret efter denne vaccine og nogle har endda fået kræft i livmorhalsen efter.

    Nej jeg gider ikke bruge min tid på at finde links til folk der er så respektløse at de totalt negligere at den vaccine har bivirkninger. Og negligere realiteterne gor disse piger. Batdog og CH har endda bidraget med masser af relevant viden men fordi det ikke kommer med et link så bliver de skudt alt muligt i skoene.

    Det er totalt mangel på respekt og empati at man vil feje det af som ungdomssløvsind eller at det selvfølgelig ingen sammenhæng med vaccinen kan have, til trods for det først er efter en de blev syge.

    Det er præcis det samme som at påstå at hvis en rask personer med i et biluheld, og efter ulykken får bivirkninger/gener, så er det noget andet de er blevet syge/påvirket af og ikke bilulykken.


  • #169   20. sep 2017 smiley

    Flot argumenteret!


  • #171   20. sep 2017 Det er normalt de reagere på de første vacciner (og i øvrigt også når hun får tænder) med feber

  • #172   20. sep 2017 Lens, jeg tænker at folks engagement har grund i helt forskellige ting.
    Mit engagement kommer fra min retfærdighedssans og politisk intereresse og har intet med moderfølelser at gøre - dem ejer jeg ikke.

    Jeg drives af, at der er patientgrupper i Danmark, der bliver behandlet ekstremt dårligt og er at best overset at worst latterliggjort. Og således også de få læger, der forsøger at rykke noget.

    Der er en del grupper, hvor det er tilfældet og det er afsindigt dyrt for vores samfund og endnu dyrere for de syge.


  • #174   20. sep 2017 Lens - Jeps.. ved de første 4-5 tænder havde hun høj feber og vi endte med en tur til lægevagten.. alle gange havde hun det fint igen da vi kom derhen smiley

    tænderne gav også rød rumpe ved hende smiley


  • #175   20. sep 2017 Hold nu op en masse kommentarer. Der er ikke nogen sammenhæng mellem de bivirkninger der er, og vaccinen, så hvorfor i alverden mener man, at man IKKE skal have den?

    - Jeg har fået den, men jeg har desværre alligevel fået celleforandringer. Dog er de slet ikke slemme, men jeg skal tjekkes hver 6 måned. smiley


  • #176   20. sep 2017 Lens, jeg underer mig også over at folk lægger SÅ mange følelser i en debat, som ret beset bunder i holdninger. Tænk hvis emnet i stedet var "skal dit barn døbes", og folk gik lige så meget i selvsving over religion.

    Jeg har ingen holdning til vaccinen, egentlig. Jeg kan bare godt lide at være informeret. Jeg er for gammel til at have fået den tilbudt, og har haft min andel af celleforandringer. Så den er spildt hos mig. Børn får jeg aldrig, så den vil aldrig komme på tale her.

    Men jeg har altså ledt efter faktum i hele denne HPV-debat. Det eneste faktum jeg har kunnet grave op er, at der er en forekomst af træthed, POTS og uforklarlige smerter i kroppen ved vaccinerede piger. Seneste forskning tyder dog på at tilfældene ikke er overrepræsenteret ved vaccinerede. WHO er i det store hele enige, og anbefaler vaccinen. Vaccinen dækker for den type HPV, som er skyld i 70% af livmoderhalskræft. Det vil altså sige, at der over tid burde opleves et fald i antal af kvinder med livmoderhalskræft, svarende til 70% af de vaccinerede, sådan godt og vel.

    Og ja, jeg har søgt på WHO, PubMed, google og alt mulig andet. Jeg er bare stadig ikke faldet over undersøgelser, som peger i negativ retning. Jeg er enig i, at de undersøgelser der peger i positiv retning, bør fortsætte i fremtiden, så der er en større population, men uanset hvordan man ser på det, kan man ikke forkaste resultaterne, bare fordi man har en anden overbevisning i sit hjerte.


  • #177   20. sep 2017 Jeg tror det er ret let at forveksle engagement med følelser. Personligt har jeg ikke følelser involveret.
    Jeg har ingen børn, jeg er for gammel til selv at få den, jeg er udpræget pro-vaxxer, ingen af mine nærmeste har fået bivirkninger (men jeg kender nogle, der har fået celleforandringer trods vaccinen).

    For mig er det noget helt andet end følelser...


  • #181   20. sep 2017 Det er altså ikke særlig fordrene for en debat hvis der lægges ord i munden på andre debattører som de ikke har sagt! Der er ingen i denne debat der har sagt at " alle pigerne skal holde deres kæft" fx!!
    Men det ville være lidt lettere at debattere hvis man kunne lade sine udtalelser følge af lidt fakta i stedet for bare at slynge påstande ud uden dokumentation smiley
    Jeg har en følelse af at gentage mig selv igen og igen! Jeg er ikke på nogen måde i tvivl om at pigerne er syge! Det jeg er i tvivl om er om det er vaccinen som har gjort dem syge! Alle de undersøgelser jeg har set ind til nu viser at der ikke er sammenhæng, at der er akurart lige så mage syge piger uden vaccinen som med! Jeg vil stadig rigtig gerne se undersøgelser der viser det modsatte!


  • #182   20. sep 2017 Jeg undre mig mest over.. Er folk ikke klar over der er bivirkninger ved alle vaccinationer /medicin?
    At på trods af at folk har haft bivirkninger ved andre vaccinationer, har man set at % delen af dem med bivirkninger kontra dem der har haft gavn af dem.. Har været så stor, at det for helheden var til gavn at udbrede vaccinationen?


  • #183   20. sep 2017 Apropos træthed, så vil jeg gerne citere min gamle mormor: "Ungdomssløvsind er ikke nogen ny opfindelse". Tak fordi du altid forsvarede mig, mormor smiley
    Om hpv-vaccinen er skyldig eller ej, skal jeg ikke udtale mig om, da jeg generelt ikke er den store tilhænger af at vaccinere mod alt. Heller ikke mæslinger, men den må vi tage en anden god gang smiley


  • #186   20. sep 2017 Lige med hensyn til Bodil (sig til hvis jeg går over din grænse her, Bodil, så sletter jeg), så synes jeg det er lidt upassende at beskylde hende for alle mulige ting. Hun har selv bekæmpet den sygdom, som vaccinen skal beskytte imod, og har overlevet imod alle odds. Jeg var en af dem der fulgte hendes historie tæt på et andet forum, og det trak tænder ud at læse. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det har været at stå midt i det selv.

    Jeg tror at hun er et sted, hvor hun tænker, at kan vaccinen beskytte bare ét eneste menneske i verden, fra at opleve det hun var igennem, så er der næsten ingen pris der er for høj.

    Jeg er personligt farvet af hendes historie, og af historier fra mennesker tæt på mig.

    Som hende betvivler jeg ikke at pigerne er syge. Jeg tvivler bare på sammenhængen, omend jeg, som tidligere nævnt, har forståelse for at man gerne vil finde en årsag til de sygdomme man har. Det giver en ro at kunne give nogen eller noget skylden, og gør det nemmere at acceptere sin tilstand.


  • #188   20. sep 2017 De forbedre jo også vaccinen.. Det er rigtigt der er nogen der er blevet syge af den, men der er rigtig mange der ikke er.

    SÅ vidt jeg ved er de fleste af dem der er blevet syge, blevet det da det var en 2-typers vaccine.. Nu er det en 4-typers og der er hvisken i krogene om der snart kommer en 9-typers


  • #190   20. sep 2017 Lens
    I en anden tråd skal du få min holdning, der inkluderer en personlig oplevelse med emnet smiley


  • #191   20. sep 2017 Der er i min optik KÆMPE forskel på f.eks paraplyvaccinen, eller hvad pokker den nu kaldes i dag, som beskytter mod diverse børnesygdomme som mæslinger, skoldkopper mm, og så hpv vaccinen.

    Paraplyvaccinen dækker med de sygdomme der vaccineres imod, hpv vaccinen dækker få grene af hpv, ergo kan man altså blive smittet alligevel, og som sagt kan man få celleforandringer og livmoderhalskræft uden at være smittet af HPV.


  • #192   20. sep 2017 Skoldkopper får de fleste børn..

  • #193   20. sep 2017 MFR samt de alm børnevaccinationer har begge mine børn fået - jeg har ikke turde andet. Men HPV får de aldrig!
    Og det har intet at gøre med hysteri - det er et velovervejet valg sammenholdt med risici og hvad jeg vil udsætte dem for.
    Fandme nej om jeg vil risikere, at de - oveni autisme og ADHD - pludselig skal stå med sindsyge bivirkninger af en vaccine, som min veninde gør. Aldrig i livet om de skal udsættes for dette.


  • #194   20. sep 2017 Jaja, men de fleste får altså ikke f.eks mæslinger og røde hunde. Det kan vi jo så risikere hvis der fortsætter med at blive flere og flere der ikke vaccinere.

    Som sagt man kan få celleforandringer og livmoderhalskræft uden at være smittet med HPV. Og når vaccinen så samtidig ikke dækker særlig mange typer HPV, og der er alle de tilfælde med slemme bivirkninger ( og ikke bare lige en gang feber eller utilpashed et par dage), så er den for mig overhovedet ingen succes, og ikke noget jeg på nogen måde ville sprøjte i mig selv eller mine børn.

    Fred være med dem der vælger at tage imod tilbudet, det er jo DERES valg smiley


  • #195   21. sep 2017 Jeg har ikke været igennem noget vaccinationsprogram, og jeg var stort set altid syg som barn. Jeg har haft alle de der børnesygdomme, som man i dag vaccinerer imod.

  • #196   21. sep 2017 Citat om MFR: "Mæslinger, fåresyge og røde hunde findes stadig, enten i Danmark eller i lande tæt på os. Det betyder, at der både er risiko for at blive smittet i Danmark og ved rejser i udlandet.

    Det er WHO’s mål at eliminere mæslinger i Europa. Forudsætningen for dette er en vedvarende vaccinationstilslutning til to MFR-vacciner på mindst 95 procent. For Danmark betyder det, at selvom virus importeres til landet, vil det ikke kunne sprede sig og give anledning til større udbrud"

    https://www.sst.dk/da/sygdom-og-behandling/vaccinationer/mfr-vaccination

    Mæslinger:
    Mæslinger er en børnesygdom, forårsaget af morbilli-virus. Sygdommen kan være alvorlig og kan medføre komplikationer. Vaccination mod mæslinger indgår i børnevaccinationsprogrammet og forekommer sjældent, efter man er begyndt at MFR-vaccinere. Hvis man ikke tidligere er blevet smittet eller vaccineret, kan man godt få mæslinger som voksen.

    Hvis temperaturen ikke falder et par dage efter udslættets start, eller hvis der atter opstår feber, kan det skyldes komplikationer.

    De almindeligste komplikationer er mellemørebetændelse og lungebetændelse, men i sjældne tilfælde kan der forekomme alvorligere komplikationer som meningitis (hjernehindebetændelse) og hjernebetændelse.

    Når der ikke vaccineres nok, så opstår der epidimier..

    http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-04-01-manglende-maeslinge-vaccine-hos-boern-er-farligt-for-laura-jeg-kan-blive-rigtigt


  • #200   21. sep 2017 "Beklager, I kan virkeligt ikke få mig overbevist om at HPV-vaccinen er så goddamn livsnødvendig ift folkesundheden som polio, mæslinger, etc., at min eller andres ret til at foretage afvejningen om risici kontra resultat bør tages væk. Eller at man kan tillade sig at afvise folks oplevede bivirkninger som psykosomatisk. "

    Hvor ser du at "man" gør det? Eller bare én her i tråden?


  • #201   21. sep 2017 Det sjove er, at i starten var det nøjagtigt den samme modstand af paraplyvaccinen som der er mod hpv vaccinen (der er også bivirkninger ved paraplyen..). Det er der ved alle vacciner. Intet nyt i det.

    Tror også tit at det drejer sig om reelt viden. Mange der udtaler sig (inklusiv mig selv), har jo reelt ikke uddannelse som læge eller forsker i medicin.

    Men det fede er, at der politisk ser ud til at være nærme sig en opbakning omkring at vores drenge også skal vaccineres. Det er jeg glad for, for jeg er ualmindeligt ærgerlig over at læse denne slags artikler:

    videnskab.dk/krop-sundhed/laegesoenner-faar-hpv-vaccine-fattige-drenge-goer-ikke


  • #202   21. sep 2017 Jeg er vaccineret, dog var jeg smittet med HPV type 18 FØR jeg fik vaccinerne og har derfor haft meget svære celleforandringer, fået lavet keglesnit osv osv..
    I dag er jeg fri for celleforandringer og HPV..

    Min søster på 15 er vaccineret og min søster på 12 skal vaccineres snart..

    Min svigerinde, kusiner, veninder osv osv, er alle vaccineret.. Ingen bivirkninger hos nogle af dem.. Og der er både piger med psykiske udfordringer, aktive piger osv osv osv..


    Faktisk så synes jeg at drenge også skal vaccineres mod HPV da det er drengene som SMITTER os piger med det..


  • #204   19. okt 2017 Så er der atter nyt:

    http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE9958139/alvorlige-bivirkninger-udebliver-hos-voksne-med-hpvvaccine/

    Kun cøliaki kan de ikke afvise som bivirkning indtil videre. Denne gang er der der taget udgangspunkt i mere end 3 mio danske og svenske kvinder. De er undersøgt for forekomsten af 45 alvorlige sygdomme, og der er ikke fundet forøget forekomst hos vaccinerede - bortset fra måske cøliaki...


  • #205   19. okt 2017 hvad er cøliaki ??

  • #206   19. okt 2017 Nanamusen, det er en autoimmun sygdom som udløses af gluten. Når man har cøliaki, vil gluten udløse en reaktion hvor kroppen nedbryder tyndtarmen. Behandlingen er at leve glutenfrit.

  • #207   19. okt 2017 HOLY MOLY smiley

  • #208   19. okt 2017 Bonusinfo: 90-95% af alle med cøliaki, har en af to bestemte vævstyper (som man jo altså er født med). 30% af befolkningen har en af de to vævstyper, men kun ca. 1% af befolkningen har cøliaki.

    Min egen forsigtige konklusion er derfor, at der er mistanke om at vaccinen kan udløse latent cøliaki, altså få cøliakien til at bryde ud. Man får jo ikke en anden vævstype, fordi man bliver vaccineret.

    Jeg er ikke vaccineret, men fik konstateret cøliaki som 33 årig.


  • #209   19. okt 2017 Da er jo bivirkninger på alt hvad man indtag heller for smiley
    men Da må ligge en grund til at pigerne er blive syge https://www.youtube.com/watch?v=Qi-J-pMviDo


Kommentér på:
HPV og bivirkninger

Annonce