{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

lidt stolt ! {{forumTopicSubject}}

er simpelthen nødt til at dele den her episode, fordi jeg simpelthen er så stolt af hvordan min kæreste tacklede situationen!

i går aftes, mens jeg var til træning, lukkede han hundende ud en tur i haven så de kunne lege lidt og hygge, der er så en dame der står med sin labrador blandings hvalp på den anden siden af hækken, så han lukker vores basser ind igen, men damen flytter sig ikke..
så han står og kigger lidt, først ser han hende klappe lidt til hunden, lidt hårdt men han vurderede ikke det var noget slemt, hvor efter hun giver sig til at sparke den stakkels hund som hyler op og er i tydelig smerte..

han går så ud og råber af hende at hun skal fandme ikke sparke sin hund!
hun bliver sur og fortæller hun skal lærer hunden at gå og derfor sparker hun den, han skulle bare vide hvor godt den har det hos hende..
det gider min kæreste slet ikke høre på så han går ud på den anden side af vores hæk hen til kvinden og begynder ellers at diskutere med hende hvor dybt åndsvagt det hun har gang i er, og spørg hende i dyb seriøsitet om hun mener det lærer den noget, ville hun lærer noget ved at blive sparket til?

hun bliver hidsig og går, mens han ellers følger efter og skælder hende ud, indtil de når hjem til hende i den anden ende af byen og hun går hjem, alt imens han har en flok unge drenge der følger efter hende, som har set hende sparke hunden flere gange før og de synes også det var noget underligt noget.

kvinden ender med at komme tilbage og stå og vise sin søn hvor vi bor, han er kendt som lidt af en ballademager i byen, en voksen mand som stjæler med arme og ben.. fair nok, sagde til ham næste gang han simpelthen er nødt til at filme det, hvilket han vil gøre.
så ringede han ellers til dyreværnet og spurgte dem an og som jeg også sagde er han simpelthen nødt til at filme det!

er bare så glad for han stod op mod den kvinde! og sagde fra overfor hende, ved ikke om det hjælper noget, men måske hun tænker over hvordan hun behandler sin stakkels hund fremover!

han sikre sig døren er låst nu i tilfælde af sønnen skulle kigge forbi, men han synes selv det var det værd at sige fra overfor kvinden!

føler mig så heldig med at have en kæreste der respektere dyr og ikke er bange for at tale med store ord når han ser dem blive behandlet forkert!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt stolt !
  • #1   13. nov 2017 Min far skældte engang en gammel mand ud, der trak så hårdt i hundesnoren, at hans lille Colliehvalp fløj hen af fortorvet. Manden blev sur og råbte tilbage, at han da gerne måtte få den lille møghvalp, og at det ikke var hans ide med en hund, men en han havde fået i fødselsdagsgave.

    Jeg spurgte min far, hvorfor han ikke bare havde sagt ja tak. Om ikke andet kunne den have boet hos os. smiley


  • #2   13. nov 2017 Jeg synes det er fint og ok at kommentere misbrug/uetisk omgang med dyr, men jeg havde nok valgt et andet ordforråd... Det andet giver bare flere problemer.

  • #3   13. nov 2017 så længe man ikke truer andre så synes jeg ikke der er noget galt i at tale med store bogstaver, det er trods alt et dyr der ikke kan forsvare sig selv og kvinden havde nok ikke forstået en pæn tone..

    han stod jo ikke og truede hende eller råbte hende i hovedet, så på den måde synes jeg faktisk det er okay!

    ja han skulle da have sagt ja! men der er vel en grund til folk siger man aldrig skal give dyr i fødselsdags gave! smiley


  • #4   13. nov 2017 Jeg må indrømme jeg ikke havde været stolt.
    Jeg synes man skal sige fra, tage afstand og lignende til forkerte ting. Også direkte.

    Men jeg afskyr selvtægt, jeg synes det er truende at følge efter folk, især i flok og jeg kan slet ikke se hvorfor det er nødvendigt. Hvis man er der hvor man fortsat er bekymret for hundens ve og vel, så tilkaldes rette myndigheder. Hvis man derimod bare har brug for at blive ved med at lukke sin harme ud... så kan man passende gøre det andet steds.

    Fordi folk handler forkert giver det ikke en ret til at følge efter kvinder eller anden grænseoverskridende handlinger...


  • #5   13. nov 2017 ober- der må vi være uenige, jeg mener når man ser noget skal man stoppe det
    han fulgte hende hjem for at finde ud af hendes adresse netop for at kunne kontakte de rette myndigheder, hvilket også er blevet gjort

    han har fortalt hende det er forkert men kvinden var jo dybt uenig og synes det var ham der var åndsvag, for selvfølgelig sparker man sin hvalp for at lærer den ting.

    synes ikke han kunne have håndteret det anderledes, hun står trods alt lige foran vores hjem og sparker sin hund og opføre sig som om det er helt i orden og det er det mest normale at gøre.. synes personligt ikke sådan en type skal have lov at holde hund..


  • #7   13. nov 2017 Nana jeg skriver faktisk også man skal stoppe det. Det kan man godt uden at blive grim og truende selv. Det virker faktisk ret sjældent, er konfliktoptrappende og personen ændrer ikke noget...
    Og politiet er fuldt ud i stand til at finde folks adresser uden at man selv behøver lege detektiv...
    Den ene forkerte handling retfærdiggør altså ikke den anden.


  • #9   13. nov 2017 Regina nu skriver jeg det lige en gang til....også selvom det står i begge indlæg jeg har skrevet...

    1) "Jeg synes man skal sige fra, tage afstand og lignende til forkerte ting. Også direkte."

    2)(...)" jeg skriver faktisk også man skal stoppe det"

    altså....nej...jeg synes IKKE man skal blande sig udenom!

    Men jeg synes det er unødvendigt og i øvrigt rimeligt meget uhensigtsmæssigt at begynde at kalde folk åndsvage...det er bevist folk går i trods og ikke er åbne for alternative måder som f.eks. at lade være med at sparke deres hund...når de bliver mødt med hårde konfrontationer. Tværtimod. ..og så kan man jo selv vælge om man helst vil lære folk noget...eller om man vil have sin egen vrede ud (men så hjælper man så også kun sig selv oftest). Og det er altså truende at følge folk hjem...især når man så færdes i en flok.


  • #10   13. nov 2017 alt imens han har en flok unge drenge der følger efter hende, som har set hende sparke hunden flere gange før og de synes også det var noget underligt noget.
    Og så går der,måske, ikke ret lang tid før de unge drenge besøger kvinden for "nu skal de lige give hende en lærestreg" smiley
    Fint at han siger noget til kvinden, men jeg synes nok også det er lidt over stregen at forfølge hende smiley


  • #12   13. nov 2017 Isabelle det har jeg så heldigvis, og desværre også hvordan det modsatte kan eskalere en situation og hvordan det gik ud over dyrene i de tilfælde.

    Men direkte pædagogisk er jeg nu heller aldrig smiley heldigvis...


  • #13   13. nov 2017 Jeg synes egentlig, det er lidt en underlig ting at være stolt af, at man har forfulgt et andet menneske hjem til vedkommendes hjem, fået en mindre "hob" af andre mennesker til at gå med i "optoget" og det "bare" fordi vedkommende ikke var sød ved sin hund.
    Jeg ville godt nok blive bange, hvis en fremmed mand begyndte at følge efter mig - uanset hvad jeg havde gjort, som vedkommende synes var forkert - jeg var blevet virkelig bange! Jeg tror, jeg selv havde ringet til politiet, hvis jeg havde turdet... Måske havde jeg ventet til jeg var hjemme..
    TS, du skal huske, at den person, der er blevet forfulgt og verbalt overfaldet, har langt mere at anmelde din kæreste for, end din kæreste har at anmelde hende for dyremishandling. Det er jvf. dansk lovgivning langt værre at begå selvtægt end at daske sin hund...


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #14   13. nov 2017 Personligt syntes jeg at han er gået MEGET langt over grænsen for hvad der er ok, og hvordan man bør agere i sådanne situationer.

    havde det været min kæreste, havde jeg været glad for at han havde sagt fra, men samtidig havde han fået en pæn hentydning om at det simpelthen er for dumt at køre den så langt ud.

    at man er stolt over at en kæreste forfølger en person, og danner en hel flok med andre unge, er i min verden dybt uacceptabelt. Så måtte han havde ringet til politiet istedet for at spille en fandens karl..


  • #16   13. nov 2017 altså kan godt se det måske er lidt over stregen at gå ud efter hende, men må indrømme jeg godt forstår ham..!
    de unge drenge var ikke noget han skabte, de havde hvis fulgt efter hende i forvejen netop fordi hun er gået gennem hele byen og sparket den stakkels hund..

    synes ærlig talt det er godt hun har fået sig en skidebalde, måske hun tænker over det til en anden gang? altså at man ikke sparker sin hund!
    næste gang han ser det vil han filme det så han har konkrete beviser mod hende, så der faktisk kan gøres noget.

    der sker jo desværre ikke noget nu, netop fordi det vil være påstand mod påstand og han ikke kender de andre vidner der var til episoden.

    jeg passer helt 100% på med at have vufferne i haven lige det næste stykke tid, heldigvis dør vi ikke af en ekstra gåtur så det er ikke det store problem!

    men er ærlig talt glad for han reageret og ikke bare stod og så på, for det er ikke okay!


  • #18   14. nov 2017 Jeg må nok indrømme, at jeg mest ville være skuffet hvis min mand pludselig optrådte så ekstremt intimiderende.

    Der er en mellemvej mellem at gøre ingenting og så at gøre det der.

    Jeg tror ikke den dame reflekterer er sekund over måden hun holder hund på som følge af den oplevelse.


  • #19   14. nov 2017 Okay. Jeg ville på ingen måde bære stolt af den opførsel. Min angst ville også være eksploderet hvis nogen fulgte efter mig. Og hvad værre er - damen har helt sikkert ikke taget noget af det hun har gået fortalt ret konstruktivt til sig. smiley

Kommentér på:
lidt stolt !

Annonce