{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Læssevis af stavefejl... {{forumTopicSubject}}

Var lige inde på en hjemmeside, - kennel - og siden var smækfuld af deciderede stavefejl -

Hvordan har i det når i støder ind i sådan en side - irriterer det jer - eller ???

Har FULD respekt for det at have svært ved at stave - men kan man ikke læse korrektur på sin side inden man udgiver det færdige resultat -
En ting er småting - men at man skal gennem en gætteleg ved hvert andet ord... ja - jeg mister interessen og drøner videre -

Er jeg den eneste der har det sådan - ?! ?!

Sådan har jeg det slet ik med mails eller beskeder fra folk... men en hjemmeside - som skal repræsenetere en virksomhed - kennel eller lign - fatter ik at man ik lige får en til at læse den igennem, hvis man ved den er gal...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læssevis af stavefejl...
  • #1   24. feb 2007 kommer an på om jeg fornemmer at det er sløsethed eller reel staveproblemer

  • #2   24. feb 2007 Beanmor - FULD respekt for ordblindhed - men en virksomhed - en kennel eller lign - som skal vise sit ansigt ud ad til - burde læse korektur på sin hjemmeside - Eller få nogen til det -

    Sku du udgive en bog ville du da gøre det samme - eller ????


  • #3   24. feb 2007 brillierede selv med 39 fejl, ud af 50 - da jeg startede på HF - Vi skulle have tjekket vores standpunkt i stavning - læreren mente at jeg havde tsat ny rekord ;O) UPS - men det går da lidt bedre

  • #4   24. feb 2007 ville nok også liiige få en til at tjekke - har både et par venninder og en mor det bare ALDRIG laver stavefejl, så de får tjansen hos mig ;O)

  • #5   24. feb 2007 Thomas - nope - nemlig - og derfor suser jeg videre når jeg møder en sådan -

  • #6   24. feb 2007 Hvis nu personen er ordblind, så er det vel egentlig flot gjort at de alligevel laver en hjemmeside. En masse stavefejl siger jo ikke noget om kennelen. Deres evner ligger måske i at drive en kennel på tip top vis, og stavningen er så mindre vigtig. Blot min mening.

  • #7   24. feb 2007 Teddymor - INGEN sagde noget om at kennelen så ikke var super - drejede sig om det indtryk hjemmesiden gav en -

    !! Smiler...

    Siger godnat for nu - har været på job meget af dagen - og skal igen imorgen -

    Ha en god søndag -


  • #8   24. feb 2007 jeg kan gå helt i sort hvis der er stavefejl i blade, proff. hjemmesider, opgaver med mere - et er fordi man taster for hurtigt i ex msn men andet irreterer mig i den grad. Jeg er hysterisk med syntaksfejl - komma punktums med mere...kan ikke havde når de står forkert.GG

  • #9   24. feb 2007 C., V. & Co. : Kan kun give dig ret -

  • #10   24. feb 2007 Julie og Company: Nej det ved jeg godt.

    Jeg mener bare at hvis man ikke kan se igennem stavefejlene hvor skal de folk som så ikke kan stave så skrive.

    En hjemmeside med stavefejl kan man jo bare hoppe ud at igen, syntes bare at det er flot at man trods stavefejl laver en hjemmeside.

    Jeg ser ikke selv på stavefejl, men på hvad siden fortæller om folk osv. Stavefejlene "overser" jeg da bare.

    :o)


  • #11   24. feb 2007 bean mor, jeg skkrev når det er opgaver og proff.hjemmesider - ikke når man skriver i ex msn hvor det kan gå lidt stærkt

  • #12   24. feb 2007 Ordblindhed eller blot simple stavefejl.

    Min datter går i 5. klasse og tår hver fredag et ugebrev med hjem fra klasselæreren. Dette brev har tit flere stavefejl, og sågar i de staveord som de skal øve sig på til diktat har jeg fundet stavefejl i. Så hvis læreren ikke kan stave hvordan skal børnene så lære det??

    Stavefejlene er vist kommet for at blive. Ordblind eller ej!! :o)


  • #13   24. feb 2007 Tår = får.

    ja selv jeg kan stave forkert, og jeg er ikke ordblind. :o))


  • #14   25. feb 2007 Ja ved store firmaer osv. bør der ikke være stavefejl, men ved kenneler og lign. syntes jeg ikke det gør noget hvis der er nogle stavefejl. At have en kennel er jo ikke ensbetydende med at der er en masse penge som man kan investere i en hjemmeside. Når jeg går ind på en kennel-hjemmeside er der for mig det vigtigste at der er nogle billeder og tekst med fortælling om kennelen og hundene og personerne bag kennelen. Stavefejlene ser jeg igennem, det vigtigste er at jeg allerede på hjemmesiden kan føle at det er hos hundene tiden, tankerne og følelserne ligger.

  • #15   25. feb 2007 godt i ikke h VÆRET forbi min hjemmeside

  • #16   25. feb 2007 for nogle år siden modtog vi et brev fra Rigshospitalet.

    Rigshospitalets logo på forsiden af kuverten bekendtgjorde med store bogstaver, at dette brev kom fra:

    RISHOSPITALET.

    Det er fand'me ikke i orden *ggg*


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #17   26. feb 2007 jeg griner lidt. Så I har noget mod stavefejl!?
    Julie, det kan du da ikke mene! Du skriver I med lille bogstav, det er forkert. Når det er personer I'et dækker, skrives det med stort.
    Frøken Abildgård lige meget er to ord.
    Julie, korektur staves korrektur
    Thomas, i hvert fald er ikke et, men tre ord
    Julie, i morgen er ikke et, men to ord
    Anna Z, irretere staves irriterer, og du mangler i den grad kommaer! Det hedder i øvrigt heller ikke punktums, men punktummer.

    Jeg kan gå helt i sort, hvis der er stavefejl i blade, proff. hjemmesider, opgaver med mere - et er, fordi man taster for hurtigt i ex msn, men andet irriterer mig i den grad. Jeg er hysterisk med syntaksfejl - komma, punktummer med mere...kan ikke havde, når de står forkert.GG

    Så kom der lidt tegnsætning med. *ss*

    C., V. & Co.
    forretningsbaserede staves forretningsbasserede
    i dag er ikke et, men to ord

    Så, ja rigtig mange danskere laver stavefejl.
    Det er ikke altid de rigtige, der brokker sig over dem!



Kommentér på:
Læssevis af stavefejl...

Annonce