{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Hundelegetøj {{forumTopicSubject}}

Mig og manden adopterede dejlige Bella i februar, hun rejste en lang vej fra Irland.
Vi ved ikke meget om det første sted hun var, og det næste sted var der andre hunde.
Men da hun kom hjem var hun naturligvis lidt nervøs og ville ikke lege, men nu er der gået 2 måneder og hun er tryg og godt tilpas, men hun vil stadig ikke lege med noget hundelegetøj? Er det normalt? Er der noget vi kan gøre for at hun måske gider eller er hun bare en hund som ikke leger med legetøj?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundelegetøj
  • #1   11. apr 2019 Mange hunde leger ikke selv med legetøj, men gerne sammen med en legekammerat

  • #2   11. apr 2019 Ikke alle hunde er pjattede med legetøj fra naturens hånd. Nogen vil bare ikke lege med det selv, men gerne sammen med andre hunde eller sammen med ejer (Hvis denne ellers formår at gøre det lidt spændende).
    Nogen kan lære det ved simpelthen at belønne for at tage det i munden, før at deltage i leg med det osv, så det på sigt får værdi.

    Men ja, der er hunde, der bare ikke ser den store værdi i et stykke legetøj.


  • #5   11. apr 2019 Da vi adopterede Theo og Håkon legede Theo absolut slet ikke - hverken med os, de andre hunde eller med legetøj.
    Han var ikke tidligere blevet opfordret / stimuleret til leg, så han havde aldrig rigtig lært at lege, før han kom her.
    Det tog lidt tid (læs: flere måneder!), men han lærte det og er blevet en rigtig legesyg fyr både med og uden legetøj. smiley


  • #7   11. apr 2019 Da jeg fik Mille som halvandet årig var hun usikker pga. hun var blevet mishandlet.
    Hun ville heller ikke lege, men det lærte jeg hende ved at komme ned på hendes niveau og opmuntre hende. Jeg trænede også med hende, så hun også fik mere selvtillid.


  • #8   12. apr 2019 Ida - ikke helt. Indlæringsmæssigt kan det være rart at kunne bruge andet end mad - også selvom man ikke træner hundesport på højt niveau smiley
    Men nej, livsnødvendigt er det selvfølgelig ikke.


  • #9   12. apr 2019 I mit hundehold ser trenden ud til at være, at de der kører højt i drift leger af sig selv med legetøj - også alene. De der ikke har megen drift gider ikke legetøjet, ihvertfald sjældent, og slet ikke alene

  • #11   12. apr 2019 Jeg sagde jo også blot, at det var trenden i mit hundehold smiley At de 3 driftige leger rigtigt meget - også med legetøj alene - hvorimod den 4, som ikke rigtigt har drift - ikke gider legetøj alene. Hun kan af og til finde på at lege lidt trækkeleg med de andre men hun skulle lære at belønnes med leg med mennesker.

  • #12   12. apr 2019 Reiki legede stort set kun alene - ruskelege med bamser og plukke dem fra hinanden smiley
    Og så jagede han gerne bolde o.l. i bevægelse, men mistede interessen straks den lå død.
    Han legede ikke meget, men slet ikke med mennesker. Tror det langt hen af vejen har at gøre med, hvad vi lærer dem og vores relation til dem.

    Altså hundens legelyst tænker jeg tildels er genetisk, men hvordan den kommer til udtryk har vi selv meget indflydelse på.


  • #14   12. apr 2019 Man kan også finde meget selvsikre "rend mig i røven hunde", som heller ikke gider. smiley

    Jeg tror at den slags bare er individuelt.

    Der kan ikke sættes regler op for alt. smiley


  • #15   12. apr 2019 Hun vil gerne lege med både mig og manden, men alt legetøj løber hun næsten væk fra.
    Må nok bare vænne mig til at hun er en der kommer til at lege med legetøj smiley


Kommentér på:
Hundelegetøj

Annonce