{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derfor har jeg Skotsk Terrier
  • #1   10. maj 2019 er lidt uenig med COME, der har de det med at gå i modsat retning af hvor man kalder fra hvis det er hjemme ... må så sige at på ture er mine ret gode og stabile i indkald, udover de ikke skynder sig hvis det ikke passer dem

  • #4   10. maj 2019 ja en skam statistikkerne siger den vil forsvinde indenfor en 20-30 år, i hvert fald i Nordeuropa/Europa, kan ikke lige huske, men det er ikke rigtig en race der tiltrækker yngre mennesker og dermed kommer der ikke rigtig nye opdrættere, og blandt de opdrættere der er i DK og hvis også i norden og Tyskland, der er der en del 60+ og ganske få i 40' erne ... og under 40 kender jeg i DK kun 1 ...

  • #5   10. maj 2019 Med til historien om at den vil forsvinde hører vist også at den er ret svær at opdrætte og at genpuljen er ret lille - så vidt jeg husker. Men superærligt for det er altså virkelig en karismatisk hund.

  • #6   10. maj 2019 Skotten forsvinder ikke. Stop nu!
    Sealyen er endnu ikke forsvundet og det er endda meget meget meget færre individer.
    Grunden til de færre hvalpe indenfor skotterne, er uden tvivl deres dårlige statistik ifm reoriduktion/fødsel. Bliver denne vendt, så færre hvalpe dør og der ikke så skræmmende mange kejsersnit.
    Lidt hårdt I know, men ikke desto mindre sandt smiley


  • #7   10. maj 2019 Jeg faldt lige over den her i dag, den er nu også ret sød
    Det passer vist ret godt smiley


    profilbillede
  • #8   10. maj 2019 Haha ?? og tænk at man kan holde af sådan en egenrådig størrelse ??
    Men det er nu ikke så svært..
    Det er en skøn race ??

    Hvor omfattende er trimmen af sådan en egentlig, fx i sammenligning med cairnen?

    Jeg er i tvivl om jeg orker flere cairnpelse, men samtidig holder jeg meget af pelsen imellem trimmene, minimal med fæld, og nem at holde, så jeg er noget splittet..
    Terrier forbliver det jo nok smiley


  • #9   10. maj 2019 @ Louise, ja det rigtig Sealyen har været lille i DK i mange år, og alligevel endnu ikke helt forsvundet, men skotten har nu været mere udbredt ... Ipsens opdrætter har bare givet udtryk for den bekymring.. Selvfølgelig vil opretning af diverse sundheds- og reproduktions problematikker give noget, men ikke det hele, hvis ikke der er efterspørgsel og hvis ikke der er lyst hos yngre opdrættere til racen, så vil det også spille ind..

    MLA .. nu kender jeg ikke trim behov hos Cairn, jeg har ikke opfattelse af at dens pels bliver helt så omfattende som skottens kan blive... Jeg trimmer ikke selv, de der gør kan selvfølgelig holde nede på en anden måde. Fingerreglen er vist trim hver 3 måned, på den tid synes jeg pelsen når at blive alt for stor ...
    Mine er steriliserede og det spiller også ind på mit valg, og selvfølgelig at jeg har råd og prioriterer det (går ikke selv frisør), SÅ mine bliver trimmet hver anden måned fast, det medfører så nærmest også at jeg stort set ingen pelspleje har, max 1-2 børstninger de sidste uger inden trim ...


  • #10   10. maj 2019 @7: aarrrrhhh - den er altså god smiley
    God vide hvad doberen er for en slags bil: Temperamentsfuld, impulsiv - og blid. Den er ikke altid helt let at manøvrere men har man først fundet de rigtige knapper at trykke på så går det som en leg. Den er hurtig og har et stort 'kraftoveskud'. I tilgift superflot og elegant.


  • #11   10. maj 2019 Tak for forklaring smiley
    Både gamle Ebbe og Citta blev/bliver trimmet hver 10. Uge, ulvene et par gange om året sådan cirkus.



  • #12   10. maj 2019 Den evige baby der bliver 8 år i juni smiley ... klar til weekend lige nu ...

    profilbillede
  • #13   10. maj 2019 Lidt OT: Men hvor meget trimmer man ulvehundene ? Er lidt nysgerrig fordi der mange steder står at man ikke trimmer dem, men de er jo ruhårede. Såeeee hvordan hænger det sammen ?
    Clinton trimmer jeg normalt helt ned ca hver 12-14 uge. Pt prøver jeg så at 'rulle' ham, men synes ikke rigtigt at det bliver helt godt og jeg er lidt urolig for at pelsen ikke er superfin til udstilling om 2 uger, hvor jeg har satset hele butikken og meldt til begge dage og håber lidt på et cert begge dage (han har jo to reservecerter i bagagen og ingen af de andre komme) smiley Jeg synes det er blevet for lang og 'løs' på kroppen. Nå, men jeg må jo bare fortsætte med at gøre mit bedste.


  • #14   10. maj 2019 Hanne sealyen er desværre lille i hele verden smiley
    Så vidt jeg ligesom fornemmer, så brænder opdrætterne lige netop IKKE inde med hvalpene, som vi oplever med sealyerne. Der er simpelthen ikke hvalpe nok, da der skal tænkes en ekstra gang inden avl.
    Terriers er ikke IN og har ikke været det i mange år. Det er primært ældre mennesker der køber de racer de altid har haft.


    Jeg trimmer pt 5 Skotter og har haft 5 andre tidligere, som desværre ikke er mere. De sorte og brindlede klippes med maskine i hoved og spejl og nogle klipper haler også. De hvedefarvede trimmes, da de ellers får en anden nuance. Skottepelsen er meget forskellig fra Cairnen. Skotten er ligesom tykkere i hårstråene og lidt mere "fedtet".
    Hver 3 måned er fint ligesom med de andre racer (Cairn kan dog ind imellem gå længere), men vigtigt er, at ejer selv er effektiv med underuld arbejde. Mange børster og reder kun hundene og fjerner ikke uld ihærdigt nok. Derved bliver pelsene åbne og voldsomme. Cairn har ikke samme mængde uld.
    Tror måske en Border har den pels du søger og kan lide. Super nemme at trimme tillige.


  • #15   10. maj 2019 Mette jeg gætter på at du kommer til Hårlev?
    Jeg kommer og kigger lørdag og hjælper min søster med hendes Kerry.
    En rullepels tager rigtig lang tid. På sealyen min et halvt år. Airedalen som nok ligner Ireren mest, rager det min 3-4 mdr med trim hver uge eller Max hver 14. dag.


  • #16   10. maj 2019 Jeps - jeg kommer til Hårlev med min lille røde krudttønde. Jeg har forsøgt med trim hver uge, men pga travlhed er det ikke lykkedes helt godt nok, så et må blive som det nu bedst kan. Lige pt er jeg der hvor jeg tænker at jeg vist skal passe på ikke at få taget for meget af ham nu for så bliver han vist lidt for 'skaldet' smiley

  • #17   10. maj 2019 Rullepels, hvad er det? Har det en relation til rullepølse? smiley

  • #18   10. maj 2019 Det er den pels der vokser på en rullepølse smiley
    Det kan vel beskrives som at holde pelse i udstilings'form' permanent. Altså man oplever ikke det med at vovse for den kæmpepels de får når de trænger til trim - såfremt man altså liiiige gør det rigtigt smiley


  • #19   10. maj 2019 Ok, men man bruger samme "værktøj"?
    Jeg giver 975,- for en trimning af Conor. Det er smertefuldt for en Vendelbo smiley


  • #20   10. maj 2019 Ja det er samme værktøj der bruges. Der bliver bare ikke trukket alle hårstråene. Dvs efter nogle måneder kan man trimme løse hår hver uge, men det er der vist ikke så mange andre end udstillerne der kan se et behov for smiley
    Hvis du synes det er mange penge, så er de hurtigt tjent ved at lære at trimme selv. En irer er ret simpel at trimme i hverdagstrim.
    For dem der har været på trimmekurser, er det som om prisen pludselig ikke er så vigtig mere, da det pludselig viser sig at det er møg hårdt arbejde og hundefrisører faktisk har en ret ringe timeløn..... hvis det er med regning smiley


  • #22   10. maj 2019 Hundefrisøren får ikke for mange penge for sit arbejde. Conor er der 7 timer. Men 975,- er mange penge

  • #23   10. maj 2019 jeg får mængde rabat på trim smiley , 2 stk 1050 kr ... og det er "hvidt"

    @ Mike´s jeg ved ikke i dag, sidst jeg købte var i 2011 ( og det var dem begge 2 med 3 måneders mlm.rum, så det var da noget af en udskrivning) og det var det vist 10-12.000, jeg tror ikke prisen har ændret sig voldsomt, så måske 12-14.000 i dag ..



  • #24   10. maj 2019 Jeg tror 14000 kr er et meget reelt bud.

    Jeg tager 800 kr for en skottetrim og det tager 2-2,5 timer. Irer 900 kr og tager også samme tid. Airedale 1200 kr og tager 2,5 - 3,5 timer. Jack, Parson og Border 600 kr. De tager 1-2 timer og resten af trimme-terrierne 800 kr.


  • #25   10. maj 2019 #13
    Der er meget forskel på ulvepelse, nogle har en lækker trimme pels der bliver så flot hvis den passes. Andre er mere bløde og kan holdes uden at trimme meget, hvis overhovedet.
    Men tror de fleste trimmer i facon som minimum.
    Min ældste er super nem og ret hurtig at trimme, den yngste et mareridt, han har så meget hår og tager en krig at komme igennem.

    En border, ja, jeg har et godt øje til dem, og tror temperementet passer mig glimrende smiley



  • #26   10. maj 2019 Den yngste her, lige før han blev trimmet, han er en stor hårbolle, og hvis pelsen ikke trimmes og holdes ved lige, bliver han umulig at rede igennem, den filtrer let i underpelsen.
    Han er meget tykpelset i alle lag, men fælder aldrig.
    Den ældste har slet ikke samme pels, hans e rmere ru, og sparsom i mængde og længde, men rigelig underuld , og fælder hvis den ikke trimmes. Til gengæld står han knivskarp og lækker når den trimmes regelmæssigt.


    profilbillede
  • #27   10. maj 2019 smiley .. de er bare såååå lækre

  • #28   10. maj 2019 Eeeelsker ulvehunde smiley

  • #29   10. maj 2019 Også mig smiley
    Har fået lov til at gramse på nogle stykker i dag smiley


    profilbillede
  • #30   10. maj 2019 Tak Hanne smiley

    Jeg er for kritisk og for nærig til at betale mig fra trim, var på trimmekursus for mange år siden, da Ebbe var hvalp, så jeg kan da til husbehov.

    Men det kan være et stort arbejde, og synes ikke en proff trimmer er dyr, arbejdet taget i betragtning.


  • #31   10. maj 2019 MLA det er jeg glad for at du siger. Det er nemlig til tider rigtig hårdt arbejde og mange af hundene kvarter rundt, da de ikke fra start har lært at sådan er det nu engang.

  • #32   10. maj 2019 Hvem er det bumle?
    Jeg går ud fra at det er stankelbens søster der skal have hvalpe hos Hanne?

    Jeg skal iøvrigt passe tøserne på søndag og igen torsdag og 16 dage frem smiley


  • #33   10. maj 2019 Jeg er selv helt færdig i fingre og hænder efter cairnen eller Gandalf, og bruger ofte en weekend, fordi jeg ikke kan trimme effektivt for længe af gangen, så det tager den tid det nu gør.

    Så jeg bukker mig i støvet over at i proffer orker dag ud og dag ind..


  • #34   10. maj 2019 Det er Hannes Una til venstre, og Bents Woody Woodstock til højre smiley

    Woody er brormand til Winni, hvis ejere har Taurus (og flere) som er søster til Tralee, som lige har fået hvalpe i dag smiley


  • #35   10. maj 2019 Jeg ærgrer mig at jeg ikke fik en fra woody kuldet, de er så lækre i sind smiley
    Taurus er stankelbens bror, så det er søster der lige har født smiley


  • #36   10. maj 2019 Åh, det var ikke gået op for mig o:

    Taurus er en hund lige efter mit hjerte smiley
    Æææælsker hans sind og udseende og bare alting haha

    Men Winni er også en lækker vov.. Sådan helt generelt møder jeg bare flere og flere hunde opdrættet af Hanne, og de virker bare fantastiske alle sammen smiley


  • #37   10. maj 2019 Ja de fleste derfra er gode af sind smiley

    Taurus er et gigantisk lokum og meget sød smiley
    Men hele kuldet slægter vist deres mor på med størrelsen, stankelben er også en kæmpe tæve, der er kun få cm mellem hende og Morgan, og han er i den store ende.

    Sorry for afsporing af din tråd Hanne smiley

    Mht skotterne, så har jeg ikke set en eneste herovre de sidste år. Synes da man så dem jævnligt da jeg var barn..


  • #38   10. maj 2019 gør bestemt ikke spor ... hvilken kennel taler I om ... altså jeg har jo egentlig afskrevet Ulven, men et sted er drømmen nu stadig så måske .... så er det jo godt at vide lidt om hvor man skal kigge henad ... eftersom jeg jo synes det er store, så ville jeg nok kigge efter de mindre, og altid tæver

  • #39   10. maj 2019 Det er Kennel Eikica smiley
    http://www.eikica.dk/

    Har efterhånden mødt en del af hendes hunde og opdræt, og jeg tror endnu ikke jeg har mødt en med et dårligt sind..


  • #40   11. maj 2019 hvor i landet er det henne af, synes ikke rigtig jeg kan se det på hjemmesiden ..

    jeg var for MAAANGE år siden ude og besøge en kennel, mener det var i eller omkring Hadsten ved Aarhus


  • #41   11. maj 2019 Lolland eller Falster smiley
    I hvert fald dernede syd på smiley


  • #42   11. maj 2019 Det skulle være her:

    Hanne Eikica Böckhaus
    Torresvej 16
    Sandager
    4894 Øster Ulslev


Kommentér på:
Derfor har jeg Skotsk Terrier

Annonce