{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Løbebælte og snor?? {{forumTopicSubject}}

Halløj
Jeg vil gerne til at træne og komme i form sammen med Teemo, for jeg tror det vil være godt for os begge to.
Og derfor vil jeg gerne have noget gear til det, fordi jeg faktisk har ambitioner om, at jeg faktisk holder fast i det, så jeg også har formen til biathlon med Lucky smiley
(jeg ville elske at bruge teemo til biathlon, men han er desværre ikke god til at være omgivet af andre hunde)

Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal købe. Sele har jeg styr på, der bruger vi en alm sele imens vi indøver signaler og at han skal foran og trække, og når det sidder i skabet og jeg samtidig kommer i form til faktisk at kunne løbe lidt (ja jeg er i elendig form) får han en træksele.

Jeg skal bruge en snor, er det bedst med eller uden elastik? Jeg tænker selv med, men så blev jeg i tvivl. Og hvilken snor kan anbefales? Han er jo ikke en stor hund, men har da lidt kræfter at give af når han trækker.

Løbebælte, hvad er godt? Gerne en der ikke vejer så meget, og som kan spændes meget ud, gerne omkring 120 cm, da jeg som sagt ikke er en tynd veltrænet type smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbebælte og snor??
  • #1   21. feb Jeg har et løbebælte fra Neewa, og det er ret dårligt smiley De stropper der skal trækkes ned om lårene kan ikke forblive stramme, så bæltet glider op på hoften. Og hvis man nu alligevel formår at stramme dem, skal man løsne dem for at træde ind i og ud af bæltet. Så jeg ville kigge efter et med karabinhager eller lign. til lårstropperne.

    Klart en line med elastik, men til en så lille hund er jeg blank smiley


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 132
    #2   21. feb Jeg har det her fra Non-stop:
    https://www.nonstopdogwear.com/en/product/canix-belt/

    Jeg er vanvittig glad for det.

    Og jeg har valgt at have en bungeesnor på Linus når vi løber, den er også fra Non-stop:
    https://www.nonstopdogwear.com/en/product/bungee-leash/

    Og han har selvfølgelig også en træksele fra Non-stop smiley
    Det kommer nok ikke bag på nogen at jeg er meget begejstret for Non-stop Dogwear smiley smiley


  • #3   21. feb Tak indica, det er også noget af det jeg har kigget på, men havde lige brug for erfaringer, for det er godt nok lidt pebret, men hvis det så også bare holder, er det jo det værd i sidste ende. smiley

    Anne tak, så behøver jeg ikke være ked af, at jeg ikke kan passe den smiley teemo bruger ret store snore faktisk, ikke stor hund snore, men større end Lucky snore. Vi har nemlig en fra hurtta med elastik, den er meget tynd, den har han forlængst trukket elastikken i stykker på. Så der ligger da lidt kræfter i når det lille kræ beslutter sig for at trække. Men han vil også bare fremad. Og nu hvor han er 4 lige om lidt og hans mor lige tager sig sammen, skal han også have lov til at komme ud og løbe og trække og bruge al hans energi mere fornuftigt end at være kendt som byens hystade smiley


  • #4   21. feb Jeg har den smalleste non stop bungee til Cujo.

    Mht bælte, så skal du prøve dig frem.
    Hverken non stop eller neewa sidder godt på mig, selvom mange anbefaler dem.
    Så det er ret individuelt mht pasform m.m.


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 132
    #5   22. feb Jeg synes klart at kvaliteten matcher prisen.

    Bæltet sidder så heldigvis også rigtig godt på mig.
    Jeg tror faktisk at jeg måler ca. det samme som dig smiley


  • #6   22. feb Neewa er godt bælte til prisen - jeg var meget glad for mit indtil jeg fik to hunde og brugte så meget tid på canicross at jeg besluttede nonstop var pengene værd.
    Jeg har det her fra Non-stop:
    https://www.nonstopdogwear.com/en/product/canix-belt/


  • #7   22. feb Jeg anbefaler denne line, vi har også en lille dansk svensk til at trække i den.

    Vi bruger den store størrelse, samme model

    https://www.qimmiq.dk/produkt/zero-dc-bungee-leash-small/


  • #9   22. feb Tak for forslag og erfaringer, tager det hele til mig smiley
    Umiddelbart tænker jeg at prøve non stop dogwear, fordi der er så mange der er glade for det og se om jeg kan finde et bælte der sidder godt på mig.
    Men jeg har ikke besluttet mig endnu, så kom endelig med mere.

    Jeg har kigget lidt på den der hedder trekking belt 2.0, for den er også i den lidt billigere ende af løbebælter, så kan jeg altid gå all in, hvis jeg faktisk bliver glad for at løbe.

    Lucky er så lille at han bare plejer at være spændt fast til en godbidstaske, men vil da bruge løbebæltet til vores biathlon også, bare fordi jeg jo alligevel har investeret i det.


  • #10   22. feb Jeg er glad for Nonstop CaniX belt og deres liner https://www.nonstopdogwear.com/en/product/canix-belt/

    Denne bruger jeg til My https://www.nonstopdogwear.com/en/product/touring-bungee/?color=black


  • #11   24. feb Tak for erfaring Simone smiley

    Jeg besluttede mig for at købe et billigt løbebælte, og så vente med at investere i et af god kvalitet til jeg kan se dem irl og måske prøve dem på, så jeg får et der sidder godt på mig. Jeg skal jo rundt til biathlon i løbet af året, så mon ikke der er shops der gerne hjælper smiley

    Vi starter jo med at gå, så tænker ikke det gør så meget hvis den ikke lige sidder perfekt. Tak for hjælpen alle sammen.

    Jeg glæder mig til at komme igang med at træne med min tosse dreng smiley


  • #12   19. apr Lige en lille update. Jeg endte med ikke at købe et billigt bælte alligevel, og ventede bare på at kunne prøve på til et biathlon. Der skete så det, at jeg i sidste øjeblik valgte at tage teemo med til hans første biathlon i søndags, det betød så også fuld fokus på teemo nul fokus på shops. Men vi havde den vildeste fest og den bedste oplevelse. Han strålede som en lille sol, og var bare i sit helt rette element ude på banen. Jeg lånte mig til et løbebælte, og skyndte mig så hen til qimmic efter en snor inden løbet. Vi gik rundt så det var nok ikke vildt nødvendigt lige at have det rette udstyr, men teemo trækker pænt meget mere end Lucky smiley
    Han svømmede endda igennem vandet den lille seje hund. Og ja hans pels er pænt træls at få mudder ud af bagefter smiley

    Jeg skyndte mig hjem og bestilte non stop løbebælte, for nu måtte jeg altså bare prøve lykken, så vi kan komme igang hjemme med træningen, for teemo elskede det smiley
    Det kom i dag, og det virker til at sidde rigtig godt, så jeg slipper heldigvis for at bøvle med at bytte det. Og så fik jeg det på tilbud smiley så nu er vi klar til at komme ud og erobre verden.
    Så må vi se om jeg kan få formen til at følge med den lille duacell kanin smiley


    profilbillede
  • #13   20. apr Først læste jeg du købte billigt, så kiggede jeg på billedet og så tilbage i linje 1 og opdage 'ikke' smiley

    Det er et godt køb, fortryder du ikke. Mit er hårdt brugt i mange år og det ser stadig nyt ud.

    Tillykke med jeres store succes, er glad for at læse i havde en fantastisk dag.


  • #14   20. apr Tusind tak. Jeg er også sikker på at jeg bliver glad for det. smiley Nu skal vi bare have tid til at prøve det, for dagene pt. går med nosework træning, og der er der ikke så meget behov for løbebælte xD

Kommentér på:
Løbebælte og snor??

Annonce