{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Tandvisning LP1 {{forumTopicSubject}}

Jeg er så småt gået i gang med at træne Mingus op til vores første lydighedsprøve. Jeg træner i DcH hvor vi lige har været til vores første konkurrence, men jeg vil gerne konkurrere i begge programmer. Jeg har trænet hvalp og kunior i DKK, så jeg har snust lidt til programmet smiley

Men hvordan foregår tandvisning helt nøjagtigt? Skal man sidde ved siden af hunde, stå bag den eller hvorledes??

Det er en øvelse som aldrig rigtig har været på plads, og vi har overhovedet ikke trænet den siden januar, hvor vi stoppede i DKK. Og Mingus er ikke vild med den! Jeg har fået at vide, at det er bedst hvis hunden ikke smasker eller slikker sig om minden, da det jo er et dæmpende signal og tegn på at den er usikker i situationen, Lige nu vil jeg dog være tilfreds med meget mindre!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandvisning LP1
  • #1   21. jun 2008 Det er vist blevet lidt for sent for mig...

    Kunior=Junior
    Minden=Munden


  • #2   21. jun 2008 Der er íkke heldt bestemte regler for hvor føreren skal være under øvelsen. Man må stå / sidde, som man lyster - men hunden skal være i ro, og netop som du skriver - ikke værgre sig.

    Men hvis ikke han bryder sig om en øvelsen, vil jeg foreslå at su sætter dig ned - evt. med et knæ i jorden, ved siden af ham.

    Generelt bryder hunde sig ikke om man bøjer sig ind over dem, og hvis han heller ikke bryder sig om øvelsen, er det bedst at virke så lidt truende som muligt.

    Nogle vælger også at sidde bagved hunden.

    Jeg står altid - ved siden af hunden, og er meget opmærksom på ikke at bøje mig over den, men kun lige række ud fra siden, og så vise tandsættet. Men nu har jeg også relativt store hunde - er de små, er der længere ned - og man bøjer sig mere.

    Pøj pøj med det - og så er det en god ide, at træne det 4-5 gange dagligt, og gøre det til noget helt dagligdags.


Kommentér på:
Tandvisning LP1

Annonce