{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

indkald m. sporline - længde? {{forumTopicSubject}}

da sasha heldigvis er knap så klæbende som hun har været er det også begyndt at knibe en smule med hørelsen HVIS hun er opslugt af en duft - hun har haft et fejlfrit indkald, men muligvis pga af hormonpåvirkning (speudodrægtighed)

nu vil jeg gerne kunne træne det så vi ikke skal til at begrænse os på steder hun må gå fri

men hvor lang en sporline er passende? hun har det fint med at løbe et godt stykke fra os efterhånden så 10 m er for lidt, men jeg er strandet mellem 15 og 20 meter, jeg har lidt svært ved at forestille mig hvad der er bedst

det skal jo ikke bruges som sporline (hvortil jeg har hørt 20 kan være lidt voldsom længde) men netop til at hun kan være fri, men kunne kaldes ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indkald m. sporline - længde?
  • #1   30. mar 2012 Hej Louise

    Vi bruger sporliner til opbygning af indkaldet på vores hold. Vi siger at linen som minimum skal være 10 meter, men gerne længere. Min anbefaling vil være 15 meter. 20 meter bliver så langt at det kan være vanskeligt at styre linen, hvis den kludrer sammen kan man ødelægge det man er i gang med ... så 15 meter er min anbefaling smiley
    Du kan i øvrigt selv lave en i klatrereb, den kludre ikke så let og skærer ikke i hænderne. Jeg kan vise dig hvordan jeg har lavet en, hvis du er interesseret smiley Hvis du ender med at melde dig på et af vores hold, får du også arbejdet med indkaldet der og får nogle fif til træning.

    Vi ses!

    smiley Marie


  • #2   30. mar 2012 hej marie

    jeg har set en rundvævet type af nylon lign materiale 7 mm tyk, og det er den type jeg hælder mest til. jeg har i forvejen en af klatrelign. reb, dog kun 5 mm tyk og kun 5,5 meter lang, og det er for kort smiley

    tror jeg følger dit råd og siger 15 meter, selvom hun gerne løber længere væk men så må hun jo få et indkald der forsinker hende.

    vi trænede lidt i den 5,5 meters nu her og ud af 20 indkald måtte jeg kun hive lidt to gange ellers kom hun alle gange selvom jeg prøvede at kalde mens hun var optaget af noget. hun fik et klik hver gang hun vendte rundt og løb mod mig så det er helt sikkert måde vi skal starte på smiley



  • #4   31. mar 2012 Hej Linda

    jeg søger noget lidt kraftigere i tilfælde af at hun kommer til at trække i den (av av hånd) da hun er 28 kg og ret stærk smiley


  • #6   1. apr 2012 Udover liner i rigtig klartereb som man selv kan lave (og de er i hvert tilfælde holdbare og skærer ikke i hænderne), så kan jeg godt lide linerne i "sejlerreb". Se nedenfor:

    (link fjernet)

    (link fjernet)


Kommentér på:
indkald m. sporline - længde?

Annonce