{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Max H
Max H
Tilmeldt:
26. dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318

Aport {{forumTopicSubject}}

Syntes jeg har prøvet det meste og uden at det bliver som jeg ønsker det.Jeg klikker hunden der er foran mig når hun har ro og ikke tygger.Problemmet er bare at hun er meget ivrig når hun tager den og med det samme tygger før der kommer ro.Når der så er ro holder hun for løst og har det med at få den over i den ene side så hun holder skævt.

Har prøvet med aportbuk med snor og går til tider ok.Her er det som om at hun kommer mere i spænding og holder fast.Jeg belønner så med at trække i aporten.Problemet her er så at hun med det samme kommer op i drift og når der så skal ro på igen så bliver der tygget fordi at hun er oppe at kører.

Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre anderledes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aport
  • #1   24. jun 2012 Måske have et andet driftmål end apporten?

    Træner du den udelukkende inde foran dig selv eller laver du færdig øvelse i træningen?


  • #2   24. jun 2012 Ikk noget med emnet at gøre, men hvilken race er hun ?

  • #3   24. jun 2012 Giv hende apporten i munden og kommander apport og i samme sekund hun tager om den, så kommandrer du slip, klikker og belønner. Det virkede på min Lab, apporten rullede i munden på ham, så jeg kørte noget lydighed på ved at kommandere slip med det samme. Derefter trækker du den lidt længere og så kan du evt prøve at tage et skridt bagud og kommander slip så snart hun sitter (hvis I er nået til at hun skal sidde foran) Men endelig ikk gå for hutigt frem og masser af pauser og masser af super lækre godbidder smiley

  • #4   24. jun 2012 Det der med råd via en pc giver jeg umiddelbart ikke så meget for, for det kan være rigtigt svært at råde folk, når man ikke selv har set hunden.

    Men - en ting falder mig i øjnene. Du skriver at når hun holder bukken i ro, holder hun den for løst og skævt.

    Du skal opbygge din indlæring i faser - og sige til dig selv hvad det er du arbejder med lige nu.

    Du vil have ro i apportbukken - ergo er det dét, du arbejder med. Når du har roen, arbejder du med at hun holder den løst, når hun har roen og holder fast i den arbejder du videre med ...

    Man kan ikke lave indlæring / rette fejlindlæring ved at rette / indlære 2 ting på én gang.

    Det er mit umiddelbare bedste råd til dig smiley

    Og så ville jeg ikke lege træk med bukken når hun tygger så meget i den.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #5   24. jun 2012 Ch.Hun kender godt den færdige øvelse men lige nu træner vi inde foran.Har haft bolden oppe under hagen og prøvet af den vej.Når hun holder som hun skal bliver hun belønnet men kommer der bevægelse på(et skridt tilbage)tygger hun.

    Nu som.Schæfer


  • #6   24. jun 2012 Når først der er kommet drift på apporten, så er det noget af at arbejde at få tyg ud - specielt når der stimuleres en smule ved bevægelse.

    Jeg vil anbefale dig - i stedet for at du træder et skridt tilbage at lade hunden træde et skridt frem.

    Når hunden kan side som du ønsker den - og du HAR fået indlært både ro og fast greb, at give hunden en sit-kommando og selv træde et skridt baglæns. (Hunden har apporten i munden). Herefter giver du din kommando - og belønner naturligvis kun for rolige og faste greb herefter.


  • #7   24. jun 2012 Hov - og ikke belønne med apporten smiley

  • #8   24. jun 2012 Okay var inde på din profil og ville se hende, men der var ingen hund smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #9   24. jun 2012 Martine.Vil du belønne med mad eller bold? Som jeg forstår dig skal jeg rette op på det svage led som er at holde fast og ro i afleveringen før hun får lov at lave den hele øvelse, som hun ikke har problemer med

  • #10   24. jun 2012 Det handler jo bare om at koncentrere sig om EN ting ad gangen. Vi man rettet på et langsom indløb, så nytter det ikke noget at man også lige vil træne udløb, strejf, greb og grundstilling samtidig smiley

    Husk at ro og at holde fast er to forskellige ting - og skal måske løses på forskellige måder. Igen - man skal træne EN ting 100% smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #11   24. jun 2012 Ch.Når hunden er foran mig går jeg et skridt tilbage efterfuldt af her.Jeg tror jeg skal have mere tålmodighed inden der kommer bevægelse på.Vil gerne til sidst have et bud på hvad jeg skal belønne med.Ingen tvivl om at bolden er nr et men den giver jo ikke så meget ro

    Tak for de svar der er kommet.Glædeligt at der altid er folk klar til at give et par gode råd


  • #12   24. jun 2012 Max -

    Det kommer an på ..

    Jeg har jo ikke set hende, så svært at sige om hun skal ha bold eller guf. Jeg gør - i min træning - brug af forskellige belønningsformer, gradueret efter hvor meget jack-pot der skal på.

    Jeg synes at man engang imellem med fordel kan bruge guf i apportøvelsen - andre gange bold / bidepølse.

    Og nej, du har ikke forstået mig helt smiley
    Jeg vil koncentrere mig om én ting .. holde ro i bukken .. når hun kan det, ville jeg koncentrere mig om at holde fast i den smiley



  • #13   24. jun 2012 Altså !!! at HUN skal holde fast i den naturligvis smiley

  • #14   24. jun 2012 Har du sat hunden af inden du går et skridt tilbage, eller lader du hunden følge dig?

    Bevægelsen giver uro, så naturligvis skal det være trænet så det sidder fast - både hvad angår tyg og greb.

    Jeg synes der er tilbøjelighed til, at der er mindre uro, hvis hunden selv går det skridt ind til føreren - og det er jo også sådan det rigtige billede er for hunden smiley At DEN skal være aktiv mens føreren udelukkende står i grundstilling.

    Hvis hunden går i spænding på bolden ville jeg bruge den - men det kan meget vel være en god løsning at drifte helt ned på opgaven ved at belønne med mad en periode.
    Der må du have fat i din mavefornemmelse og prøve dig lidt frem.

    Indlæring i lav drift giver ofte god mening smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #15   24. jun 2012 Martine.Det vil jeg prøve for som jeg har lavet det nu,er det nok som i er inde på to ting jeg prøver at ændre.Altså ro og holde fast.Nu bliver det så i første omgang kun ro og senere at holde fast.Tror at det bliver mad for at holde ro,få flere gentagelser og så bold som den helt store beløning til sidst.

  • #16   24. jun 2012 Max - lyder fornuftigt i mine ører smiley

    Kom gerne med en opdatering om hvordan det går smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #17   24. jun 2012 Ch.Ja hunden har røven i græsset når jeg går et skridt tilbage.Vil prøve at følge jeres råd og se om der ikke er håb, for at rette op på afleveringen så det kommer til at se pænt ud.

  • #18   24. jun 2012 Det er bare om at knokle på. Og så tage bittesmå skridt med masser af tålmodighed i bagagen.

    God arbejdslyst smiley



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #19   24. jun 2012 Martine.Hvis det lykkes skal i nok hører om det.Hvis ikke bliver apporten smidt af h til uden at hunden ser det.Her mangler jeg så et lille glad fjæs fordi jeg ikke ved hvor i finder dem.

  • #20   24. jun 2012 : )

    Sådan smiley


Kommentér på:
Aport

Annonce