{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Tilmeldt:
30. jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Kan hun lære IKKE at hoppe over hegn? {{forumTopicSubject}}

Akila er meget moreglad, lidt for meget. Men min egen skyld, ved jeg godt...

Men hun kan hoppe højt, rigtig højt. Og et af problemerne er at når min morbror går ned til bierne (hos ham), så går der lidt og så hopper hun over hegnet og kommer ned til os. Bierne er hendes problem, det er ikke så meget det. Men der går ænder og høns frit rundt der hvor vi er, og de er jo sjove at jagte (hvis hun ser dem). Det går jo ikke...

Jeg har prøvet at øve at forlade hende og deres egen hund og gå ned til bierne. Lidt som alene-hjemme-øvelse. Men det er svært for hun hopper lige over og finder mig...

Nu skal jeg så flytte i hus og der skal osse hegn op. Jeg håber at det kan blive højt nok og ustabilt nok til at hun ikke kan kravle op af det. Vil helst ik ha nogen problemer. Hegnet kommer til at være ca. 10m fra fortorvet, så forventer ikke det store. Og hun er ikke aggrasiv bare glad og vil lege.

Det skal osse siges at hvor vi bor nu kan hun ligge i døråbningen, imens jeg tømmer postkasse (7 meter væk) uden hun går ud. Osse selvom der kommer en anden hund. Så mon ikke der er håb på husfronten...

Så er det bare det med ude hos min morbror, hun har endda en hund at lege med, men det er ik nok, når mor er væk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hun lære IKKE at hoppe over hegn?
  • #1   26. jun 2012 Det er da dejligt hun er så glad for moar.
    Kan problemet ikke løses ved hun er inden døre når du går?


  • #2   26. jun 2012 Hun kan åbne døre, så hun vil åbne alle samtlige døre for at se om jeg er der. Men ellers super ide! Jeg ville binde hende til bilen med en lang line. Men deres hvalp ved jeg bare vil drille hende HELT vildt, for så kan hun ikke flygte. Og hvis jeg binder hende nede ved bierne, læer hun jo ikke at hun ikke må hoppe over.
    Skal jeg vælge mine kampe?

    Vi er kun os 2 så der er nok derfor hun er så moreglad.


  • #3   26. jun 2012 Hvad med at lære hende kommandoen "bliv", altså hvis hun ikke kan den i forvejen.. smiley
    Træn hende i at blive alle mulige steder, og også at hun bliver selvom hun ikke kan se dig.. smiley Så kan det være at hun måske bliver i indhegningen til sidste smiley


  • #4   26. jun 2012 Den har jeg prøvet. Hun kender bliv. Men når der er gået noget tid, så kan hun ikke huske at jeg har sagt det. Så SKAL hun bare finde mig...
    Og da det er nemmere med alene-hjemme træning Inde i hjemmet, for så kan hun ikke bare hoppe over noget og finde mig. Men hun har jo fundet ud af at jeg er på den anden side af hegnet...
    Sidst blev hun stukket så meget af bierne at jeg tænkte "Godt så har hun lært det!" Men nej....


  • #5   27. jun 2012 Tag hende med i en snor måske? smiley

    altså hun lære det jo så ikke, men ja.. Det kunne jo være sidste løsning..


  • #6   27. jun 2012 Du har nok ret. Hun lære det nok aldrig. Øv!

    Så må jeg bare håbe at hun ikke gør det når vi flytter. Ellers hedder der "rocker-hegn med pigtråd for oven". Så er muligheden for indbrud nok hel ik så stor. *griner*


Kommentér på:
Kan hun lære IKKE at hoppe over hegn?

Annonce