{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Teenager... Men hvad gør jeg nu..? {{forumTopicSubject}}

Cito er nu blevet teenager dog ikke så slemt endnu MEN en ting gør han og jeg kan ikk finde ud af hvad f... jeg gør....?!?!

Når han render fri f.eks. i skoven blir han simpelhen helt vildt og høre intet.. og indkaldet virker SLET ikke,,, så snart han har snor på så gør han præcis ALT det han skal..!
Han kan godt høre efter i lang tid af gangen men PLUDSELIG er det somom han vokser 10 cm og øjenen lyser somom han tænker... FREEDOM:::!


Skal jeg bare sig synd cito nu skal du være i snor indtil du ikk er teenager eller..? Men synes bare ikk det virker ret holdbart... hvad gør jeg...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teenager... Men hvad gør jeg nu..?
  • #1   20. dec 2012 Hold ham i snor indtil det er overstået!!

  • #2   20. dec 2012 Mange gange er man nødt til at tage nogle skridt tilbage i træningen når hormonerne raser..
    Kunne være du skulle starte forfra med indkald og når i så er i skoven, hav en lang sporline på ham, så han ikke får succes med at blive "døv" og stikke af...


  • #3   20. dec 2012 Du kan lade ham slæbe et langt tov efter sig

  • #4   20. dec 2012 Du holder selvfølgelig din hund i snor indtil dit indkald sidder i skabet!! Og hvis han skal rende fri tager du i hundeskov.

  • #5   20. dec 2012 Indkaldet skal stadig være helt 100% i en hundeskov.


  • #6   20. dec 2012 så kort sagt skal jeg acceptere at han ikke kan rende uden snor indtil hormonerne er væk..? indkaldet er 110% så længe han har snor på...

  • #7   20. dec 2012 Prop en lang sporline på og træn i den :o) Det giver da lidt mere frihed i hvert fald.

  • #8   20. dec 2012 Ja det bliver du nødt til at acceptere. Det dur simpelthen ikke at slippe en hund, hvis indkaldet ikke er 100%

  • #9   20. dec 2012 derfor har han heller ikk være sluppet løs siden for 14 dage siden hvor han første gang "voksede"...

  • #10   20. dec 2012 smiley Kristina - han lyder til at være en typisk teen cocker ...han lyder meget som de drenge jeg har haft..og der var intet at gøre andet end at vente på de nærmede sig den "gode" alder igen, dvs omkring 14 mdr alderen, hvor man kan sætte ind igen...og så starter den psykiske modning omkring 17 mdr alderen, hvor de FØRST bliver besværlige....så lad ham være dreng i en line og vent til han bliver lidt mere fornuftig

  • #11   21. dec 2012 men med en line der er lang nok til at han stadig FØLER sig fri, for så kan du træne indkald, og med det samme han ikke reagerer gøre ham opmærksom på at der ingen vej er udenom smiley og så skal han have sjov og spas med dig, for derefter at være "fri" igen smiley

    jeg bøvler selv pt med en ældre dame der har perfekt indkald, nar bare der ikke liiige er tæt krat med rådne ulækre ting i smiley det er altså øv at træne indkald med så gammel en hund, for jeg kan tydeligt se på hende at hun reagerer med tænker - jeg kommer liiige om lidt) og da vi ikke selv havde hende fra hvalp har vi ikke kunnet lære hende at man ALTID kommer


  • #12   21. dec 2012 Taiki er et år og også teenager. Jeg har en 8 meter lang flexline til ham og har bestilt en 10 meter lang sporline også.

    Når din hund er i den alder, kan du ikke stole på den og jeg vil råde dig til, at passe godt på ham. Når hormonerne raser, vinder de over alle godbidder eller legetøj, som du måtte have med dig.
    Hvis han lugter en tæve på afstand, er han over alle bjerge - intet du kan fremvise, er mere interessant end en tæve i løbetid.

    Der er mange historier om hunde, der på mirakuløs vis aldrig havde disse problemer... Men nu hvor du HAR konstateret, at din hund har, så tag ingen chancer. Det er for koldt at have en bortløben hund nu (udover de alm. farer ved trafik og deslige).

    Der findes en del hundeindhegninger inde i byerne, hvor man kan træne det uden at miste kontrollen med, hvor hunden er.
    Jeg ville dog ikke benytte hundeskove til dette, for de er simpelthen for store. Og render din hund væk fra dig, kan den rende fluks hen og genere andre hundeluftere.... og måske en hund, der ikke gider ham og der kommer ballade.

    Men mindre indhegninger, hvor man nogle gange kan være alene, er godt.


Kommentér på:
Teenager... Men hvad gør jeg nu..?

Annonce